Hvilken "hvid jul" type er du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2016, 10:28

Jeg har i øvrigt 70km i bil hver vej på arbejde.
Jeg ønsker mig stadig sne, sne, sne.
Så er det heller ikke værre at gå en halv time/tre kvarter tidligere. Og køre forsigtigt.
Jeg kan godt forstå dem som skal rydde sne på fortovet foran deres grund (jeg havde købt mig en snerydder. Pengene værd) synes at det er irriterende, men da jeg selv boede i hus synes jeg stadig sne var pragtfuld. Og snerydning en god mulighed for styrketræning.
Ikke at jeg glædede mig til det! Men det sure med det meget, meget søde.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6454

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Mulan » 6. dec 2016, 11:43

snesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesnesne
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9616
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26898

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Santa » 6. dec 2016, 11:52

Det skal gerne drysse fint og konstant til en tyk dyne fra d. 23/12 sidst på eftermiddagen og så fortsætte natten igennem. D.24/12 skal det være koldt og klart vejr med strålende sol, så den fine sne tager sig bedst ud.


....og så skal den være helt væk igen, når jeg skal køre hjem fra Fyn, tak.
Hov, og INGEN skal salte; brug grus i stedet, så min hund ikke får ømme poter.

Hvis I lige gider at fikse det, takker!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf hotlips » 6. dec 2016, 12:47

Jeg bryder mig ikke om kulden men jeg kan nu godt lide at det sner og min dreng bliver så glad og vi er ude sammen i mange timer.

Og mine blomsterløg har for meget fart på, de vil have godt af at blive dækket af sne så de kan hidse sig lidt ned.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23823
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22071

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf dgd2007 » 6. dec 2016, 13:24

hotlips skrev:Jeg bryder mig ikke om kulden men jeg kan nu godt lide at det sner og min dreng bliver så glad og vi er ude sammen i mange timer.

Og mine blomsterløg har for meget fart på, de vil have godt af at blive dækket af sne så de kan hidse sig lidt ned.

Ja, det er lidt sjovt, når det hele pludselig er anderledes, end det plejer at være!
Billede
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2016, 13:31

Santa skrev:Det skal gerne drysse fint og konstant til en tyk dyne fra d. 23/12 sidst på eftermiddagen og så fortsætte natten igennem. D.24/12 skal det være koldt og klart vejr med strålende sol, så den fine sne tager sig bedst ud.


....og så skal den være helt væk igen, når jeg skal køre hjem fra Fyn, tak.
Hov, og INGEN skal salte; brug grus i stedet, så min hund ikke får ømme poter.

Hvis I lige gider at fikse det, takker!

Ja, det er virkelig åndssvagt med den salt. Hvad skal det dog til for :(
Grus giver meget mere mening på mange måder.
De kan godt finde ud af det i Sydsverige, hvorfor kan vi så ikke her?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf hotlips » 6. dec 2016, 17:41

dgd2007 skrev:
hotlips skrev:Jeg bryder mig ikke om kulden men jeg kan nu godt lide at det sner og min dreng bliver så glad og vi er ude sammen i mange timer.

Og mine blomsterløg har for meget fart på, de vil have godt af at blive dækket af sne så de kan hidse sig lidt ned.

Ja, det er lidt sjovt, når det hele pludselig er anderledes, end det plejer at være!
Billede


Jeg tog et billede af en af naboernes forsythia med blomster og jeg har måttet tage vores allium christophii op og sætte dem dybere, de var fem cm over jorden og det kan de ikke tåle.

Der har altid været nogle få der kom i utide men det er virkelig et bekymrende omfang efterhånden.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3784
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8237

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Anilara » 6. dec 2016, 18:14

Sne om morgenen d. 24., og så eventuelt en uge frem. Men jeg skal altså kunne forlade den skov mine forældre bor i med bil! Magter sgu ikke at være indelukket med min mor i en skov i Sønderjylland i en hel uge. :gisp:
Og jeg magter heller ikke når det offentlige ikke kan køre...

Jeg synes sne er smukt og hyggeligt, men hader alle ulemper. Surprise :P
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Wizzze » 15. dec 2016, 11:19

Der er håb endnu, eller hvis man er til den anden side, fare forude :D

http://www.bt.dk/vejret/nye-prognoser-s ... f-hvid-jul
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10432

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf lillebjoern » 15. dec 2016, 11:31

Sne fra juleferiens start, men ikke så man ikke kan køre i bil eller med bus. Og så må det gerne stoppe inden nytår :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46494

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2016, 11:41

Jeg har et andet problem med sne udover jeg ikke kan lide det. Jeg har en allergi-hund med yderst sarte poter, og bor i København hvor der saltes bare der er det mindste rygte om at der måske kunne falde et lille snefnug på et eller andet tidspunkt. Jeg bruger det meste af vinteren på at bære rundt på 20 kilo hund der forstår at gøre sig tung, fordi går hun på saltet så har hun ondt i poterne i mange dage efter.
Og vi har prøvet med potevoks, sko, ballonsko, cykelanhænger og andet gear, intet fungerer rigtig i praksis, så jeg slæber altså på hund i mellem diverse stykker med græs.
0
...
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Muuh » 15. dec 2016, 12:26

Der måtte gerne komme sne fra den 22. december og så ligge hen over julen, så man kan komme ud og bygge snemand og køre på sæde i juleferien. Til nytår må det så gerne være forsvundet igen og blive væk, jeg gider ikke sne i januar og februar
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf dykkersild » 15. dec 2016, 12:30

Fuldstændige sne- og frostfrie cykelstier hele tiden.

Rimfrost i luften i januar og februar. Sne på landet og sne hist og pist i byen - gerne på hustagene, haverne og i kanten af fortovene.

Maximal sne i skoven ved mit sommerhus men jeg skal kunne køre derop og dyrene skal kunne gå rundt i skoven og vandet må ikke fryse/skabe problemer grundet frost.

Og så skal der ligge mega-bunker sne op af døre og vinduer hos alle dem, der ikke rydder deres fortov som de skal. Deres bil skal også fryse til og de skal skvatte lidt i deres indkørsler - svinene skal lide!
0
Akehurst2
Indlæg: 14224
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40958

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Akehurst2 » 15. dec 2016, 12:30

Akehurst2 skrev:Jeg skal på ski i julen, og der ønsker jeg mig sjovt nok masser og masser af sne.



Og det ser virkelig dårligt ud med det ønske: http://www.yr.no/sted/Frankrike/Rhône-A ... arsel.html

Ingen sne! Ingen! Hvad sker der for jer, vejrguder?! :whine: :whine: :whine: :sur: :sur:
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Oddinary » 15. dec 2016, 12:36

Jeg hader sne, og ville ønske der aldrig kom noget. At sne er "pænt" vejer slet ikke op for, hvor nederen sne er. Koldt, træls, glat og besværligt. Jeg er en bitter gammel mand indeni på det punkt.
2

Tilbage til "Generelt"