Ing.dk skrev:»Vi har efterhånden fået registreret og samlet en lang række dele, som vi skal til at inspicere nærmere. Om kongetappen er blandt dem, kan jeg ikke komme ind på. Men den har vores interesse ligesom andre dele,« fortalte havariefterforsker Bo Haaning, der torsdag ikke ønskede at gå i detaljer med status på efterforskningen
6 omkommet i togulykke på Storebælt
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
0
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
I har helt ret ulykken skyldes sikkert en russisk hacker.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Umiddelbart er der en høj risiko for at vi aldrig vil høre nogen side "årsagen til ulykken VAR"
Materiellet er meget skadet. Det vigtigste er at man fremover sikrer, at det man mistænker kan være skyld i ulykken, tjekkes en ekstra gang.
Materiellet er meget skadet. Det vigtigste er at man fremover sikrer, at det man mistænker kan være skyld i ulykken, tjekkes en ekstra gang.
1
Bøllen 08.06.2010
Billen 22.07.2014
IG blogger under navnet Strawberryonion
Billen 22.07.2014
IG blogger under navnet Strawberryonion
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Artem skrev:I har helt ret ulykken skyldes sikkert en russisk hacker.
I og med Kongetappen er den primære fastlåsningsmekanisme, så giver det selvfølgelig god mening at regne med at det var den der fejlede, men jeg synes man skal holde sig fra med at komme med konklusioner før de offentlige undersøgelser er færdiggjort.
6
- FormerlyKnownAs
- Indlæg: 13043
- Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
- Kort karma: 2866
- Likede indlæg: 28100
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Artem skrev:I har helt ret ulykken skyldes sikkert en russisk hacker.
Gad vide om de pårørende synes du er ligeså morsom som du selv synes?
1
- kidkomb
- Indlæg: 16302
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
- Kort karma: 4454
- Geografisk sted: Ude med riven
- Likede indlæg: 47639
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Er jeg den eneste der tænker "well that escalated quickly" om den der diskussion?
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
- Pax Romana
- Indlæg: 1490
- Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
- Kort karma: 191
- Likede indlæg: 4072
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Lommevognen er da ikke skadet.mulledit skrev:Umiddelbart er der en høj risiko for at vi aldrig vil høre nogen side "årsagen til ulykken VAR"
Materiellet er meget skadet. Det vigtigste er at man fremover sikrer, at det man mistænker kan være skyld i ulykken, tjekkes en ekstra gang.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
PerXX skrev:Artem skrev:I har helt ret ulykken skyldes sikkert en russisk hacker.
I og med Kongetappen er den primære fastlåsningsmekanisme, så giver det selvfølgelig god mening at regne med at det var den der fejlede, men jeg synes man skal holde sig fra med at komme med konklusioner før de offentlige undersøgelser er færdiggjort.
Det er ikke den primære, men den eneste fastlåsnings mekanisme.
I det følgende link skriver de lidt mere om deres undersøgelse, og nej de vil endnu ikke gå ud og sige det er låsningen af kongetappen som det har været galt med.
Men fakta er jo at det er det eneste som holder sættervognen fast, og hvis den er låst korrekt er den samling vildt stærk, hvor nærmest alt andet vil gå i stykker før den giver slip.
Så når sættervognen er faldet af, er det reelt kun den låsning der kan være problemer med, og nu lyder det til at de har undersøgt de andre vogne og ved selvsyn set at den låsning kan svigte, hvorfor de nu melder ud som de gør.
Men nej de har ikke meldt det direkte ud endnu, at det var fejlen der var skyld i ulykken. Men behøver de virkelig det når det er den eneste lås, og den kan fejle?
https://www.dr.dk/nyheder/indland/havar ... rhedsbrist
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-0 ... rtransport
Og nu venter jeg på DF kommer med forslag om hastigs nedsættelse for transport på vejene,
Og nu venter jeg på DF kommer med forslag om hastigs nedsættelse for transport på vejene,
0
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Brok skrev:http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-07-tonstung-betonklods-vaeltet-ned-paa-motorvej-fra-saertransport
Og nu venter jeg på DF kommer med forslag om hastigs nedsættelse for transport på vejene,
Hmmmmm....Det må liiige bero på en meningsmåling blandt ansatte i transportbranchen....For hvis man har stor vælgertilslutning i dette segment, så vil det helt sikkert ikke være et forslag som DF kommer til at fremsætte
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden
Citat Hella Joof
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Det er helt galt med låsningen af de vogne.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-0 ... antal-fejl
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-0 ... antal-fejl
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Artem skrev:Det er helt galt med låsningen af de vogne.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-0 ... antal-fejl
Men det er altså stadig IKKE fastslået, at det var årsag til ulykken:
Ifølge Havarikommissionen er det for tidligt at sige, om problemerne med låsemekanikken er årsagen til ulykken på Storebælt:
- Jeg kan hverken sige, om det er den store brik i puslespillet eller den lille - eller nogen overhovedet. Det har vi ikke belæg for at sige endnu, siger Bo Haaning.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
fisken80 skrev:Artem skrev:Det er helt galt med låsningen af de vogne.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-0 ... antal-fejl
Men det er altså stadig IKKE fastslået, at det var årsag til ulykken:
Ifølge Havarikommissionen er det for tidligt at sige, om problemerne med låsemekanikken er årsagen til ulykken på Storebælt:
- Jeg kan hverken sige, om det er den store brik i puslespillet eller den lille - eller nogen overhovedet. Det har vi ikke belæg for at sige endnu, siger Bo Haaning.
Nej men det betyder at der ofte har kørt lommevogne rundt med sættevogne der ikke har været låst fast. Det er da rystende.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Nu er de endt med helt at forbyde kørsel med sættevogne på lommevogne, fordi der problemer med låsningen af mange af dem.
Som sådan en fornuftig beslutning. Men som de talte om i nyhederne til aften, er der jo stadig behov for at det gods skal flyttes, som betyder at det i stedet vil blive kørt med mange lastbiler, som vil give mere trængsel på de danske motorveje.
Jeg synes faktisk det er en lidt dum beslutning, da sådan en sættevogn står meget stabilt på en lommevogn også selv om den ikke er låst. Er jo reelt kun et problem med at den er ulåst i kraftig sidevind.
Nu vil det forbud skabe mere trængsel på vejene, sammen med tog cargo firmaet vil miste en masse omsætning, da de ikke kan fragte gods som de plejer.
En bedre løsning var at de stillede som krav at de sættervogne skulle fastgøres med kæder, en i hvert hjørne. Ind til at de finder ud af hvordan proceduren skal være i fremtiden.
Som sådan en fornuftig beslutning. Men som de talte om i nyhederne til aften, er der jo stadig behov for at det gods skal flyttes, som betyder at det i stedet vil blive kørt med mange lastbiler, som vil give mere trængsel på de danske motorveje.
Jeg synes faktisk det er en lidt dum beslutning, da sådan en sættevogn står meget stabilt på en lommevogn også selv om den ikke er låst. Er jo reelt kun et problem med at den er ulåst i kraftig sidevind.
Nu vil det forbud skabe mere trængsel på vejene, sammen med tog cargo firmaet vil miste en masse omsætning, da de ikke kan fragte gods som de plejer.
En bedre løsning var at de stillede som krav at de sættervogne skulle fastgøres med kæder, en i hvert hjørne. Ind til at de finder ud af hvordan proceduren skal være i fremtiden.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
- Lover-Moses
- Indlæg: 449
- Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
- Kort karma: 19
- Geografisk sted: Næstved
- Likede indlæg: 498
Re: 6 omkommet i togulykke på Storebælt
Brok skrev:http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-07-tonstung-betonklods-vaeltet-ned-paa-motorvej-fra-saertransport
Og nu venter jeg på DF kommer med forslag om hastigs nedsættelse for transport på vejene,
Så skal de se at komme igang. Det ventes at hastigheden for køretøjer over 3500kg øges i 2019, fra 70 til 80km/t uden for tættere bebygget område.
0