Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3229
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37610

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 6. jun 2025, 09:19

girl_beat skrev:
Daine skrev:Kan I anbefale en god fugtserum, der ikke koster flere hundrede kroner? Jeg er i midtfyrrene og med en ansigtshud der trænger til fugt om morgenen, men jeg synes det er lidt af en jungle.

Måske The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5 serum? Den er i hvert fald god og meget rimelig i pris :)

Hvis du ikke allerede har/kender hyaluronsyre, så husk at det helst skal på fugtig hud og 'forsegles' af creme bagefter. Ellers kan det have den omvendte effekt, fordi det trækker fugt ud af huden.

Den har jeg, men synes ikke rigtig den gør noget godt for mig. Overvejer lidt, om jeg bare skal prøve en af Matas egne eller måske en fra Australien Bodycare.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
EnNyUndtagelse
Kort karma: 12
Likede indlæg: 226

Indlægaf EnNyUndtagelse » 6. jun 2025, 11:27

Daine skrev:
girl_beat skrev:
Daine skrev:Kan I anbefale en god fugtserum, der ikke koster flere hundrede kroner? Jeg er i midtfyrrene og med en ansigtshud der trænger til fugt om morgenen, men jeg synes det er lidt af en jungle.

Måske The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5 serum? Den er i hvert fald god og meget rimelig i pris :)

Hvis du ikke allerede har/kender hyaluronsyre, så husk at det helst skal på fugtig hud og 'forsegles' af creme bagefter. Ellers kan det have den omvendte effekt, fordi det trækker fugt ud af huden.

Den har jeg, men synes ikke rigtig den gør noget godt for mig. Overvejer lidt, om jeg bare skal prøve en af Matas egne eller måske en fra Australien Bodycare.

Så kan det være du mangler fedt fremfor fugt.
Prøv evt med en jojoba-olie eller hybenkerneolie. De koster ikke alverden.
1
Dobbeltkonfekt
Kort karma: 81
Likede indlæg: 701

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 10. jul 2025, 11:13

Jeg er faret lidt vild i kosttilskudsjunglen. Det er primært for at forsøge at behandle min sarte, tendenserne til tørre rosacea hud indefra. Jeg har læst mig til, at det kan være fordelagtigt med mælkesyrebakterier samt fiskeolie med omega3 (og uden omega6). Jeg har engang for længe siden hørt, at kosttilskud ikke bare er kosttilskud, og at det er vigtigt, at man går efter de gode mærker. Min der er nogen, der kan pege mig i retning af et godt mærke? Primært ift. fiskeolie.

Pt tager jeg mælkesyrebakterier fra NDS. Jeg har både været forbi Leaky-G og Classic 10 uden at have en specifik præference.
0
EnNyUndtagelse
Kort karma: 12
Likede indlæg: 226

Indlægaf EnNyUndtagelse » 10. jul 2025, 11:32

Dobbeltkonfekt skrev:Jeg er faret lidt vild i kosttilskudsjunglen. Det er primært for at forsøge at behandle min sarte, tendenserne til tørre rosacea hud indefra. Jeg har læst mig til, at det kan være fordelagtigt med mælkesyrebakterier samt fiskeolie med omega3 (og uden omega6). Jeg har engang for længe siden hørt, at kosttilskud ikke bare er kosttilskud, og at det er vigtigt, at man går efter de gode mærker. Min der er nogen, der kan pege mig i retning af et godt mærke? Primært ift. fiskeolie.

Pt tager jeg mælkesyrebakterier fra NDS. Jeg har både været forbi Leaky-G og Classic 10 uden at have en specifik præference.

Jeg tager lige nu kapsler fra Nordic Naturals, som jeg synes altid bliver rated godt, men næste gang tror jeg at jeg skal have fat i Nani Alaska Vildlaks omega 3, som også skulle være ret god.
Den er dog flydende, så det skal man lige kunne få ned.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 1047
Likede indlæg: 8570

Indlægaf Filipai » 10. jul 2025, 13:43

Dobbeltkonfekt skrev:Jeg er faret lidt vild i kosttilskudsjunglen. Det er primært for at forsøge at behandle min sarte, tendenserne til tørre rosacea hud indefra. Jeg har læst mig til, at det kan være fordelagtigt med mælkesyrebakterier samt fiskeolie med omega3 (og uden omega6). Jeg har engang for længe siden hørt, at kosttilskud ikke bare er kosttilskud, og at det er vigtigt, at man går efter de gode mærker. Min der er nogen, der kan pege mig i retning af et godt mærke? Primært ift. fiskeolie.

Jeg er nok lidt farvet grundet (tidligere) jobs.
Men LGG og BB-12 mælkesyre stammer er de mest dokumenterende probiotika.
Af fiskeolie så har pikasol igen i år vundet bedst i test, så det eller möllers ville jeg gå efter :)
1
Dobbeltkonfekt
Kort karma: 81
Likede indlæg: 701

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 10. jul 2025, 15:08

Filipai skrev:

Af fiskeolie så har pikasol igen i år vundet bedst i test, så det eller möllers ville jeg gå efter :)

Tak for indsparket! Har du nogen specifikke mærker, der indeholder de stammer? :)
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 10. jul 2025, 17:14

Dobbeltkonfekt skrev:
Filipai skrev:

Tak for indsparket! Har du nogen specifikke mærker, der indeholder de stammer? :)

Ikke sådan lige fra hoften da vi solgte B2B men kan se at Zelactin og Denps kunne være to bud på danske mærker :D
1
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 143
Likede indlæg: 3627

Indlægaf Elverpigen » 15. jul 2025, 11:22

Jeg købte Matas Natur Leave in hårkur fra tilbudsbunken, og brugte kun ét pump i let fugtigt hår. Alligevel synes jeg det føles træls fedtet-agtigt, som om der er voks i, og den fornemmelse kan jeg ikke fordrage.

Jeg kan se i anmeldelserne, at det er meget blandet hvordan folk oplever produktet, og en del har samme oplevelse som jeg.

Har I nogen tips til at få den til at fungere?

Billede

Alternativt forærer jeg den næsten fyldte flaske væk i Kbh-området :)
0
Hewlett
Kort karma: 117
Likede indlæg: 4622

Indlægaf Hewlett » 11. aug 2025, 12:35

Hvis nogle herinde er glade for Juliette Has A Gun parfumer, har Magasin (ihvertfald den på Kongens Nytorv) en lang række af deres parfumer sat ned med 70% i 50 og 100ml.

Jeg overhørte ekspedienten sige til en anden kunde, at de ikke skal sælge dem mere og egentlig bare skal af med det sidste lager.
1
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 1. sep 2025, 14:55

Galoldriel skrev:Jeg kunne godt tænke mig at lære at lægge en mere interessant makeup end jeg plejer. Jeg ender altid med et ret diskret look til festlige lejligheder hvor jeg bruger de samme farver hver gang. Det er begyndt at blive kedeligt, og jeg kan bestemt godt tåle at det er mere tydeligt (uden at være overdrevet).

Jeg synes youtube er en jungle af videoer, og jeg er gået lidt kold i at finde nogen der viser det look jeg gerne vil have. Jeg lavede et AI-billede forleden, hvor øjenmakeuppen er ret fin - jeg har dog ikke tænkt mig at få sat kunstige øjenvipper på. Formen på mine øjne matcher ikke 100% billedet, men det er tæt nok på til at stilen vil kunne se flot ud.

Kan I hjælpe med at finde en god tutorial?

Til første spørgsmål :
Catrice under eye brigthener , elf camo eller essence correct and conceal. Jeg vælger catrice de dage jeg ellers ikke bruger makeup men det er for galt med randerne , og en af de andre de dage hvor jeg påfører makeup over.

Til spørgsmål med Makeup så synes jeg Roseandben på insta har nogle virkeligt gode looks .
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3789
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 62059
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. sep 2025, 09:19

Galoldriel skrev:Jeg vil lige slå et slag for Curly Girl-serien (den Matas har). Aldrig har jeg haft så velsiddende hår siden jeg begyndte at bruge deres hårcreme. Jeg bruger det når jeg har vådt hår, og når det tørrer, sætter jeg så frisuren. Det fremhæver de bløde bølger jeg har på en utrolig fin måde.

Det eneste jeg har at sætte fingeren på, er at håret bliver lidt mat. Jeg kunne godt tænke mig at det blev mere skinnende, så kender I nogle produkter jeg kan bruge oveni for at få noget shine frem? Det må gerne være stylingprodukter som fx hårspray. Men kun med let hold, ikke den slags som gør det stift.

Jeg elsker denne.

https://www.matas.dk/eleven-australia-m ... oss-200-ml
0
avdotja
Kort karma: 579
Likede indlæg: 15878

Indlægaf avdotja » 5. sep 2025, 07:42

Undtagelsen skrev:
DenGrimmeHelling skrev:….
https://bleame.com/

Jeg købte den efter dit indlæg (tal lige om at blive influeret :lol:) og har samme erfaring.

Jeg faldt ved et tilfælde over det her indlæg. Bruger I den stadigvæk/er I stadigvæk glade for den?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 717
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 15510

Indlægaf RavenClaw » 12. sep 2025, 15:31

Hvis I kunne ønske jer en hvilken som helst ansigtscreme (til en 40-årig), hvilken ville I så vælge?

Fødselaren skriver blot "noget lækkert"
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Tiktaktoe
Kort karma: 13
Likede indlæg: 237

Indlægaf Tiktaktoe » 13. sep 2025, 13:36

RavenClaw skrev:Hvis I kunne ønske jer en hvilken som helst ansigtscreme (til en 40-årig), hvilken ville I så vælge?

Fødselaren skriver blot "noget lækkert"

Jeg ønsker mig selv Nilens Jord hydra Glow, men har ikke selv prøvet den. Vil købe den selv næste gang jeg har brug for ansigtscreme.
1
Sir Pimp Daddy Maximus
Kort karma: 0
Likede indlæg: 17

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 10. okt 2025, 15:24

Jeg kan huske at da man var lille så ens mor smurte en ind i niveacreme, så det jeg jeg stadig. Det minder mig om den gang, så jeg synes faktisk det r hyggeligt Og så bliver man så blød-
1

Tilbage til "Skønhed"