Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 2282
Likede indlæg: 28023

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2025, 16:53

Aragorn skrev:
Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg var i Matas forleden og tale generel huldpleje. Jeg skal gøre noget fordi jeg er gammel og ikke har været såååå god til at målrettet gå efter forbedring. Bare rens og creme cirka.

Jeg har alt muligt stående fra forskellige mærker som er ganske fine. Men ift. anti age sagde damen at hun anbefalede Filorga. Det skulle være det bedste på markedet lige nu. Men hvad ved jeg.

Har nogle af her erfaringer med det mærke?

Det er et lækkert mærke, jeg synes bare ikke der er vildt meget value for money.
Hvad er det du gerne vil forbedre, så kommer jeg gerne med nogle forslag :)

Forebygge og stramme op. Jeg bruger sådan nogle glas sugekopper også, når jeg husker det, men jeg synes at de gør en forskel. Føler lidt at jeg ligner på 60+ ift at min hud hænger

Jeg har også kigget på Rudolph firming perfector.

Men altså, kom endelig med input. Jeg ved utrolig lidt om om hudpleje.

Om morgenen ville jeg gå efter c-vitamin (og niacinamid hvis du har problemer med store porer).
F.eks the ordinary eller Plaisir efterfulgt af solcreme eller en god mængde dagcreme med solcreme.

Aften. Retinol/vitamin A efterfulgt af en god natcreme.
Jeg er virkeligt tilfreds med Matas striber både dag og natcreme, den der hedder firming til 50+

Jeg ville sagtens kunne smide flere steps ind, men det her er i hvert fald en god start. Jeg er for nyligt begyndt at bruge GF fra the ordinary da den skulle hjælpe på fine linjer, jeg synes dog ikke jeg har set de vilde resultater endnu, men jeg har heller ikke meget at komme efter.

Smider lidt links ind (og kan se Plaisir og striber er på tilbud nu)

https://www.matas.dk/plaisir-c-vitamin- ... erum-30-ml

https://www.matas.dk/the-ordinary-grana ... sion-30-ml
https://www.matas.dk/plaisir-retinol-bo ... erum-30-ml

https://www.matas.dk/matas-anti-wrinkle ... ming%20dag

https://www.matas.dk/matas-anti-wrinkle ... ming%20nat

Er det ikke sådan noget med at en creme kan bekæmpe aldringstegn på samme måde som en 2-årig strengt taget godt kan bokse mod 1992 Mike Tyson?

Forestil dig, at du altid havde haft handsker på hænderne, når du var ude, at du aldrig ubeskyttet brugte dem til noget, der fik huden til at blive hård eller tørre ud og at de hver dag blev smurt forsigtigt ind i plejende olier. Derudover blev de samvittighedsfuldt udsat for forskellige eksperimenterende behandlinger der sagdes at bidrage til cellefornyelsen og hudens evne til at reparere sig selv.

Kig på dine 45-ish-årige hænder nu. Tror du, de ville se anderledes ud, hvis de havde haft det på ovenstående måde siden de var 18?
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 736
Likede indlæg: 10978

Indlægaf lillebjoern » 14. apr 2025, 06:50

Fra den første Berlingske-artikel:

"Om morgenen tørrer Cæcilie Johansen en våd vatrondel i ansigtet efterfulgt af et C-vitamin-serum og til sidst solcreme. Og lige for tiden endnu et ekstra serum, som skal forebygge hyperpigmentering om øjnene, da hun lige har fået laserbehandling der.

Om aftenen vasker hun ansigtet med en ansigtsrens, dernæst er det et niacinamid-serum, et A-vitamin-serum og sidst fugtighedscreme i ansigtet.

Det er hendes egen hudplejerutine.

Adspurgt om nogle tip til en sund hud nævner Cæcilie Johansen to ting, som hun altid vil råde folk til.

Praktisér gode solvaner. Brug gerne solcreme og en hat med en stor skygge, og hold dig ude af solen, når UV-indekset er højest mellem 12-15. Sådan forebygger man rynker forårsaget af solen.
Rens ansigtet. Det er især et tip til dem, der bor i storbyer, hvor luftforureningen er højest. Når man vasker og renser sit ansigt, fjerner man også luftforureningspartiklerne, som er med til at fremskynde hudens aldring.
Og et vigtigt råd, som Cæcilie Johansen kommer med, er:

»Man skal ikke tro, at hudpleje er medicinsk behandling. Gå altid til læge, hvis du har en hudsygdom.«

Hun mener, at hudpleje kan understøtte en sund hud, men har man en sygdom i huden, som akne, psoriasis eller rosacea, bør man altid tale med egen læge om udredning og behandling. "
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 736
Likede indlæg: 10978

Indlægaf lillebjoern » 14. apr 2025, 06:52

Konklusioner fra de resterende artikler: Solcreme, A-vitamin (dog ikke dagligt), sund livsstil, og så har kollagen sandsynligvis ikke nogen effekt.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 440
Likede indlæg: 5912

Indlægaf girl_beat » 14. apr 2025, 08:46

lillebjoern skrev:Konklusioner fra de resterende artikler: Solcreme, A-vitamin (dog ikke dagligt), sund livsstil, og så har kollagen sandsynligvis ikke nogen effekt.

Tak for at spoile på den gode måde :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 1009
Likede indlæg: 21147

Indlægaf PaleSeptember » 2. maj 2025, 06:23

Galoldriel skrev:Kan I anbefale en solcreme til ansigtet? Den skal gerne være af den slags der absorberes let og dermed ikke fedter, uden parfume og koste under 250 kroner.

Derudover leder jeg også efter en natcreme med retinol eller alternativt en serum med retinol og en natcreme der er god at supplere med. Min hud er ikke vant til retinol endnu, så det må meget gerne være noget i den mildere ende. Derudover også gerne uden parfume og under 250 kroner. Jeg vil dog gerne give lidt ekstra hvis det er et godt produkt.

På forhånd tak :-)

Klart denne solcreme
https://www.luxplus.dk/produkt/beauty-o ... nUEALw_wcB

Mht. retinol i den billige ende, så vil jeg anbefale den fra CeraVe, som er meget mild
https://www.luxplus.dk/produkt/cerave-r ... JPEALw_wcB

Min absolut yndlingscreme er lidt dyrere, men kan bl.a. fåes på abonnement hos Matas med 20 %
https://www.matas.dk/it-cosmetics-confi ... dhEALw_wcB

Nogle gange supplerer jeg op med denne creme fra Vichy, så holder den anden lidt længere
https://www.matas.dk/vichy-mineral-89-7 ... LmEALw_wcB
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Lykke
Kort karma: 232
Likede indlæg: 6630

Indlægaf Lykke » 2. maj 2025, 07:11

https://pudderdaaserne.dk/2025/04/30/ko ... solcremer/

Jeg synes også den solcreme virker rigtig lækker. Men jeg blev bekymret om dens effekt da jeg læste denne artikel.
0
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 3. maj 2025, 13:05

Galoldriel skrev:Kan I anbefale en solcreme til ansigtet? Den skal gerne være af den slags der absorberes let og dermed ikke fedter, uden parfume og koste under 250 kroner.

Derudover leder jeg også efter en natcreme med retinol eller alternativt en serum med retinol og en natcreme der er god at supplere med. Min hud er ikke vant til retinol endnu, så det må meget gerne være noget i den mildere ende. Derudover også gerne uden parfume og under 250 kroner. Jeg vil dog gerne give lidt ekstra hvis det er et godt produkt.

'

Denne er fantastisk. Drøj og blender smukt med huden. Jeg bruger nok cirka én pr sommer, så max 2 om året: La Roche-Posay Anthelios Uvmune Ultra Light SPF50+ - 50 ml.
Ofte på tilbud hos fx Med24: https://www.med24.dk/personlig-pleje/so ... plus-50-ml

Ifht natcremen med retinol, så vil jeg anbefale Nøie. Man udfylder et spørgeskema om både hudtype, behov og ønsker og hudplejevaner og får på den baggrund en specialtilpasset creme. Jeg synes produkterne er lækre, men de er lidt mere spicy prismæssigt (jeg kan ikke huske hvad en hudcreme koster, men måske omkring 200).

Jeg synes i øvrigt peeling gør en kæmpestor forskel på effekten af min hudpleje, og bruger af dén årsag Pudderdåsernes T-Zone-peeling under creme og serum. Ikke hver dag, men 1-3 dage om ugen. Den er virkelig drøj i brug. Den jeg har nu er fra december -22.
0
Cbas
Kort karma: 19
Likede indlæg: 273

Indlægaf Cbas » 4. maj 2025, 06:27

LaScrooge skrev:

'

Denne er fantastisk. Drøj og blender smukt med huden. Jeg bruger nok cirka én pr sommer, så max 2 om året: La Roche-Posay Anthelios Uvmune Ultra Light SPF50+ - 50 ml.
Ofte på tilbud hos fx Med24: https://www.med24.dk/personlig-pleje/so ... plus-50-ml

Ifht natcremen med retinol, så vil jeg anbefale Nøie. Man udfylder et spørgeskema om både hudtype, behov og ønsker og hudplejevaner og får på den baggrund en specialtilpasset creme. Jeg synes produkterne er lækre, men de er lidt mere spicy prismæssigt (jeg kan ikke huske hvad en hudcreme koster, men måske omkring 200).

Jeg synes i øvrigt peeling gør en kæmpestor forskel på effekten af min hudpleje, og bruger af dén årsag Pudderdåsernes T-Zone-peeling under creme og serum. Ikke hver dag, men 1-3 dage om ugen. Den er virkelig drøj i brug. Den jeg har nu er fra december -22.

Jeg er enig i at denne solcreme er god, drøj, nem at smøre ud mm. MEN mine øjne er ikke glade for den, de løb i vand, når jeg svedte.

Rudolph Care og Nimue - er dem jeg har bedst erfaring med af solcreme. De er lidt dyrere dog.
0
EnNyUndtagelse
Kort karma: 13
Likede indlæg: 249

Indlægaf EnNyUndtagelse » 4. maj 2025, 11:39

Jeg vender altid tilbage til Rudolph’s ansigtssolcreme. Den kan altid findes et eller andet sted med 25% rabat.

Mht retinol/a-vitamin kan jeg anbefale den fra Beautyspace eller den fra Woods Copenhagen. Begge er dog dyrere end dit max, men jeg synes de er pengene værd.
0
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 31. maj 2025, 06:39

Her snart 1 år inde synes jeg uden tvivl, at rasul er det allerbedste hårvaskremedie jeg er stødt på. Det er en lidt spøjs oplevelse at smøre hovedet ind i mudder, men effekten på både hår og hovedbund af fraværet af alle de forskellige kemiske stoffer der almindeligvis er i shampooprodulter er bemærkelsesværdig. Håret har sin naturlige fylde, sit naturlige fald og liv og jeg skal kun vaske det cirka 1 gang om ugen, hvor jeg før vaskede hver tredje dag. Når jeg har trænet og svedt meget, skyller jeg det grundigt og så er det godt igen. Det samme, hvis det lige skal friskes op. Indimellem vaskene børster jeg det med en svinehårsbørste, så de naturlige olier fordeles ud i håret og støv og whatever der ellers sidder i det, bliver børstet ud.

Jeg har almindeligt glat hår med lidt fald.

Jeg tror ikke, jeg ville have kastet mig ud i det, hvis ikke min kæreste havde praktiseret det samme i årevis. Han har skulderlangt, fint, glat hår og træner hårdt flere gange om ugen (så det bliver svedigt), og hans hår er vildt flot, super blankt og lugter ikke dårligt. Hovedbundslugt af uvasket hår er én af de værste lugte og ville have været én af mine bekymringer ved det. Han skyller, børster og bruger kun rasul, når han vasker det.
3
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 152
Likede indlæg: 3752

Indlægaf Elverpigen » 5. jun 2025, 11:30

LaScrooge skrev:Her snart 1 år inde synes jeg uden tvivl, at rasul er det allerbedste hårvaskremedie jeg er stødt på. Det er en lidt spøjs oplevelse at smøre hovedet ind i mudder, men effekten på både hår og hovedbund af fraværet af alle de forskellige kemiske stoffer der almindeligvis er i shampooprodulter er bemærkelsesværdig. (...)

Jeg gik også over til primært at bruge rasul for nogle år siden, efter at have prøvet alt muligt til min let irriterede hovedbund, incl. dyre frisør-shampoos med "aktive ingredienser", økologiske m/urter og svanemærker. Det er sæbe-halløjet, som bare ikke fungerer godt ved regelmæssig brug på min hovedbund. Rasul er lidt mere bøvlet og ses tydeligere i brusenichen :lol: , men det fungerer bare, gerne med et efterskyl med en sjat husholdningseddike i 1-2 l vand :gogo:

De fleste dage bruger jeg kun en balsamvask med billig uparfumeret og svanemærket balsam til at skylle lidt sved af, indledningsvis med vandet en anelse varmere end til resten af badet/skyllet.

De sidste gange jeg har afprøvet en dyrere balsam, har det føltes som spild af penge.
1
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 5. jun 2025, 15:19

Elverpigen skrev:
LaScrooge skrev:Her snart 1 år inde synes jeg uden tvivl, at rasul er det allerbedste hårvaskremedie jeg er stødt på. Det er en lidt spøjs oplevelse at smøre hovedet ind i mudder, men effekten på både hår og hovedbund af fraværet af alle de forskellige kemiske stoffer der almindeligvis er i shampooprodulter er bemærkelsesværdig. (...)

Jeg gik også over til primært at bruge rasul for nogle år siden, efter at have prøvet alt muligt til min let irriterede hovedbund, incl. dyre frisør-shampoos med "aktive ingredienser", økologiske m/urter og svanemærker. Det er sæbe-halløjet, som bare ikke fungerer godt ved regelmæssig brug på min hovedbund. Rasul er lidt mere bøvlet og ses tydeligere i brusenichen :lol: , men det fungerer bare, gerne med et efterskyl med en sjat husholdningseddike i 1-2 l vand :gogo:

De fleste dage bruger jeg kun en balsamvask med billig uparfumeret og svanemærket balsam til at skylle lidt sved af, indledningsvis med vandet en anelse varmere end til resten af badet/skyllet.

De sidste gange jeg har afprøvet en dyrere balsam, har det føltes som spild af penge.

Fantastisk at møde en anden rasulbruger! :-D
0
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 5. jun 2025, 18:27

Jeg var engang stor fan af Origins ‘Drink up Intensive’ fugtmaske, men det er som om de har lavet opskriften om. Nu blusser og brænder mine kinder, efter jeg har sovet med den :forvirret:

Er der nogen, der ved noget om dén?
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3229
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37610

Indlægaf Daine » 5. jun 2025, 20:20

Kan I anbefale en god fugtserum, der ikke koster flere hundrede kroner? Jeg er i midtfyrrene og med en ansigtshud der trænger til fugt om morgenen, men jeg synes det er lidt af en jungle.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
girl_beat

Indlægaf girl_beat » 6. jun 2025, 07:26

Daine skrev:Kan I anbefale en god fugtserum, der ikke koster flere hundrede kroner? Jeg er i midtfyrrene og med en ansigtshud der trænger til fugt om morgenen, men jeg synes det er lidt af en jungle.

Måske The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5 serum? Den er i hvert fald god og meget rimelig i pris :)

Hvis du ikke allerede har/kender hyaluronsyre, så husk at det helst skal på fugtig hud og 'forsegles' af creme bagefter. Ellers kan det have den omvendte effekt, fordi det trækker fugt ud af huden.
0

Tilbage til "Skønhed"