Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Akehurst2
Kort karma: 1319
Likede indlæg: 44035

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Akehurst2 » 23. nov 2024, 22:28

Galoldriel skrev:Jeg har ganske fine, lange vipper, men jeg har endnu ikke fundet en mascara der ikke får dem til at klumpe sig sammen. Jeg har ikke brug for en masse ooompf - jeg foretrækker et mere naturligt look, men mine vipper er ret lyse, så jeg har brug for lidt farve. Jeg vil ikke bruge decideret vippefarve.

Har I nogle anbefalinger?

Clinique High Impact.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 701
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14885

Indlægaf RavenClaw » 23. nov 2024, 23:28

Galoldriel skrev:Jeg har ganske fine, lange vipper, men jeg har endnu ikke fundet en mascara der ikke får dem til at klumpe sig sammen. Jeg har ikke brug for en masse ooompf - jeg foretrækker et mere naturligt look, men mine vipper er ret lyse, så jeg har brug for lidt farve. Jeg vil ikke bruge decideret vippefarve.

Mit budget er ikke det store. Jeg har meget lyse vipper, der næsten er usynlige på afstand.

Jeg bruger Max Factor 2000 Calories og har gjort det i mange år. Den brune er også ret fin.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Sool
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Indlægaf Sool » 24. nov 2024, 05:29

RavenClaw skrev:

Mit budget er ikke det store. Jeg har meget lyse vipper, der næsten er usynlige på afstand.

Jeg bruger Max Factor 2000 Calories og har gjort det i mange år. Den brune er også ret fin.

Jeg er rigtig glad for essences “all eyes on me”. Jeg bruger den vandfaste, men den fås vist også uden. Den koster 17 kr :-D jeg køber den i Bilka.
2
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 883
Likede indlæg: 12113

Indlægaf Galoldriel » 24. nov 2024, 07:49

Tak for jeres forslag :)
0
Where we're from, the birds sing a pretty song ... and there's always music in the air
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 2087
Likede indlæg: 26139

Indlægaf LaScrooge » 24. nov 2024, 09:05

Akehurst2 skrev:

Clinique High Impact.

Den bruger jeg også og har brugt i årevis.

Jeg har dog lyst til være super irriterende og alligevel foreslå, at du prøver at farve vipperne. Jeg måtte give mine en pause fra mascaraen, fordi jeg liiidt for ofte i lidt for lang en periode ikke fjernede makeup inden søvn og de begyndte at blive tynde og korte :trist:

Det var overraskende nemt og virkningsfuldt at farve dem, det er hurtigt, der er farve til mange gange og det ser helt naturligt ud. Jeg bruger Hanne Bang Vippefarve, købt i Matas. Bruger også kontaktlinser, hvilket bekymrede lidt, men det er slet ikke et problem.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 24. nov 2024, 09:10

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:

Clinique High Impact.

Den bruger jeg også og har brugt i årevis.

Jeg har dog lyst til være super irriterende og alligevel foreslå, at du prøver at farve vipperne. Jeg måtte give mine en pause fra mascaraen, fordi jeg liiidt for ofte i lidt for lang en periode ikke fjernede makeup inden søvn og de begyndte at blive tynde og korte :trist:

Det var overraskende nemt og virkningsfuldt at farve dem, det er hurtigt, der er farve til mange gange og det ser helt naturligt ud. Jeg bruger Hanne Bang Vippefarve, købt i Matas. Bruger også kontaktlinser, hvilket bekymrede lidt, men det er slet ikke et problem.

Jeg er lidt nervøs for om jeg kan få en allergisk reaktion - det er kun derfor jeg tøver. Men jeg kan selvfølgelig lave en test først.

Jeg farver i øvrigt også mit hår af og til, så det ene er vel ikke værre end det andet :gruble:
0
Where we're from, the birds sing a pretty song ... and there's always music in the air
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 1030
Likede indlæg: 8339

Indlægaf Filipai » 24. nov 2024, 09:43

girl_beat skrev:Er der nogen af jer, der ved, hvad de dér satin-agtige pølser til at lave krøller i håret over natten, hedder? :)

Jeg sværger til den metode, og jeg synes en morgenkåbesnor langt dobbelt eller en blød udgave af “pølserne” fungerer så meget bedre. Dem i satin synes jeg glider rundt, og er ubehagelige at sove med.

Her et mit hår efter en dag på arbejde. Det sidder selvfølgelig pænere om morgenen, men i forhold til småslud og at det var et par timer i elastik og hårnet holder det godt :D
IMG_8260.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5660

Indlægaf girl_beat » 24. nov 2024, 11:52

Filipai skrev:
girl_beat skrev:Er der nogen af jer, der ved, hvad de dér satin-agtige pølser til at lave krøller i håret over natten, hedder? :)

Jeg sværger til den metode, og jeg synes en morgenkåbesnor langt dobbelt eller en blød udgave af “pølserne” fungerer så meget bedre. Dem i satin synes jeg glider rundt, og er ubehagelige at sove med.

Her et mit hår efter en dag på arbejde. Det sidder selvfølgelig pænere om morgenen, men i forhold til småslud og at det var et par timer i elastik og hårnet holder det godt :D
IMG_8260.jpeg

Ih, det er pænt :love2: Og netop sådan et look jeg gerne vil øve mig på.

Vil du forklare lidt mere præcist, hvordan du sætter den fast og i hvilken facon? Og bruger du et stylingprodukt til at holde på bølgerne? :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 1030
Likede indlæg: 8339

Indlægaf Filipai » 24. nov 2024, 12:29

girl_beat skrev:
Filipai skrev:

IMG_8260.jpeg

Ih, det er pænt :love2: Og netop sådan et look jeg gerne vil øve mig på.

Vil du forklare lidt mere præcist, hvordan du sætter den fast og i hvilken facon? Og bruger du et stylingprodukt til at holde på bølgerne? :)

Det her ligner ret meget den måde jeg gør. Jeg bruger en lille smule leave in spray for at fugte en smule før jeg sætter det i om aftenen. Om morgen tager jeg bare ud og reder hænderne igennem med hænderne eller en bred kam. Evt tørshampoo alt efter hvor mange dage siden hårvask :D

https://m.youtube.com/watch?v=omAds3zj2fU
1
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22045

Indlægaf .Magic. » 11. dec 2024, 13:58

Kan i hjælpe mig? :-)

Jeg har forsøgt at finde sådan en som denne men hvor børsten drejer rundt.

https://www.imerco.dk/babyliss-paris-va ... gImVfD_BwE

Det er en julegave til min mor og hun havde set det på pinterest men siden hvorpå den kan købes virker lidt utroværdig.
0
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 20. dec 2024, 06:47

Jeg har fundet ud af at hvis jeg bruger en anden teknik, så får jeg ikke de her sammenklumpede vipper selvom jeg bruger den samme mascara som før. Jeg bruger spidsen af børsten til at tage fat i så få vippestrå som muligt, og sørger for at komme helt tæt ind til øjenlågskanten. Det får dem til at se mere fyldige ud. Så trækker jeg børsten udad som sædvanligt, og det får de yderste vipper til at lave den fineste, mere spredte, bue som endda ser mere naturlig ud end hvis jeg havde brugt en øjenvippebukker.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5660

Indlægaf girl_beat » 7. jan 2025, 19:03

Hårolie - hvordan bruger du det, og hvordan er din hårtype? :)

Jeg er lidt ny i gamet, men mit hår elsker det! Det føles fyldigere og bliver ikke nær så flyvsk og ‘sprødt’ i strukturen :love2:

Men jeg er i tvivl, om jeg bruger det rigtigt. Jeg putter et par dråber i længderne i tørt hår ca. 2 gange om ugen, og aftenen før hårvask er jeg lidt mere generøs med mængderne, så det kan suge om natten. Men har det bedre effekt i fugtigt hår? Eller skal det puttes i håret hver dag for bedre effekt?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3218
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37327

Indlægaf Daine » 7. jan 2025, 20:17

girl_beat skrev:Hårolie - hvordan bruger du det, og hvordan er din hårtype? :)

Jeg er lidt ny i gamet, men mit hår elsker det! Det føles fyldigere og bliver ikke nær så flyvsk og ‘sprødt’ i strukturen :love2:

Men jeg er i tvivl, om jeg bruger det rigtigt. Jeg putter et par dråber i længderne i tørt hår ca. 2 gange om ugen, og aftenen før hårvask er jeg lidt mere generøs med mængderne, så det kan suge om natten. Men har det bedre effekt i fugtigt hår? Eller skal det puttes i håret hver dag for bedre effekt?

Jeg bruger det i fugtigt hår, efter hver hårvask, og lader håret lufttørre. Mit hår bliver silkeblødt af det og behøver ikke at få tilført olie før efter næste hårvask. Jeg bruger ikke balsam/hårkur, men dobbeltvasker håret med shampoo.
Jeg bruger desuden en god sjat (ca. 5-6 pump) for mit hår er meget kraftigt.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Esme
Kort karma: 30
Likede indlæg: 431

Indlægaf Esme » 17. jan 2025, 19:52

Anbefalinger af føntørrer til kort, glat hår? Nogle som kender AirCare? Deres føntørrer ser dejlig kompakt ud og vægten ligger i håndtaget.
0
Esme
Kort karma: 30
Likede indlæg: 431

Indlægaf Esme » 15. feb 2025, 11:24

Spørgsmål til rækkefølge af stylingprodukter. Flere af de ting jeg tester skal puttes i fugtigt hår. Men hvis jeg vil føntørre, skal jeg så starte med at putte f.eks. mud wax i håret, efterfulgt af varmebeskyttende creme og så føntørre? Troede oprindeligt at man nøjedes med ét produkt til fugtigt og ét produkt til tørt hår.
0

Tilbage til "Skønhed"