Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Akehurst2
Kort karma: 1304
Likede indlæg: 42906

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Akehurst2 » 23. nov 2024, 22:28

Galoldriel skrev:Jeg har ganske fine, lange vipper, men jeg har endnu ikke fundet en mascara der ikke får dem til at klumpe sig sammen. Jeg har ikke brug for en masse ooompf - jeg foretrækker et mere naturligt look, men mine vipper er ret lyse, så jeg har brug for lidt farve. Jeg vil ikke bruge decideret vippefarve.

Har I nogle anbefalinger?

Clinique High Impact.
2
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 686
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14396

Indlægaf RavenClaw » 23. nov 2024, 23:28

Galoldriel skrev:Jeg har ganske fine, lange vipper, men jeg har endnu ikke fundet en mascara der ikke får dem til at klumpe sig sammen. Jeg har ikke brug for en masse ooompf - jeg foretrækker et mere naturligt look, men mine vipper er ret lyse, så jeg har brug for lidt farve. Jeg vil ikke bruge decideret vippefarve.

Mit budget er ikke det store. Jeg har meget lyse vipper, der næsten er usynlige på afstand.

Jeg bruger Max Factor 2000 Calories og har gjort det i mange år. Den brune er også ret fin.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Sool
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Indlægaf Sool » 24. nov 2024, 05:29

RavenClaw skrev:

Mit budget er ikke det store. Jeg har meget lyse vipper, der næsten er usynlige på afstand.

Jeg bruger Max Factor 2000 Calories og har gjort det i mange år. Den brune er også ret fin.

Jeg er rigtig glad for essences “all eyes on me”. Jeg bruger den vandfaste, men den fås vist også uden. Den koster 17 kr :-D jeg køber den i Bilka.
2
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 552
Likede indlæg: 9334

Indlægaf Galoldriel » 24. nov 2024, 07:49

Tak for jeres forslag :)
0
I feel like I'm taking crazy pills!
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1950
Likede indlæg: 25237

Indlægaf LaScrooge » 24. nov 2024, 09:05

Akehurst2 skrev:

Clinique High Impact.

Den bruger jeg også og har brugt i årevis.

Jeg har dog lyst til være super irriterende og alligevel foreslå, at du prøver at farve vipperne. Jeg måtte give mine en pause fra mascaraen, fordi jeg liiidt for ofte i lidt for lang en periode ikke fjernede makeup inden søvn og de begyndte at blive tynde og korte :trist:

Det var overraskende nemt og virkningsfuldt at farve dem, det er hurtigt, der er farve til mange gange og det ser helt naturligt ud. Jeg bruger Hanne Bang Vippefarve, købt i Matas. Bruger også kontaktlinser, hvilket bekymrede lidt, men det er slet ikke et problem.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 552
Likede indlæg: 9334

Indlægaf Galoldriel » 24. nov 2024, 09:10

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:

Clinique High Impact.

Den bruger jeg også og har brugt i årevis.

Jeg har dog lyst til være super irriterende og alligevel foreslå, at du prøver at farve vipperne. Jeg måtte give mine en pause fra mascaraen, fordi jeg liiidt for ofte i lidt for lang en periode ikke fjernede makeup inden søvn og de begyndte at blive tynde og korte :trist:

Det var overraskende nemt og virkningsfuldt at farve dem, det er hurtigt, der er farve til mange gange og det ser helt naturligt ud. Jeg bruger Hanne Bang Vippefarve, købt i Matas. Bruger også kontaktlinser, hvilket bekymrede lidt, men det er slet ikke et problem.

Jeg er lidt nervøs for om jeg kan få en allergisk reaktion - det er kun derfor jeg tøver. Men jeg kan selvfølgelig lave en test først.

Jeg farver i øvrigt også mit hår af og til, så det ene er vel ikke værre end det andet :gruble:
0
I feel like I'm taking crazy pills!
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 1021
Likede indlæg: 8236

Indlægaf Filipai » 24. nov 2024, 09:43

girl_beat skrev:Er der nogen af jer, der ved, hvad de dér satin-agtige pølser til at lave krøller i håret over natten, hedder? :)

Jeg sværger til den metode, og jeg synes en morgenkåbesnor langt dobbelt eller en blød udgave af “pølserne” fungerer så meget bedre. Dem i satin synes jeg glider rundt, og er ubehagelige at sove med.

Her et mit hår efter en dag på arbejde. Det sidder selvfølgelig pænere om morgenen, men i forhold til småslud og at det var et par timer i elastik og hårnet holder det godt :D
IMG_8260.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 422
Likede indlæg: 5527

Indlægaf girl_beat » 24. nov 2024, 11:52

Filipai skrev:
girl_beat skrev:Er der nogen af jer, der ved, hvad de dér satin-agtige pølser til at lave krøller i håret over natten, hedder? :)

Jeg sværger til den metode, og jeg synes en morgenkåbesnor langt dobbelt eller en blød udgave af “pølserne” fungerer så meget bedre. Dem i satin synes jeg glider rundt, og er ubehagelige at sove med.

Her et mit hår efter en dag på arbejde. Det sidder selvfølgelig pænere om morgenen, men i forhold til småslud og at det var et par timer i elastik og hårnet holder det godt :D
IMG_8260.jpeg

Ih, det er pænt :love2: Og netop sådan et look jeg gerne vil øve mig på.

Vil du forklare lidt mere præcist, hvordan du sætter den fast og i hvilken facon? Og bruger du et stylingprodukt til at holde på bølgerne? :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 1021
Likede indlæg: 8236

Indlægaf Filipai » 24. nov 2024, 12:29

girl_beat skrev:
Filipai skrev:

IMG_8260.jpeg

Ih, det er pænt :love2: Og netop sådan et look jeg gerne vil øve mig på.

Vil du forklare lidt mere præcist, hvordan du sætter den fast og i hvilken facon? Og bruger du et stylingprodukt til at holde på bølgerne? :)

Det her ligner ret meget den måde jeg gør. Jeg bruger en lille smule leave in spray for at fugte en smule før jeg sætter det i om aftenen. Om morgen tager jeg bare ud og reder hænderne igennem med hænderne eller en bred kam. Evt tørshampoo alt efter hvor mange dage siden hårvask :D

https://m.youtube.com/watch?v=omAds3zj2fU
1

Tilbage til "Skønhed"