Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Nigleb
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2052

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Nigleb » 1. okt 2024, 14:13

Filipai skrev:
Vaniljestang skrev:Nogen, der har en airstyler? Altså sådan en børste og føntørrer i én, der kan give lidt volumen.

Jeg har en fra revlon - har faktisk spottet den til 200 kr i denne uge i Føtex.
Elsker den. Får så lækkert blødt hår af den, og den tager og fjerner mine krøller uden at mit hår bliver helt fladt og uden liv som et glattejern gør

Den har min datter også haft i nogle måneder og den giver hende det smukkeste hår/frisure! :love: Hun ville oprindeligt købe en Dyson, men den kedelige mor bad hende om at købe en billigere model til en start, for lige at teste det af. Og nu koster den kun 200 ja - dem kan man dæleme købe mange af til en Dysons pris (som selvfølgelig har flere forskellige hoveder osv., but still...)

Den larmer dog noget. Jeg ved ikke, hvor meget andre modeller larmer.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 8606

Indlægaf Filipai » 1. okt 2024, 19:33

Vaniljestang skrev:
Filipai skrev:
Vaniljestang skrev:Nogen, der har en airstyler? Altså sådan en børste og føntørrer i én, der kan give lidt volumen.

Jeg har en fra revlon - har faktisk spottet den til 200 kr i denne uge i Føtex.
Elsker den. Får så lækkert blødt hår af den, og den tager og fjerner mine krøller uden at mit hår bliver helt fladt og uden liv som et glattejern gør

Er der den, der er sort og pink? Er det nemt nok at få børsten ind til hovedbunden og få løftet håret op?

Det er den. Hmm, det har jeg ikke lige tænkt over, jeg synes jeg får fint løft, men har også generelt meget volume.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1682
Likede indlæg: 24453

Indlægaf Pandesteg » 2. okt 2024, 11:46

Jeg synes jeg er ved at blive ret tyndhåret og især i den ene tinding er hårgrænsen virkelig ved at være kriminel. Men findes der overhovedet nogle produkter, der kan hjælpe på/generere hårvækst? Hvis man bare søger på nettet findes der jo tonsvis af dyre olier og serummer, men jeg er nok bare meget skeptisk over for sådan noget. Tænker mere i noget kosttilskud. Men jeg ved ikke om det også bare er blålys :lun:

Nogle gode råd?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Nigleb
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2052

Indlægaf Nigleb » 2. okt 2024, 12:56

Pandesteg skrev:Jeg synes jeg er ved at blive ret tyndhåret og især i den ene tinding er hårgrænsen virkelig ved at være kriminel. Men findes der overhovedet nogle produkter, der kan hjælpe på/generere hårvækst? Hvis man bare søger på nettet findes der jo tonsvis af dyre olier og serummer, men jeg er nok bare meget skeptisk over for sådan noget. Tænker mere i noget kosttilskud. Men jeg ved ikke om det også bare er blålys :lun:

Nogle gode råd?

Jeg har tabt voldsomt meget hår efter stort vægttab samt stress. Så meget at jeg havde skaldede pletter - og der er stadig lang vej nu til min gamle Shakira-manke, den får jeg aldrig igen. Jeg har købt mig fattig i alt muligt crap de seneste år, men det eneste der har hjulpet mig er dette: Regelmæssig microneedling, shampoo og balsam uden silikone og alt det shit (bruger Mielle shampoo og balsam med rosmarinolie), samt ren rosmarinolie fra samme mærke som jeg bruger enten i 3 timer før et bad en gang ugentligt, sover med, eller putter lidt dråber dagligt i shampooen - det skifter lidt. Jeg tager stærke b12 vitaminer, stærk zink og spiser godt med proteiner. Jeg har en masse hår på vej nu her :banan2:

Så altså, ren hovedbund, needle, produkter uden for mange kemikalier der kan lave build-up og lidt hjælp indefra.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 737
Likede indlæg: 10984

Indlægaf lillebjoern » 3. okt 2024, 07:39

Pandesteg skrev:Jeg synes jeg er ved at blive ret tyndhåret og især i den ene tinding er hårgrænsen virkelig ved at være kriminel. Men findes der overhovedet nogle produkter, der kan hjælpe på/generere hårvækst? Hvis man bare søger på nettet findes der jo tonsvis af dyre olier og serummer, men jeg er nok bare meget skeptisk over for sådan noget. Tænker mere i noget kosttilskud. Men jeg ved ikke om det også bare er blålys :lun:

Nogle gode råd?

Jeg bruger noget fra The Ordinary der hedder Multi-Peptide Serum for Hair Density. Jeg bruger det for at få mere volumen, men jeg har læst, at flere også bruger det for at stimulere hårvæksten, og den har vist fået rimelige anmeldelser på det punkt :) Og så er den ikke så dyr igen.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Finke
Kort karma: 354
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3307
Kontakt:

Indlægaf Finke » 9. okt 2024, 06:38

Kan I anbefale en leave in balsam/serum der tynger håret en smule?

Jeg er begyndt at glatte håret men dels har jeg svært ved at få styr på alle de små fimrer-hår, og dels trækker det sig op i bølger ved den mindste fugt.

Jeg bruger hårmaske efter hver vask, heat protection før jeg glatter, og sommetider lidt ph-bond serum i længderne og kokosolie i spidserne, men jeg får ikke det lidt tunge, glatte look jeg så gerne vil have.

Det er ikke realistisk at proppe flere rutiner ind i min hverdag, men jeg tænkte at hvis jeg kan finde en let tyngende leave-in kan jeg skifte ph-bond ud med den.

Men hvilken?
0
Hewlett
Kort karma: 117
Likede indlæg: 4624

Indlægaf Hewlett » 11. okt 2024, 18:39

KitKat skrev:Kan I anbefale en leave in balsam/serum der tynger håret en smule?

Jeg er begyndt at glatte håret men dels har jeg svært ved at få styr på alle de små fimrer-hår, og dels trækker det sig op i bølger ved den mindste fugt.

Jeg bruger hårmaske efter hver vask, heat protection før jeg glatter, og sommetider lidt ph-bond serum i længderne og kokosolie i spidserne, men jeg får ikke det lidt tunge, glatte look jeg så gerne vil have.

Det er ikke realistisk at proppe flere rutiner ind i min hverdag, men jeg tænkte at hvis jeg kan finde en let tyngende leave-in kan jeg skifte ph-bond ud med den.

Men hvilken?

Denne her er god. Jeg ved godt at du skriver at du ikke kan putte flere rutiner ind, men denne holder flere hårvaske, men skal dog aktiveres af føntørring.

https://nicehair.dk/Color-WOW-Dream-Coa ... lsrc=aw.ds
2
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 443
Likede indlæg: 6022

Indlægaf girl_beat » 11. okt 2024, 19:48

Men hvilken?

Afslutter du hårvask med balsam? Så vidt jeg ved, ‘åbner’ hårkur hårstråene og får dem til netop at suge fugt og stritte som små antenner. Balsam lukker derimod hårstråene og holder fugten inde.

For at svare på dit spørgsmål har jeg netop opdaget Whipped Cream fra Milk_Shake :love2: Det føles virkelig underligt at smøre en flødeskumskonsistens i håret, men den er god!
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Finke
Kort karma: 354
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3307
Kontakt:

Indlægaf Finke » 12. okt 2024, 20:47

girl_beat skrev:

Men hvilken?

Afslutter du hårvask med balsam? Så vidt jeg ved, ‘åbner’ hårkur hårstråene og får dem til netop at suge fugt og stritte som små antenner. Balsam lukker derimod hårstråene og holder fugten inde.

For at svare på dit spørgsmål har jeg netop opdaget Whipped Cream fra Milk_Shake :love2: Det føles virkelig underligt at smøre en flødeskumskonsistens i håret, men den er god!

Det anede jeg ikke. :genert:
Jeg har tænkt at hårkur var en slags udvidet version af balsam, og så virkede det dumt at bruge begge dele samtidig. Det starter jeg lige med at lave om på :)
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 913
Likede indlæg: 28189

Indlægaf catnip » 28. okt 2024, 14:56

Nåh, men jeg vil lige brokke mig og fraråde en concealer. Jeg har i mange år brugt NYX HD Studio Photogenic og været rigtig glad for den. Nu er den så udgået, så jeg skulle finde en ny, og jeg tænkte (naivt) at jeg ville fortsætte med et NYX produkt fordi det nok ville være samme farve og kvalitet. Nope.

Lad.Være.Med.At.Købe.Den.Her.Concealer:
Billede

Konsistensen er grynet og tyk som spartelmasse. Farven beige, som jeg normalt bruger, og som blender perfekt med min hudtone var gul og virkelig uattraktiv. Den røg direkte i skraldespanden.
0
“There's a lot of attitudes going on around here. Don't let me get one.”
― Ash in Fantastic Mr. Fox
Kolibrien
Kort karma: 80
Likede indlæg: 594

Indlægaf Kolibrien » 3. nov 2024, 09:28

Er der nogen der har prøvet sådan nogle gel negleklistermærker, som kan fortælle om det er noget værd?
0
D.itsen
Kort karma: 605
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 10712

Indlægaf D.itsen » 3. nov 2024, 09:46

Kolibrien skrev:Er der nogen der har prøvet sådan nogle gel negleklistermærker, som kan fortælle om det er noget værd?

Dem jeg har prøvet holdt ingenting. Desværre.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 896
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 16097

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. nov 2024, 20:42

Kolibrien skrev:Er der nogen der har prøvet sådan nogle gel negleklistermærker, som kan fortælle om det er noget værd?

Jeg har ikke brugt negleklistermærker selv, men har ikke hørt særlig meget godt om dem. Til gengæld vil jeg slå et slag for dyp negle. Jeg har lavet dem af 3 omgange nu og jeg er slemt tilfreds. Jeg er normalt en total dør til alt i den genre, men de er blevet så fine at min tidligere negledame kommenterede på at det var godt lavet, sidst jeg var inde for at få ordnet øjenbryn. Neglene lader også til at holde sig ret stærke nedenunder.
0
Brugeravatar
Mivsen
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1753

Indlægaf Mivsen » 4. nov 2024, 07:45

girl_beat skrev:

Men hvilken?

Whipped Cream fra Milk_Shake er bare det lækreste :love: Den dufter og mærkes bare så lækker man har lyst til at spise det :lol2: Den mangler dog lige at kunne tilføje lidt glans, men syntes generelt det er svært at finde en produkt der sådan virkelig gør en forskel på det punkt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 443
Likede indlæg: 6022

Indlægaf girl_beat » 4. nov 2024, 09:04

Mivsen skrev:
girl_beat skrev:

Men hvilken?

Whipped Cream fra Milk_Shake er bare det lækreste :love: Den dufter og mærkes bare så lækker man har lyst til at spise det :lol2: Den mangler dog lige at kunne tilføje lidt glans, men syntes generelt det er svært at finde en produkt der sådan virkelig gør en forskel på det punkt.

Yep! Både min søn og jeg står og snuser til det, inden jeg putter det i håret :-D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Skønhed"