Bedøm om dette skal være min nye frisure

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Primerose
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5010

Re: Bedøm om dette skal være min nye frisure

Indlægaf Primerose » 1. apr 2024, 09:09

Ado skrev:
lulu-p skrev: Og nu får jeg lyst til at få pandehår :D

Det samme her. :D

Haha, jeg ville være vild med hvis min tråd her ender med en decideret pandehårsbølge på debatten. :lol:
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21215

Indlægaf catnip » 1. apr 2024, 10:15

Jeg er med på holdet der hepper på det mørke hår. Altså virkelig!

... og som nu også igen-igen overvejer at få pandehår (igen). Pandehår klæder mig virkelig godt, men jeg synes det er så high maintenance, i hvert fald til min hårstruktur, i forhold til at skulle style hår hver dag.
1
- Nevertheless she persisted -
Marengs
Kort karma: 6
Likede indlæg: 150

Indlægaf Marengs » 1. apr 2024, 10:57

Primerose skrev:
Ado skrev:
lulu-p skrev: Og nu får jeg lyst til at få pandehår :D

Det samme her. :D

Haha, jeg ville være vild med hvis min tråd her ender med en decideret pandehårsbølge på debatten. :lol:

Pandehår er flot!

Men det skal klippes konstant og (når man har hår som mit) glattes og styles hver dag. Og så skal jeg panikke i regnvejr.

Jeg sidder og bliver helt misundelig på alle jer, der kan finde ud af pandehår!
1
Marengs

Indlægaf Marengs » 1. apr 2024, 16:00

Min veninde siger, du med fordel kan investere i en Dyson airdryer for at få bølger og fylde på få minutter

Hun bruger den selv til at få sit hår til at se ud ala dette

IMG_0875.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Indlægaf Skorstenen » 1. apr 2024, 16:04

Spjaerten skrev:Det mørke og nøj hvor er du køn

X2
1
Brugeravatar
Primerose

Indlægaf Primerose » 1. apr 2024, 18:28

Marengs skrev:Min veninde siger, du med fordel kan investere i en Dyson airdryer for at få bølger og fylde på få minutter

IMG_0875.jpeg

Jeg har en Dyson hårtørrer med diverse tilbehør. Jeg fik den i julegave og den er virkelig god for mit hår. Jeg har ikke eksperimenteret med det store diffuserhoved endnu, men når jeg tørrer det med et par af de andre hoveder, ser mit hår bare så sundt og glansfuldt ud. Jeg får virkelig ofte komplimenter for mit hår, efter at have skiftet min gamle, slidte hårtørrer ud. Hvis det er Dysons airwrap du mener, så har jeg hørt virkelig godt om den. Især ift at lave de der lidt skødesløse bølger. Men jeg synes simpelthen den er alt, alt for dyr. Og nu fik jeg jo så også hårtørreren af min mand i julegave. Men mon ikke at man kan finde nogle tutorials på at lave noget lignende med den også.
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Marengs

Indlægaf Marengs » 1. apr 2024, 19:38

Primerose skrev:
Marengs skrev:Min veninde siger, du med fordel kan investere i en Dyson airdryer for at få bølger og fylde på få minutter

IMG_0875.jpeg

Jeg har en Dyson hårtørrer med diverse tilbehør. Jeg fik den i julegave og den er virkelig god for mit hår. Jeg har ikke eksperimenteret med det store diffuserhoved endnu, men når jeg tørrer det med et par af de andre hoveder, ser mit hår bare så sundt og glansfuldt ud. Jeg får virkelig ofte komplimenter for mit hår, efter at have skiftet min gamle, slidte hårtørrer ud. Hvis det er Dysons airwrap du mener, så har jeg hørt virkelig godt om den. Især ift at lave de der lidt skødesløse bølger. Men jeg synes simpelthen den er alt, alt for dyr. Og nu fik jeg jo så også hårtørreren af min mand i julegave. Men mon ikke at man kan finde nogle tutorials på at lave noget lignende med den også.

Jeg tror altså også, du når langt med den, du har!

Min veninde er bare meget glad for sin føntørrer. Jeg overvejer selv den, du har som næste køb :-)
1
Brugeravatar
LittleLemon
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1157

Indlægaf LittleLemon » 9. apr 2024, 15:04

Hvad endte du med?
1
ajnaM
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27396

Indlægaf ajnaM » 9. apr 2024, 15:09

Det mørke, helt klart!

Læg eventuelt ud med at få lavet en balayage hos en frisør - det holder læææænge, og så kan det evt. være en 'bund', din veninde kan arbejde videre på.

Vær derudover obs på, at din pande er væsentligt højere end 'det falske billede' - det gør en ret stor forskel for, hvordan den type pandehår ser ud (siger hende, der har verdens højeste pande og har døjet med den type pandehår i årevis :D)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 9. apr 2024, 15:12

I forhold til bølgerne kan jeg på det kraftigste anbefale sådan et sæt her. Man tager den i om aftenen (i tørt hår), sover med den og så har man krøller hele næste dag. :gogo:

Billede

Det giver samme krøller som med airwrap eller glattejern. Det skader bare håret langt mindre, holder bedre og er meget billigere. Og så sparer man tiden om morgenen, hvor jeg i hvert fald selv har svært ved at nå den helt store hår-rutine.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Primerose

Indlægaf Primerose » 9. apr 2024, 15:44

ajnaM skrev:Det mørke, helt klart!

Læg eventuelt ud med at få lavet en balayage hos en frisør - det holder læææænge, og så kan det evt. være en 'bund', din veninde kan arbejde videre på.

Vær derudover obs på, at din pande er væsentligt højere end 'det falske billede' - det gør en ret stor forskel for, hvordan den type pandehår ser ud (siger hende, der har verdens højeste pande og har døjet med den type pandehår i årevis :D)

God pointe! Ja, ja AI er jo ikke helt ufejlbarlig :deer: men altså jeg har før haft pandehår, så jeg tror den del nok skal gå. Det bliver mere det med at style det, der måske bliver en udfordring. Jeg har allerede kigget på rundbørste og store curlers.
Senest rettet af Primerose 11. apr 2024, 19:48, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Primerose

Indlægaf Primerose » 9. apr 2024, 15:47

ajnaM skrev:I forhold til bølgerne kan jeg på det kraftigste anbefale sådan et sæt her. Man tager den i om aftenen (i tørt hår), sover med den og så har man krøller hele næste dag. :gogo:

Billede

Det giver samme krøller som med airwrap eller glattejern. Det skader bare håret langt mindre, holder bedre og er meget billigere. Og så sparer man tiden om morgenen, hvor jeg i hvert fald selv har svært ved at nå den helt store hår-rutine.

Og den er ikke træls at sove med? Jeg ligger nemlig mest på siden og sover.
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 9. apr 2024, 15:48

Primerose skrev:
ajnaM skrev:I forhold til bølgerne kan jeg på det kraftigste anbefale sådan et sæt her. Man tager den i om aftenen (i tørt hår), sover med den og så har man krøller hele næste dag. :gogo:

Og den er ikke træls at sove med? Jeg ligger nemlig mest på siden og sover.

Nej, det synes jeg ikke. Nogle synes - men den koster en halvtredser i Normal, så det kan være værd at prøve af :)
1
Brugeravatar
Primerose

Indlægaf Primerose » 9. apr 2024, 15:51

LittleLemon skrev:Hvad endte du med?

Jeg har faktisk tidligere i dag bestilt tid hos min faste, virkelig dygtige (og dyre) frisør. Jeg tænker lidt, at nu hvor forandringen der skal ske er så stor, så er det måske for det bedste, at det er en professionel der tager de store ting. Laver frisuren osv. og så kan min veninde måske hjælpe mig med at vedligeholde efterfølgende. Ligesom anjaM også foreslog faktisk. Så om et par uger sker det.
6
Brugeravatar
LittleLemon
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1157

Indlægaf LittleLemon » 9. apr 2024, 17:22

Primerose skrev:
LittleLemon skrev:Hvad endte du med?

Jeg har faktisk tidligere i dag bestilt tid hos min faste, virkelig dygtige (og dyre) frisør. Jeg tænker lidt, at nu hvor forandringen der skal ske er så stor, så er det måske for det bedste, at det er en professionel der tager de store ting. Laver frisuren osv. og så kan min veninde måske hjælpe mig med at vedligeholde efterfølgende. Ligesom anjaM også foreslog faktisk. Så om et par uger sker det.

God plan - det bliver spændende :)
1

Tilbage til "Skønhed"