Min rådgiver fra jobcentret ringede i dag og fortalte, at jeg ikke får forlænget mine sygedagpenge. Hun sender først et brev på mandag, fordi de har regler om ikke at sende den slags op til en weekend. Hun opfordrede næsten til, at jeg indsender materiale til en partshøring, fordi hun også syntes, det er fjollet at sende mig i jobafklaringsforløb.
Jeg har skrevet til min HR-ansvarlige på job og bedt hende finde ud af, hvad det helt præcist kommer til at betyde for min lønudbetaling fra firmaet. Og så har jeg en aftale om at blive ringet op af en socialrådgiver fra Kræftens Bekæmpelse på mandag for at høre deres input til at klage over afgørelsen.
Jeg har skrevet med en anden deltager fra det træningshold for kræftramte, jeg gik på, og hun havde held til at få kræftafdelingen til at skrive en udtalelse, der gav hende forlængelse af sygedagpenge, så det skal jeg også have undersøgt.
Min søster har i øvrigt lavet en beregning af, hvad det kommer til at koste kommunen i tabte skatteindtægter at sætte mig på ressourceforløbsydelse. Samt et tillæg til de udgifter de vil få, når de skal gå ind i et aktivt jobafklaringsforløb.

I sidste ende kunne jeg godt finde på at kaste det i hovedet på dem for at vise, hvor absurd det er. Min søster har også meldt sig til at ringe til dem en gang om dagen for at høre, hvilke tiltag de gør for at få mig i arbejde,
You can't spell awesome without me.