Min tråd om brystkræft

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 2030
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 31034

Re: Min tråd om brystkræft

Indlægaf 2SHY » 1. aug 2026, 07:12

.Magic. skrev:Jeg troede faktisk man kunne få for kritisk sygdom flere gange hvis det er forskellige typer kræft. Min mand har fået for prostatakræft og det har bredt sig til et ribben, men da det er prostatakræftceller kan han ikke få igen.
Men får han en anden type kræft så kan han godt få igen.

Sådan mener jeg også det er. Jeg kunne heller ikke få for kritisk sygdom igen da min sygdom stammer fra min oprindelige cancer
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1585
Likede indlæg: 34076

Indlægaf sigge » 1. aug 2026, 11:11

2SHY skrev:
.Magic. skrev:Jeg troede faktisk man kunne få for kritisk sygdom flere gange hvis det er forskellige typer kræft. Min mand har fået for prostatakræft og det har bredt sig til et ribben, men da det er prostatakræftceller kan han ikke få igen.
Men får han en anden type kræft så kan han godt få igen.

Sådan mener jeg også det er. Jeg kunne heller ikke få for kritisk sygdom igen da min sygdom stammer fra min oprindelige cancer

Det afhænger vist af forsikringen. Jeg er ret sikker på, at hvis jeg havde haft PFA, som vi havde i mit tidligere job, ville jeg godt kunne få til en anden kræftsygdom - og til den samme efter 5 år. Men hos Danica, som vi har i mit nuværende job, gælder det for alle typer af kræft, at der skal være 7 år mellem udbetalingerne.

Jeg har også planer om at spørge dem, der står for at forhandle vores fælles pension og forsikringspakke på job, om de ikke vil være mere opmærksomme på de to områder, næste gang de ser på det.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 1012
Likede indlæg: 10561

Indlægaf FruKuk » 8. aug 2026, 09:16

Er du sikker på, at de 3 måneders karenstid ikke gælder fra 1. sygedag? Den er du vel længe forbi?
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 8. aug 2026, 11:32

FruKuk skrev:Er du sikker på, at de 3 måneders karenstid ikke gælder fra 1. sygedag? Den er du vel længe forbi?

Nej, ikke 100% - og jeg kontakter selvfølgelig forsikringen, hvis Jobcentret afgør, at jeg ikke længere kan modtage sygedagpenge. Jeg venter stadig på den afgørelse.

Men forsikringsbetingelserne nævner noget om både “fysisk og økonomisk nedsat arbejdsevne”, og de kan vel hævde, at jeg ikke har haft økonomisk nedsat arbejdsevne hidtil, når jeg har modtaget fuld løn.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 1012
Likede indlæg: 10561

Indlægaf FruKuk » 8. aug 2026, 14:16

sigge skrev:
FruKuk skrev:Er du sikker på, at de 3 måneders karenstid ikke gælder fra 1. sygedag? Den er du vel længe forbi?

Nej, ikke 100% - og jeg kontakter selvfølgelig forsikringen, hvis Jobcentret afgør, at jeg ikke længere kan modtage sygedagpenge. Jeg venter stadig på den afgørelse.

Men forsikringsbetingelserne nævner noget om både “fysisk og økonomisk nedsat arbejdsevne”, og de kan vel hævde, at jeg ikke har haft økonomisk nedsat arbejdsevne hidtil, når jeg har modtaget fuld løn.

Uansat hvad håber jeg, at det løser sig.
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 13. aug 2026, 11:39

Der er lidt fremgang med mit hår. Jeg har lige fået min veninde til at trimme mig ned til 3 mm igen, og månen er blevet mindre nu/der vokser lidt mere hår i området. Jeg har stadig en plet med tyndere hår, men den er lidt mindre udpræget nu.

Ellers venter jeg stadig på at høre en afgørelse fra Jobcentret. Jeg hader den her uvished!
12
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 13. aug 2026, 13:27

Fedt at det går fremad med håret :banan:

Fik du snakket med afdelingen om en genoptræningsplan?
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 13. aug 2026, 14:21

2SHY skrev:Fedt at det går fremad med håret :banan:

Fik du snakket med afdelingen om en genoptræningsplan?

Ikke endnu. Jeg havde lige ringet til dem vedr. mit syn, så jeg ville lige vente lidt med at ringe igen for ikke at blive “hende, som ringer hele tiden”. :genert:
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 18. aug 2026, 07:54

Jeg fik ringet til kræftafdelingen i går vedr. genoptræningsplan, og de sendte en til kommunen samme dag. Og i dag er jeg blevet indkaldt til en forundersøgelse/-samtale ved kommunens genoptræningshold allerede på fredag. Så det går da dejligt hurtigt.
7
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 18. aug 2026, 08:00

Jeg nåede da i øvrigt lige at få en nervøs følelse i maven, da jeg fik besked om digital post fra kommunen, men det var altså ikke afgørelsen vedr. sygedagpenge.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 21. aug 2026, 09:44

Jeg var til møde med den kommunale fysioterapeut i dag vedr. genoptræning. Det er heldigvis bare min brystmuskel, der er blevet lidt stram, så jeg har fået nogle udspændings-/udstrækningsøvelser, jeg skal lave 2 gange om dagen. Og så skal vi ses igen om 3 uger. Så må jeg prøve at huske at få lavet dem.

Bagefter var jeg ved egen læge, fordi jeg har fået en byld på brystet. Ja, det tidligere kræftramte. Jeg har virkelig gjort mig umage for ikke at piske en stemning op overfor mig selv, fordi det nu er det bryst, og derfor tog jeg også til egen læge og kontaktede ikke kræftafdelingen. Min læge syntes dog alligevel, at Skejby skal vurdere det, selvom hun var ret sikker på, at det bare er en almindelig byld. Den var dog ikke moden til at blive drænet endnu, men jeg har fået en penicillin kur for at se, om det kan slå den ned, og så sendte lægen en henvisning til Skejby.
4
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 31. aug 2026, 14:44

Full alert da jeg modtog digital post fra kommunen i dag, men det var bare min månedlige oversigt over, hvor mange timer min arbejdsgiver har indberettet, jeg har arbejdet, som jeg skal godkende. Suk.

Så jeg venter stadig på afgørelsen vedr. fortsat sygedagpenge eller ej. Min rådgiver i jobcentret er tilbage fra ferie i denne uge, så jeg overvejer at ringe i morgen og høre, om hun kan komme med en status.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 2. sep 2026, 08:56

Øj. Jeg fik fat i min rådgiver i Jobcentret på telefonen i dag (det lykkedes ikke i går). Det er muligvis mig, der ikke fatter noget, men jeg synes bestemt, hun tidligere har formuleret det som, at afgørelsen vedr. min fortsatte ret til sygedagpenge ikke lå hos hende. Da jeg talte med hende før hendes ferie, sagde hun i hvert fald noget i retning af at få en kollega til at skrive til mig, hvis der kom en afgørelse under hendes ferie. I dag sagde hun så, at hun har sat fredag af til at se på det og kigge på lægeoplysninger mm. Lægeoplysninger, som kræftafdelingen fremsendte d. 22.7. Så nu ved jeg ikke, hvad, jeg skal tro. Jeg tør næsten ikke håbe på, at der så kommer en afgørelse på fredag. I øvrigt en irriterende dag at få sådan en besked, hvis det endelig er, fordi jeg så kan gå og være frustreret hele weekenden, ind til jeg kan begynde at ringe til folk på mandag.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 4. sep 2026, 20:54

Min rådgiver fra jobcentret ringede i dag og fortalte, at jeg ikke får forlænget mine sygedagpenge. Hun sender først et brev på mandag, fordi de har regler om ikke at sende den slags op til en weekend. Hun opfordrede næsten til, at jeg indsender materiale til en partshøring, fordi hun også syntes, det er fjollet at sende mig i jobafklaringsforløb.

Jeg har skrevet til min HR-ansvarlige på job og bedt hende finde ud af, hvad det helt præcist kommer til at betyde for min lønudbetaling fra firmaet. Og så har jeg en aftale om at blive ringet op af en socialrådgiver fra Kræftens Bekæmpelse på mandag for at høre deres input til at klage over afgørelsen.

Jeg har skrevet med en anden deltager fra det træningshold for kræftramte, jeg gik på, og hun havde held til at få kræftafdelingen til at skrive en udtalelse, der gav hende forlængelse af sygedagpenge, så det skal jeg også have undersøgt.

Min søster har i øvrigt lavet en beregning af, hvad det kommer til at koste kommunen i tabte skatteindtægter at sætte mig på ressourceforløbsydelse. Samt et tillæg til de udgifter de vil få, når de skal gå ind i et aktivt jobafklaringsforløb. :D I sidste ende kunne jeg godt finde på at kaste det i hovedet på dem for at vise, hvor absurd det er. Min søster har også meldt sig til at ringe til dem en gang om dagen for at høre, hvilke tiltag de gør for at få mig i arbejde,
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 4. sep 2026, 21:00

Ej men det der er jo totalt absurd. Du HAR jo et arbejde men kan lige pt måske ikke arbejde på fuld tid. Det er da vel ikke så underligt når man tænker på hvad du har været igennem. Hvor er det dog spild af tid og ressourcer og energi. Men jeg kan godt huske at jeg også blev åndet i nakken af sygedagpengehuset i sin tid. Forskellen var at jeg også var stressramt og ikke havde et job så der gav det måske lidt mere mening
5

Tilbage til "Helbred"