Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 183
Likede indlæg: 4233

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Elverpigen » 30. apr 2026, 16:20

Den der lette snue fra i weekenden har gjort, at min krop er delvist bombet og jeg er for træt til at få særligt meget ud af det gode vejr. Og den giver også lidt tør hoste nu :sur:

Ud over alt det saltvand, jeg skyller gennem næsen, har jeg de sidste par dage sat ind med en daglig svedetur vha. saunatæppe :syg: hvilket plejer at virke søvndyssende i rask tilstand, men nærmest virker opkvikkende nu :gruble:

Håber meget snart jeg er ordentligt frisk igen!
0
MrMister
Kort karma: 319
Likede indlæg: 8061

Indlægaf MrMister » 30. apr 2026, 19:29

smadret rotator, som er klassisk incline øvelsesskade. Så nu er jeg bombet tilbage på push målene :/
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1585
Likede indlæg: 34092

Indlægaf sigge » 5. maj 2026, 18:11

Jeg har haft lidt ondt i venstre side af lænden siden i søndags. I dag lavede jeg så back extensions med min personlige træner, og nu har jeg virkelig ondt i venstre side af lænden. Især når jeg ændrer stilling fra stående til siddende eller omvendt. Ipren+Panodil har ikke den helt store effekt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 1292
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 21118

Indlægaf Mi55y » 6. maj 2026, 07:07

Jeg er vågnet med lændehold :whine:

2 x ipren + 1 panodil tager kun liiige toppen. Arbejder hjemme med pauser, hvor jeg går lidt rundt i haven. For helvede, det gør nas!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Sorenspige
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12719

Indlægaf Sorenspige » 8. maj 2026, 17:18

Jeg var til tandlæge i går på grund af smerter i en tand. Hun mente, det skyldtes følsomme tandhalse, gav den noget lak, og så skulle jeg putte noget særligt tandpasta langs kanten af tanden og tandkødet.

Her til aften gør tanden konstant ondt, og det kan jeg læse mig til ikke skyldes følsomme tandhalse. Så nu håber jeg bare, at det ikke bliver alt for slemt inden på mandag, hvor jeg så må ringe igen.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1311

Indlægaf Jydepigen » 18. maj 2026, 10:15

Snottet.. Åh gider ikke at bøvle med snot næse. Man bliver så bombet i hovedet, så ikke det nemmeste at arbejde.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 18. maj 2026, 19:05

Mi55y skrev:Jeg er vågnet med lændehold :whine:

2 x ipren + 1 panodil tager kun liiige toppen. Arbejder hjemme med pauser, hvor jeg går lidt rundt i haven. For helvede, det gør nas!

Er i kiropraktorbrhandling, hvilket har hjulpet på lænden. Men det trækker hele vejen ned i det ene ben i en grad, så jeg ikke kan sidde og fandme næsten ikke kan gå efter at have siddet. Kiropraktor siger, at det nok er en diskusprolaps... Jeg skal undgå at sidde :wacko: Skal afsted til 4. behandling på torsdag.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 813
Likede indlæg: 48046

Indlægaf paint » 19. maj 2026, 07:33

Mi55y skrev:

Er i kiropraktorbrhandling, hvilket har hjulpet på lænden. Men det trækker hele vejen ned i det ene ben i en grad, så jeg ikke kan sidde og fandme næsten ikke kan gå efter at have siddet. Kiropraktor siger, at det nok er en diskusprolaps... Jeg skal undgå at sidde :wacko: Skal afsted til 4. behandling på torsdag.

Sådan havde jeg det da jeg var så 'heldig' at rage noget Iskias til mig. Jeg kunne nærmest hverken sidde eller gå.
Jeg fandt nogle øvelser på nettet ( Iskias) og selvom jeg ikke havde meget tiltro til dem, hjalp de faktisk meget, i løbet af et par dage. (jeg tilbragte dog noget tid med at ligge og rode rundt nede på gulvet, og lave øvelser) :-)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 19. maj 2026, 08:57

paint skrev:
Mi55y skrev:

Sådan havde jeg det da jeg var så 'heldig' at rage noget Iskias til mig. Jeg kunne nærmest hverken sidde eller gå.
Jeg fandt nogle øvelser på nettet ( Iskias) og selvom jeg ikke havde meget tiltro til dem, hjalp de faktisk meget, i løbet af et par dage. (jeg tilbragte dog noget tid med at ligge og rode rundt nede på gulvet, og lave øvelser) :-)

Jeg har også forsøgt mig med øvelser, men den eneste, jeg kan lave lige nu er katten (skyde/svaje ryg). :rulle:
0
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 183
Likede indlæg: 4233

Indlægaf Elverpigen » 19. maj 2026, 16:36

De seneste uger har jeg brokket mig over at være træt efter en luftvejsinfektion med et maveonde som efterfølger.

Nu viser en rutineblodprøve, at mit ferritin er i den ret lave ende af normalområdet, hvilket ikke er super overraskende pga. forskellige faktorer som f.eks. 3 mdr med 2 ugers cyklus, så jeg investerer i en periode med jerntilskud for at komme op i energiniveau igen :træt:
1
godtnavn
Kort karma: 1192
Likede indlæg: 14883

Indlægaf godtnavn » 29. maj 2026, 17:38

Jeg brækkede en tå til fastelavn, den der slags der stak skævt op i luften og skulle forbi skadestuen og tjekkes og sættes på plads. Det er først for et par uger siden den er blevet god igen. Stadig skæv, men går normalt på den. Det sagde jeg højt til en ven i sidste weekend.

I dag smadre jeg så min anden fod ind i barnets løbeladcykel, og nu tror jeg sgu jeg har brækket en tå på den anden fod. Ikke nær så alvorligt, den er ikke skæv og derfor har jeg ikke været på skadestuen, men den er blå-rød og hævet voldsomt op trods jeg havde is på den første halve times tid (godt mindstemanden kunne bestikkes med børne tv, det ser han ellers aldrig så han synes det var en fest at se tv og jeg kunne ligge med is på tåen), det gør sygt ondt når jeg går. Jeg har før slået tæer grimt men det her er et andet niveau og minder om smerten fra fastelavn. Jeg gider ikke mere. Orker ikke hvis der igen er 2-3 måneder jeg ikke kan gå langt, jeg skal have sommerferie med 3 børn lige om lidt, det går ikke ikke at kunne gå.
0
Brugeravatar
Tutter27
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1152

Indlægaf Tutter27 » 3. jun 2026, 08:52

Jeg har ondt i kæben, jeg fik fjernet rodspids på en tand, for anden gang i fredags. Det heler stadig, men er super træls, og klammo med tråde i tandkødet. Håber snart det er helet.
0
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1682
Likede indlæg: 25998

Indlægaf .Magic. » 4. jun 2026, 07:54

Ruth jokkede mig på tåen/tæerne i går under træningen. Gad vide om noget er brækket men i og med der ikke bliver gjort noget ved brud på tæerne så gider jeg ikke fise til læge med det. Kan fint gå.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 813
Likede indlæg: 48046

Indlægaf paint » 4. jun 2026, 09:31

På en skiferie, hvor jeg drønede ned af en piste, blev mit ene ben fanget af noget dybere sne - i den ene side af pisten. Det første til en ret hård opbremsning, hvor mit ene ben blev vredet 90 grader rundt i knæleddet. Det gjorde huelens ondt. Men allerede dagen efter, mærkede jeg det næsten ikke mere, og var ude på pisterne igen.

Det gør jeg så nu - år efter det skete. Ikke ved gang etc. men kun når jeg går helt ned i knæ med det éne ben. For satan, hvor gør det nas, når det sker. :sur:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1682
Likede indlæg: 25998

Indlægaf .Magic. » 4. jun 2026, 11:58

paint skrev:På en skiferie, hvor jeg drønede ned af en piste, blev mit ene ben fanget af noget dybere sne - i den ene side af pisten. Det første til en ret hård opbremsning, hvor mit ene ben blev vredet 90 grader rundt i knæleddet. Det gjorde huelens ondt. Men allerede dagen efter, mærkede jeg det næsten ikke mere, og var ude på pisterne igen.

Det gør jeg så nu - år efter det skete. Ikke ved gang etc. men kun når jeg går helt ned i knæ med det éne ben. For satan, hvor gør det nas, når det sker. :sur:

Jeg blev rendt ned af en hest for 26 år siden og der skete det samme med mit ene knæ, dog stod jeg bare i mudder i stedet for sne og jeg mærker det også stadig.
1

Tilbage til "Helbred"