Min tråd om brystkræft

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1944
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 28347

Re: Min tråd om brystkræft

Indlægaf 2SHY » 27. nov 2025, 16:18

Jeg tænker din krop er træt og trænger til at restituere. Proteiner er din ven og det er helt i orden at tage en lur :) og nej vejret gør heller ikke noget for at give energi
8
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4143
Likede indlæg: 51291

Indlægaf LaMariposa » 27. nov 2025, 16:24

sigge skrev:
Iforbifarten skrev:Går det stadig ok?

Det gør det. Tak for at spørge.

Jeg er virkelig træt i dag, men jeg kan ikke lure, om det bare er det triste vejr, eller kroppen der bruger energi på at komme sig. En times gåtur gjorde i hvert fald hverken til eller fra.

Du har været i narkose og fået lavet et ikke ubetydeligt indgreb, så jeg tror det er helt normalt at være smadret dagen efter. Hvis du har ondt bruger kroppen også krudt på det.
6
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Iforbifarten
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1589

Indlægaf Iforbifarten » 27. nov 2025, 19:45

sigge skrev:
Iforbifarten skrev:Går det stadig ok?

Det gør det. Tak for at spørge.

Jeg er virkelig træt i dag, men jeg kan ikke lure, om det bare er det triste vejr, eller kroppen der bruger energi på at komme sig. En times gåtur gjorde i hvert fald hverken til eller fra.

Det er helt sikkert kroppen, der bruger energi på at reparere. Håber gåturen var dejlig selvom den ikke gav energi. Og som LaMariposa skriver så dræner narkosen også. Håber det hele fortsætter med at få ok og planerne kan følges.
5
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1497
Likede indlæg: 31748

Indlægaf sigge » 28. nov 2025, 10:01

Jeg har søgt min sundhedsforsikring om udbetaling for kritisk sygdom, men har fået afslag, fordi jeg havde modermærkekræft for 2 år siden. Og der skal være gået 7 år siden afslutningen af behandling af en kræftsygdom, før man kan bruge dækningen igen. Det havde jeg jo også mere eller mindre læst mig frem til i betingelserne, men det skadede jo ikke at søge. Og så håbede jeg måske lidt, at der var en undtagelse, når jeg havde et andet selskab for to år siden, så det ikke var den nuværende forsikring, der havde udbetalt erstatning dengang.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3229
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37608

Indlægaf Daine » 28. nov 2025, 13:27

Har du dækning ved kritisk sygdom hos dit pensionsselskab? Jeg har, så vidt jeg husker, både hos mit pensionsselskab og mit forsikringsselskab, og umiddelbart som jeg kan Google mig til, kan man godt få udbetalt fra flere steder.
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 28. nov 2025, 15:22

Daine skrev:Har du dækning ved kritisk sygdom hos dit pensionsselskab? Jeg har, så vidt jeg husker, både hos mit pensionsselskab og mit forsikringsselskab, og umiddelbart som jeg kan Google mig til, kan man godt få udbetalt fra flere steder.

Jeg har kun gennem min sundhedsforsikring, som ligger som en samlet pakke sammen med min pensionsordning.
Jeg har ikke noget i min private ulykkesforsikring.
2
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 29. nov 2025, 13:13

Jeg har nu døbt mit opererede bryst Patty. For så moden er jeg. :-D Og jeg har lovet hende, at når det her er ovre, skal hun nok få fred i lang tid og slippe for at blive trykket på, mast, stukket i og skåret i. Og så må hun også få en ny, fin BH, når vi er sikre på, hvordan hendes form bliver.
Jeg er allerede træt af den her post-op BH, som grundlæggende bare er en art sports-BH med frontlukning, men jeg synes ikke den sidder helt perfekt, og den glider og skal rettes flere gange i løbet af dagen. Så jeg glæder mig til at få min bøjle-BH på igen. Jeg kan ikke helt lure, om anbefalingen af at bruge BH dag og nat de første 2 uger går specifikt på den type af BH, eller jeg godt kan bruge en med bøjler i dagtimerne.
11
Mamaseraptor
Kort karma: 106
Likede indlæg: 1640

Indlægaf Mamaseraptor » 29. nov 2025, 13:21

Jeg tillader mig lige at bryde ind, har arbejdet i plastik kirurgien i en del år og det er den type BH dag og nat.
5
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 29. nov 2025, 13:44

Mamaseraptor skrev:Jeg tillader mig lige at bryde ind, har arbejdet i plastik kirurgien i en del år og det er den type BH dag og nat.

Tak for at dele din erfaring.

Øv, at det er sådan, men så behøver jeg ikke at overveje det længere, og jeg må lære at affinde mig med den.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 30. nov 2025, 18:37

Jeg har stort set ikke set mennesker siden i tirsdags ud over personale i supermarkedet og en pakkeshop. Og jeg har nydt det så meget! Det var åbenbart tiltrængt for en introvert som mig. Jeg talte i telefon med to veninder og min kusine i onsdags, og jeg har set en veninde i en halv time i dag, og jeg har skrevet lidt med min søster, nogle kolleger og veninder. Og så har jeg faktisk ikke brug for mere social interaktion.

Jeg synes også stadig, jeg er noget træt i det.

I morgen arbejder jeg hjemmefra, og tirsdag tager jeg på kontoret. Da skal jeg alligevel til Aarhus til min årlige kontrol for modermærkekræft. Der er jo ingen grund til at droppe den, selvom der er noget andet, der fylder mere i tankerne lige nu.
14
Iforbifarten

Indlægaf Iforbifarten » 3. dec 2025, 06:01

Hvordan går det? Er det ok at arbejde og gik det godt med tjek?
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 3. dec 2025, 07:14

Iforbifarten skrev:Hvordan går det? Er det ok at arbejde og gik det godt med tjek?

Heldigvis var der ikke noget at bemærke ift. kontrol af modermærker. Alle så normale ud. Det kunne ellers lige passe, at jeg skulle til at bøvle med det oveni.

Det var dejligt at komme ind på kontoret og snakke med mine kolleger. De er nu nogle søde mennesker. Og det går også fint med at arbejde, selvom jeg stadig nogle gange får den der følelse af, at det måske ikke virker helt så vigtigt i det store billede lige nu. Men min leder og de projektledere, jeg arbejder sammen med, er vældig søde og siger, at jeg selvfølgelig bare skal tage tingene i mit eget tempo. Jeg kunne dog også godt mærke, at det blev et lidt lang dag i går med kørsel oven i osv. Så nu tager jeg en hjemmearbejdsdag i dag, og så tager jeg ind på kontoret igen i morgen.

Fredag har jeg planlagt at holde fri, fordi jeg skulle have været på forlænget juleweekend i Malmø med to veninder. Den tur har jeg meldt fra til, for overskuddet rækker ikke til lang togtur, være på fødderne hele dagen og sove i en fremmed seng. Plus det er dumt at tage til udlandet som relativt nyopereret - der kan jo stadig opstå komplikationer, selvom der heldigvis ikke har været noget her den første uge. Men jeg overvejer at holde fast i den fridag, hvis jeg ikke har en masse arbejdsopgaver (hvilket min leder sørger for, at jeg ikke har, medmindre jeg beder om mere). Så kan jeg måske i stedet få sat mit kunstige juletræ op herhjemme og julepyntet lidt.
7
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 3. dec 2025, 07:19

Noget positivt: Jeg fik fjernet lymfeknuder i armhulen, og det plaster, der var sat på der, var et kæmpe patchwork, der sådan set har generet mig fra første dag. Der var flere og flere ender, der gik løs, og så satte jeg nyt plaster ovenpå for at holde det på plads, og til sidst havde jeg en stor klump, der sad og trykkede. Så jeg ringede til afdelingen i går og fik lov at fjerne det hele. Så skulle jeg bare skylle såret grundigt men forsigtigt ifm. et bad og duppe tørt med et helt rent håndklæde og så sætte en strimmel "englehud" på langs af såret. Det fik jeg gjort her til morgen, og det er virkelig rart at slippe for det roderi. I mine utrænede øjne så såret rigtigt pænt ud. Der var i hvert fald ingen tegn på infektion, så det var også rart lige at få tjekket det.

Det er en lille ting, men det gør faktisk en positiv forskel for mit fysiske og mentale velbefindende, at det ikke sidder og generer hele tiden.
25
Iforbifarten

Indlægaf Iforbifarten » 3. dec 2025, 13:38

sigge skrev:
Iforbifarten skrev:Hvordan går det? Er det ok at arbejde og gik det godt med tjek?

Heldigvis var der ikke noget at bemærke ift. kontrol af modermærker. Alle så normale ud. Det kunne ellers lige passe, at jeg skulle til at bøvle med det oveni.

Det var dejligt at komme ind på kontoret og snakke med mine kolleger. De er nu nogle søde mennesker. Og det går også fint med at arbejde, selvom jeg stadig nogle gange får den der følelse af, at det måske ikke virker helt så vigtigt i det store billede lige nu. Men min leder og de projektledere, jeg arbejder sammen med, er vældig søde og siger, at jeg selvfølgelig bare skal tage tingene i mit eget tempo. Jeg kunne dog også godt mærke, at det blev et lidt lang dag i går med kørsel oven i osv. Så nu tager jeg en hjemmearbejdsdag i dag, og så tager jeg ind på kontoret igen i morgen.

Fredag har jeg planlagt at holde fri, fordi jeg skulle have været på forlænget juleweekend i Malmø med to veninder. Den tur har jeg meldt fra til, for overskuddet rækker ikke til lang togtur, være på fødderne hele dagen og sove i en fremmed seng. Plus det er dumt at tage til udlandet som relativt nyopereret - der kan jo stadig opstå komplikationer, selvom der heldigvis ikke har været noget her den første uge. Men jeg overvejer at holde fast i den fridag, hvis jeg ikke har en masse arbejdsopgaver (hvilket min leder sørger for, at jeg ikke har, medmindre jeg beder om mere). Så kan jeg måske i stedet få sat mit kunstige juletræ op herhjemme og julepyntet lidt.

Det lyder jo alt i alt ret godt og også godt med et fint tjek!

Synes det lyder som en god ide med en julefridag i fred og ro.
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 4. dec 2025, 10:10

The waiting game er i gang igen. Jeg synes selv, jeg var dygtig til den første uge efter operationen at lade være med at begynde at tjekke patologisvar i MinSundhed. Jeg trak den i hvert fald til fredag, inden jeg tjekkede en enkelt gang. Og så kiggede jeg en gang mandag og to gange tirsdag. Nu hvor der er gået mere end en uge siden operationen er utålmodigheden i fuldt flor, og jeg skal virkelig styre mig for ikke at tjekke en gang i timen. Jeg har været inde og se her i formiddag, så nu har jeg påbudt mig selv i hvert fald at vente til efter frokost.

Det er ikke lige så betydningsfuldt denne gang, som da jeg ventede på at finde ud af, om det var kræft eller ej. Men jeg vil alligevel gerne have vished for, at de har fået fjernet det hele, så jeg slipper for at skulle under kniven igen. Det ville være virkelig træls at skulle det, nu hvor jeg så småt begynder at kunne føle fremgang i helingen.
0

Tilbage til "Helbred"