Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1857
Likede indlæg: 28683

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Aragorn » 31. jul 2025, 20:47

Artem skrev:
Aragorn skrev:Faldt du ned fra taget?

Nej dog ikke.

Sorenspige skrev:Rigtig god bedring.

Hvad skete der?

Tak var ved at flytte stillads og gøre klar til næste etape hvor jeg var ved at skille tagrende af og stod på foden af et bukkestillads i 50 cm højde og rykkede det nedløb af tagrenden. Hvor det gav efter som planlagt og jeg trænder ned på terræn.
Glemmer dog at jeg har en 15 cm kant der som jeg trænder ned på med siden af foden. Knokler så kraftigt over at jeg åbenbart brækker en knogle i foden ved det. Falder efterfølgende og tager fra med hånden og brækker så armen ved det.

Så grundlæggende er jeg bare knoklet over og faldet på fliser, hvor det som sådan overrasker mig at det kan føre til to brækkede knogler. :gruble:
Hvor jeg bare må have været pisse uheldig der.

Heldigvis har jeg gode naboer som har hjulpet mig med at rydde op rundt om huset og tage alt stillads ned i dag. Da der jo kommer til at gå 6 uger før jeg kan komme på taget igen og videre med mit projekt.

Det sutter max men nogle gange er uheldet ude. God bedring.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Sorenspige
Kort karma: 1060
Likede indlæg: 11817

Indlægaf Sorenspige » 1. aug 2025, 06:40

Artem skrev:
Aragorn skrev:Faldt du ned fra taget?

Nej dog ikke.

Sorenspige skrev:Rigtig god bedring.

Hvad skete der?

Tak var ved at flytte stillads og gøre klar til næste etape hvor jeg var ved at skille tagrende af og stod på foden af et bukkestillads i 50 cm højde og rykkede det nedløb af tagrenden. Hvor det gav efter som planlagt og jeg trænder ned på terræn.
Glemmer dog at jeg har en 15 cm kant der som jeg trænder ned på med siden af foden. Knokler så kraftigt over at jeg åbenbart brækker en knogle i foden ved det. Falder efterfølgende og tager fra med hånden og brækker så armen ved det.

Så grundlæggende er jeg bare knoklet over og faldet på fliser, hvor det som sådan overrasker mig at det kan føre til to brækkede knogler. :gruble:
Hvor jeg bare må have været pisse uheldig der.

Heldigvis har jeg gode naboer som har hjulpet mig med at rydde op rundt om huset og tage alt stillads ned i dag. Da der jo kommer til at gå 6 uger før jeg kan komme på taget igen og videre med mit projekt.

Hvor uheldigt. Rigtig god bedring.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1472
Likede indlæg: 31249

Indlægaf sigge » 18. aug 2025, 08:08

Jeg har fået ondt i venstre side af lænden. Jeg synes ikke, jeg har overbelastet den. Men måske har jeg bevæget mig for lidt i weekenden. Det er virkelig træls at have nået en alder, hvor både for meget og for lidt aktivitet resulterer i smerter et eller andet sted i kroppen. :gammel:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1591
Likede indlæg: 24135

Indlægaf .Magic. » 19. aug 2025, 18:26

Jeg har ondt under hælen og mit ben er hævet. Det er dog ikke noget der hænger sammen tror jeg. Det er det tidligere brækkede knæ-ben og det hæver hvis jeg ikke har ligget ned i løbet af dagen - og samtidig har jeg smerter foran begge skuldre og som trækker ind mod det øverste af brystkassen og ondt i min nakke.

Altsammen fordi jeg ikke har haft tid til at ligge et par timer i sengen i løbet af dagen.
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 588
Likede indlæg: 8827

Indlægaf Artem » 26. aug 2025, 21:15

Har fået gips af mit håndled i dag. Men er slet ikke så godt som jeg havde håbet på. Men lægen mente umiddelbart at det var normalt.
Lige da vi tog gips af var min arm en del tyndere end den anden. Men siden er den hævet en del.
Ved ikke rigtig om den burde hæve op her efter 4 uger, men lægen mente at jeg nok ville få mere ondt i armen her de første dage efter at støtten nu var fjernet.
Så er nok normalt nok... Er nok bare noget andet at brække noget som 50 årig end i mine unge år...
Men der går altså nok et par uger endnu før jeg rigtig kan bruge den hånd til noget... Skal jo videre med mit tag.

Foden går tilgengæld helt som forventet og regner med at jeg kan begynde med at løbe om et par uger.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 26. aug 2025, 21:23

.Magic. skrev:Jeg har ondt under hælen og mit ben er hævet. Det er dog ikke noget der hænger sammen tror jeg. Det er det tidligere brækkede knæ-ben og det hæver hvis jeg ikke har ligget ned i løbet af dagen - og samtidig har jeg smerter foran begge skuldre og som trækker ind mod det øverste af brystkassen og ondt i min nakke.

Altsammen fordi jeg ikke har haft tid til at ligge et par timer i sengen i løbet af dagen.

Shit det lyder ikke sjovt. :8:
Hvor langt tid er det siden du brækkede det ben?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
.Magic.

Indlægaf .Magic. » 26. aug 2025, 21:57

Artem skrev:
.Magic. skrev:Jeg har ondt under hælen og mit ben er hævet. Det er dog ikke noget der hænger sammen tror jeg. Det er det tidligere brækkede knæ-ben og det hæver hvis jeg ikke har ligget ned i løbet af dagen - og samtidig har jeg smerter foran begge skuldre og som trækker ind mod det øverste af brystkassen og ondt i min nakke.

Det er virkelig også rigtig træls :-/

Tilbage i januar i år.
0
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 26. aug 2025, 22:00

.Magic. skrev:
Artem skrev:

Tilbage i januar i år.

Vildt nok at det stadig generer dig...
Håber da godt nok jeg hurtigere bliver helt frisk igen. For har virkelig ikke tid til at det tager så langt tid...
0
Brugeravatar
.Magic.

Indlægaf .Magic. » 27. aug 2025, 08:04

Artem skrev:
.Magic. skrev:
Artem skrev:

Tilbage i januar i år.

Vildt nok at det stadig generer dig...
Håber da godt nok jeg hurtigere bliver helt frisk igen. For har virkelig ikke tid til at det tager så langt tid...

Min fys siger at det er almindeligt når det er knæet. Håber du slipper for bøvl bagefter.
2
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 127
Likede indlæg: 3363

Indlægaf Elverpigen » 27. aug 2025, 10:36

.Magic. skrev:Min fys siger at det er almindeligt når det er knæet. Håber du slipper for bøvl bagefter.

Jeg har også hørt det fra folk, der har fået gips af andre led, der er blevet overraskede og bekymrede - synes det er underligt at folk sendes hjem uden info om, at det er normalt
1
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 1296
Geografisk sted: Planeten Joakim
Likede indlæg: 16898

Indlægaf Galoldriel » 4. sep 2025, 08:45

Ikke en skade, men:
Jeg har fået trukket en visdomstand ud, som sad godt fast helt bagest i underkæben. Jeg er lidt hævet og der er nu gået cirka 2 dage. Hvis I selv har prøvet det, hvor længe gik der så før hævelsen faldt?
0
I’m fire dressed in melody

AOOFTG
Neverkont
Kort karma: 134
Likede indlæg: 3940

Indlægaf Neverkont » 4. sep 2025, 11:37

Galoldriel skrev:Ikke en skade, men:
Jeg har fået trukket en visdomstand ud, som sad godt fast helt bagest i underkæben. Jeg er lidt hævet og der er nu gået cirka 2 dage. Hvis I selv har prøvet det, hvor længe gik der så før hævelsen faldt?

Jeg kan ikke huske m.h.t. hævelse, men ømheden/smerterne afhænger af hvor meget tandlægen har rykket og rokket med tanden. Hvis tandlægen har brugt få og små bevægelser forsvinder smerterne hurtigere end hvis der er blevet seriøst rokket med den. Når jeg har siddet i stolen har jeg kunnet forudsige, om det bliver smertefuldt bagefter.
0
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 4. sep 2025, 11:40

Neverkont skrev:

Jeg kan ikke huske m.h.t. hævelse, men ømheden/smerterne afhænger af hvor meget tandlægen har rykket og rokket med tanden. Hvis tandlægen har brugt få og små bevægelser forsvinder smerterne hurtigere end hvis der er blevet seriøst rokket med den. Når jeg har siddet i stolen har jeg kunnet forudsige, om det bliver smertefuldt bagefter.

Der skulle rokkes og skæres en del, den sad virkelig godt fast. Jeg er stadig øm, men det er til at holde ud, også uden smertestillende (som jeg tager når jeg husker det).

Hævelsen er ikke meget udtalt, men jeg kunne godt være den foruden når jeg skal til singlearrangement i morgen aften :wacko:
0

AOOFTG
Neverkont
Kort karma: 134
Likede indlæg: 3940

Indlægaf Neverkont » 4. sep 2025, 11:51

Galoldriel skrev:
Neverkont skrev:

Der skulle rokkes og skæres en del, den sad virkelig godt fast. Jeg er stadig øm, men det er til at holde ud, også uden smertestillende (som jeg tager når jeg husker det).

Hævelsen er ikke meget udtalt, men jeg kunne godt være den foruden når jeg skal til singlearrangement i morgen aften :wacko:

Jeg tænker, at hævelsen hænger sammen med, at tanden har siddet så godt fast. Prøv at lægge noget koldt på.

Skulle du komme ud for det igen, så læg noget koldt/køligt på lige så snart du kommer hjem fra tandlægen, for at komme hævelsen i forkøbet. :kram:
1
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 4. sep 2025, 12:57

Neverkont skrev:
Galoldriel skrev:Der skulle rokkes og skæres en del, den sad virkelig godt fast. Jeg er stadig øm, men det er til at holde ud, også uden smertestillende (som jeg tager når jeg husker det).

Jeg tænker, at hævelsen hænger sammen med, at tanden har siddet så godt fast. Prøv at lægge noget koldt på.

Skulle du komme ud for det igen, så læg noget koldt/køligt på lige så snart du kommer hjem fra tandlægen, for at komme hævelsen i forkøbet. :kram:

Tak :-) Det gjorde jeg også den første dag, men har ikke lige tænkt over at det kunne være en god idé at fortsætte. Jeg gør det lige igen.
1

AOOFTG

Tilbage til "Helbred"