Det er bare såååå magisk at være kvinde
Re: Det er bare såååå magisk at være kvinde
Jeg kan godt høre, at skift af natbind hver 2.-3. time er ingenting ift. de kraftige blødninger, mange af jer oplever. Så jeg skal nok bare være glad for, at min krop ikke er gået mere amok endnu, selvom mine blødninger er blevet kraftigere de seneste 5 år.
Jeg talte med en lidt ældre veninde om peri-/menopause i sidste uge. Hun fortalte også, at det sidste år op til, at hendes menstruationer stoppede, havde hun altid tykke bind, ekstra trusser og ekstra strømpebukser med i tasken, for hun vidste aldrig, hvornår der pludselig kom en kraftig blødning. Så på den måde er jeg glad for, at jeg i det mindste har en regelmæssig cyklus ind til videre - selvom den er blevet et par dage kortere.
Jeg talte med en lidt ældre veninde om peri-/menopause i sidste uge. Hun fortalte også, at det sidste år op til, at hendes menstruationer stoppede, havde hun altid tykke bind, ekstra trusser og ekstra strømpebukser med i tasken, for hun vidste aldrig, hvornår der pludselig kom en kraftig blødning. Så på den måde er jeg glad for, at jeg i det mindste har en regelmæssig cyklus ind til videre - selvom den er blevet et par dage kortere.
0
You can't spell awesome without me.
- Guilded_Lily
- Kort karma: 1057
- Likede indlæg: 15363
Nå, det er åbenbart dag 1 i dag - lige som jeg skal stå i et grønt område i tre timer uden adgang til toilet. Fucking tak, krop!
0
-
ninjabolette
- Kort karma: 17
- Likede indlæg: 492
Jeg blev lidt forskrækket i går, må jeg indrømme. Jeg har min menstruation og den var i går på 8.dagen, så jeg troede det klingede af.
Men da jeg rejste mig fra en (heldigvis sort) stol fik jeg en spøjs fornemmelse, lidt som at have skidt i bukserne, tror jeg. Ude på badeværelset kan jeg se at mine jeans er blodige helt ned ad låret og da jeg tager dem af ligger der en klump slimhinde på størrelse med en knytnæve (!) i mine trusser - hvor bindet er helt fyldt med blod.
Det ligefrem løber ned af låret og jeg kan mærke en klump mere, der kommer, og i den er den hormonspiral, der blev sat op for et år siden?!
Det hele skete inden for 2-3 minutter og var altså lidt voldsomt. Så jeg ringede til lægen i dag og derefter til en gynækolog og så må jeg finde ud af, hvad der er af muligheder for at forhindre den slags oplevelser. Måske operativ fjernelse af muskelknuder. Dem har jeg nemlig en del af og spiralen var egentlig tænkt som hjælp mod de kraftige menstruationer, de forårsager. Nu er det dog 2. gang den blev udstødt, så det kan ikke være løsningen.
Jeg må trøste mig med, at de første 30 år med menstruation var aldeles problemfri…
Men da jeg rejste mig fra en (heldigvis sort) stol fik jeg en spøjs fornemmelse, lidt som at have skidt i bukserne, tror jeg. Ude på badeværelset kan jeg se at mine jeans er blodige helt ned ad låret og da jeg tager dem af ligger der en klump slimhinde på størrelse med en knytnæve (!) i mine trusser - hvor bindet er helt fyldt med blod.
Det ligefrem løber ned af låret og jeg kan mærke en klump mere, der kommer, og i den er den hormonspiral, der blev sat op for et år siden?!
Det hele skete inden for 2-3 minutter og var altså lidt voldsomt. Så jeg ringede til lægen i dag og derefter til en gynækolog og så må jeg finde ud af, hvad der er af muligheder for at forhindre den slags oplevelser. Måske operativ fjernelse af muskelknuder. Dem har jeg nemlig en del af og spiralen var egentlig tænkt som hjælp mod de kraftige menstruationer, de forårsager. Nu er det dog 2. gang den blev udstødt, så det kan ikke være løsningen.
Jeg må trøste mig med, at de første 30 år med menstruation var aldeles problemfri…
0
- LaMariposa
- Kort karma: 4193
- Likede indlæg: 52215
Dag et i dag. Har det så ringe. Kvalme, hedeture, hovedpine, smerter i underlivet og min mave roder rundt.
0
Be bravePower doesn't tickle.
Santa skrev:Jeg er blødt igennem TO gange i dag - Big time begge gange!
Hurra for sort tøj, tykke lange sweaters og for et stort lager af rene mensestrusser! Har brugt fire par alene i dag.
Sidste gang tog det kun 2,5 time før jeg igen måtte skifte.
Har virkelig blødt meget i dag.
I går blødte jeg så kun igennem en gang, og i dag er det stillet af. Fint!
Men prisen for det er så smerter.
Jeg sværger jeg giver champagne til alle den dag, jeg er sikker på at min krop er færdig med det her pis!
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. 

- Elverpigen
- Kort karma: 152
- Likede indlæg: 3752
Interessant udvikling, hvis bakteriel vaginose går fra at blive betragtet som en (næsten) normal tilstand, til en seksuelt overført sygdom, hvor en eventuel partner også skal behandles.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2025-03- ... nyt-studie
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2025-03- ... nyt-studie
2
Jeg er allerede færdig med det pjat i denne omgang. Det forvirrer mig når min krop er praktisk
Det er vist ikke sket i flere år at blødningen har været så kort. Jeg er også sat op i insulin og det har hjulpet på tisseriet. Det er ret vildt synes jeg.
Jeg fandt hende TACOM anbefalede og holy moly hun er vild. Jeg bliver helt forvirret af det tempo hun har på i nogle af videoerne
Det er vist ikke sket i flere år at blødningen har været så kort. Jeg er også sat op i insulin og det har hjulpet på tisseriet. Det er ret vildt synes jeg.
Jeg fandt hende TACOM anbefalede og holy moly hun er vild. Jeg bliver helt forvirret af det tempo hun har på i nogle af videoerne

1
ninjabolette skrev:Jeg blev lidt forskrækket i går, må jeg indrømme. Jeg har min menstruation og den var i går på 8.dagen, så jeg troede det klingede af.
Jeg kan godt forstå du blev forskrækket, det er da også en virkelig voldsom oplevelse. Jeg håber du har det bedre nu og at du fik noget god støtte af læge og gynækolog over telefonen.
4
“There's a lot of attitudes going on around here. Don't let me get one.”
― Ash in Fantastic Mr. Fox
― Ash in Fantastic Mr. Fox
- Guilded_Lily
- Kort karma: 1057
- Likede indlæg: 15363
Dag 2 vol 2, og de næste 4,5 timer sidder jeg i en lokal sportshal til årets gymnastikopvisning. Det er okay - jeg frygter bare al den op-og-ned ved faner og klapperi.
0
Lige som jeg satte mig og ville chille lidt, så kom smerterne igen.
Suk.
SUK!
Suk.
SUK!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. 

- LaMariposa
- Kort karma: 4193
- Likede indlæg: 52215
Jeg blødte igennem en supertampon på et par timer i går. To gange. Det bliver værre og værre for hver gang. Har en tid hos en gynækolog i maj (debatgynækologen), og jeg håber virkeligt, at de kan komme med et par forslag til løsninger. Lørdag var jeg dårlig hele dagen. Det er virkelig et show.
0
Be bravePower doesn't tickle.
-
ninjabolette
- Kort karma: 17
- Likede indlæg: 492
catnip skrev:ninjabolette skrev:Jeg blev lidt forskrækket i går, må jeg indrømme. Jeg har min menstruation og den var i går på 8.dagen, så jeg troede det klingede af.
Jeg kan godt forstå du blev forskrækket, det er da også en virkelig voldsom oplevelse. Jeg håber du har det bedre nu og at du fik noget god støtte af læge og gynækolog over telefonen.
Tak for omtanken
I fredags talte jeg faktisk mest om det praktiske med at få en henvisning og en tid, men jeg fortsatte med at bløde, også med klumper i bordtennisboldstørrelse weekenden igennem, så jeg blev efterhånden lidt bekymret. Søndag blødte jeg fx igennem 5 tamponer i str normal på under 1 time hver.
Jeg kom derfor i tanke om min sundhedssikring gennem jobbet og bestilte en samtale med en læge i dag og hun gav sig god tid, så det var virkelig fint. Så længe jeg havde det fint og ikke blev svimmel eller utilpas var der ikke noget akut at være bekymret over, så det er ikke noget problem, at min gynækologtid først er om to uger. Det var dejligt at høre og blødningen er også aftaget i dag. Men jeg er også på dag 14 eller 15 nu så jeg håber det snart er slut i denne omgang.
4
- Salamander
- Kort karma: 58
- Likede indlæg: 1306
LaMariposa skrev:Jeg blødte igennem en supertampon på et par timer i går. To gange. Det bliver værre og værre for hver gang. Har en tid hos en gynækolog i maj (debatgynækologen), og jeg håber virkeligt, at de kan komme med et par forslag til løsninger. Lørdag var jeg dårlig hele dagen. Det er virkelig et show.
Da min menstruation var værst, blødte jeg gennem en super tampax på et kvarter. Men alt under to timer er galt. Jeg forstår ikke hvorfor flere kvinder ikke får blødningsdæmpende medicin.
1
Jeg er begyndt at må gå efter det her med knæet og nu kan jeg nå at komme på toilet som jeg kunne inden
Har i andre prøvet de knibeøvelser med damen som TACOM delte?
Der er gået lidt sport i det for mig fordi damen er total sindssyg med sindssygt tempo. Det er lidt ligesom stoledans hvor man bliver fuldstændig stresset og forvirret
Har i andre prøvet de knibeøvelser med damen som TACOM delte?
Der er gået lidt sport i det for mig fordi damen er total sindssyg med sindssygt tempo. Det er lidt ligesom stoledans hvor man bliver fuldstændig stresset og forvirret

1
-
Lulu
- Kort karma: 140
- Geografisk sted: Odense
- Likede indlæg: 3005
Lulu skrev:Jeg skulle have haft mens i den forgangne uge.
Og optakten var der. Og lidt pletblødning i mandags. Og så ikke mere ud over alle symptomer.
Klamme detaljer coming up
jeg vruger cup, og det der har været hele ugen er små brune klumper, lidt som indtørret/størknet blod. Ikke voldsomt meget og slet ikke i nærheden af mens mængder.
Er der andre der har prøvet noget lignende?
Jeg er 37, så jeg har tænkt om det kunne være perimenopause der begynder at vise ansigt? Min mor gik først for alvor i overgangsalderen efter hun havde passeret 50, og hun var reelt nok tættere på 60 end 50. Så jeg har altid tænkt overgangsalderen nok ligger langt ude i fremtiden.
Min mand er steriliseret, så chancen for graviditet er meget lille.
Så for et par måneder siden var mens noget forsinket og denne gang kommer den 1,5 uger for tidligt. Super.
Jeg tror jeg må til at lave lidt en dagbog over de her ting, så det kan følges nemmere og jeg bedre kan huske det til næste gang jeg skal have celleskrab og de spørger til alt muligt, for mens cyklus har da helt klart ændret sig!
1