Det er bare såååå magisk at være kvinde

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 1239
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 19917

Re: Det er bare såååå magisk at være kvinde

Indlægaf Mi55y » 26. okt 2024, 10:14

Nigleb skrev:Jer der har fået cyklonova/cyklokapron - hvor hurtigt virker det efter man har taget en pille? Jeg har endelig fået recept på det da min blod- og ferritinniveau er kritisk lav. Jeg har også fået jern på IV, men uden effekt på trætheden lige umiddelbart. Kører på 8. dags blødning fra helvede i denne omgang og ville tage en pille i morgen. Stopper det med det samme, eller?

Jeg har oplevet virkning indenfor et par timer. Jeg plejede at tage 2 piller morgen, eftermiddag og til sengetid de to første dage af mens, hvor det var kraftigst. Så kunne jeg konstant nøjes med gul tampax i max tid, hvor jeg uden pillerne måtte skifte orange tampax hver til hveranden time.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Nigleb
Kort karma: 103
Likede indlæg: 2003

Indlægaf Nigleb » 26. okt 2024, 12:20

Mi55y skrev:
Nigleb skrev:Jer der har fået cyklonova/cyklokapron - hvor hurtigt virker det efter man har taget en pille? Jeg har endelig fået recept på det da min blod- og ferritinniveau er kritisk lav. Jeg har også fået jern på IV, men uden effekt på trætheden lige umiddelbart. Kører på 8. dags blødning fra helvede i denne omgang og ville tage en pille i morgen. Stopper det med det samme, eller?

Jeg har oplevet virkning indenfor et par timer. Jeg plejede at tage 2 piller morgen, eftermiddag og til sengetid de to første dage af mens, hvor det var kraftigst. Så kunne jeg konstant nøjes med gul tampax i max tid, hvor jeg uden pillerne måtte skifte orange tampax hver til hveranden time.

Jeg er på dag 9 nu. Tog en pille i morges og en mere her nu. Det er som om jeg bløder mere nu igen, i hvert fald igen en fyldt tampon, selvom det så småt var stilnet af. Ved næste mens må jeg prøve at tage dobbelt op de første dage som dig så, så det forhåbentlig ikke varer lige så længe eller i det mindste med mindre blod i alle de dage. Shit, det er svært at leve sit liv, når man bløder den halve måned :rulle:

Edit: Og nu læste jeg lige på labelen at jeg skulle tage 3 piller 3 gange dagligt og ikke kun 1 :fløjt:

Dét prøver jeg lige og ser ad.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 26. okt 2024, 12:58

Nigleb skrev:
Mi55y skrev:

Jeg er på dag 9 nu. Tog en pille i morges og en mere her nu. Det er som om jeg bløder mere nu igen, i hvert fald igen en fyldt tampon, selvom det så småt var stilnet af. Ved næste mens må jeg prøve at tage dobbelt op de første dage som dig så, så det forhåbentlig ikke varer lige så længe eller i det mindste med mindre blod i alle de dage. Shit, det er svært at leve sit liv, når man bløder den halve måned :rulle:

Edit: Og nu læste jeg lige på labelen at jeg skulle tage 3 piller 3 gange dagligt og ikke kun 1 :fløjt:

Ja,man ordineres 3. Jeg kunne klare mig med 2. Håber det virker for dig!
1
Sorenspige
Kort karma: 1032
Likede indlæg: 11145

Indlægaf Sorenspige » 26. okt 2024, 17:27

Nigleb skrev:
Mi55y skrev:

Og ellers må du afsted til lægen/gynækologen igen. Min mor oplevede voldsomme blødninger, fordi hendes livmoder voksede, og det eneste der kunne hjælpe på det var, at den blev fjernet.
1
Nigleb
Kort karma: 103
Likede indlæg: 2003

Indlægaf Nigleb » 27. okt 2024, 08:19

Ikke én dråbe blod natten over og til morgen :banan: De piller skulle jeg have haft for længst.

Next step er at blive grundigt undersøgt af en dygtig gyn. Jeg har over det sidste år både fået dårlige svar på et celleskrab og fået at vide at jeg har knuder af en art i mit væv. Jeg kan ikke huske, hvad lægen kaldte dem. Har slået det hen, fordi jeg ikke lige kunne overskue at deale med det, men det skal selvfølgelig undersøges til bunds det hele. Jeg har lyst til at få fjerne hele lortet, men kan heller ikke overskue de bivirkninger dét giver. Jeg er “kun” 38.
4
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2784

Indlægaf Elverpigen » 27. okt 2024, 16:19

sigge skrev:Jeg har ignoreret mine indkaldelser til celleskrab så længe, at jeg har fået tilbudt sådan en selvtest af HPV. Det synes jeg faktisk, er en rigtigt fin ordning. Nu skal jeg så bare lige tage mig sammen til at gennemføre testen.

Edit: Nu havde jeg skrevet det her, så jeg kunne jo lige så godt få taget testen. Jeg vil sige, at tanken om det nok var værre end selve udførelsen. Nu er det så op til PostNord, om og hvornår den når frem til analyse, og jeg får svar.

Hjemmetest burde virkelig være default :gogo: At rende til lægen alene for HPV-test er spild af tid og samfundets lægeressourcer.
1
Lys
Kort karma: 521
Likede indlæg: 12323

Indlægaf Lys » 27. okt 2024, 18:22

Elverpigen skrev:
sigge skrev:Jeg har ignoreret mine indkaldelser til celleskrab så længe, at jeg har fået tilbudt sådan en selvtest af HPV. Det synes jeg faktisk, er en rigtigt fin ordning. Nu skal jeg så bare lige tage mig sammen til at gennemføre testen.

Edit: Nu havde jeg skrevet det her, så jeg kunne jo lige så godt få taget testen. Jeg vil sige, at tanken om det nok var værre end selve udførelsen. Nu er det så op til PostNord, om og hvornår den når frem til analyse, og jeg får svar.

Hjemmetest burde virkelig være default :gogo: At rende til lægen alene for HPV-test er spild af tid og samfundets lægeressourcer.

Hos min læge er det sygeplejersker, der laver prøven. Det synes jeg er glimrende - jeg har ikke brug for at det er en læge, men jeg er glad for at prøven tages af en, der kan se hvad der foregår.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 912
Likede indlæg: 7832

Indlægaf Ally » 29. okt 2024, 07:45

Jeg var hos gynækologen i går morges. Jeg blev scannet, og hun fandt en polyp i livmoderhulen. Polyppen skal fjernes ved en kikkertoperation om tre måneder.
I mellemtiden skal jeg, når jeg har menstruation, tage nogle piller, hun ordinerede. Dette skal tages sammen med Ipren, som jeg allerede tager. Pillerne skulle nedsætte både smerterne og blødningerne. Såfremt dette ikke har en virkning, er næste skridt en varmebehandling af livmoderhalsen.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 30. okt 2024, 06:43

Jeg fik mens mandag, helt efter planen. I går ligger jeg vågen fra 3-4 tiden med de vildeste mavekramper. Jeg måtte melde mig syg på job, og det fortsætter bare. I løbet af i går har det isoleret sig til at være i højre nedre side, så tænker jeg hellere må give lægen et kald i dag. Jeg har dog ikke haft feber, højst 37,8, og jeg er ikke øm ved tryk. Men jeg tager jo østrogen, hvor cyster kan være bivirkning, så må hellere lige høre lægen.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 30. okt 2024, 10:30

Så har jeg været hos lægen; tilsyneladende en heftig urinvejsinfektion. Jeg bonnede i hvert fald ud på nærmest alting i min urinprøve :wacko:
Men de ville lige dyrke videre på det, for det forvirrede dem, at jeg ikke har feber. Har fået penicillin.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4042
Likede indlæg: 48953

Indlægaf LaMariposa » 30. okt 2024, 13:06

Jeg overvejer at spørge min læge til de piller også. Ud over smerterne, så bløder jeg megameget på dag to. På dag tre er der nærmest ingenting og på dag fire er det næsten lige så slemt som dag to med smerter og blødning. Det er altså træls.
0
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 1067
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 23633

Indlægaf Purple Haze » 30. okt 2024, 19:35

Mi55y skrev:Jeg fik mens mandag, helt efter planen. I går ligger jeg vågen fra 3-4 tiden med de vildeste mavekramper. Jeg måtte melde mig syg på job, og det fortsætter bare. I løbet af i går har det isoleret sig til at være i højre nedre side, så tænker jeg hellere må give lægen et kald i dag. Jeg har dog ikke haft feber, højst 37,8, og jeg er ikke øm ved tryk. Men jeg tager jo østrogen, hvor cyster kan være bivirkning, så må hellere lige høre lægen.

Hos mig vil 37.8 være relativt høj feber.
Min normal temperatur ligger på 36.2 - 36.4
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3690
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 59548
Kontakt:

Indlægaf Ado » 31. okt 2024, 07:37

Min menstruation gider så ikke komme denne måned. Min cyklus har ligget til den kortere side i lang tid. Det er sgu træls ikke at vide hvornår.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 31. okt 2024, 10:40

Purple Haze skrev:
Hos mig vil 37.8 være relativt høj feber.
Min normal temperatur ligger på 36.2 - 36.4

Kan godt ske, at jeg skal prøve at måle min temperatur en dag, jeg ikke er syg. Min yngste har også lav nomaltemperatur - før ham vidste jeg slet ikke, at et digitalt termometer kunne lyse blåt :lol:

Men det er ikke første gang, jeg har infektion uden feber. Jeg røg engang i kræftpakke med en knude i brystet, som voksede støt henover en måneds tid - for brystbetændelse var det jo i hvert fald ikke, når der hverken var rødme eller feber. Det var så en gigantisk brystbyld :wacko:
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1226
Likede indlæg: 11513

Indlægaf Bøtte » 31. okt 2024, 11:29

Mi55y skrev:Så har jeg været hos lægen; tilsyneladende en heftig urinvejsinfektion. Jeg bonnede i hvert fald ud på nærmest alting i min urinprøve :wacko:
Men de ville lige dyrke videre på det, for det forvirrede dem, at jeg ikke har feber. Har fået penicillin.

Jeg er træt af læger, dee tror man kun har infektion, hvis der er feber. Jeg er endt både med en indlæggelse med iv penicillinbehandling og med en operation, netop fordi det kunne jo ikke være infektion, når jeg ikke havde feber. Jeg får meget sjældent feber. Og når jeg gør og er mega syg kan jeg lige snige mig op på 38,2, mens min datter får 39,8 med det samme, hun fejler det mindste.
Jeg har virkelig diskuteret det meget med læger (og emsige lægesekretærer, der absolut også har den opfattelse).
3

Tilbage til "Helbred"