Kanga skrev:Jer der har endometriose, hvordan lever I med det?
Jeg fik fjernet livmoderslimhinden for 2,5 år siden, og efter nogle måneder, da ophørte mine menstruationer og også stort set alle de symptomer, der fulgte med. Efter operationen fik jeg at vide af kirurgen, at jeg har endometriose. Han havde fjernet en del væv under operationen.
Nu er jeg begyndt at bløde igen. Lange blødningsperioder, smerter i hele maveregionen, som om det presser op i spiserøret og som om, der ikke er plads til organer, indvolde, urin og afføring i min krop. Det eneste, der ikke er tilbage er styrken på mine blødninger men det er dog tiltagende. Jeg har afføringsproblemer, vandladningsproblemer, smerter, kvalme, svimmelhed, migræne, er træt…. Jeg kunne blive ved.
Jeg er så ærgerlig over det, og jeg er træt af de smerter og symptomer jeg har. Jeg så et program på DR med Peter Q., der handlede om endometriose. Og det, som hende i udsendelsen oplevede, oplever jeg også. Dog ikke så slemt, at jeg er sygemeldt. Men stadig nok til, at jeg ikke gider være social og bare helst vil holde mig hjemme.
Jeg får høj dosis mini-piller, som betyder, at jeg ikke får mens og heldigvis heller ikke smerter. Tidligere har jeg haft hormonspiral.