Alder og sex, hvor går din grænse?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
libertá
Indlæg: 880
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf libertá » 16. okt 2021, 09:48

Jeg har nok set, at der er en tråd om aldersforskel, men da folk bliver sure, hvis man genopliver en tråd, der ikke er skrevet i de seneste måneder, har jeg valgt at lave en ny tråd, dog med et lidt andet udgangspunkt end den forrige.

Nu tænker jeg ikke nødvendigvis på forhold, men på sex. Selvom jeg godt ved, at for nogle (dog ikke mig) er disse to ting uadskillelige. Så lad os sige, at I selv må bestemme, om I vil svare i forhold til ren sex eller til forhold.

Men hvor går jeres aldersgrænse i forhold til, hvor unge eller gamle personer, I kunne finde på at have sex med?

Jeg har altid været meget fleksibel med hensyn til alder. Nu taler vi om ren sex og ikke forhold. Jamen, hvis bare folk var frække og med på den værste, så om det var én på 19 eller en på 68, det gik jeg ikke så meget op i. Da jeg var 21-22 år, var jeg enkelte gange sammen med nogle i 50´erne og 60´erne. Og i 30´erne havde jeg et par purunge late-teenfyre, jeg sås med.

Det seneste års tid, har den ældste, jeg har været sammen med, været 63 år - vi har været sammen en håndfuld gange. Den yngste en handelsskolelev på 18, som jeg senest så for et par uger siden (vi har mødtes 5-6 gange). Så ja, jeg er fleksibel. De fleste, jeg er sammen med, er dog fra 20 til 45 ca. Hvilket jo i sig selv også er en pænt stor spredning.

Men hvad med I andre? Hvis I er i tyverne, kunne I så finde på at være sammen med en på 60? Og hvis I er i 40´erne eller 50´erne, kunne I så finde på at hygge jer med en på 20?

Jeg har en ide/fordom om, at for mænd er det okay accepteret at indrømme, at man kan tænde på helt unge piger. Mens det for kvinder er lidt et tabu at indrømme, hvis man er 40 og finder 20 årige knægte mere sexy end 40 årige jævnaldrende mænd. Det bliver interessant at se, om dette vil afspejles i svarene.
0
Mandarinen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 16. dec 2020, 14:50
Kort karma: 2
Likede indlæg: 135

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Mandarinen » 16. okt 2021, 10:04

Det handler ikke nødvendigvis om at kvinder ikke er ærlige. Kunne det ikke også bare være fordi kvinder helt reelt generelt er mere tiltrukkede af mænd på deres egen alder? Data fra OkCupid taler i hvert fald for: https://www.google.dk/amp/s/www.busines ... 4-10%3famp

Selvom det ville også kunne handle om at kvinder mere bruger datingsider til at date og mænd hellere vil have hook ups. Det er svært at sige hvad præcis, det skyldes. Men jeg synes det er noget af en antagelse at kvinder bare lyver når de siger noget der ikke matcher din holdning. Det er ikke en super god attitude at have for at have produktive samtaler.
5
Mandarinen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 16. dec 2020, 14:50
Kort karma: 2
Likede indlæg: 135

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Mandarinen » 16. okt 2021, 10:12

Men for at svare på spørgsmålet, så fantaserer jeg ind i mellem om ældre mænd og kvinder (er i start tyverne), rent seksuelt, men jeg tror ikke jeg ville have is i maven til at føre det ud i livet. Det ville bare føles for mærkeligt. Så jeg har aldrig været sammen med nogen der var mere end 2 år ældre end mig. Forholdsmæssigt kan der slet ikke være tale om det. Men nu er jeg så i et forhold som jeg regner med skal være for livet, såeh, det er hypotetisk.

Er kvinde.
Senest rettet af Mandarinen 16. okt 2021, 10:21, rettet i alt 1 gang.
0
libertá
Indlæg: 880
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf libertá » 16. okt 2021, 10:20

Mandarinen skrev:Det handler ikke nødvendigvis om at kvinder ikke er ærlige. Kunne det ikke også bare være fordi kvinder helt reelt generelt er mere tiltrukkede af mænd på deres egen alder? Data fra OkCupid taler i hvert fald for: https://www.google.dk/amp/s/www.busines ... 4-10%3famp

Selvom det ville også kunne handle om at kvinder mere bruger datingsider til at date og mænd hellere vil have hook ups. Det er svært at sige hvad præcis, det skyldes. Men jeg synes det er noget af en antagelse at kvinder bare lyver når de siger noget der ikke matcher din holdning. Det er ikke en super god attitude at have for at have produktive samtaler.


Jeg har ikke sagt noget om, at kvinder generelt lyver. Jeg har heller intet sagt om, at kvinder generelt hellere vil have unge fyre, men lyver om det og så påstår de, at de vil have modne mænd.

Det, jeg siger, er, at DE KVINDER, der så gerne vil have ungt kød, måske har sværere ved at tale højt om det, fordi kvinder forventes at være pæne og korrekte og ikke snuskede. Hvorimod mænd i højere grad forventes og accepteres at være nogle "halvgamle grise", der gerne vil have ungt kød.

Så det, jeg taler om, er at der måske er en social konstruktion, som skaber en forventning om, at mænd godt må date yngre kvinder, men kvinder helst ikke må date yngre mænd.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3098
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6070

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Lurende Peber » 16. okt 2021, 10:45

libertá skrev:
Så det, jeg taler om, er at der måske er en social konstruktion, som skaber en forventning om, at mænd godt må date yngre kvinder, men kvinder helst ikke må date yngre mænd.

Sjovt. Jeg oplever det omvendt mht. “ren sex”. “Modne” (i mangel af bede udtryk) kvinder der går efter yngre mænd regnes for Power Women, der komplimenteres for at følge deres lyster. Hvor modne mænd (hører nok selv til de overmodne :/ ) er nogle klistrede klammerter, hvis de drister sig til at gå under 7-års reglen.
Når vi snakker parforhold, er jeg enig i, at kvinder stadig dømmes hårdere for at score væsentligt yngre.

Egne alderspreferencer: umiddelbart ikke nogen, da kompabilitet indenfor lyster vejer tungere end aldersforskel. Dog kan jeg nok have svært ved at kommunikere med en kvinde, som er et helt andet sted i sit liv. Og en vis førlighed er da også ønskelig.
Erfaring: plus-minus 10 år i forhold til egen alder.
8
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf achillaxedprune » 16. okt 2021, 10:55

Jeg er 37, og tror godt jeg kunne have sex med en mand der var i start 20’erne. Teenagere tror jeg simpelthen ville være for ungt. Men det ville komme an på personlighed og udseende. Hvad angår den opadgående retning, så tror jeg umiddelbart, at omkring 50 år er grænsen. Men igen: Det kommer an på udseendet og personligheden.

Jeg kunne slet ikke forestille mig at være sammen med en på 60+. Som i overhovedet.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
libertá
Indlæg: 880
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf libertá » 16. okt 2021, 11:15

kartoffelpizza skrev:Jeg synes man skal knalde præcis dem man vil fraset børn, dyr, døde og folk der ellers ikke kan give habilt samtykke

Personligt er jeg meget tiltrukket af mænd 10-20 år ældre end mig. Jeg er 29.
Men også af jævnaldrende og lidt ældre mænd.
Mænd under min egen alder har jeg aldrig prøvet at være tiltrukket af og mænd på fx 22 ligner børn


Hvis mænd på 22 ligner børn, hvad så med kvinder på 22? ;)

Mænd på 22 kan jo f.eks. godt have fuldskæg og ret meget kropsbehåring. Mens alle kvinder på 22 er glatte som ål. Så jeg vil mene, at der er langt flere kvinder på 22, der ligner børn end der er mænd på 22, der gør det.

Min erfaring er, at unge mænd er meget forskellige. Nogle på 22 ligner stadig bare store drenge og er ret glatte i kroppen, spinkle og ja, bare drengede. Mens andre mænd på 22 kan have fuldskæg, hår på brystet, hår i røven og ja, bare generelt fremtræde som om, de nærmere var 28-30 år end 22.

Derimod synes jeg, at kvinder på 22 alle ser meget unge ud. Fordi de får jo ikke den kropsbehåring, skæg o.s.v., som netop er det, der typisk giver mænd et mere voksent udtryk. Samtidig har piger på 16 jo allerede samme kropsbehåring som unge kvinder på 22-24 år. Så seriøst har jeg faktisk svært ved at bedømme alderen på unge piger/kvinder.

Nu har jeg meget meget lidt erfaring med unge kvinder, men meget erfaring med unge mænd. Men jeg synes faktisk, at det tit er meget svært at se forskel på piger på 16 og unge kvinder på 22-24 år. Fordi piger er færdigudviklede før drenge og når de er 16-17 år, synes jeg stort set at de allerede ser ud som kvinder på 22-24 år. Hvorimod drenge er lidt senere på den og når de er 16, vil de som regel stadig se meget drengede og glatte ud. Hvorimod man som regel altid kan se, at en fyr er 22-24 år og ikke 16. Selvfølgelig med enkelte undtagelser. Men jeg synes, der er mange kvinder på 22, der ligner 16 årige. Men ikke særligt mange mænd på 22, der ligner 16 årige.

AH, der ER undtagelser. Jeg kommer i tanker om, at unge asiatiske mænd som er regel er meget drengede langt oppe i tyverne. Jeg har mødt asiatiske fyre midt i tyverne, hvor jeg var i tvivl om de overhovedet var over 18. Det skyldes, at unge asiatiske mænd meget sjældent har skæg og som regel er glatte som ål over det meste af kroppen. Og når nogle af dem så også samtidig er måske 170 cm. høje og vejer 55 kg, ja, så ligner de tit bare drenge.

Det seneste års tid har jeg haft enkelte møder med en asiatisk fyr på 37-38 år. Han er 165 cm. høj og vejer vel ca. 55 kg. Når man ser ham på afstand, ligner han en dreng. Kommer han tæt på, så kan man godt se at hans ansigt er markeret og at han er nær de 40. Men det er ret interessant, at mange asiatiske mænd stadig ser totalt drengede ud ret langt oppe i alderen. Hans pik er også kun ca. 12 cm, så på det område er der heller ikke så meget mand over ham.
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Fruity » 16. okt 2021, 11:35

Jeg er 42 og kan bestemt godt se, at nogle mænd under 30 er fysisk tiltrækkende, men det er min grænse. 30 og reelt voksen med fast arbejde og voksenliv. Dermed vil der også være en del på 30, der reelt ville være for unge.

Jeg ville ikke bryde mig om at være sammen med en, der stadig var ved at finde sig selv. Det skal han gøre med jævnaldrende.

Opad i alder ved jeg ikke. På dating app ville jeg sætte til 55, men reelt ikke forvente at være interesseret i nogen over 50
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Suzan » 16. okt 2021, 11:37

10 år op og ned.
Er 60
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2853
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3495

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Torn » 16. okt 2021, 11:45

Jeg er 30 år og tænder umiddelbart på mænd ti år yngre og ti år ældre og derimellem.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15158

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Ata » 16. okt 2021, 11:47

Jeg er 43 og min grænse er nok i slutningen af tyverne. De fyre jeg møder under 25 virker alt for unge. Dem får jeg mere moragtige følelser for…
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 103
Likede indlæg: 4926

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Patience » 16. okt 2021, 12:25

Jeg har det sidste halve års tid været ret aktivt med dating efter casual sex.Jeg er kvinde og 46 år. Jeg oplever at jeg bliver kontaktet af ekstremt mange meget unge mænd - helt ned til 18 år. Og jeg kan konstatere at det i hvert tilfælde ikke er noget for mig.
Jeg har mødtes med en enkelt på 26 fordi han virkede rigtig fornuftig og selvom han var en skøn og smuk fyr og mit 25 årige jeg havde været håbløst forelsket i ham, så er det bare for stor aldersforskel for mig.

Så min grænse går åbenbart omkring de 30 nedad og nok nærmere 35 med mindre han er meget moden af sin alder.

Jeg har aldrig tændt på "ældre" mænd og det gør jeg stadig ikke - faktisk rykker min grænse sig slet ikke propertionalt med at jeg selv bliver ældre kan jeg konstatere. Sidst jeg var på datingsider var jeg selv 33 og der var min øvre grænse 45-50 - det kan jeg desværre konstatere den stadig er.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9132
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22044

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Purple Haze » 16. okt 2021, 12:38

Da jeg var 37 (og single) var den yngste jeg var sammen med vist omkring 27, allerede der synes jeg det var på grænsen af at det var attraktivt.
Nu er jeg blevet 42, og hvis jeg skulle blive single igen, tror jeg min nedre grænse for hvem jeg finder attraktive er på omkring 35 år og den øvre på 55.
Men det er svært at sige, fordi det kommer meget an på personen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4128
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3726

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. okt 2021, 12:46

Alder / 2 + 7. Dvs. egen alder divideret med to, plus syv. Hold det et godt stykke under det.
0
Grab them by the pussy
libertá
Indlæg: 880
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Re: Alder og sex, hvor går din grænse?

Indlægaf libertá » 16. okt 2021, 13:54

Patience skrev:Jeg har det sidste halve års tid været ret aktivt med dating efter casual sex.Jeg er kvinde og 46 år. Jeg oplever at jeg bliver kontaktet af ekstremt mange meget unge mænd - helt ned til 18 år.


Jeg er så en fyr, som aldersmæssigt ikke ligger langt fra dig. Jeg bliver også kontaktet af mange helt unge fyre fra 18-28. Jeg er faktisk overrasket over, hvor mange unge der gider sådan en halvgammel stodder som jeg. Men måske handler det om erfaring og om at man har en ro, som de unge ikke selv har. Der er dog også enkelte unge fyre, der direkte skriver, at de søger en sugardaddy. Den slags er ikke noget for mig. For det første synes jeg, at det er lidt synd for de unge, at de går den vej. Og for det andet kan jeg godt få sex uden at betale. Jeg bliver nærmest lidt fornærmet, når de tror jeg vil betale for dem.

De seneste, jeg har mødt, har været (yngste først og ældste sidst): 20, 20, 22, 24, 24, 25, 26, 28, 29, 37 og 38 år. Så det mønster er nok typisk. Flest i tyverne og så enkelte i 30´erne. En sjælden gang en ældre bare for variationens skyld.

Patience skrev:Og jeg kan konstatere at det i hvert tilfælde ikke er noget for mig.
Jeg har mødtes med en enkelt på 26 fordi han virkede rigtig fornuftig og selvom han var en skøn og smuk fyr og mit 25 årige jeg havde været håbløst forelsket i ham, så er det bare for stor aldersforskel for mig.


Jeg kan godt lide unge fyre og har været sammen med mange. Jeg synes, at de generelt har nogle mere lækre og spændstige kroppe end mænd på 35-40-50-60 o.s.v. Jeg tror også, at det handler om, at jeg dybest set er biseksuel. Så fyre, der tænder mig, må helst ikke være alt for maskuline/macho. Mænd i 40´erne og 50´erne er ofte skaldede, meget behårede og meget kantede i deres udtryk. Hvor fyre, der tænder mig, er ofte lidt feminine eller drengede. Men der er undtagelser. Generelt er jeg dog ikke til store machomænd med store muskler, tatoveringer, skaldet isse o.s.v.

Der er selvfølgelig også fyre på 25, der er meget macho med fuldskæg og enorme overarme og 20 tatoveringer. Og så er de ikke noget for mig. Ligesom der findes fyre over 40 med et enten lidt feminint eller drenget udtryk. Så kan jeg stadig godt tænde på dem. Så det handler også om typer.

Patience skrev:Så min grænse går åbenbart omkring de 30 nedad og nok nærmere 35 med mindre han er meget moden af sin alder.


Jamen, jeg tager dem skam helt ned til 18-20 år. Da jeg var en del yngre, kunne jeg også tage dem i 16-17 års-alderen. Men det synes jeg så, at jeg er for gammel til nu og det giver også lidt sig selv, for så unge fyre ikke må være på datingsites (det måtte de godt for nogle år siden, men så strammede man reglerne). Så ung en fyr har jeg ikke haft i mere end ti år. Men 18-20-22, ja, det sker stadig. De fleste er dog fra 22 til 35, vil jeg sige.

Patience skrev:Jeg har aldrig tændt på "ældre" mænd og det gør jeg stadig ikke - faktisk rykker min grænse sig slet ikke propertionalt med at jeg selv bliver ældre kan jeg konstatere. Sidst jeg var på datingsider var jeg selv 33 og der var min øvre grænse 45-50 - det kan jeg desværre konstatere den stadig er.


Min grænse har nu flyttet sig lidt. Heldigvis. Da jeg selv var 22, gad jeg ikke fyre over 25!

I dag tager jeg dem også i 30´erne. Det sker også, at de er i 40´erne eller ældre. Det kommer også an på typen. De fleste, jeg er sammen med, er dog i tyverne. Jeg er efterhånden nået dertil, hvor jeg ikke sætter nogen fast aldersgrænse. Jeg er godt nok mest til yngre typer, men jeg gør ofte undtagelser. Så der kan også være nogle på 50-60, der vil kunne give mig gode oplevelser. Det afviser jeg ikke.


Vlad Kalashnikov skrev:Alder / 2 + 7. Dvs. egen alder divideret med to, plus syv. Hold det et godt stykke under det.


Den grænse overholder jeg altså slet ikke. Og jeg giver heller ikke meget for den formel. Folk er forskellige og nogle fungerer bedst sammen med meget yngre personer - andre med meget ældre. Så medmindre folk er sammen med børn eller - i den anden ende - lig eller håbløst senildemente 95 årige, så mener jeg ikke, at man bør moralisere over aldersforskel. Så længe, naturligvis, at folk behandler hinanden ordentligt.

TILFØJELSE: De præferencer, jeg beskriver i dette indlæg, handler om fyr-fyr-forhold. Hvad angår sex med kvinder, har jeg faktisk andre præferencer og er mere til de modne af slagsen end jeg er ved mænd. Kvinder kan jeg faktisk bedst lide på ca. min egen alder, sjovt nok.
0

Tilbage til "Forhold og sex"