Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1431

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Afskylia » 8. apr 2026, 09:05

Mi55y skrev:
TinaW skrev:
Til hans forsvar står der, at det afhænger af typen:

Ja, du kan godt beskære visse typer hortensia kraftigt, men det afhænger helt af sorten, da nogle blomstrer på gamle skud og andre på nye. Kraftig beskæring (ned til 15-30 cm) egner sig bedst til Træagtig hortensia (f.eks. 'Annabelle') og Syrenhortensia i det tidlige forår.

Her er de vigtigste tommelfingerregler:
Træagtig hortensia (f.eks. 'Annabelle'): Tåler kraftig beskæring ned til 15-20 cm over jorden i foråret, hvilket giver stærkere grene og større blomster.
Syrenhortensia (Hydrangea paniculata): Kan beskæres kraftigt tilbage i det tidlige forår for at forme busken og fremme ny vækst.
Havehortensia (Almindelig hortensia / Hydrangea macrophylla): Tåler ikke kraftig beskæring. Blomstrer på gamle skud, så klipper du dem ned, fjerner du årets blomster. Klip kun visne blomsterhoveder af over det første nye grønne skud.

Og jeg tænker, at det er det, han har googlet sig frem til og så ikke lige tænkt at spørge til, hvilken type det var. Jeg ved det ikke, for jeg magtede ikke lige at spørge mere ind til det.

At han så gik ved siden af mig i haven, da jeg stod og møjsommeligt klippede hoveder af, og at jeg inden da faktisk havde fortalt ham, at vi også skulle have klippet hovederne af hortensiaerne - det er så typisk ham, at han bare ikke rigtig hører efter, hvad man siger.

For et par år siden skar han også vores sommerfuglebuske helt ned - midt på sommeren... De kommer jo heldigvis godt igen, men de nåede slet ikke at blive så store og flotte, som de plejede.

Jeg HAAADER når han får de der flips med, at nu skal der bare ske noget og så ryger alt, der står i vejen bare. Han har også tit fået smidt ting væk, der absolut ikke skulle ud - bare fordi han ikke lige vidste hvad det var, eller synes at vi brugte det. F.eks. dækken til barnevogn. Nej, det bruger vi ikke lige her om sommeren, men det kommer vi sgu da til!!!

Jeg bliver bare lidt ked af det, fordi hanburde vide, at jeg er lidt følsom omkring den have der, når han får lavet noget lort. Kan godt være blomster er ligegyldige for ham, men de betyder noget for mig og er en glæde i min hverdag.

Det kan jeg godt forstå du er ærgerlig over.

Min mand gør det samme, hvis han får en elektrisk klipper eller andet i den stil i hånden, bliver alt klippet ned til 30 cm.
Det samme med skuret, han rydder op flere gange om året og det virker til at han nyder at smide ting ud og holde orden. Det resultere bare i at vi har måtte købe de samme ting flere gange, fordi han har smidt det ud fordi vi ikke har brugt det lige den dag..
1
Brugeravatar
Kilix
Kort karma: 300
Likede indlæg: 4473

Indlægaf Kilix » 8. apr 2026, 11:59

Min kæreste får også de der flip. Det er sådan jeg har mistet ALLE kasserne til mine Georg Jensen, Karen Blixen etc jule ornamenter. Han smed dem bare ud, den &£%#€ klaphat! (“Men de lå jo sammen med noget andet pap!” Fuck dog af og tænk dig om!)
6
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1431

Indlægaf Afskylia » 8. apr 2026, 12:43

Jeg har mistet alle mine bøger, et maleri som en bekendt havde lavet og en masse andet.
0
Kanga
Kort karma: 263
Likede indlæg: 5070

Indlægaf Kanga » 8. apr 2026, 13:56

Min kæreste kan også godt lide at rydde op. Han gør det dog knap så selvstændigt. Han kan spørge til de mest latterlige ting, om de skal gemmes eller ud. Altså, sådan noget helt åbenlyst.

Til gengæld, så har vi sådan en mental load-ting. Kvitteringer! Han mener, at kvitteringer sorterer under mig. Også for ting han køber.
Vi har hver en hylde med nøgler osv. Og også en æske til kvitteringer. Jeg kiggede i min i dag, og halvdelen af kvitteringerne var min kærestes. Nu har jeg lagt dem på hans hylde. Spændende, hvornår de ligger på min hylde igen.
Han mener, det er nemmere, at kvitteringer ligger samlet = hos mig. Til gengæld er det jo så også mit ansvar, at have hans kvittering hvis et eller andet, skal byttes/går i stykker. Og dét gider jeg ikke (også) have ansvar for.
5

Tilbage til "Forhold og sex"