Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Kort karma: 530
Likede indlæg: 12826

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 1. nov 2025, 13:29

Bouje skrev:
Little_Woman skrev:Nå ja, den føromtalte mand og jeg havde set hinanden frem og tilbage, med store følelser og mange ord, stor fysisk tiltrækning (og dejlige oplevelser i den liga) og tårer da han endelig måtte sige at han ikke kunne i onsdags i sidste uge. Vi holdt hånd og kyssede lidt i flere timer, mens vi slugte at vi lige nu skal være venner, da han skal i gang med at etablere sig ovenpå sin skilsmisse, finde egen bolig og skabe ro om ungerne.

Meget fint og rigtigt prioriteret, omend det gør ondt og jeg savner ham og tanken om det der kunne være. Vi skriver stadig sammen af og til og møder hinanden i byen hvor vi arbejder. Og på børnenes skole.

Klip til i går: manden har en ny datingprofil på tinder, med fotos (100% taget i perioden mens vi så hinanden), hvor han søger forhold.

Jeg har lige komplimenteret ham for den fine profil og ønsket ham held og Lykke med at finde det han søger.

Det var tydeligvis ikke mig. Snakken om “jeg er så vild med dig, du er så sød og ville være den perfekte kæreste og papmor, jeg tænder sådan på dig og ville ønske at jeg kunne; jeg har bare for meget jeg skal have styr på først, før jeg er kærestemateriale; hvis ikke, så var du den jeg ville!” skulle vist have været “det er ikke mig, det er dig”.

Tal om at føle sig til grin!

Edit: hvad lavede jeg på Tinder? Jeg kiggede på de øvrige fisk i havet med en ikke-ægte under cover profil. Fandt ikke noget spændende, i øvrigt, ud over ovenstående.

Det er jeg ked af at høre. Jeg havde ellers fulgt med og tænkt endelig et tegn på, at det kunne lykkes at finde en god mand, men det endte, som det jo ofte gør.

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal vise min datter med donorophav, at mænd ikke er idioter. At mor bare var uheldig, men mere og mere viser bare en tendens i nutiden at mænd faktisk ofte er idioter og kvinder må klare sig selv. Forhåbentligt kan min store søn med tiden vise, at der er gode mænd, nu hvor jeg ikke selv kan være en del af et sundt forhold, så hun ikke ubevidst bliver forudindtaget.

Min datter (også med donor) har heldigvis mange veninder med virkelig gode fædre i forhold med mødrene, så hun ser det i hvert fald på den måde. Og ellers så tænker jeg at fortælle hende, når hun bliver tættere på voksen, at min egen observation har været, at man helst skal finde sin partner inden man runder 30-ish. Derefter bliver udvalget altså noget mere pauvert og de jævnaldrende mænd vil også helst have en i 20’erne. Det er selvklart ikke uden undtagelser og man skal heller ikke gå for meget på kompromis. Men jeg kender virkelig ikke mange i gode parforhold som har mødt hinanden efter 35-års alderen.
1
Brugeravatar
Bouje
Kort karma: 898
Likede indlæg: 5869

Indlægaf Bouje » 1. nov 2025, 13:38

TinaW skrev:Jeg synes måske det er en lidt grov generalisering at mænd i nutiden skulle være mere idiotiske end de har været tidligere.
Tænker der er både mænd og kvinder også igennem de sidste 30-40 år, der har sagt en ting og efterfølgende opført sig i direkte modstrid med deres ord.

Det har nok egentligt mest noget med alder at gøre, som Lys skriver, nu jeg tænker over det. At jeg selv er blevet ældre og "de gode" er taget undervejs, nogle vil blive single igen og være tilgængelige en periode, men mænd er nok også lidt hurtige på aftrækkeren til at komme på dating markedet uden at de er helt klar, og så sker der dét, som LW lige har oplevet.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 982
Likede indlæg: 12340

Indlægaf Little_Woman » 1. nov 2025, 13:42

Jeg sidder og skriver eksamensopgave, hahahaha, fuck mit liv, altså! Jeg har slet ikke sovet i nat.

Men vi skrev lidt frem og tilbage, han var vag og gav ikke sådan super meget mening i sin argumentation, så jeg ringede ham op. Noget jeg ellers aldrig gør til en mand, slet ikke når jeg er ked af det og pissed.

Manden er helt ude og hønse. Exen vil ikke samarbejde om børnene og han kan ikke få lov at se dem; deres samarbejde er brudt sammen. Han er en meget, meget, meget far-agtig far, så han er helt i hundene. Og ved ikke sit eget bedste, tydeligvis, når han samtidig er helt tydelig om at han ikke vil og kan et forhold - og samtidig forsøger sig på Tinder.

Vi fik en ok snak, omstændighederne taget i betragtning. Jeg fik sagt at jeg føler alt er løgn og latin, at jeg ikke ved om han har ment noget som helst med alting, han insisterer på at han har ment og følt alting. Og at han er bange for at blive yderligere forelsket, hvis vi fortsætter.

Altså, den del forstår jeg godt, at vi ikke skal kæreste rundt lige nu. Men det skal han da i den grad heller ikke med andre, hvis jeg skulle komme med et beskedent lille forslag, sådan helt venskabeligt.

Jeg fik også sagt at jeg er ligeglad med dyre biler, huse, penge, tjekkede ting - det er HAM jeg er interesseret i, ikke alt muligt andet. Det er ligegyldigt! MÅske er han også lidt presset af at alting smuldrer for ham, mens jeg sidder lunt og godt og har styr på mit med bil/bolig/barn. Det lød som om det var rart at høre; måske ligger der noget stolthed der og rumsterer.

Stakkels ham og stakkels, stakkels, stakkels mig.
Senest rettet af Little_Woman 1. nov 2025, 13:54, rettet i alt 1 gang.
5
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Bouje

Indlægaf Bouje » 1. nov 2025, 13:44

Lys skrev:Min datter (også med donor) har heldigvis mange veninder med virkelig gode fædre i forhold med mødrene, så hun ser det i hvert fald på den måde. Og ellers så tænker jeg at fortælle hende, når hun bliver tættere på voksen, at min egen observation har været, at man helst skal finde sin partner inden man runder 30-ish. Derefter bliver udvalget altså noget mere pauvert og de jævnaldrende mænd vil også helst have en i 20’erne. Det er selvklart ikke uden undtagelser og man skal heller ikke gå for meget på kompromis. Men jeg kender virkelig ikke mange i gode parforhold som har mødt hinanden efter 35-års alderen.

Det er dejligt at høre om små veninder med gode fædre. Det håber jeg også, at min datter kommer til at opleve. Jeg er begyndt at ses med en anden mor med en datter på samme alder og desværre oplever jeg, at hun står akkurat samme sted, som jeg selv, hvis endda ikke værre, med en mand, som bare ikke kan finde ud af det. Han er i sluttyverne, så det er en mand af en anden generation end de mænd jeg har oplevet. Jeg bliver så skuffet på hendes veje.

Men jeg tror, at du har ret i, at det gælder om at finde en mand inden man er for gammel, for så er det et anderledes udvalg, man har, og ikke til den gode side.
0
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 1. nov 2025, 13:45

Til sidedebatten, min søn har mange gode mandlige rollemodeller, både i familien, i lokalsamfundet og i venners fædre. Det er jeg faktisk ikke så bekymret for. Men han skal dælme vide, hvis han ikke gør det, at han har Sydfyns stærkeste mor og at kvinder kan alting selv. Et forhold er et plus, ikke en nødvendighed, uanset køn.

Men jeg elsker mænd - elsker dem! - og vil så gerne. Jeg vil ikke TILLADE, at mænd er idioter - denne her mand må ikke være det, ikke sådan ægte, for så smuldrer min verden og tro på mænd. Fuldstændig.
4
Nu med fugl

Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1855
Likede indlæg: 28630

Indlægaf Aragorn » 1. nov 2025, 14:29

Little_Woman skrev:Men han skal dælme vide, at kvinder kan alting selv.

Det tror jeg ikke han er i tvivl om.

Jeg tænker mere han er i tvivl om hvad han skal bringe med til festen. En mandlig rollemodel handler vel ikke kun om hvordan mænd skal være (i kvinders øjne), men også hvordan man(d) skal få det liv man ønsker.

Hvis man ikke kan forstå den måde en anden person gerne vil leve livet tror jeg ikke man kan hjælpe dem til at få deres liv indrettet på den måde de ønsker.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 1. nov 2025, 14:50

Aragorn skrev:

Jeg tænker mere han er i tvivl om hvad han skal bringe med til festen. En mandlig rollemodel handler vel ikke kun om hvordan mænd skal være (i kvinders øjne), men også hvordan man(d) skal få det liv man ønsker.

Hvis man ikke kan forstå den måde en anden person gerne vil leve livet tror jeg ikke man kan hjælpe dem til at få deres liv indrettet på den måde de ønsker.

Det er her jeg tænker at de yderst kompetente og gode mænd vi kender kan bidrage - ved at vise hvordan man er en mand der går på arbejde, har et forhold, uddanner sig, håndterer praktiske ting, er far, laver frivilligt arbejde, taler til andre, har følelser, laver sjov, håndterer konflikter etc.

Som sagt, jeg er egentlig ikke så bekymret, min søn har stærke mandlige rollemodeller i alle aldre - og søger gerne det maskuline og mænds selskab.
7
Nu med fugl

Brugeravatar
Bouje

Indlægaf Bouje » 1. nov 2025, 15:05

Aragorn skrev:

Han skal jo bringe det samme med til festen som kvinden. Fejlen er når mænd tror, at de skal noget andet/mere/mindre end kvinder, hvor de i virkeligheden skal det samme i et forhold. De færreste kvinder vælger direkte mænd fra for at få børn alene. Undersøgelser har vist, at det er 1 ud af 10 solomødre, som i forvejen ikke er et stort antal mødre, som fravalgte mænd på forhånd. De fleste solomødre ville faktisk gerne have børn med en mand, men sådan endte det bare ikke for dem.
2
Brugeravatar
Udmarkssøn
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Udmarkssøn » 2. nov 2025, 10:26

Little_Woman skrev:
Det er her jeg tænker at de yderst kompetente og gode mænd vi kender kan bidrage - ved at vise hvordan man er en mand der går på arbejde, har et forhold, uddanner sig, håndterer praktiske ting, er far, laver frivilligt arbejde, taler til andre, har følelser, laver sjov, håndterer konflikter etc.

Som sagt, jeg er egentlig ikke så bekymret, min søn har stærke mandlige rollemodeller i alle aldre - og søger gerne det maskuline og mænds selskab.

Ja ...
Jeg tænker, vi er nødt til at lære at bruge hinanden på andre måder, på andre måder, især som singles ...
Vi skal være bedre til at trække på forskelligheden, også i forhold til hvem vores børn har som rollemodeller.
Og det er nemmere, som single.
Samtidig med man skal være meget opmærksom på, hvem børnene vælger - f. eks. at de ikke finder rollemodeller i halv- eller helkriminelle miljøer.

Ikke alle mænd opfylder de kriterier du skrev i de øverste to linjer - jeg kunne ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet og tænke, holy moly ... :D :D
Jeg selv er bestemt ikke nogen 'rigtig mand' og opfylder nok kun omkring halvdelen af de kriterier ..
Netop derfor, skal vi lære at fordele vores behov over flere personer, at bruge hinanden på en god måde netop i kraft af forskelligheden ..
Også de der ikke lige 'kan det hele' .. og dem er der jo i virkelighedens verden nok flest af ..
0
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 3. nov 2025, 06:09

Udmarkssøn: det er jo netop min pointe; at man kan finde gode forbilleder mange steder og at de hver især kan bidrage med noget. Jeg kan jo heller ikke alt, men heldigvis kender min søn andre kvinder der kan noget andet - både i og udenfor familien.
1
Nu med fugl

Brugeravatar
Udmarkssøn
Kort karma: 1
Likede indlæg: 39

Indlægaf Udmarkssøn » 5. nov 2025, 21:18

Little_Woman skrev:Udmarkssøn: det er jo netop min pointe; at man kan finde gode forbilleder mange steder og at de hver især kan bidrage med noget. Jeg kan jo heller ikke alt, men heldigvis kender min søn andre kvinder der kan noget andet - både i og udenfor familien.

Vi er helt enige.
Jeg oplever generelt at vi som singles har relationer på en anden måde ...
På samme måde som når børn kan bruge mange forskellige forbilleder.
Vores relationer fungerer tit anderledes, især hvis man ikke har (fast) kæreste.
Det kan være lidt svært at hitte rundt i, i en kultur hvor det monogame parforhold er den absolutte norm.
Bekendte, gode bekendte, venner, fortrolige venner .. hvornår er man hvad?
Og hvordan finder man et fast holdepunkt eller flere?
Det er vi ikke så tilbøjelige til at sætte ord på,
Og det er helt galt, hvis man er venner mand / kvinde indbyrdes, og der også er seksuel tiltrækning involveret.

Jeg har været overrasket over, at det for mange - inklusive mig selv - ikke er så nødvendigt med et tæt, dagligt familieliv.
Familien er vigtig (for mig) men ikke nødvendigvis i det daglige, og andre kontakter er også vigtige.
Det supplerer hinanden.
0

Tilbage til "Forhold og sex"