Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Kort karma: 990
Likede indlæg: 12879

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 9. nov 2024, 02:23

Luffegås skrev:Min mand og jeg elsker at gå i teatret sammen, men pga. Børn og afstand til bedsteforældre samt penge gør vi det sjældent efterhånden.
Nu er han så inviteret gratis i teatret af sin mor 1. December, hun havde én billet til overs så det er ham og hans to voksne søstre, hende og hendes kæreste. Det er over 2 timer væk, så det er 4 timers transport inklm forestilling så han er væk hele dagen.

Her er mit dilemma: han sagde ja uden at tjekke med mig. Det er det der gør mig ked af det. Ingen "er det okay?" Ingen "skal vi noget, for min mor....". Ingen check in. Nej jeg er ikke et kontroltårn der skal give flyve tilladelse. Men jeg er hans partner og mor til hans to børn, jeg synes sgu godt man lige kan spørge hvad ens børnefamilie skal lave 1. December.
Der har min datter så øvedag med sit teater det meste af dagen men ellers havde jeg set frem til pynt, hygge og rigtig" 1. Søndag i advent og december" hygge sammen. Det skal jeg nok få med mine børn, og jeg overvejer at invitere min mor over og hygge.

Det er bare, jeg havde klart checket ind med ham. Igen for at understrege for kritikerne, jeg er ikke sur over han skal i teatret, kun over han ikke checkede. Og jo så er det da lidt trist at vi gør meget for at få tid til at kunne gå ud sammen som vi sjældent er, og så skal der ikke mere til før han pludselig ikke synes det er svært at finde tid.

Helt enig

Jeg bliver selv irriteret når min kæreste planlægger sådan noget. Vi har ikke børn sammen men to hunde, der skal luftes, have mad og kløs bag ørerne.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1515
Likede indlæg: 33930

Indlægaf TinaW » 9. nov 2024, 02:54

Luffegås skrev:Min mand og jeg elsker at gå i teatret sammen, men pga. Børn og afstand til bedsteforældre samt penge gør vi det sjældent efterhånden.
Nu er han så inviteret gratis i teatret af sin mor 1. December, hun havde én billet til overs så det er ham og hans to voksne søstre, hende og hendes kæreste. Det er over 2 timer væk, så det er 4 timers transport inklm forestilling så han er væk hele dagen.

Her er mit dilemma: han sagde ja uden at tjekke med mig. Det er det der gør mig ked af det. Ingen "er det okay?" Ingen "skal vi noget, for min mor....". Ingen check in. Nej jeg er ikke et kontroltårn der skal give flyve tilladelse. Men jeg er hans partner og mor til hans to børn, jeg synes sgu godt man lige kan spørge hvad ens børnefamilie skal lave 1. December.
Der har min datter så øvedag med sit teater det meste af dagen men ellers havde jeg set frem til pynt, hygge og rigtig" 1. Søndag i advent og december" hygge sammen. Det skal jeg nok få med mine børn, og jeg overvejer at invitere min mor over og hygge.

Det er bare, jeg havde klart checket ind med ham. Igen for at understrege for kritikerne, jeg er ikke sur over han skal i teatret, kun over han ikke checkede. Og jo så er det da lidt trist at vi gør meget for at få tid til at kunne gå ud sammen som vi sjældent er, og så skal der ikke mere til før han pludselig ikke synes det er svært at finde tid.

Det ville også have irriteret mig.
Min mand havde givet mig et hotelophold som en del af en gave, men der skete bare ikke rigtigt mere mht. planlægningen og i og med, vi har dyr der skal passes (nu er sønnen heldigvis så gammel, at han godt kan passe det hele en enkelt nat eller to) som det altid er mig, der skal arrangere pasning af, så synes jeg egentligt det burde være en del af gaven, at han stod for det hele.
Da han så pludselig begyndte at planlægge fodboldtur med sin lillebror og papfar, kunne jeg ikke lade være med at kommentere på, at det havde været rart om han brugte samme energi på den der gave, han selv havde givet mig.
Og vupti, så var opholdet planlagt (og vi havde en rigtig dejlig tur)
8
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 222
Likede indlæg: 6437

Indlægaf Contrast » 16. nov 2024, 21:41

:blush2: Om nogle dage har jeg og min kæreste været sammen i et år :lun: :love:

De første mange måneder har desværre ikke været nemme for os, da der har været meget usikkerhed der skulle kommunikeres igennem. Jeg havde sår fra tidligere forhold, der skulle bearbejdes, og jeg svingede ind og ud af depressive tilstande pga diverse livsomstændigheder.

Det har jeg arbejdet virkelig meget på her det sidste halve års tid. Jeg har taget nogle afgørende valg i mit liv - begyndt på antidepressiv medicin, begyndt at gå til kor og andre sociale ting, og jeg har glæde og selvtillid igen. Jeg kan for alvor sige at jeg har fundet glæden igen.

Vores forhold er et helt andet sted nu end for et år siden. Vi har fundet meget ro og jeg har det meget bedre mentalt. Min kæreste har støttet mig igennem det hele, og vi står virkelig stærkt sammen. Vi har også masser af kærlig drilleri. Jeg elsker ham virkelig højt. :blush2:
23
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 1021
Likede indlæg: 8236

Indlægaf Filipai » 17. nov 2024, 07:55

Ligger i sengen helt fyldt af lykke.
Vi er i sommerhus med min kærestes vennepar, det er anden år i træk vi gør det, og de er bare så helt igennem vidunderlige mennesker.
Min kæreste havde været sammen med sin x i ret mange år, så det med at være den “nye” er altid spændende. De mennesker gør dog fuldstændigt bekymringen til skamme, de fortæller konstant hvordan de aldrig har set min kæreste gladere, joker med mig, involverer mig. De er bare helt igennem gode mennesker. Og min kæreste går år bliver endnu mere forelsket i mig for hvert rosende ord hans venner kommer med :D. Igår gik de igang med at få chatgpt til at skrive en lejlighedssang til vores kommende bryllup, og så blev der ellers skrålet den mest elendige sang ud :D Jeg kunne ikke være heldigere.
25
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1578
Likede indlæg: 27126

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. nov 2024, 18:54

Jeg har lige bestilt julegaven til min kæreste...
Han har en del dyrere ønsker, herunder stod der en kenwood køkkenmaskine på ønskesedlen, jeg har dog fundet en lidt mere fancy model en del han havde skrevet på, den var billigere, er mere elektronisk, og der er mere tilbehør.
Jeg VED at han bliver vildt glad, men det føles lige p.t. også bare lige p.t. som en måske lidt for praktisk gave, måske især fordi jeg ved at jeg også kommer til at få glæde af den :genert: Så det føles måske lidt mere som en gave til os, ish... :gruble:
Måske han får en lille ting fra hunden ved siden af :lol:
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Smiling_Goat
Kort karma: 1305
Likede indlæg: 13080

Indlægaf Smiling_Goat » 27. nov 2024, 22:05

Min kæreste sad oppe på sit kontor og hørte musik. Jeg kunne høre bassen igennem gulvet, og jeg blev så tilpas irriteret, at jeg gik op for at bede ham om at skrue lidt ned.

Da jeg åbnede døren ind til ham, opdagede jeg, at det ikke (som jeg ellers troede) var trance han hørte. Det var en eller anden form for tysk alpemusik, og jeg kiggede desorienteret på ham, som kiggede tilbage på mig, og så stod vi sådan og kiggede lidt på hinanden, da en vokal (med guddommelig timing og tyk, tysk accent) udbrød: "why wont you dance?" min kæreste bevarede sit stoneface, og jeg stoppede med at være irriteret.

Man kan jo ikke andet end at elske den mand.
24
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3632
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 58052
Kontakt:

Indlægaf Ado » 28. nov 2024, 07:17

Smiling_Goat skrev:Min kæreste sad oppe på sit kontor og hørte musik. Jeg kunne høre bassen igennem gulvet, og jeg blev så tilpas irriteret, at jeg gik op for at bede ham om at skrue lidt ned.

Da jeg åbnede døren ind til ham, opdagede jeg, at det ikke (som jeg ellers troede) var trance han hørte. Det var en eller anden form for tysk alpemusik, og jeg kiggede desorienteret på ham, som kiggede tilbage på mig, og så stod vi sådan og kiggede lidt på hinanden, da en vokal (med guddommelig timing og tyk, tysk accent) udbrød: "why wont you dance?" min kæreste bevarede sit stoneface, og jeg stoppede med at være irriteret.

Det er fandeme sjovt. :lol:
0
pinkmoon
Kort karma: 213
Likede indlæg: 8049

Indlægaf pinkmoon » 29. nov 2024, 13:50

Vi overvejede at tage i Tivoli sidste weekend, vejer for/imod og det ender med jeg siger ‘lad os gøre det, det er ikke sikker vi når ind til København igen før…” efterfulgt af vi i munden på hinanden siger.

Mig: jul
Ham: krigen

Perfekt illustration af hvordan vores personligheder er forskellige :lol:
11
Brugeravatar
Santa
Likede indlæg: 28026

Indlægaf Santa » 29. nov 2024, 18:33

Smiling_Goat skrev:Min kæreste sad oppe på sit kontor og hørte musik. Jeg kunne høre bassen igennem gulvet, og jeg blev så tilpas irriteret, at jeg gik op for at bede ham om at skrue lidt ned.

Jeg kender godt det nummer. :fløjt:
#tysklærermedringehumor
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1718
Likede indlæg: 26205

Indlægaf Aragorn » 29. nov 2024, 19:48

Santa skrev:

#tysklærermedringehumor

Link?
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
Santa
Likede indlæg: 28026

Indlægaf Santa » 30. nov 2024, 08:50

Aragorn skrev:
Santa skrev:

#tysklærermedringehumor

Link?

Jeg har ikke plaget mine elever med den i nogle år, men troede at jeg lige vidste hvor den lå.
Det gjorde jeg så ikke….
Så jeg kan ikke give dig et link, desværre.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1515
Likede indlæg: 33930

Indlægaf TinaW » 30. nov 2024, 14:33

Nogen gange glemmer jeg, hvor lidt min mand går op i materielle ting.
Jeg har lavet en dum p-skade på venstre forskærm og havde det så dårligt med det.
Min eksmand ville have flippet ud og jeg havde helt ondt i maven over at skulle sige det til min mand.
Men som han siger så er det bare nogle skrammer og det kan laves.
Det er selvfølgelig stadig surt at skulle betale selv risikoen, men det må jeg jo leve med.
17
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1578
Likede indlæg: 27126

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. dec 2024, 21:52

Vores aftensmad endte i kaos og konflikt. Kæreste sagde fra, berettiget, over børns interne japperier, stikpiller og i det hele taget en grim indbyrdes tone.
jeg fulgte efter med et brag af et skænderi med ældste sønnen på 20, som er lige præcis så pisse livsklog "jeg ved alt, du fatter intet" som man nu kan være i den alder.

Situationen var ikke så fed, men den efterfølgende bekræftelse i at vi står last og brast, at vi er helt på bølgelængde med hvordan vores hjem skal være, den er god!

Og så er han bare verdens bedste trøster og krammer, og han ved lige præcis hvornår jeg har brug for en kop varm kakao.

Situationen med den ældste samler vi op på i morgen, med nogle tydelige og klare rammer for hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er.
Mine børn, jeg får lov at tegne de store streger, men han byder ind med observationer og betragtninger, som er helt i tråd med mine. Det gør bare at mit fundament er så meget mere solidt og jeg absolut ikke føler mig usikker eller urimelig, når banen kridtes op for ungerne.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 222
Likede indlæg: 6437

Indlægaf Contrast » 4. dec 2024, 21:17

Santa skrev:
Aragorn skrev:
Santa skrev:

#tysklærermedringehumor

Link?

Jeg har ikke plaget mine elever med den i nogle år, men troede at jeg lige vidste hvor den lå.
Det gjorde jeg så ikke….

https://youtu.be/-A335hSqh5M?feature=shared
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1718
Likede indlæg: 26205

Indlægaf Aragorn » 4. dec 2024, 21:48

Contrast skrev:
Santa skrev:
Aragorn skrev:
Santa skrev:

#tysklærermedringehumor

Link?

Det gjorde jeg så ikke….

https://youtu.be/-A335hSqh5M?feature=shared

Jeg synes ikke det matcher beskrivelsen.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.

Tilbage til "Forhold og sex"