Indlægaf Madam Pomfrey » 3. dec 2024, 21:52
Vores aftensmad endte i kaos og konflikt. Kæreste sagde fra, berettiget, over børns interne japperier, stikpiller og i det hele taget en grim indbyrdes tone.
jeg fulgte efter med et brag af et skænderi med ældste sønnen på 20, som er lige præcis så pisse livsklog "jeg ved alt, du fatter intet" som man nu kan være i den alder.
Situationen var ikke så fed, men den efterfølgende bekræftelse i at vi står last og brast, at vi er helt på bølgelængde med hvordan vores hjem skal være, den er god!
Og så er han bare verdens bedste trøster og krammer, og han ved lige præcis hvornår jeg har brug for en kop varm kakao.
Situationen med den ældste samler vi op på i morgen, med nogle tydelige og klare rammer for hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er.
Mine børn, jeg får lov at tegne de store streger, men han byder ind med observationer og betragtninger, som er helt i tråd med mine. Det gør bare at mit fundament er så meget mere solidt og jeg absolut ikke føler mig usikker eller urimelig, når banen kridtes op for ungerne.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."