abcd skrev:Galoldriel skrev:Hvis man ikke er klar over at hun bliver bange fordi man er høj og vred, så vil det så absolut være en fordel hvis hun siger det, og man får en reel chance for at ændre handlemåde.
Hvorfor skulle det være intimiderende at stå over for en høj mand som er vred, når man forhåbentlig ellers har en god relation? Det ligger da ikke i kortene, som noget givet, at han langer ud.
Igen: Jeg taler ikke om voldsomme råb og simulering af slag, kasten med tallerkner og den slags.
Jeg kender til en del eksempler på at når forholdet går dårligt, så husker kvinden alt hvad man nogensinde har gjort. Og hvis man så har råbt eller lignende, så bliver det pludselig udlagt som at man er intimiderende. Og nej, det er ikke fra mig selv.
Mænd er klart bedst tjent med aldrig at råbe eller på anden vis vise nogen særlig vrede. For kvinder husker som elefanter, og temmelig mange af dem er villige til at bruge det imod mændene senere.
Var det ikke også Lasse Rimmer der lige pludselig havde et vredeproblem, og det var roden til forholdets problemer? Denne højt intelligente og velovervejede mand. 100 kroner på at det er en udlægning som hans kæreste har fundet på på baggrund af episoder som dem vi taler om, og det er sørme belejligt at den udlægning lægger fokus og ansvar for problemerne på ham frem for hende. Han skulle bare have kontrolleret sin vrede bedre, så havde han ikke givet hende den ammunition. Og kunne man forestille sig at det nogensinde var kvinden der skulle fremstilles som havende et vredeproblem? Selv om hun måske kan skrige højt. Næppe.
Jeg kan ikke udstå Lasse Rimmer, og jeg kender intet til den sag, du taler om. Så jeg kommer heller ikke til at tage stilling til den, han irriterer mig for meget.
Du startede med at beskrive en situation hvor der bliver talt "meget vredt". Nu taler du om at råbe, og det synes jeg er noget andet. Jeg har også specificeret at jeg ser gentagne råbeseancer som noget i en helt anden og meget problematisk liga.
Er der tale om dét, må man som partner til den der gør det, overveje om det er bedst at gå sin vej. Forhåbentlig har man en grænse, og bliver den overskredet og den udfarende part på ingen måde er villig til at lytte og eventuelt søge hjælp, så kan man nok konkludere at det ikke bliver bedre. At det er et gennemgående, vedholdende mønster, som man selvfølgelig også bliver nødt til at forholde sig til for at kunne træffe en beslutning.
Og for at kunne tale om sådan et mønster, må man også tale om andre episoder der har fundet sted førhen. Er det dét du mener med at kvinder bruger mænds tidligere vredesudbrud imod dem?