Er det ok at dække sexbehov hos Glædes Piger

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Moe
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1166

Re: Er det ok at dække sexbehov hos Glædes Piger

Indlægaf Moe » 2. apr 2024, 08:33

TinaW skrev:
D.itsen skrev:
TinaW skrev:Jeg synes det er at romantisere prostitution at kalde det for glædespiger.
Tvivler på ret mange af dem, finder glæde ved at blive betalt for at mænd kan få udløsning.
Du føler måske at hun giver dig nærhed og ømhed, men det er jo rent skuespil.
Den lykkelige luder findes der ikke mange af.

Skal man være lykkelig for sit arbejde, for at måtte udføre det? :gruble: det virker altså som et meget brugt og utrolig søgt argument mod sexarbejdere

Du synes man kan sammenligne de fleste andre almindelige jobs med at sælge sin krop for sex?

Sex er ikke det samme som andre jobs, men det er hykleri at tale om sex som noget særligt, i forbindelse med prostitution og ikke i almindelighed, f.eks., promiskuitet osv..

Enten er sex noget særligt og intimt, ellers er det bare fysisk ligesom så meget andet. Hykleriet opstår, fordi nogle taler med to tunger, afhængigt af sammenhængende, og så kommer der også et element af kønsdiskrimination ind som i indlægget, som insinuerer det at betale en kvinde for sex er forkert, men at en kvinde sælge sex ikke er.

Det er forkert for både sælger og køber, ikke kun den ene part.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
D.itsen
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9000

Indlægaf D.itsen » 2. apr 2024, 09:16

TinaW skrev:
D.itsen skrev:
TinaW skrev:Jeg synes det er at romantisere prostitution at kalde det for glædespiger.
Tvivler på ret mange af dem, finder glæde ved at blive betalt for at mænd kan få udløsning.

Skal man være lykkelig for sit arbejde, for at måtte udføre det? :gruble: det virker altså som et meget brugt og utrolig søgt argument mod sexarbejdere

Du synes man kan sammenligne de fleste andre almindelige jobs med at sælge sin krop for sex?

Ja. Eller også skal man i hvert fald komme med nogle argumenter, der kun gælder for sexarbejdere. Jeg har aldrig stødt på de argumenter fra andre end sexarbejderne selv ( og det er sådan noget med at tabuet giver større skader end arbejdet i sig selv)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43997

Indlægaf paint » 2. apr 2024, 09:21

Moe skrev:
TinaW skrev:
D.itsen skrev:

Sex er ikke det samme som andre jobs, men det er hykleri at tale om sex som noget særligt, i forbindelse med prostitution og ikke i almindelighed, f.eks., promiskuitet osv..

Enten er sex noget særligt og intimt, ellers er det bare fysisk ligesom så meget andet. Hykleriet opstår, fordi nogle taler med to tunger, afhængigt af sammenhængende, og så kommer der også et element af kønsdiskrimination ind som i indlægget, som insinuerer det at betale en kvinde for sex er forkert, men at en kvinde sælge sex ikke er.

Hvis det skal karakteriseres som 'forkert', er det selvfølgelig forkert for både køber og sælger. Men der eksisterer en slags dobbeltstandard på dét område. I Sverige er det endda helt tydeliggjort. Det er ulovligt for mænd at købe sex, men det er ikke ulovligt for kvinder at sælge det.

Det svarer lidt til at sætte kokain til salg i Netto, men det er ulovligt at købe det. Så længe der er kvinder der sælger sex, vil prostitution fortsætte. Vil man lave forbud, skal det naturligvis gælde for begge parter.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18143

Indlægaf .Magic. » 2. apr 2024, 09:31

Hvis din kone synes det er i orden så er det okay.
0
JoyNips
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34004

Indlægaf JoyNips » 2. apr 2024, 09:42

Polaris skrev:
JoyNips skrev:
Magdonelly skrev:
D.itsen skrev:
Tråstarter, du har min fulde sympati. Det er ikke en nem situation.

Tak for dit gode og relevante indlæg. Det varmer og jeg er sikker på mine børn er enige med dig.

Ved de godt at du køber sex?

Det er da ikke normalt at inddrage sine børn på nogen måde i sit sexliv, så hvorfor skulle de vide det?

Hvis man skriver at man er sikker på at ens børn er enige synes jeg da det er et relevant spørgsmål.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Moe

Indlægaf Moe » 2. apr 2024, 10:11

paint skrev:
Moe skrev:
TinaW skrev:
D.itsen skrev:

Hvis det skal karakteriseres som 'forkert', er det selvfølgelig forkert for både køber og sælger. Men der eksisterer en slags dobbeltstandard på dét område. I Sverige er det endda helt tydeliggjort. Det er ulovligt for mænd at købe sex, men det er ikke ulovligt for kvinder at sælge det.

Det svarer lidt til at sætte kokain til salg i Netto, men det er ulovligt at købe det. Så længe der er kvinder der sælger sex, vil prostitution fortsætte. Vil man lave forbud, skal det naturligvis gælde for begge parter.

Enig, og det hykleri er det, som jeg er mest imod.

Grundlæggende mener jeg ikke, at man skal lovgive ud fra moral, eftersom folk har forskellige opfattelser af moral, og det ikke er noget, man kan blive enige om uanset hvad.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe

Indlægaf Moe » 2. apr 2024, 10:13

JoyNips skrev:
Polaris skrev:
JoyNips skrev:
Magdonelly skrev:
D.itsen skrev:

Tak for dit gode og relevante indlæg. Det varmer og jeg er sikker på mine børn er enige med dig.

Det er da ikke normalt at inddrage sine børn på nogen måde i sit sexliv, så hvorfor skulle de vide det?

Hvis man skriver at man er sikker på at ens børn er enige synes jeg da det er et relevant spørgsmål.

Ja, jeg studsede også lidt over den kommentar, men undlod så at grave i det.

Men du har helt ret i, at det er relevant.
0
Polaris
Kort karma: 18
Likede indlæg: 632

Indlægaf Polaris » 2. apr 2024, 10:14

JoyNips skrev:
Polaris skrev:
JoyNips skrev:
Magdonelly skrev:
D.itsen skrev:

Hele indlægget er ikke citereret. I sammenhæng med hele indlægget, så forstår jeg det som at børnene er enige i at man ikke skal ofre hele sit liv på en syg partner.

Det er aldrig relevant at inddrage børn i forældres sexliv eller manglen på samme.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 1199
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9695

Indlægaf FrøkenM » 2. apr 2024, 10:19

Jeg er kronisk syg og har ofte så mange smerter, at sex er tæt på umuligt. Lysten er der, men det er bare ikke fysisk muligt. Omvendt har jeg så også gode dage, hvor det er en mulighed. De dage vil jeg ikke bytte for noget. Men det kommer i bølger. I øvrigt er jeg glad for, at mine partnere har set sex som meget andet en penetration, for ellers havde det godt nok været kedeligt og umuligt mere end det er tilfældet.

Da jeg blev single efter et uholdbart forhold (af andre årsager), valgte jeg at være alene, fordi jeg vidste, at jeg skulle igennem en lang periode, hvor sex villle være helt udelukket. Det ville jeg ikke byde nogen. Jeg ville så heller ikke byde mig selv utroskab fordi en eventuel partner fik nok.

Jeg er single og har en, jeg ser, som ikke ønsker et reelt forhold. Vi har alt det gode og er eksklusive. Han siger selv, at jeg gerne må se andre, men det er ikke et behov for mig. Det er heller ikke et behov for mig at have en kæreste med alt det, det indebærer. Det magter jeg ikke pt. og jeg er heller ikke sikker på, at jeg har "nok" at tilbyde.

Det fungerer med andre ord perfekt for os begge fordi vi er enige om, hvordan relationen skal være.

Var jeg i et fast forhold/blev gift og blev så syg at sex var helt udelukket, så ville jeg helt ærligt sætte min partner fri. Han skal ikke leve sexløst, fordi jeg ikke længere kan. Omvendt ville jeg håbe, at det var en dialog han og jeg kunne have og at han ikke fandt det nødvendigt at gå bagom ryggen på mig. Det ville såre mere end at skulle sætte ham fri.

Prostitution bag min ryg ville være en dealbreaker. Ikke på vilkår om jeg ville acceptere det. En affære jeg ikke kendte til ville være bedre, men også svær at sluge.

Så hellere give ham valget mellem en reel affære med en fast kvinde, der kunne give ham det, jeg ikke kunne, selvom vi blev sammen. Jeg ville vide, at det skete og forvente, at han beskyttede sig selv mod sygdomme. Jeg ville med andre ord sætte ham fri til at få opfyldt det behov. Alternativt ville jeg gå fra ham og sætte ham fri den vej.

Jeg tænker løsningen må være at du taler med din kone. Hun skal have valget. Det er unfair, hvis du bliver ved med at gå bag ryggen på hende.
11
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Magdonelly
Kort karma: 0
Likede indlæg: 33

Indlægaf Magdonelly » 2. apr 2024, 10:33

FrøkenM skrev:Jeg er kronisk syg og har ofte så mange smerter, at sex er tæt på umuligt. Lysten er der, men det er bare ikke fysisk muligt. Omvendt har jeg så også gode dage, hvor det er en mulighed. De dage vil jeg ikke bytte for noget. Men det kommer i bølger. I øvrigt er jeg glad for, at mine partnere har set sex som meget andet en penetration, for ellers havde det godt nok været kedeligt og umuligt mere end det er tilfældet.

Da jeg blev single efter et uholdbart forhold (af andre årsager), valgte jeg at være alene, fordi jeg vidste, at jeg skulle igennem en lang periode, hvor sex villle være helt udelukket. Det ville jeg ikke byde nogen. Jeg ville så heller ikke byde mig selv utroskab fordi en eventuel partner fik nok.

Jeg er single og har en, jeg ser, som ikke ønsker et reelt forhold. Vi har alt det gode og er eksklusive. Han siger selv, at jeg gerne må se andre, men det er ikke et behov for mig. Det er heller ikke et behov for mig at have en kæreste med alt det, det indebærer. Det magter jeg ikke pt. og jeg er heller ikke sikker på, at jeg har "nok" at tilbyde.

Det fungerer med andre ord perfekt for os begge fordi vi er enige om, hvordan relationen skal være.

Var jeg i et fast forhold/blev gift og blev så syg at sex var helt udelukket, så ville jeg helt ærligt sætte min partner fri. Han skal ikke leve sexløst, fordi jeg ikke længere kan. Omvendt ville jeg håbe, at det var en dialog han og jeg kunne have og at han ikke fandt det nødvendigt at gå bagom ryggen på mig. Det ville såre mere end at skulle sætte ham fri.

Prostitution bag min ryg ville være en dealbreaker. Ikke på vilkår om jeg ville acceptere det. En affære jeg ikke kendte til ville være bedre, men også svær at sluge.

Så hellere give ham valget mellem en reel affære med en fast kvinde, der kunne give ham det, jeg ikke kunne, selvom vi blev sammen. Jeg ville vide, at det skete og forvente, at han beskyttede sig selv mod sygdomme. Jeg ville med andre ord sætte ham fri til at få opfyldt det behov. Alternativt ville jeg gå fra ham og sætte ham fri den vej.

Jeg tænker løsningen må være at du taler med din kone. Hun skal have valget. Det er unfair, hvis du bliver ved med at gå bag ryggen på hende.

Tak for dit input. Der er relevant og det vil jeg tænke over
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3698

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 2. apr 2024, 13:00

Du kan gå halvvejs og anskaffe sig en sexrobot.
0
Grab them by the pussy
Marengs
Kort karma: 6
Likede indlæg: 150

Indlægaf Marengs » 2. apr 2024, 20:40

abcd skrev:
Marengs skrev:Hvis man er monogam, så er det vel uforeneligt.

Fair nok, manden ikke er det. Hvis det var mig, ville det betyde, vi gik fra at være kærester/ægtefæller til at være venner. Jeg kunne ikke dele.

Jeg kunne omvendt ikke lægge beslag på resten af min partners liv på den måde. Jeg er syg, så det er bare ærgerligt, du kan aldrig nogensinde have sex igen. Jeg forstår slet ikke man vil være det bekendt over for det menneske man skal forestille at elske højest, det virker absurd egoistisk på mig.

Det kan jeg godt forstå. Jeg tænker heller ikke det ville være svært for dig så at nå til accept af, at du ikke længere var kæreste, men ven/familie med din tidligere ægtefælle.

Uden det behøvede at tage noget yderlige af jeres bånd.

Edit: Forudsat det var sådan din hustru havde det. Det er jo slet ikke sikkert. I min optik er det første skridt, der burde gå før at få seksuelle behov afdækket: At finde fælles fodslag med sin partner. Og tage konsekvenserne (som med alt andet i livet), hvis man ikke kan nå til enighed.
Lige netop det her er så sårbart og svært, så jeg ville forvente, man anvendte sygehusets tilbud om hjælp til samtalen.
Senest rettet af Marengs 2. apr 2024, 20:51, rettet i alt 1 gang.
1
Marengs

Indlægaf Marengs » 2. apr 2024, 20:41

Mette skrev:
Marengs skrev:
Mette skrev:
Marengs skrev:
Mette skrev:Jeg arbejder på en afdeling, hvor vi fjerner mandens sex-lyst og evne til rejsning.
Der er rimelig mange hustruer der smutter. For de vil også gerne have et sex-liv.
Det er et helt basalt behov.

Jeg læser slet ikke, at det her drejer sig om en mand der kun tænker med pikken. Jeg læser det som en mand der i mange år, har taget sig af sin syge kone, og nu har noget overskud til også at tage sig af sig selv.

Tilbyder I ikke par samtaler med hospitalets sexolog?

Jo, for Søren. Også singlerne ;)

Det er der, tråden springer af for mig…

Hvorfor?

Fordi sådan en samtale burde være første sted at begynde - ikke hos prostituerede
0
Magdonelly
Kort karma: 0
Likede indlæg: 33

Indlægaf Magdonelly » 2. apr 2024, 21:19

Marengs skrev:
Mette skrev:
Marengs skrev:
Mette skrev:
Marengs skrev:
Mette skrev:Jeg arbejder på en afdeling, hvor vi fjerner mandens sex-lyst og evne til rejsning.
Der er rimelig mange hustruer der smutter. For de vil også gerne have et sex-liv.

Jeg læser slet ikke, at det her drejer sig om en mand der kun tænker med pikken. Jeg læser det som en mand der i mange år, har taget sig af sin syge kone, og nu har noget overskud til også at tage sig af sig selv.

Hvorfor?

Fordi sådan en samtale burde være første sted at begynde - ikke hos prostituerede

Vi talte med sexolog tidligt i forløbet, for over 10 år siden. Der var egentlig ingen hjælp at hente. Hun kunne jo ikke hjælpe os til et sexliv og efterfølgende døde dialogen lidt ud. Jeg var nok så udbrændt og vel egentlig heller ikke ret intereseret i sex. Jeg arbejdede i et krævende job og passede alt derhjemmer. Jeg var nok for træt til at tænke på sex - som jeg vist også opfattede som udelukket pga min kones helbred.

Først efter jeg stoppede med jobbet og har fået mere overskud er min sexlyst kommet igen og jeg tror også at min alder gør at jeg er lidt i en “panikalder”. Skal jeg virkelig ikke have mere sex (og så mange andre ting) i mit liv? Mange ting er ikke mulige, men sex er faktisk muligt, hvis jeg vil betale for det.
0
Marengs

Indlægaf Marengs » 2. apr 2024, 23:49

Magdonelly skrev:
Marengs skrev:
Mette skrev:
Marengs skrev:
Mette skrev:
Marengs skrev:

Hvorfor?

Vi talte med sexolog tidligt i forløbet, for over 10 år siden. Der var egentlig ingen hjælp at hente. Hun kunne jo ikke hjælpe os til et sexliv og efterfølgende døde dialogen lidt ud. Jeg var nok så udbrændt og vel egentlig heller ikke ret intereseret i sex. Jeg arbejdede i et krævende job og passede alt derhjemmer. Jeg var nok for træt til at tænke på sex - som jeg vist også opfattede som udelukket pga min kones helbred.

Først efter jeg stoppede med jobbet og har fået mere overskud er min sexlyst kommet igen og jeg tror også at min alder gør at jeg er lidt i en “panikalder”. Skal jeg virkelig ikke have mere sex (og så mange andre ting) i mit liv? Mange ting er ikke mulige, men sex er faktisk muligt, hvis jeg vil betale for det.

Hvad afholder dig fra at bede om at tage samtalen op igen, da dine omstændigheder har ændret sig?
1

Tilbage til "Forhold og sex"