Jeg ved ikke, om det er rette forum, men forsoeger.
Jeg er i udlandet pt., og har et engelsk tastur - men vil jo gerne kunne skrive danske bogstaver alligevel, men det går lidt mellem. Jeg kan kun finde genvejstaster til "'æ'" og "å", men ikke oe.
Er der nogen, der er klogere ned mig? Har forsoegt at google det frem uden held.
Dem jeg bruger er
Alt134 for å
Alt143 for Å
Alt145 for æ
Alt146 for Æ
Men jeg kan ikke finde talkombinationen til oe og OE.
Genvejstaster
-
Akehurst2
- Likede indlæg: 82918
-
abcd
Re: Genvejstaster
Alt0248
Alt0216
virker på min. Der er i øvrigt en applikation der hedder "Character Map" på Windows, hvor man kan finde dem.
For mit eget vedkommende plejer jeg bare at sætte tastaturlayoutet til dansk, så sidder æ, ø, å som de plejer - kræver selvfølgelig at man kan finde dem uden klistermærkerne.
Alt0216
virker på min. Der er i øvrigt en applikation der hedder "Character Map" på Windows, hvor man kan finde dem.
For mit eget vedkommende plejer jeg bare at sætte tastaturlayoutet til dansk, så sidder æ, ø, å som de plejer - kræver selvfølgelig at man kan finde dem uden klistermærkerne.
0
-
Akehurst2
ø
Ø
Det virker - tak! Det havde taget virkelig længe at nå dertil, hvis jeg var fortsat med at prøve mig frem med Alt-tasten og nye tal
Jeg skal primært skrive på engelsk, så vil ikke ændre tastaturet.
Ø
Det virker - tak! Det havde taget virkelig længe at nå dertil, hvis jeg var fortsat med at prøve mig frem med Alt-tasten og nye tal
0
Akehurst2 skrev:ø
Ø
Det virker - tak! Det havde taget virkelig længe at nå dertil, hvis jeg var fortsat med at prøve mig frem med Alt-tasten og nye tal![]()
Ja, som også nævnt, hvis det er Windows, er app'en Character Map "din ven" til sådan noget. Hvis du får brug for andre, finder du tegnet på oversigten, og så viser den koden nede i højre hjørne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0