Robotplæneklipper erfaringer og anbefalinger

MrMister
Kort karma: 296
Likede indlæg: 7598

Re: Robotplæneklipper erfaringer og anbefalinger

Indlægaf MrMister » 8. maj 2025, 10:34

Du kunne egentlig overveje at købe to stks. De var på tilbud til 7500,- og så kan du enkelt opsætte zonerne der, hvor de hører til.
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1799
Likede indlæg: 27469

Indlægaf Aragorn » 8. maj 2025, 12:08

MrMister skrev:Navimow 105i er for lille til vores 300 kvm have. Kræver et par opladninger, så jeg ville gå efter en med et større batteri velvidende at ydelsen falder med tiden.

Sammenlignet med Roborocks interface, som egentlig ikke er imponerende, er Navimow trælst. Det er IKKE intuitivt. Man kan ikke opdele en zone enkelt i nye zoner (så man får klippet forskelligt ift sollys), den kører langt fra forhindringer / træer, og mudrer altså godt til. Plus, synes den klipper lidt ujævnt vs en cylinderslåer.

Selve opsætningen var fin. Bortset fra at der skal kabel til antennen, som ikke må stå op af en mur. Men gerne monteres højt på et tag/tagryg.

Skulle jeg vælge om, blev det en mammut eller hvad den hedder. Ser smartere ud og Navimow er ikke imponerende på den måde. Til gengæld er den stille, kortet kører man ind med maskinen og jeg sparer en del tid. Men den klipper ikke til kant og jeg orker ikke læse en dårligt opsat brugsvildledning for dét.

Og ja, afskyr at de begrænser det totale areal. Burde være ulovligt

Fedt nok, jeg får en Navimow i108E om 10 minutter......
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
MrMister

Indlægaf MrMister » 9. maj 2025, 05:31

Aragorn skrev:
MrMister skrev:Navimow 105i er for lille til vores 300 kvm have. Kræver et par opladninger, så jeg ville gå efter en med et større batteri velvidende at ydelsen falder med tiden.

Sammenlignet med Roborocks interface, som egentlig ikke er imponerende, er Navimow trælst. Det er IKKE intuitivt. Man kan ikke opdele en zone enkelt i nye zoner (så man får klippet forskelligt ift sollys), den kører langt fra forhindringer / træer, og mudrer altså godt til. Plus, synes den klipper lidt ujævnt vs en cylinderslåer.

Selve opsætningen var fin. Bortset fra at der skal kabel til antennen, som ikke må stå op af en mur. Men gerne monteres højt på et tag/tagryg.

Skulle jeg vælge om, blev det en mammut eller hvad den hedder. Ser smartere ud og Navimow er ikke imponerende på den måde. Til gengæld er den stille, kortet kører man ind med maskinen og jeg sparer en del tid. Men den klipper ikke til kant og jeg orker ikke læse en dårligt opsat brugsvildledning for dét.

Og ja, afskyr at de begrænser det totale areal. Burde være ulovligt

Fedt nok, jeg får en Navimow i108E om 10 minutter......

Dens batteri er 2x større end 105eren, så dét bliver du nok glad for. Men du bør gå din have igennem for at sikre, at den er jævn osv. Højden holdes >/= 4 indtil sommeren er i gang og/eller der er mindre tørke.

Når den installeres, så placer først basen, sæt maskinen ind og så garagen. Mærkeligt nok skal det lige passe sammen og er ikke helt intuitivt. Jeg købte en vandtæt samlingsbox i Harald Nyborg til en 50,- er til at samle kablerne i udendørs.

Eneste virkelig store irritation er lag i interfacet når man kører med den. Den reagerer meget langsomt ift konsoller osv, så der er rådet: kør langsomt :lol:
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister

Indlægaf MrMister » 9. maj 2025, 05:33

Nå ja, det er latterligt svært (og sig til hvis du finder en enkelt måde) at zone opdele efter kortet er oprettet, men meget enklere at lave flere zoner / kort. Så gør dét fra start, så du slipper for at bruge tid i appen.

Jeg kører altid efter duggen er væk og mens græsset er tørt. Lader den køre 2-3x pr uge. Så er der ikke rester at samle op. Og så nipper jeg toppen af mælkebøtterne, når jeg er i haven.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7184

Indlægaf Sophaya » 9. maj 2025, 08:39

Vi har en navimow h500e og min mand elsker den. Jeg ved ikke med korridorer osv, det er helt og holdent hans område, men den klipper både vores forhave og vores baghave. Vi havde en billigere model med wire før, og den var så dårlig.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Videnskab og teknologi"