Hvad kan Genbrug ”bruge” min pc til…?

Cornus
Kort karma: 1
Likede indlæg: 30

Hvad kan Genbrug ”bruge” min pc til…?

Indlægaf Cornus » 9. feb 2025, 10:47

Nu skal jeg snart ha smidt min bærbare computer ud på Genbrugstationen – kun fordi at det indvendige batteri snart er slidt helt ned… Surt!

Men, hvad kan Genbrugstationen i det hele taget ”bruge” den til? For det spøjse ved det hele er, at maskinen netop er samlet med specialskruer, så man ikke kan komme ind og fjerne den genbrugelige elektronik.

Jeg er lidt nysgerrig på, hvad Genbrug gør i sådan en situation?

Og hvorfor faen sætter man alm. skruer lige ved siden af specialskruerne…? Så ku man li så godt nøjes med 1 af delene…

Havde batteriet siddet udvendigt, så det ku fjernes, så havde maskinen med Ryzen 5 været super...
0
Brugeravatar
AFK
Kort karma: 91
Likede indlæg: 5815

Re: Hvad kan Genbrug ”bruge” min pc til…?

Indlægaf AFK » 9. feb 2025, 10:58

Cornus skrev:Nu skal jeg snart ha smidt min bærbare computer ud på Genbrugstationen – kun fordi at det indvendige batteri snart er slidt helt ned… Surt!

Men, hvad kan Genbrugstationen i det hele taget ”bruge” den til? For det spøjse ved det hele er, at maskinen netop er samlet med specialskruer, så man ikke kan komme ind og fjerne den genbrugelige elektronik.

Jeg er lidt nysgerrig på, hvad Genbrug gør i sådan en situation?

Og hvorfor faen sætter man alm. skruer lige ved siden af specialskruerne…? Så ku man li så godt nøjes med 1 af delene…

Havde batteriet siddet udvendigt, så det ku fjernes, så havde maskinen med Ryzen 5 været super...

1
Wholesome, awesome ... and then some...
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1780
Likede indlæg: 26979

Indlægaf Aragorn » 9. feb 2025, 12:36

En skrue kan i sagens natur drejes rundt og skrues ud, også selvom man ikke lige har en kompatibel bit selv. Ellers hedder det noget andet, eksempelvis popnitter.

Jeg har ikke set en computer man ikke kan skille ad selv i årevis. Hvad er det for én? Mærke og model?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Cornus
Kort karma: 1
Likede indlæg: 30

Indlægaf Cornus » 9. feb 2025, 14:14

Aragorn skrev:En skrue kan i sagens natur drejes rundt og skrues ud, også selvom man ikke lige har en kompatibel bit selv. Ellers hedder det noget andet, eksempelvis popnitter.

Jeg har ikke set en computer man ikke kan skille ad selv i årevis. Hvad er det for én? Mærke og model?

Også hvis det er en specialskrue uden kærv eller noget som helst...? Fordi...hvor skal man så sætte skruetrækkeren i?

Det er en ganske ny HP. resten af "navnet" skal jeg lige finde...
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"