Jeg er stadig på "jagt" efter en ny bil.
Jeg har prøvet nogle stykker og er landet på en brugt ID3 fra 2022 og frem.
Det er ikke den pæneste bil, men jeg var positivt overrasket over den, da jeg prøvekørte en.
Nu er min mekaniker sat på opgaven med at finde en, indenfor de krav og maxpris jeg har.
Talte med en i går, der havde købt på den måde og han havde fundet en rigtig fin bil til hende.
Elbil markedet 2024
Re: Elbil markedet 2024
TinaW skrev:Jeg er stadig på "jagt" efter en ny bil.
Det er ikke den pæneste bil, men jeg var positivt overrasket over den, da jeg prøvekørte en.
Nu er min mekaniker sat på opgaven med at finde en, indenfor de krav og maxpris jeg har.
Talte med en i går, der havde købt på den måde og han havde fundet en rigtig fin bil til hende.
Vi har en id3 som "bil nr. 2". Den kører godt og vi er glade for den.
Hvis det bliver jeres primær bil vil jeg nok overveje en model med lidt ekstra. El justerbare sæder og IQ light. Det er i hvert fald noget af det jeg savner. Gør dog ikke så meget her, da den primært bliver brugt til korte ture og vi også normalt har en større bil. Vi har og en periode mellem jobs kun haft den lille som primær bil og så bliver det ekstra tydeligt hvad man savner.vi
0
TinaW skrev:Jeg er stadig på "jagt" efter en ny bil.
Hvad står brugte i siden det kan betale sig i forhold til de billige modeller som er kommet de sidste år?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Tobywan skrev:TinaW skrev:Jeg er stadig på "jagt" efter en ny bil.
Vi har en id3 som "bil nr. 2". Den kører godt og vi er glade for den.
Hvis det bliver jeres primær bil vil jeg nok overveje en model med lidt ekstra. El justerbare sæder og IQ light. Det er i hvert fald noget af det jeg savner. Gør dog ikke så meget her, da den primært bliver brugt til korte ture og vi også normalt har en større bil. Vi har og en periode mellem jobs kun haft den lille som primær bil og så bliver det ekstra tydeligt hvad man savner.vi
Vi har en Mercedes EQA til de længere ture. Så det er bil nr. 2.
0
Artem skrev:TinaW skrev:Jeg er stadig på "jagt" efter en ny bil.
Hvad står brugte i siden det kan betale sig i forhold til de billige modeller som er kommet de sidste år?
Hvad er det for modeller?
F.eks. Hyundai Inster synes jeg er virkelig grim, det skal ikke være en kinesisk bil og jeg skal kunne have en kattefælde med i bagagerummet, når jeg er ude på sager i mit frivillige arbejde.
Mit budget er max 170.000 kr. og der kan man godt få en ret veludstyret ID3, med ikke alt for mange km.
1
Iht AI er der følgende små billige elbiler:
Citroën ë-C3 (ca. 149.990 kr.): Markedets pt. billigste elbil, praktisk og fin som familiebil (bybil), men med et noget skrabet interiør. - Nej tak til biler fra Stellantis, da de er meget tunge at danse med, hvis der opstår problemer. De er også meget ringe udstyret og har kort rækkevidde
BYD Dolphin Surf (ca. 149.995 kr.): Et skarpt alternativ med mere udstyr som standard (f.eks. bakkamera). - Kinesisk.
Hyundai Inster (fra ca. 169.995 kr.): Kompakt og alsidig bybil med god pladsudnyttelse. - Synes den er virkelig grim.
Peugeot E-208 (fra ca. 169.990 kr.): En mere konventionel og veludstyret minibil. - Igen Stellantis.
Dacia Spring (ca. 159.990 kr.): Meget lille bybil med begrænset rækkevidde og motor, kendt som en rendyrket økonomiløsning. - Bare nej tak.
Citroën ë-C3 (ca. 149.990 kr.): Markedets pt. billigste elbil, praktisk og fin som familiebil (bybil), men med et noget skrabet interiør. - Nej tak til biler fra Stellantis, da de er meget tunge at danse med, hvis der opstår problemer. De er også meget ringe udstyret og har kort rækkevidde
BYD Dolphin Surf (ca. 149.995 kr.): Et skarpt alternativ med mere udstyr som standard (f.eks. bakkamera). - Kinesisk.
Hyundai Inster (fra ca. 169.995 kr.): Kompakt og alsidig bybil med god pladsudnyttelse. - Synes den er virkelig grim.
Peugeot E-208 (fra ca. 169.990 kr.): En mere konventionel og veludstyret minibil. - Igen Stellantis.
Dacia Spring (ca. 159.990 kr.): Meget lille bybil med begrænset rækkevidde og motor, kendt som en rendyrket økonomiløsning. - Bare nej tak.
1
- Delfin
- Kort karma: 1340
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 29666
Jeg har prøvekørt lidt af hvert efterhånden. Ved nogle af dem er det virkelig bagateller, som f.eks. noget i indretningen i kabinen de falder på. I længden gider jeg bare ikke sidde og slås med et armlæn der ikke passer til min højde, så det sidder i vejen for min arm. Det kan jo slås op siger forhandler ... jo da, men det er jo da ikke meningen
Jeg har vist fået skåret ned til Kia id3, Renault Megane eller Ford Puma gen-e, men dem mangler jeg at prøvekøre
Jeg har vist fået skåret ned til Kia id3, Renault Megane eller Ford Puma gen-e, men dem mangler jeg at prøvekøre
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Delfin skrev:Jeg har prøvekørt lidt af hvert efterhånden. Ved nogle af dem er det virkelig bagateller, som f.eks. noget i indretningen i kabinen de falder på. I længden gider jeg bare ikke sidde og slås med et armlæn der ikke passer til min højde, så det sidder i vejen for min arm. Det kan jo slås op siger forhandler ... jo da, men det er jo da ikke meningen![]()
Kia eller ID3?
0
- Delfin
- Kort karma: 1340
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 29666
TinaW skrev:Delfin skrev:Jeg har prøvekørt lidt af hvert efterhånden. Ved nogle af dem er det virkelig bagateller, som f.eks. noget i indretningen i kabinen de falder på. I længden gider jeg bare ikke sidde og slås med et armlæn der ikke passer til min højde, så det sidder i vejen for min arm. Det kan jo slås op siger forhandler ... jo da, men det er jo da ikke meningen![]()
Kia eller ID3?
Hov Kia ev 3
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Delfin skrev:Jeg har prøvekørt lidt af hvert efterhånden. Ved nogle af dem er det virkelig bagateller, som f.eks. noget i indretningen i kabinen de falder på. I længden gider jeg bare ikke sidde og slås med et armlæn der ikke passer til min højde, så det sidder i vejen for min arm. Det kan jo slås op siger forhandler ... jo da, men det er jo da ikke meningen![]()
Pumaen har ikke varmepumpe, hvis det er væsentligt for dig. Den har jeg også kigget på.
1
Cupra har offentliggjort priserne på deres lille Raval.
Den starter ved 190.000 kr. for billigste udgave (og den er ikke tilgængelig endnu) og 255.000 kr. for topudgaven.
Det bliver spændende at se, om ID Polo og Skoda Epiq kommer til at starte på samme pris eller lidt under.
Den starter ved 190.000 kr. for billigste udgave (og den er ikke tilgængelig endnu) og 255.000 kr. for topudgaven.
Det bliver spændende at se, om ID Polo og Skoda Epiq kommer til at starte på samme pris eller lidt under.
0
TinaW skrev:Cupra har offentliggjort priserne på deres lille Raval.
Ved du hvad forskellen er på id polo og id cross? Havde forstået det som at cross og Epiq skulle være den samme bil?
0
Lys skrev:TinaW skrev:Cupra har offentliggjort priserne på deres lille Raval.
Ved du hvad forskellen er på id polo og id cross? Havde forstået det som at cross og Epiq skulle være den samme bil?
Tror Cross er mere SUV agtig (ligesom Epiq) og Polo er en hatchback.
1
TinaW skrev:Lys skrev:TinaW skrev:Cupra har offentliggjort priserne på deres lille Raval.
Raval ligner også mere en hatchback, synes jeg.
0
Lys skrev:TinaW skrev:Lys skrev:TinaW skrev:Cupra har offentliggjort priserne på deres lille Raval.
Raval ligner også mere en hatchback, synes jeg.
Ja.
Men de er vist allesammen bygget på samme platform.
1