Kontrollører udskriver falske afgifter

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
EmoJanice
Kort karma: 17
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 467
Kontakt:

Kontrollører udskriver falske afgifter

Indlægaf EmoJanice » 18. okt 2025, 06:30

Det kan være svært at bevise at man ikke har været et bestemt sted, hvis man ikke har mobilen på sig, så man kan anmelde en falsk bøde til myndigheder og håbe på at de efterforske sagen istedet for at vaske sagen, så den bliver lukket som det sker for størstedelen af anmeldelserne. Derfor finder jeg det bekymrende at kontrollører i et af trafikselskaberne er blevet afsløret i at udstede afgifter på basis af lækkede personoplysninger. Hvem siger at det ikke sker i de andre trafiksselskaber?

Hvad mener I?

Metro-mafia afsløret: Kontrollører udstedte falske afgifter til hjemløse og psykisk ustabile (BT)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1325
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 29120

Re: Kontrollører udskriver falske afgifter

Indlægaf Delfin » 18. okt 2025, 17:58

Det kommer ikke meget bag på mig. Det fremgår, at de ikke er provisionslønnet, men jeg kunne nok forsigtigt forestille mig, at det kunne bruges til at bruge en del af arbejdsdagen på at sidde hjemme i sofaen og skrive afgifter
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Brugeravatar
AFK
Kort karma: 96
Likede indlæg: 5865

Indlægaf AFK » 18. okt 2025, 18:48

EmoJanice skrev:Det kan være svært at bevise at man ikke har været et bestemt sted, hvis man ikke har mobilen på sig..

Nu er det metro, der har bevisbyrden, og ikke passageren.

Men der er mellem 4 og 14 kameraer på hver metrostation og 6 kameraer i hvert tog. Så det er en smal sag at bevise, hvorvidt om passageren har været tilstede på en given strækning på et givent tidspunkt, og om vedkommende har talt med en kontrollør.
3
Wholesome, awesome ... and then some...
Brugeravatar
Iôunn
Kort karma: 22
Likede indlæg: 444

Indlægaf Iôunn » 31. okt 2025, 07:44

AFK skrev:
EmoJanice skrev:Det kan være svært at bevise at man ikke har været et bestemt sted, hvis man ikke har mobilen på sig..

Nu er det metro, der har bevisbyrden, og ikke passageren.

Men der er mellem 4 og 14 kameraer på hver metrostation og 6 kameraer i hvert tog. Så det er en smal sag at bevise, hvorvidt om passageren har været tilstede på en given strækning på et givent tidspunkt, og om vedkommende har talt med en kontrollør.
Dertil har mange buskontrollører og togrevisorer i dag bodycams.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"