Akehurst2 skrev:ajnaM skrev:Akehurst2 skrev:dgd2007 skrev:fisken80 skrev:Men hvis vi tager udgangspunkt i det du selv skriver så er I jo netop ikke afhængige af en bil til hverdag. I har brug for den for at komme i sommerhus. Eller - det har I faktisk ikke, det er igen ren bekvemmelighed.
Andre mennesker (og ja, jeg kender dem) har også sommerhus et stykke fra København. De bor på Vesterbro og skal med tog og bus for at komme til deres sommerhus. De har et barn, der lige er startet i skole. Og ingen bil. Det kan faktisk godt lade sig gøre.
Det er da et skørt argument for at man ikke må have bil hvis man ikke bruger den ret meget!
Så forurener man jo ikke ret meget, og skaber heller ikke store bilkøer i det daglige. Hvilket jo ellers skulle være argumentet for færre biler.
Det er ikke et argument for, at man ikke 'må' have en bil. Det er et argument for, at man ikke behøver at bruge byens sparsomme plads til at have den parkeret lige der, hvor man bor, når man alligevel bruger den så sjældent. Så kan den lige så godt stå i et parkeringshus.
Tråden handler jo om parkeringspladser, ikke trængsel.
Problemet er, at der ikke er plads i p-husene. Vi havde plads i huset på Israels Plads, og vi boede ved Storkespringvandet. Det var ret langt at gå - men det havde været til at leve med, hvis man vidste, der var plads. Men det vidste man ikke.
Nu er jeg flyttet ud af Kbh - vil ikke sige, at p-forholdene var afgørende, men det var klart en del af ligningen. Jeg var umådeligt træt af p-bøder og endeløs kørsel rundt for at finde en plads, som man så skulle flytte bilen fra igen om X timer - og af følelsen af, at man nærmest ikke måtte være der som familie.
Hvis man så havde udnyttet pladserne til noget fornuftigt, kunne jeg måske se lyset. Men man har vitterligt bare stillet store kummer op for at spærre pladsen. Det giver ikke mening for mig.
Generelt føltes det over årene mere og mere presset at bo som familie i middelalderbyen. Færre p-pladser, mere larm og støj, flere bevillinger til hoteller og restauranter. Mange flere air-bnb’s og turister. Flere butikker havde ikke dansk personale, men engelsk og kinesisk. Den bypolitik kunne jeg ikke se mig selv (bo) i.
Ja, man kan diskutere om de løsninger, kommunen stiller til rådighed er gode nok. Det ændrer bare ikke på, at tråden handler om parkeringspladser og ikke trængsel, så jeg ved ikke helt, hvordan dit indlæg er et svar på mit.
Det handler om trængsel, når der ikke er plads i p-huset.
Jeg læser dig sige, at man ikke skal bruge byens plads på biler, når de lige så godt kunne parkere et andet sted. Mit svar her er, at a) ja, men det forudsætter, at der er et andet sted at parkere den - og b) at man så rent faktisk bruger byens plads på noget andet. Det gør man ikke, når man stiller store metal-skrumler op på p-pladserne for at spærre pladsen.
Jeg efterlyser lidt, at man har en plan for, hvad man SÅ vil bruge p-pladserne til? Lige nu står der på de nedlagte pladser enten metal-kummer, containere til byggeri (og dem er der kommet markant flere af) eller cykler. Cyklerne stod før andre steder, det er ikke fordi, der er kommet flere - og det er ikke fordi, man så bruger pladserne, hvor cyklerne før stod, på noget fornuftigt.