Elbil markedet 2024
-
- Kort karma: 139
- Geografisk sted: Odense
- Likede indlæg: 2952
Re: Elbil markedet 2024
Jeg undrer mig over at volvo ikke er med på de lister og renault megane og scenic.
Vi har lige bestilt en volvo ex40, som kommer til juni. For os var rækkevidde og komfort højeste prioritet ift køb. Og komfort gjorde at vi valgte volvo over scenic, selvom det bestemt også var godt i scenicen
Vi har lige bestilt en volvo ex40, som kommer til juni. For os var rækkevidde og komfort højeste prioritet ift køb. Og komfort gjorde at vi valgte volvo over scenic, selvom det bestemt også var godt i scenicen
0
De lidt dyrere mærker, ligger vel sjældent helt i top med antal solgte biler? Der er solgt 144 stk. Volvo ex40 i april måned. Den model vi har er der solgt 242 stk. af i april 2025.
https://mobility.dk/nyregistreringer/
https://mobility.dk/nyregistreringer/
0
- PaleSeptember
- Kort karma: 993
- Likede indlæg: 20690
Jeg har lige hentet vores nye bil - en Nissan Ariya. Vi har i forvejen en Nissan Leaf, som vi er glade for, så det er jo bare en opgradering!
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Tager man pr. mærke i stedet for pr. model ser billedet lidt anderledes ud:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Der er i øvrigt lige kommet en ny Tesla Model Y som bilanmelderne er vilde med, så det er spændende at se hvordan den klarer sig...
0
abcd skrev:Der er i øvrigt lige kommet en ny Tesla Model Y som bilanmelderne er vilde med, så det er spændende at se hvordan den klarer sig...
Der er ikke solgt ret mange Tesla'er i DK i år.
Og selv dem jeg kender, der ellers er vilde med Tesla, vil ikke købe en pt.
https://mobilsiden.dk/nyheder/opkoblede ... y-skuffer/
0
TinaW skrev:abcd skrev:Der er i øvrigt lige kommet en ny Tesla Model Y som bilanmelderne er vilde med, så det er spændende at se hvordan den klarer sig...
Det er rigtigt at der ikke er solgt ret mange i år, men noget af det skyldes afventning af den nye Model Y. Så salgstallene kommer givetvis til at stige, men det er spændende hvordan det balanceres med modstand imod Elon Musk, og hvordan det balanceres med frygt for andres modstand imod Elon Musk - tør man have den bil når andre er så sure på Musk... Derudover er konkurrencen hårdere nu end da Model Y oprindeligt kom ud, så det trækker nok også den anden vej.
Personligt synes jeg den er grim, så jeg skal ikke have den.
0
abcd skrev:TinaW skrev:abcd skrev:Der er i øvrigt lige kommet en ny Tesla Model Y som bilanmelderne er vilde med, så det er spændende at se hvordan den klarer sig...
Det er rigtigt at der ikke er solgt ret mange i år, men noget af det skyldes afventning af den nye Model Y. Så salgstallene kommer givetvis til at stige, men det er spændende hvordan det balanceres med modstand imod Elon Musk, og hvordan det balanceres med frygt for andres modstand imod Elon Musk - tør man have den bil når andre er så sure på Musk... Derudover er konkurrencen hårdere nu end da Model Y oprindeligt kom ud, så det trækker nok også den anden vej.
Har den ikke været tilgængelig et par måneder? Eller er det først nu man kan købe den?
Jeg synes også den er tudegrim.
Altså Carlsberg kan mærke at folk køber færre Coca Cola, så jeg tror faktisk folk er rimeligt konsekvente.
Jeg drikker dog stadig Coca Cola.
0
TinaW skrev:abcd skrev:TinaW skrev:abcd skrev:Der er i øvrigt lige kommet en ny Tesla Model Y som bilanmelderne er vilde med, så det er spændende at se hvordan den klarer sig...
Har den ikke været tilgængelig et par måneder? Eller er det først nu man kan købe den?
Jeg synes også den er tudegrim.
Altså Carlsberg kan mærke at folk køber færre Coca Cola, så jeg tror faktisk folk er rimeligt konsekvente.
Jeg drikker dog stadig Coca Cola.
"Men det er ikke noget, man for alvor kan mærke hos Carlsberg, der tapper og sælger Coca-Cola til det danske marked.
- Vi ser en lille effekt i Danmark på vores Coca-Cola-salg. Men det er ikke dramatisk."
Ritzau
0
Er der nogen der har regnet på, om det bedst kan svare sig at købe eller lease, når man er i markedet for en lille elbil med rimelig god rækkevidde (mindst 200 km om vinteren, så jeg kan besøge familien i Jylland med max en opladning undervejs. Meget gerne 300 km).
Jeg køber egentlig gerne brugt, men rækkevidden er vigtig. Skal jeg købe, bruger jeg nok max 200.000 kr.
Jeg køber egentlig gerne brugt, men rækkevidden er vigtig. Skal jeg købe, bruger jeg nok max 200.000 kr.
0
- Lover-Moses
- Kort karma: 19
- Geografisk sted: Næstved
- Likede indlæg: 528
TinaW skrev:Den er muligvis for dyr i forhold til de nærmeste konkurrenter?
Den er faktisk langt billigere end dens modstykker fra VW og Skoda. Den populære "Adrenaline" variant har alt i udstyr, bla glastag, HUD, sportssæder med memory i både fører og passagersiden. Og den kan købes fra 365.000kr med kun tilvalg af farve og træk. Skal man have det samme i en Enyaq, lander man i over 450.000kr. Og det er kun Enyaq coupe der har fuld glastag.
Problemet er nok designet både udvendigt og i kabinen. Det skiller vandene. Bilen kører ellers fint og er ok støjsvag selvom den kører på 21" hjul. Har selv haft en i en 5 måneders tid.
0
Lys skrev:Er der nogen der har regnet på, om det bedst kan svare sig at købe eller lease, når man er i markedet for en lille elbil med rimelig god rækkevidde (mindst 200 km om vinteren, så jeg kan besøge familien i Jylland med max en opladning undervejs. Meget gerne 300 km).
Gutten her, beskriver meget godt tommelfingerreglen til at finde et godt leasing tilbud. https://www.youtube.com/watch?v=d4grfBVY-IA&t=1121s
Når FDM regner på lease vs køb, så plejer de mest med at ende på at anbefale køb, men det er ikke entydigt, der er også gode leasing tilbud at finde rundt omkring
1
Do as I say! 

- LaMariposa
- Kort karma: 4048
- Likede indlæg: 49181
Lys skrev:Er der nogen der har regnet på, om det bedst kan svare sig at købe eller lease, når man er i markedet for en lille elbil med rimelig god rækkevidde (mindst 200 km om vinteren, så jeg kan besøge familien i Jylland med max en opladning undervejs. Meget gerne 300 km).
Jeg gør mig de samme tanker, og jeg overvejer som tidligere nævnt en brugt Hyundai Kona. Sådan en har min fars kæreste, og hun har pendlet en del mellem sit hjem i Jylland og børnebørn i København.
0

Never a dull moment...
LaMariposa skrev:Lys skrev:Er der nogen der har regnet på, om det bedst kan svare sig at købe eller lease, når man er i markedet for en lille elbil med rimelig god rækkevidde (mindst 200 km om vinteren, så jeg kan besøge familien i Jylland med max en opladning undervejs. Meget gerne 300 km).
Jeg gør mig de samme tanker, og jeg overvejer som tidligere nævnt en brugt Hyundai Kona. Sådan en har min fars kæreste, og hun har pendlet en del mellem sit hjem i Jylland og børnebørn i København.
Tak for at dele. Umiddelbart har jeg lidt modstand over for asiatiske biler og kigger primært europæisk. Men det er nok mest baseret på fordomme og ikke så meget konkret viden. Bør nok udvide min horisont

0
- LaMariposa
- Kort karma: 4048
- Likede indlæg: 49181
Lys skrev:LaMariposa skrev:Lys skrev:Er der nogen der har regnet på, om det bedst kan svare sig at købe eller lease, når man er i markedet for en lille elbil med rimelig god rækkevidde (mindst 200 km om vinteren, så jeg kan besøge familien i Jylland med max en opladning undervejs. Meget gerne 300 km).
Tak for at dele. Umiddelbart har jeg lidt modstand over for asiatiske biler og kigger primært europæisk. Men det er nok mest baseret på fordomme og ikke så meget konkret viden. Bør nok udvide min horisont
Du kan da i hvert fald overveje at prøvekøre den

Jeg har haft en i10 i små fem år, og den er uden sammenligning den mest driftsikre bil, jeg har haft. Så det er også derfor, at jeg kigger i den retning.
0

Never a dull moment...