Mazda
- Madam Pomfrey
- Indlæg: 9384
- Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
- Kort karma: 1573
- Likede indlæg: 26915
Re: Mazda
vi havde på en ferietur med arbejde lejet en cx-50
den snyder på størrelse udvendig vs. plads indvendig, særligt i bagagerummet, hvor vi blev udfordet, men ok plads på bagsædet.
jeg kørte, og jeg syntes den kørte fint, den virkede ikke stiv i det.
Men optrækket skulle man da lede længe efter, spekulerede på ok vi havde fået et 1.2 shit det var sløvt.
Sportmode var sjovt i de jyske bakker, men omvendt tillader det ikke at man bruger fartpiloten.
Det jeg syntes var fedt, og som jeg ikke tidligere har prøvet i en bil, er funktionen hvor den kaster "skærmen" ud foran bilen, så det ligner hastighed m.v. stå foran en på vejbanen, skiltegenkendelse, så den "foran ruden" viste at nu måtte jeg køre 80, 100 etc.
Den funktion kan jeg virkelig godt li, det gør at man har fuldt fokus på vejbanen, samtidig med at man orienterer sig om hastighed osv.
den snyder på størrelse udvendig vs. plads indvendig, særligt i bagagerummet, hvor vi blev udfordet, men ok plads på bagsædet.
jeg kørte, og jeg syntes den kørte fint, den virkede ikke stiv i det.
Men optrækket skulle man da lede længe efter, spekulerede på ok vi havde fået et 1.2 shit det var sløvt.
Sportmode var sjovt i de jyske bakker, men omvendt tillader det ikke at man bruger fartpiloten.
Det jeg syntes var fedt, og som jeg ikke tidligere har prøvet i en bil, er funktionen hvor den kaster "skærmen" ud foran bilen, så det ligner hastighed m.v. stå foran en på vejbanen, skiltegenkendelse, så den "foran ruden" viste at nu måtte jeg køre 80, 100 etc.
Den funktion kan jeg virkelig godt li, det gør at man har fuldt fokus på vejbanen, samtidig med at man orienterer sig om hastighed osv.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Re: Mazda
Fledermäuslein skrev:Artem skrev:Fledermäuslein skrev:Artem skrev:Fledermäuslein skrev:Artem skrev:Jeg ser Mazda meget som et mærke som Toyota.
Men hvor forskellen er at hvor Toyota er kendt for at være meget driftstabile, er de generelt kedelige, både at køre og se på.
Hvor Mazda er det japanske mærke med det bedste design, og mere sporty køreregneskaber.
Min far har en CX3 og synes det er en smuk SUV, og som også kører ganske godt. Pladsudnyttelsen er dog ikke så god.
Ja, jeg synes nemlig også de er blevet rigtig flotte. Den nye CX 80 har seks-syv pladser og pladsen virker godt udnyttet. Så jeg håber, at den også er rigtig god at køre i.
Er selv lidt forelsket i CX60 både af udseende, men ikke mindst fordi den må slæbe 2500 kg.
Men har ikke prøvet at køre en, og synes generelt ikke at der er så stor forskel på hvordan nye biler kører.
Dog kan meget lavprofil dæk godt have en lidt dårlig indflydelse der.
Det er for øvrigt blevet lidt en kæphest for mig med ikke at være til lavprofil. Specielt på SUV'er da det ikke giver mening og er et modsætningsforhold.
Da en stor SUV jo ikke er lavet til at køre sporty og hurtigt rundt i sving. Den er modsat designet som en firehjulstrækker, og en firehjulstrækker der skal være god i terræn. skal køre på højprofil dæk. Hvilket jo også giver den bedste komfort.
Jeg kan også godt lide CX 60, selv om jeg ikke skal trække noget. Den overvejer vi også.
Har ikke set test af den nye CX80 endnu. Men det er da bestemt en spændende bil, og vist meget ens hvor CX80 mest af alt bare er lidt længere. Prisen er jo ikke en gang så meget højere.
Med dine euro prisen kan jeg regne ud at i bor i udlandet. Må man spørge om hvor?
I Tyskland, så jeg er ganske privilegeret på bilfronten
Dieselbiler er nærmest ikke eksisterende i Danmark, og de få der findes er så hamrende dyre, at ingen gider købe dem.
0
-
- Indlæg: 2299
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
- Kort karma: 201
- Likede indlæg: 7337
Re: Mazda
HerErJeg skrev:Fledermäuslein skrev:Artem skrev:Fledermäuslein skrev:Artem skrev:Fledermäuslein skrev:Artem skrev:Jeg ser Mazda meget som et mærke som Toyota.
Men hvor forskellen er at hvor Toyota er kendt for at være meget driftstabile, er de generelt kedelige, både at køre og se på.
Hvor Mazda er det japanske mærke med det bedste design, og mere sporty køreregneskaber.
Min far har en CX3 og synes det er en smuk SUV, og som også kører ganske godt. Pladsudnyttelsen er dog ikke så god.
Ja, jeg synes nemlig også de er blevet rigtig flotte. Den nye CX 80 har seks-syv pladser og pladsen virker godt udnyttet. Så jeg håber, at den også er rigtig god at køre i.
Er selv lidt forelsket i CX60 både af udseende, men ikke mindst fordi den må slæbe 2500 kg.
Men har ikke prøvet at køre en, og synes generelt ikke at der er så stor forskel på hvordan nye biler kører.
Dog kan meget lavprofil dæk godt have en lidt dårlig indflydelse der.
Det er for øvrigt blevet lidt en kæphest for mig med ikke at være til lavprofil. Specielt på SUV'er da det ikke giver mening og er et modsætningsforhold.
Da en stor SUV jo ikke er lavet til at køre sporty og hurtigt rundt i sving. Den er modsat designet som en firehjulstrækker, og en firehjulstrækker der skal være god i terræn. skal køre på højprofil dæk. Hvilket jo også giver den bedste komfort.
Jeg kan også godt lide CX 60, selv om jeg ikke skal trække noget. Den overvejer vi også.
Har ikke set test af den nye CX80 endnu. Men det er da bestemt en spændende bil, og vist meget ens hvor CX80 mest af alt bare er lidt længere. Prisen er jo ikke en gang så meget højere.
Med dine euro prisen kan jeg regne ud at i bor i udlandet. Må man spørge om hvor?
I Tyskland, så jeg er ganske privilegeret på bilfronten
Dieselbiler er nærmest ikke eksisterende i Danmark, og de få der findes er så hamrende dyre, at ingen gider købe dem.
Ja, jeg kan godt se, at dieselversionen af CX 80 slet ikke udbydes i DK.
0
-
- Indlæg: 2299
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
- Kort karma: 201
- Likede indlæg: 7337
Re: Mazda
Madam Pomfrey skrev:vi havde på en ferietur med arbejde lejet en cx-50
den snyder på størrelse udvendig vs. plads indvendig, særligt i bagagerummet, hvor vi blev udfordet, men ok plads på bagsædet.
jeg kørte, og jeg syntes den kørte fint, den virkede ikke stiv i det.
Men optrækket skulle man da lede længe efter, spekulerede på ok vi havde fået et 1.2 shit det var sløvt.
Sportmode var sjovt i de jyske bakker, men omvendt tillader det ikke at man bruger fartpiloten.
Det jeg syntes var fedt, og som jeg ikke tidligere har prøvet i en bil, er funktionen hvor den kaster "skærmen" ud foran bilen, så det ligner hastighed m.v. stå foran en på vejbanen, skiltegenkendelse, så den "foran ruden" viste at nu måtte jeg køre 80, 100 etc.
Den funktion kan jeg virkelig godt li, det gør at man har fuldt fokus på vejbanen, samtidig med at man orienterer sig om hastighed osv.
Den funktion bryder jeg mig ikke så meget om, men måske jeg lærer at sætte pris på den. Til gengæld har den ansigtsgenkendelse og indstiller selv sæde, rat og spejle efter den person, der stiger ind. Det lyder fedt.
Håber ikke CX 80 er langsom i optrækket, for så skal det ikke være den. Noget af det værste på Autobahn er sådan en sløv spand, der ikke kan få overhalet.
0
- Madam Pomfrey
- Indlæg: 9384
- Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
- Kort karma: 1573
- Likede indlæg: 26915
Re: Mazda
Fledermäuslein skrev:Madam Pomfrey skrev:vi havde på en ferietur med arbejde lejet en cx-50
den snyder på størrelse udvendig vs. plads indvendig, særligt i bagagerummet, hvor vi blev udfordet, men ok plads på bagsædet.
jeg kørte, og jeg syntes den kørte fint, den virkede ikke stiv i det.
Men optrækket skulle man da lede længe efter, spekulerede på ok vi havde fået et 1.2 shit det var sløvt.
Sportmode var sjovt i de jyske bakker, men omvendt tillader det ikke at man bruger fartpiloten.
Det jeg syntes var fedt, og som jeg ikke tidligere har prøvet i en bil, er funktionen hvor den kaster "skærmen" ud foran bilen, så det ligner hastighed m.v. stå foran en på vejbanen, skiltegenkendelse, så den "foran ruden" viste at nu måtte jeg køre 80, 100 etc.
Den funktion kan jeg virkelig godt li, det gør at man har fuldt fokus på vejbanen, samtidig med at man orienterer sig om hastighed osv.
Den funktion bryder jeg mig ikke så meget om, men måske jeg lærer at sætte pris på den. Til gengæld har den ansigtsgenkendelse og indstiller selv sæde, rat og spejle efter den person, der stiger ind. Det lyder fedt.
Håber ikke CX 80 er langsom i optrækket, for så skal det ikke være den. Noget af det værste på Autobahn er sådan en sløv spand, der ikke kan få overhalet.
Jeg var hurtig fan, og savnede det da jeg kom tilbage i min egen bil. Men det er helt sikkert smag og behag, men ja man vender sig til mange ting.
Det med optrækket afhænger jo helt sikkert af motorkræfterne, det kan man jo heldigvis selv vælge når man skal købe eller lease.
Men den vi havde var i hvert fald noget sløv i det, sammenlignet med min egen store diesel familie container, og netop på motorvej syntes jeg faktisk det var lidt ubehageligt, både ifht, tilkørsel, at komme godt op i hastighed og kunne flette ind, men også ved overhalinger.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Re: Mazda
Du kan se test af hybrid versionen her.
Undrer mig lidt over at topfart er begrænset til 195 km/t. mens diesel kan forsætte til 219 km/t.
Undrer mig lidt over at topfart er begrænset til 195 km/t. mens diesel kan forsætte til 219 km/t.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: Mazda
Artem skrev:Du kan se test af hybrid versionen her.
Undrer mig lidt over at topfart er begrænset til 195 km/t. mens diesel kan forsætte til 219 km/t.
Vores bil er begrænset til 160 km/t.
Den kan lige snige sig op på 162 på speedometeret, så det passer nok meget godt med 160.
Men vi har heller aldrig nogensinde brug for, at kunne køre så stærkt.
Jeg synes det bliver ubehageligt over de 150 km/t.
0
Re: Mazda
TinaW skrev:Artem skrev:Du kan se test af hybrid versionen her.
Undrer mig lidt over at topfart er begrænset til 195 km/t. mens diesel kan forsætte til 219 km/t.
Vores bil er begrænset til 160 km/t.
Den kan lige snige sig op på 162 på speedometeret, så det passer nok meget godt med 160.
Men vi har heller aldrig nogensinde brug for, at kunne køre så stærkt.
Jeg synes det bliver ubehageligt over de 150 km/t.
Nu var det mest i forhold til hvis Fledermäuslein gik op i at det skulle være en autobahn lokomotiv.
Personligt kommer jeg sjældent over de 140 km/t men det handler mere om at jeg synes det bliver for uøkonomisk at køre så hurtigt, og oftest når jeg kører på autobahn med fri hastighed er det med et par cyklen på bagenden, hvor min cykelholder kun er godkendt til de 130 km/t.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
-
- Indlæg: 2299
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
- Kort karma: 201
- Likede indlæg: 7337
Re: Mazda
Artem skrev:TinaW skrev:Artem skrev:Du kan se test af hybrid versionen her.
Undrer mig lidt over at topfart er begrænset til 195 km/t. mens diesel kan forsætte til 219 km/t.
Vores bil er begrænset til 160 km/t.
Den kan lige snige sig op på 162 på speedometeret, så det passer nok meget godt med 160.
Men vi har heller aldrig nogensinde brug for, at kunne køre så stærkt.
Jeg synes det bliver ubehageligt over de 150 km/t.
Nu var det mest i forhold til hvis Fledermäuslein gik op i at det skulle være en autobahn lokomotiv.
Personligt kommer jeg sjældent over de 140 km/t men det handler mere om at jeg synes det bliver for uøkonomisk at køre så hurtigt, og oftest når jeg kører på autobahn med fri hastighed er det med et par cyklen på bagenden, hvor min cykelholder kun er godkendt til de 130 km/t.
Korrekt, jeg ville ikke bryde mig om en hastighedsbegrænsning på 160, det kommer jeg jævnligt over på autobahn.
Jeg skal i øvrigt køre mazdaen i morgen, så der vender jeg tilbage med en opdatering. Vi er dog stadig lidt i tvivl, om vi overhovedet skal udskifte bilen eller bare æde de værkstedsregninger, der er på vej.
0
Re: Mazda
Fledermäuslein skrev:Artem skrev:TinaW skrev:Artem skrev:Du kan se test af hybrid versionen her.
Undrer mig lidt over at topfart er begrænset til 195 km/t. mens diesel kan forsætte til 219 km/t.
Vores bil er begrænset til 160 km/t.
Den kan lige snige sig op på 162 på speedometeret, så det passer nok meget godt med 160.
Men vi har heller aldrig nogensinde brug for, at kunne køre så stærkt.
Jeg synes det bliver ubehageligt over de 150 km/t.
Nu var det mest i forhold til hvis Fledermäuslein gik op i at det skulle være en autobahn lokomotiv.
Personligt kommer jeg sjældent over de 140 km/t men det handler mere om at jeg synes det bliver for uøkonomisk at køre så hurtigt, og oftest når jeg kører på autobahn med fri hastighed er det med et par cyklen på bagenden, hvor min cykelholder kun er godkendt til de 130 km/t.
Korrekt, jeg ville ikke bryde mig om en hastighedsbegrænsning på 160, det kommer jeg jævnligt over på autobahn.
Jeg skal i øvrigt køre mazdaen i morgen, så der vender jeg tilbage med en opdatering. Vi er dog stadig lidt i tvivl, om vi overhovedet skal udskifte bilen eller bare æde de værkstedsregninger, der er på vej.
Hvilken bil har du nu, siden du frygter grimme regninger fra værkstedet?
0
-
- Indlæg: 2299
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
- Kort karma: 201
- Likede indlæg: 7337
Re: Mazda
HerErJeg skrev:Fledermäuslein skrev:
Korrekt, jeg ville ikke bryde mig om en hastighedsbegrænsning på 160, det kommer jeg jævnligt over på autobahn.
Jeg skal i øvrigt køre mazdaen i morgen, så der vender jeg tilbage med en opdatering. Vi er dog stadig lidt i tvivl, om vi overhovedet skal udskifte bilen eller bare æde de værkstedsregninger, der er på vej.
Hvilken bil har du nu, siden du frygter grimme regninger fra værkstedet?
Det er vores bil nr. 2, som er en ældre Audi A5. Egentlig en dejlig bil, men den har kørt ca 190.000 km og skal snart have nye bremser plus et eller andet andet for 2500€, så vi overvejer, om det er nu, den skal skiftes. På den anden side har den lige været til service og vi er glade for den, så måske skal vi vente lidt endnu.
0
-
- Indlæg: 2299
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
- Kort karma: 201
- Likede indlæg: 7337
Re: Mazda
Det var en lidt lunken prøvetur, for mazdaforhandleren havde endnu ikke indregistreret deres CX 80, så vi kunne kun prøve en CX 60. Men det var samme motor og køreegenskaberne skulle være nogenlunde tilsvarende.
Den kører fint, kan godt overhale, har gode sæder, godt lydanlæg og en flot kabine. Til gengæld er den ikke helt beregnet til at køre stærkt, trods 254 hk. Men op til 150 km/t er den behagelig og det vil jo i mange tilfælde være nok.
Jeg ved ikke, om vi helt er overbevist, og jeg vil nok gerne lige køre i 80'eren også. Til gengæld havde forhandleren smidt lidt mere rabat oveni hatten, så leasingprisen nu ligger på 650€ om måneden, hvilket virkelig er en god pris.
Den kører fint, kan godt overhale, har gode sæder, godt lydanlæg og en flot kabine. Til gengæld er den ikke helt beregnet til at køre stærkt, trods 254 hk. Men op til 150 km/t er den behagelig og det vil jo i mange tilfælde være nok.
Jeg ved ikke, om vi helt er overbevist, og jeg vil nok gerne lige køre i 80'eren også. Til gengæld havde forhandleren smidt lidt mere rabat oveni hatten, så leasingprisen nu ligger på 650€ om måneden, hvilket virkelig er en god pris.
0
Re: Mazda
Fledermäuslein skrev:Det var en lidt lunken prøvetur, for mazdaforhandleren havde endnu ikke indregistreret deres CX 80, så vi kunne kun prøve en CX 60. Men det var samme motor og køreegenskaberne skulle være nogenlunde tilsvarende.
Den kører fint, kan godt overhale, har gode sæder, godt lydanlæg og en flot kabine. Til gengæld er den ikke helt beregnet til at køre stærkt, trods 254 hk. Men op til 150 km/t er den behagelig og det vil jo i mange tilfælde være nok.
Jeg ved ikke, om vi helt er overbevist, og jeg vil nok gerne lige køre i 80'eren også. Til gengæld havde forhandleren smidt lidt mere rabat oveni hatten, så leasingprisen nu ligger på 650€ om måneden, hvilket virkelig er en god pris.
Bliver den for levende ved høj fart, eller hvad er det som du ikke kan lide der?
Men helt generelt tror jeg at de store tyske mærker er de bedste til at lave autobahn lokomotiver.
Synes du skal give CX80 en chance, for den har jo længere akselafstand som burde være en fordel.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
-
- Indlæg: 2299
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
- Kort karma: 201
- Likede indlæg: 7337
Re: Mazda
Artem skrev:Fledermäuslein skrev:Det var en lidt lunken prøvetur, for mazdaforhandleren havde endnu ikke indregistreret deres CX 80, så vi kunne kun prøve en CX 60. Men det var samme motor og køreegenskaberne skulle være nogenlunde tilsvarende.
Den kører fint, kan godt overhale, har gode sæder, godt lydanlæg og en flot kabine. Til gengæld er den ikke helt beregnet til at køre stærkt, trods 254 hk. Men op til 150 km/t er den behagelig og det vil jo i mange tilfælde være nok.
Jeg ved ikke, om vi helt er overbevist, og jeg vil nok gerne lige køre i 80'eren også. Til gengæld havde forhandleren smidt lidt mere rabat oveni hatten, så leasingprisen nu ligger på 650€ om måneden, hvilket virkelig er en god pris.
Bliver den for levende ved høj fart, eller hvad er det som du ikke kan lide der?
Men helt generelt tror jeg at de store tyske mærker er de bedste til at lave autobahn lokomotiver.
Synes du skal give CX80 en chance, for den har jo længere akselafstand som burde være en fordel.
Det virker som om den virkelig skal anstrenge sig, når den kommer over 150, der skal holdes godt ved rattet og den føles bare i det hele taget lidt usikker (ved høj hastighed, ikke ellers). Men du har ret, det er nok de tyske, der er bedst til det. Vi har en Audi stationcar, som kører bedre end alle andre biler, jeg har haft, så det er også en lidt uretfærdig standard st holde Mazdaen op imod.
Vi giver den helt sikkert en chance. Og så hr den sådan en fed 2. sæderække.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1