Københavns nye busterminal

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
ajnaM
Indlæg: 10790
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1099
Likede indlæg: 29264

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf ajnaM » 13. jun 2024, 08:59

K.toldam skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Generelt er der kæmpe potentiale i at overdække banegravene - både ved Hovedbanen og Vesterport, og det gælder både plads, men også støj og forurening. Men politikerne har ligesom ikke bidt til bolle.


Det kan være det kommer i forbindelse med de river palads ned, hvis de lukker vejen bag palads og overdækker vesterport, bliver der en masse ekstra plads


Jeg kan ikke se, hvorfor det specifikt skulle hænge sammen med beslutningen om, hvad der skal ske med Palads. De kan sagtens lukke banegravene, både ved hovedbanen og Vesterport, uanset hvilken form Palads kommer til at stå i i fremtiden.

(Jeg vil gå så langt som til at sige, at det er virkelig dumt at kæde det sammen med Palads, hvis man gerne vil have lukket banegravene. Palads er en komplet dødssejler. Så når politikere kobler Palads og lukninger af banegravene, tænker jeg, at det er fordi, de reelt ikke ønsker at få dem lukket til. Sandsynligvis på grund af økonomi - og fordi det er noget, der ligger mere end 4 år ude i fremtiden, og som de derfor ikke har samme incitamtent til at rykke på...)
0
Akehurst2
Indlæg: 15235
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1326
Likede indlæg: 44548

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf Akehurst2 » 13. jun 2024, 09:06

ajnaM skrev:
K.toldam skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Generelt er der kæmpe potentiale i at overdække banegravene - både ved Hovedbanen og Vesterport, og det gælder både plads, men også støj og forurening. Men politikerne har ligesom ikke bidt til bolle.


Det kan være det kommer i forbindelse med de river palads ned, hvis de lukker vejen bag palads og overdækker vesterport, bliver der en masse ekstra plads


Jeg kan ikke se, hvorfor det specifikt skulle hænge sammen med beslutningen om, hvad der skal ske med Palads. De kan sagtens lukke banegravene, både ved hovedbanen og Vesterport, uanset hvilken form Palads kommer til at stå i i fremtiden.

(Jeg vil gå så langt som til at sige, at det er virkelig dumt at kæde det sammen med Palads, hvis man gerne vil have lukket banegravene. Palads er en komplet dødssejler. Så når politikere kobler Palads og lukninger af banegravene, tænker jeg, at det er fordi, de reelt ikke ønsker at få dem lukket til. Sandsynligvis på grund af økonomi - og fordi det er noget, der ligger mere end 4 år ude i fremtiden, og som de derfor ikke har samme incitamtent til at rykke på...)


Palads har intet at gøre med Hovedbanen, men jeg kan godt se sammenhængen til Vesterport, for det kunne godt være, det var lettere at få økonomien ved overdækning på plads, hvis det var som led i større, samlet projekt for området.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 207
Likede indlæg: 7153

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf Stars » 13. jun 2024, 09:08

K.toldam skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Jeg gætter på du ikke tager regionaltog fra Nørreport station


Det er adskillige år siden, jeg har gjort det.

Jeg husker det som en enormt dårlig oplevelse med dårlig luft og en skinger larm fra "hjul mod skinner".

Jeg ville til enhver tid tage S-toget fra Nørreport til Hovedbanen (eller Østerport) og skifte til regionaltoget der.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
paint
Indlæg: 22222
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 804
Likede indlæg: 46583

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf paint » 13. jun 2024, 09:52

Yes. Palads lå og ligger, der hvor det hele tiden har ligget, dog i en mindre farvestrålende version (rød pil) - det har intet med banegravene at gøre. Billedet viser også, hvordan der så ud, før låget blev lagt på, der hvor Royal Hotel står i dag.

banegrav.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
K.toldam
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 21
Likede indlæg: 2056

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf K.toldam » 13. jun 2024, 10:36

ajnaM skrev:
K.toldam skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Generelt er der kæmpe potentiale i at overdække banegravene - både ved Hovedbanen og Vesterport, og det gælder både plads, men også støj og forurening. Men politikerne har ligesom ikke bidt til bolle.


Det kan være det kommer i forbindelse med de river palads ned, hvis de lukker vejen bag palads og overdækker vesterport, bliver der en masse ekstra plads


Jeg kan ikke se, hvorfor det specifikt skulle hænge sammen med beslutningen om, hvad der skal ske med Palads. De kan sagtens lukke banegravene, både ved hovedbanen og Vesterport, uanset hvilken form Palads kommer til at stå i i fremtiden.

(Jeg vil gå så langt som til at sige, at det er virkelig dumt at kæde det sammen med Palads, hvis man gerne vil have lukket banegravene. Palads er en komplet dødssejler. Så når politikere kobler Palads og lukninger af banegravene, tænker jeg, at det er fordi, de reelt ikke ønsker at få dem lukket til. Sandsynligvis på grund af økonomi - og fordi det er noget, der ligger mere end 4 år ude i fremtiden, og som de derfor ikke har samme incitamtent til at rykke på...)


DSB / Nordisk Film har forslået det, fordi på den måde kan laves et område der kan betale for område ændringerne.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 21
Likede indlæg: 2056

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf K.toldam » 13. jun 2024, 10:39

paint skrev:Yes. Palads lå og ligger, der hvor det hele tiden har ligget, dog i en mindre farvestrålende version (rød pil) - det har intet med banegravene at gøre. Billedet viser også, hvordan der så ud, før låget blev lagt på, der hvor Royal Hotel står i dag.

banegrav.jpg


låg koster penge

Akehurst2 skrev:Palads har intet at gøre med Hovedbanen, men jeg kan godt se sammenhængen til Vesterport, for det kunne godt være, det var lettere at få økonomien ved overdækning på plads, hvis det var som led i større, samlet projekt for området.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
ajnaM
Indlæg: 10790
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1099
Likede indlæg: 29264

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf ajnaM » 13. jun 2024, 11:16

Stars skrev:
K.toldam skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Jeg gætter på du ikke tager regionaltog fra Nørreport station


Det er adskillige år siden, jeg har gjort det.

Jeg husker det som en enormt dårlig oplevelse med dårlig luft og en skinger larm fra "hjul mod skinner".

Jeg ville til enhver tid tage S-toget fra Nørreport til Hovedbanen (eller Østerport) og skifte til regionaltoget der.


Men S-togsperronen på Nørreport er også overdækket. Vidner bare om, at man sagtens kan have lukkede stationer, uden at det er et problem.
0
ajnaM
Indlæg: 10790
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1099
Likede indlæg: 29264

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf ajnaM » 13. jun 2024, 11:18

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
K.toldam skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Generelt er der kæmpe potentiale i at overdække banegravene - både ved Hovedbanen og Vesterport, og det gælder både plads, men også støj og forurening. Men politikerne har ligesom ikke bidt til bolle.


Det kan være det kommer i forbindelse med de river palads ned, hvis de lukker vejen bag palads og overdækker vesterport, bliver der en masse ekstra plads


Jeg kan ikke se, hvorfor det specifikt skulle hænge sammen med beslutningen om, hvad der skal ske med Palads. De kan sagtens lukke banegravene, både ved hovedbanen og Vesterport, uanset hvilken form Palads kommer til at stå i i fremtiden.

(Jeg vil gå så langt som til at sige, at det er virkelig dumt at kæde det sammen med Palads, hvis man gerne vil have lukket banegravene. Palads er en komplet dødssejler. Så når politikere kobler Palads og lukninger af banegravene, tænker jeg, at det er fordi, de reelt ikke ønsker at få dem lukket til. Sandsynligvis på grund af økonomi - og fordi det er noget, der ligger mere end 4 år ude i fremtiden, og som de derfor ikke har samme incitamtent til at rykke på...)


Palads har intet at gøre med Hovedbanen, men jeg kan godt se sammenhængen til Vesterport, for det kunne godt være, det var lettere at få økonomien ved overdækning på plads, hvis det var som led i større, samlet projekt for området.


Alle forslag om at ændre Palads-bygningen har medført ramaskrig blandt københavnerne. Det er en død hest at forsøge at binde et større projekt op på en ændret Palads-bygning. :D

Men igen - nogen kan også have interesse i at slå projektet ihjel.
0
K.toldam
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 21
Likede indlæg: 2056

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf K.toldam » 13. jun 2024, 13:20

ajnaM skrev:
Stars skrev:
K.toldam skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Jeg gætter på du ikke tager regionaltog fra Nørreport station


Det er adskillige år siden, jeg har gjort det.

Jeg husker det som en enormt dårlig oplevelse med dårlig luft og en skinger larm fra "hjul mod skinner".

Jeg ville til enhver tid tage S-toget fra Nørreport til Hovedbanen (eller Østerport) og skifte til regionaltoget der.


Men S-togsperronen på Nørreport er også overdækket. Vidner bare om, at man sagtens kan have lukkede stationer, uden at det er et problem.


Jeg gætter på du ikke tager regionaltog fra Nørreport station
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 21
Likede indlæg: 2056

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf K.toldam » 13. jun 2024, 13:22

ajnaM skrev:
Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
K.toldam skrev:
ajnaM skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Generelt er der kæmpe potentiale i at overdække banegravene - både ved Hovedbanen og Vesterport, og det gælder både plads, men også støj og forurening. Men politikerne har ligesom ikke bidt til bolle.


Det kan være det kommer i forbindelse med de river palads ned, hvis de lukker vejen bag palads og overdækker vesterport, bliver der en masse ekstra plads


Jeg kan ikke se, hvorfor det specifikt skulle hænge sammen med beslutningen om, hvad der skal ske med Palads. De kan sagtens lukke banegravene, både ved hovedbanen og Vesterport, uanset hvilken form Palads kommer til at stå i i fremtiden.

(Jeg vil gå så langt som til at sige, at det er virkelig dumt at kæde det sammen med Palads, hvis man gerne vil have lukket banegravene. Palads er en komplet dødssejler. Så når politikere kobler Palads og lukninger af banegravene, tænker jeg, at det er fordi, de reelt ikke ønsker at få dem lukket til. Sandsynligvis på grund af økonomi - og fordi det er noget, der ligger mere end 4 år ude i fremtiden, og som de derfor ikke har samme incitamtent til at rykke på...)


Palads har intet at gøre med Hovedbanen, men jeg kan godt se sammenhængen til Vesterport, for det kunne godt være, det var lettere at få økonomien ved overdækning på plads, hvis det var som led i større, samlet projekt for området.


Alle forslag om at ændre Palads-bygningen har medført ramaskrig blandt københavnerne. Det er en død hest at forsøge at binde et større projekt op på en ændret Palads-bygning. :D

Men igen - nogen kan også have interesse i at slå projektet ihjel.


Der er de frelste få, også er der resten der ikke kunne være mere ligeglade da de ikke har besøgt Palads i flere år, da fisketorvet har en bedre biograf, med bedre parkering
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
ajnaM
Indlæg: 10790
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1099
Likede indlæg: 29264

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf ajnaM » 13. jun 2024, 13:46

K.toldam skrev:
ajnaM skrev:
Stars skrev:
K.toldam skrev:
paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.

bgp.jpg


Jeg gætter på du ikke tager regionaltog fra Nørreport station


Det er adskillige år siden, jeg har gjort det.

Jeg husker det som en enormt dårlig oplevelse med dårlig luft og en skinger larm fra "hjul mod skinner".

Jeg ville til enhver tid tage S-toget fra Nørreport til Hovedbanen (eller Østerport) og skifte til regionaltoget der.


Men S-togsperronen på Nørreport er også overdækket. Vidner bare om, at man sagtens kan have lukkede stationer, uden at det er et problem.


Jeg gætter på du ikke tager regionaltog fra Nørreport station


Det gør jeg skam. Både s-tog, metro og regionaltog. Alle er overdækkede. At fjerntogsperronen på Nørreport er helt f*cked er ingen hemmelighed, men det betyder ikke, at lukkede stationer generelt behøver være det.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 22222
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 804
Likede indlæg: 46583

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf paint » 13. jun 2024, 14:25

K.toldam skrev:
paint skrev:Yes. Palads lå og ligger, der hvor det hele tiden har ligget, dog i en mindre farvestrålende version (rød pil) - det har intet med banegravene at gøre. Billedet viser også, hvordan der så ud, før låget blev lagt på, der hvor Royal Hotel står i dag.

banegrav.jpg


låg koster penge

Akehurst2 skrev:Palads har intet at gøre med Hovedbanen, men jeg kan godt se sammenhængen til Vesterport, for det kunne godt være, det var lettere at få økonomien ved overdækning på plads, hvis det var som led i større, samlet projekt for området.


Det gør en Metro også, alligevel har vi den. Det handler ikke så meget om, hvorvidt det koster penge. Det handler om, hvorvidt nytteværdien, samt det æstetiske, står mål med udgifterne. Mht. et 'låg' vil jeg gætte på, at det ville være noget som Staten (som ejer DSB) og Københavns Kommune primært skulle betale. Afhængigt af, hvad man vil have ovenpå 'låget', kan andre aktører også komme i spil. Hotellerne der ligger op til banegraven, har en klar interesse i en overdækning, både med hensyn til larm, men også i form af udepladser, såsom fortovsrestauranter. Som det er nu, er der formentlig ingen der gider at sidde og spise, lige ud til en banegrav. 'VIsit Copenhagen', kunne have interesse i en stor turistinformation.

Arkitektfirmaet Nobels forslag om et forhøjet låg, har de lavet bl.a. fordi ,man så kunne skyde et 'dæk' (ind under låget) til overdækket cykelparkering ind, med plads til 2000 cykler. Dette ville spare København Kommune for udgifter til ny og større cykelparkering, som er en nødvendighed, derinde. Kort sagt, kunne der være en hel del interessenter til sådan et projekt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
K.toldam
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 21
Likede indlæg: 2056

Re: Københavns nye busterminal

Indlægaf K.toldam » 13. jun 2024, 16:33

paint skrev:
K.toldam skrev:
paint skrev:Yes. Palads lå og ligger, der hvor det hele tiden har ligget, dog i en mindre farvestrålende version (rød pil) - det har intet med banegravene at gøre. Billedet viser også, hvordan der så ud, før låget blev lagt på, der hvor Royal Hotel står i dag.

banegrav.jpg


låg koster penge

Akehurst2 skrev:Palads har intet at gøre med Hovedbanen, men jeg kan godt se sammenhængen til Vesterport, for det kunne godt være, det var lettere at få økonomien ved overdækning på plads, hvis det var som led i større, samlet projekt for området.


Det gør en Metro også, alligevel har vi den. Det handler ikke så meget om, hvorvidt det koster penge. Det handler om, hvorvidt nytteværdien, samt det æstetiske, står mål med udgifterne. Mht. et 'låg' vil jeg gætte på, at det ville være noget som Staten (som ejer DSB) og Københavns Kommune primært skulle betale. Afhængigt af, hvad man vil have ovenpå 'låget', kan andre aktører også komme i spil. Hotellerne der ligger op til banegraven, har en klar interesse i en overdækning, både med hensyn til larm, men også i form af udepladser, såsom fortovsrestauranter. Som det er nu, er der formentlig ingen der gider at sidde og spise, lige ud til en banegrav. 'VIsit Copenhagen', kunne have interesse i en stor turistinformation.

Arkitektfirmaet Nobels forslag om et forhøjet låg, har de lavet bl.a. fordi ,man så kunne skyde et 'dæk' (ind under låget) til overdækket cykelparkering ind, med plads til 2000 cykler. Dette ville spare København Kommune for udgifter til ny og større cykelparkering, som er en nødvendighed, derinde. Kort sagt, kunne der være en hel del interessenter til sådan et projekt.


For at betale metroen har vi boliger hvor der før var natur.

Vesterport låget kunne betales ved at nye bygninger hvor palads ligger.
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"