K.toldam skrev:ajnaM skrev:paint skrev:Jeg har ikke brugt den nye busterminal. Men jeg undrer mig over, at man ikke for mange år siden, har samlet det hele lidt og lagt 'låg' på Banegårdspladsen foran Hovedbanegården, og lavet busterminal dér. Det er spild af plads, at man bare har et kæmpe hul i jorden, som sidst tjente et formål, da man havde damplokomotiver for 100 år siden, og dampen/røgen var ved at kvæle passagererne. Det er ligesom ikke rigtigt aktuelt mere.
Generelt er der kæmpe potentiale i at overdække banegravene - både ved Hovedbanen og Vesterport, og det gælder både plads, men også støj og forurening. Men politikerne har ligesom ikke bidt til bolle.
Det kan være det kommer i forbindelse med de river palads ned, hvis de lukker vejen bag palads og overdækker vesterport, bliver der en masse ekstra plads
Jeg kan ikke se, hvorfor det specifikt skulle hænge sammen med beslutningen om, hvad der skal ske med Palads. De kan sagtens lukke banegravene, både ved hovedbanen og Vesterport, uanset hvilken form Palads kommer til at stå i i fremtiden.
(Jeg vil gå så langt som til at sige, at det er virkelig dumt at kæde det sammen med Palads, hvis man gerne vil have lukket banegravene. Palads er en komplet dødssejler. Så når politikere kobler Palads og lukninger af banegravene, tænker jeg, at det er fordi, de reelt ikke ønsker at få dem lukket til. Sandsynligvis på grund af økonomi - og fordi det er noget, der ligger mere end 4 år ude i fremtiden, og som de derfor ikke har samme incitamtent til at rykke på...)