Cyklister og cykelstier

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 812
Likede indlæg: 47956

Re: Cyklister og cykelstier

Indlægaf paint » 5. aug 2026, 12:31

Jeg cykler dagligt i København, og det der mangler - i hvert fald på de københavnske cykelstier, er en cykelkultur. En del af dem, jeg ser dagligt, er værre end de værste bilister.
Jeg fryder mig gevaldigt, når der af og til er politirazzia rettet mod cyklister, der hvor det er værst. Nogle af dem går helt amok, når de får bøder for at cykle i fodgængerfeltet eller hen over fortovet. :P
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1675
Likede indlæg: 25847

Re: Cyklister og cykelstier

Indlægaf .Magic. » 5. aug 2026, 13:24

Purple Haze skrev:
Artem skrev:
.Magic. skrev:Jeg er desuden ret irriterende når hesten og jeg er på cykeltur fordi vi nogle gange har oplevet løbehjul og cykelryttere komme forbi os med høj fart. Så nu er vi ganske enkelt begyndt at fylde hele cykelstien så folk er nødt til at sige noget for at komme forbi.
Det er skide træls for dem der ikke bare kan blæse forbi men jeg synes også det ville være træls hvis min hest blev forskrækket og kom til skade.

Synes det er fint nok du gør det, og så skal du huske at de fleste mennesker ikke ved hvordan man skal opføre sig i nærheden af en hest.

Som feks med at komme susende tæt forbi.
I bil har jeg feks selv lært at man skal køre forbi en hest på vejen med lav fart og så stor afstand som muligt.

Men var ikke klar over at det også kunne være et problem når jeg cykler eller løber.
Hvor en af mine løbevenner har lært mig at man bør gå hvis man feks kommer om ved en rytter i skoven. :gruble:
Det er jo sådan noget jeg aldrig selv ville have tænkt på.

Jeg er ret sikker på jeg ville gøre det helt forkert og forsøge at komme så langt væk fra en hest/rytter som muligt - og hurtigst muligt.
Og ville skide grønne grise hvis jeg skulle passere en der fylder hele cykelstien.
Går som regel også en stor bude udenom hunde i snor - og hvis de er uden snor er det ud midt på vejen/over på den anden side, hvis det er muligt.

Finder dyr jeg ikke kender skræmmende og utilregnelige.

Heste har to helt blinde vinkler som er lige foran og lige bagved.
Kommer i forfra så skal de nok se jer og kommer i bagfra så gå/cykel eller kør ikke bag den men ud i den side i vil overhale.
Jeg har altid min hest på venstre side ligesom hundene. De er væk fra vejen fordi jeg altid cykler i dem forkerte side på cykelstien. Den cykelsti vi skal bruge fra stalden og til derhen vi vil er tosporet.
Jeg er altid i den forkerte side for at tage hensyn. Vi har altid folk imod os fordi dem kan han se på afstand og dem bagfra er nødt til at ringe med klokken (hvis jeg ikke opdager dem inden) og dermed skal de ikke direkte forbi ham, men i stedet skal de højre rundt om os og med mig yderst på trafikken. Så skulle han blive forskrækket og springe til siden så hopper han ind i mig eller cyklen og ikke andre eller en bil.

Hesteejere er forskellige men jeg vil egentlig foretrække at folk bare holder en normal jævn fart, men i god tid trækker forbi og med så meget plads som muligt.
Og så helst lader være med at koble ud eller give gas før i er helt forbi os.

Jeg tilføjer lige et eksempel så i kan se hvad jeg mener. På den her måde skal folk forbi mig og ikke ham da jeg cykler ind foran ham og hopper af cyklen. Så er der lavere risiko for at han hopper ind i folk, hvis han skulle blive forskrækket.

https://youtube.com/shorts/pFDQ_oF61t4? ... hyeusbYvlX
0

Tilbage til "Generelt"