Observationer/konstateringer fra dagligdagen
- LaMariposa
- Kort karma: 4215
- Likede indlæg: 52645
Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen
Har lige sagt "tal lige ordentligt næste gang" til en kunde, der først overfusede en medarbejder på engelsk og derefter bagtalte hende højlydt på dansk i caféen i IKEA. Jeg indkasserede oven i købet et anderkende blik fra "overfuserens mor". Det føltes godt!
Senest rettet af LaMariposa 19. jul 2026, 10:54, rettet i alt 1 gang.
19
Be bravePower doesn't tickle.
Vi sidder i bussen på vej hjem og vores rejseleder har overtaget chaufførjobbet. Hun er en af dem som trykker på speederen, slipper den igen oog trykker endnu engang og sådan bliver hun ved.
Det er sådan set pænt iriterende.
Det er sådan set pænt iriterende.
3
LittleLemon skrev:Mi55y skrev:Jeg var på Grøn i går, og så så mange helt unge, der bare hyggede sig og samtidig passede på hinanden. Til gengæld så jeg også rigtig mange granvoksne mænd og damer, der fyldte alt for meget eller lå og kastede op midt i det hele
Det var også mit indtryk på Grøn i fredags. Jeg så en enkelt ung fyr kaste op, men ellers var det modne publikum de mest fulde, dem der maste, råbte, skabte sig, væltede rundt. De unge var søde, glade og gode til at passe på hinanden, sige undskyld hvis de ramte en anden osv.
Min 12 årige datter syntes det var pinligt at voksne ikke kunne styre sig….og jeg er enig.
Din 12 årlige datter render nok ikke rundt med en trang til at snitte sig selv i håndleddene hele tiden fordi kedsomheden over at have prøvet det hele før er så voldsom at den eneste underholdning man har er at drikke sig stiv til en festival i sommerferien inden man skal tilbage til sit røvsyge arbejde.
0
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Aragorn skrev:LittleLemon skrev:Mi55y skrev:Jeg var på Grøn i går, og så så mange helt unge, der bare hyggede sig og samtidig passede på hinanden. Til gengæld så jeg også rigtig mange granvoksne mænd og damer, der fyldte alt for meget eller lå og kastede op midt i det hele
Det var også mit indtryk på Grøn i fredags. Jeg så en enkelt ung fyr kaste op, men ellers var det modne publikum de mest fulde, dem der maste, råbte, skabte sig, væltede rundt. De unge var søde, glade og gode til at passe på hinanden, sige undskyld hvis de ramte en anden osv.
Min 12 årige datter syntes det var pinligt at voksne ikke kunne styre sig….og jeg er enig.
Din 12 årlige datter render nok ikke rundt med en trang til at snitte sig selv i håndleddene hele tiden fordi kedsomheden over at have prøvet det hele før er så voldsom at den eneste underholdning man har er at drikke sig stiv til en festival i sommerferien inden man skal tilbage til sit røvsyge arbejde.
De fleste voksne kan godt styre deres livslede.
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Opslag på lokalt medie om en fiskerestaurant, der får stor ros. En dame brokker sig dog i en kommentar over, at man kun kan få fisk på stedet…
14
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
fisken80 skrev:Aragorn skrev:LittleLemon skrev:Mi55y skrev:Jeg var på Grøn i går, og så så mange helt unge, der bare hyggede sig og samtidig passede på hinanden. Til gengæld så jeg også rigtig mange granvoksne mænd og damer, der fyldte alt for meget eller lå og kastede op midt i det hele
De fleste voksne kan godt styre deres livslede.
No way
0
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
- EmoJanice
- Kort karma: 17
- Geografisk sted: Rødovre
- Likede indlæg: 530
- Kontakt:
Sommerens lytten til sportsbegivenhederne er overstået for mit vedkommende. Touren er ikke længere den samme. Hvis Mads P får den grønne trøje hjem, så er det fint, men jeg vil ikke lytte til etaperne længere.
Argentina fik afregnet med Spanien efter slutfløjtet, så der er rene linjer for deres vedkommende. Tillykke til Spanien. Og så slipper jeg for at se den orange mand på en stadion. Et sidste plus.
Med hensyn til den orange mand, så har jeg lidt maveknep efter at have indtaget en burger med hans navn. Jeg bestilte "The Ugly American Burger" i Sverige og tjeneren svarede med "Donald Trump". Den smagte godt, men det var for voldsomt for min mave. Det kommer der af at spise noget andet end grøn grød, salat og billige kylletter fra frost (Det eneste jeg har råd til).
Argentina fik afregnet med Spanien efter slutfløjtet, så der er rene linjer for deres vedkommende. Tillykke til Spanien. Og så slipper jeg for at se den orange mand på en stadion. Et sidste plus.
Med hensyn til den orange mand, så har jeg lidt maveknep efter at have indtaget en burger med hans navn. Jeg bestilte "The Ugly American Burger" i Sverige og tjeneren svarede med "Donald Trump". Den smagte godt, men det var for voldsomt for min mave. Det kommer der af at spise noget andet end grøn grød, salat og billige kylletter fra frost (Det eneste jeg har råd til).
0
-
Boevsedragen
- Kort karma: 95
- Likede indlæg: 2973
Husk at spise en masse kage, for at holde den offentlige transport i gang.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
-
Boevsedragen
- Kort karma: 95
- Likede indlæg: 2973
fisken80 skrev:Opslag på lokalt medie om en fiskerestaurant, der får stor ros. En dame brokker sig dog i en kommentar over, at man kun kan få fisk på stedet…
Kan du ikke blande dig i den debat, og så underskrive dig med dit brugernavn herindefra?
1
Det er noget af et tandsæt, den nye tyske landstræner Jürgen Klopp holder sig. Det siges, at han er en venlig mand. Det beroliger sikkert de tyske spillere lidt. Han ser ud til at kunne bide en arm af en spiller, hvis han er utilfreds med ham
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den
“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
Hver gang nyhederne skriver om vejret, en giftig plante, den berygtede larve så skriver 99% af folk i kommentarfeltet en eller anden latterlig kommentar om at medierne forsøger at skræmme befolkningen, at de skal få rigtige journalister til at skrive osv.
Jeg er helt sikker på at det er de samme sørgelige typer som går bananas hvis medierne ikke havde advaret om det.
Jeg er helt sikker på at det er de samme sørgelige typer som går bananas hvis medierne ikke havde advaret om det.
1
- Madam Pomfrey
- Kort karma: 1709
- Likede indlæg: 30332
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2026-07- ... i-langsomt
det er åbenbart ikke kun på landevejene at ivrige cykelryttere har rundsav på albuerne, og er til gene for øvrige trafikanter.
det er åbenbart ikke kun på landevejene at ivrige cykelryttere har rundsav på albuerne, og er til gene for øvrige trafikanter.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Boevsedragen skrev:fisken80 skrev:Opslag på lokalt medie om en fiskerestaurant, der får stor ros. En dame brokker sig dog i en kommentar over, at man kun kan få fisk på stedet…
Kan du ikke blande dig i den debat, og så underskrive dig med dit brugernavn herindefra?

0
- Delfin
- Kort karma: 1354
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 30176
Madam Pomfrey skrev:https://nyheder.tv2.dk/samfund/2026-07-19-motionscyklist-svinede-mor-hvorfor-koerer-i-langsomt
Det virker som det rene hasard. Noget der særligt faldt mig for brystet er idioten, som råbte af et barn om at køre hurtigere. Hvad fanden sker der i hovedet på sådan en voksen?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
- Madam Pomfrey
- Kort karma: 1709
- Likede indlæg: 30332
Delfin skrev:Madam Pomfrey skrev:https://nyheder.tv2.dk/samfund/2026-07-19-motionscyklist-svinede-mor-hvorfor-koerer-i-langsomt
Det virker som det rene hasard. Noget der særligt faldt mig for brystet er idioten, som råbte af et barn om at køre hurtigere. Hvad fanden sker der i hovedet på sådan en voksen?
Og hun væltede endda...
Det er total rådden og egotisk opførsel, området ligger op til rekreationel anvendelse for alle aldre og motionsformer.
Selvfølgelig skal der være plads til at familien danmark cykler tur, uden at de skal frygte for deres ve og vel.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."