WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1313
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 28547

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 4. jul 2025, 21:09

Altså i det mindste bliver jeg bekræftet i, at det ikke bliver set velvilligt på, når man melder afbud, så jeg fortsætter sikkert med at knibe ballerne sammen, som jeg også har gjort hidtil. Som regel ender jeg også med at hygge mig på trods, men jeg betaler prisen bagefter

Ligesom jeg kniber ballerne sammen og går på job og ligger død på mine fridage. Intet nyt under solen :lol:
Senest rettet af Delfin 4. jul 2025, 21:10, rettet i alt 1 gang.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
abcd
Kort karma: 464
Likede indlæg: 14858

Indlægaf abcd » 4. jul 2025, 21:09

Ado skrev:
abcd skrev:
Ado skrev:Jeg er sgu lidt paf over kommentarerne om, at hun burde have vidst det for et par måneder siden. Altså, hvilke slags overmennesker er I, der har så stor kontrol over fremtiden? Normalt synes jeg, at debatten repræsenterer et stort empatisk overskud, men jeg skal da lige love for, at afbudsveninden får klar besked.
Jeg kan ved gud også blive ramt af et pludseligt underskud, og har muligvis ikke lige behov for at udpensle det for andre. Det kan komme med få dages/timers varsel. Under alle omstændigheder er jeg godt nok ikke herre over, hvordan tingene ser ud et par måneder ude i fremtiden.

Jeg ville hellere ligge og ralle i en pøl af mit eget bræk og blod end jeg ville melde afbud som beskrevet. Jeg kan slet, slet ikke sætte mig ind i det. Det er et af de mange scenarier hvor jeg forundres over hvor vildt anderledes end mig mennesker kan være.

Jeg har det på samme måde, men med omvendt fortegn.

Jeg går også op i at overholde aftaler, men der er altså ting, som man ikke kan forudse.

For mig skulle det være fordi nogen var død eller noget i den kaliber. Og så ville jeg skrive det som det er: Hør, min mor er lige død, jeg kan simpelthen ikke overskue babyshower i næste uge ... Fair nok ...

Men: Jeg har brug for at være sammen med min familie ... Seriøst? Jeg tror hun er narcissist - det er jo så moderne at være.
2
Vaniljestang
Kort karma: 50
Likede indlæg: 894

Indlægaf Vaniljestang » 4. jul 2025, 21:24

Jeg forstår slet ikke, man gider konceptet babyshowers. Jeg har selv meldt fra med det samme, jeg blev inviteret, da jeg synes, det er et mærkeligt, overflødigt arrangement. Altså jeg skal jo på barselsbesøg og dåb eller navngivning. Hvor mange gange skal det lille nye liv fejres? Og hvor mange gaver skal jeg lige give?

Når det så er sagt, respekt for dem, der er fælles om at synes, det er bomben og arrangerer og koordinerer. De fortjener, at tilmeldte møder op med mindre, der er sket noget uopsætteligt.
7
D.itsen
Kort karma: 582
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9768

Indlægaf D.itsen » 4. jul 2025, 21:49

Jeg har simpelthen for mange gange set "hov, jeg har ikke noget overskud", fra de samme mennesker, til jeg gider gå ud fra at der pludselig er opstået noget. Det er enten fordi der er dukket noget bedre op eller fordi de ikke magter at forholde sig til eget overskud/lyst nærmest før end på dagen. En del bliver ved med at tro at de kan magte 20 aftaler samme uge selvom de aldrig kan. Og altid ender med at springe fra i sidste øjeblik.
Hvis man ved man ofte har det sådan, så kunne man jo spørge om det er okay at man er på et måske og først giver endelig besked ret tæt på.
Det kan ske for alle en sjælden gang i mellem at man er nødt til at melde fra tæt på, men der er altså nogen der gør det tit. Uanset årsag, så må man simpelthen lære at give arrangøren et svar de kan arbejde med.
10
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 207
Likede indlæg: 7174

Indlægaf Stars » 5. jul 2025, 03:38

Vaniljestang skrev:Jeg forstår slet ikke, man gider konceptet babyshowers. Jeg har selv meldt fra med det samme, jeg blev inviteret, da jeg synes, det er et mærkeligt, overflødigt arrangement. Altså jeg skal jo på barselsbesøg og dåb eller navngivning. Hvor mange gange skal det lille nye liv fejres? Og hvor mange gaver skal jeg lige give?

Når det så er sagt, respekt for dem, der er fælles om at synes, det er bomben og arrangerer og koordinerer. De fortjener, at tilmeldte møder op med mindre, der er sket noget uopsætteligt.

Da vi holdt babyshower, spurgte min moster: Jeg kender slet ikke konceptet, hvad har man med som gave? Min svar var: en lille ting til barnet, som til et barselsbesøg. Og det var nok konceptet hos os - et barselsbesøg på forkant.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
didaa
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2689

Indlægaf didaa » 5. jul 2025, 04:57

Stars skrev:
Vaniljestang skrev:Jeg forstår slet ikke, man gider konceptet babyshowers. Jeg har selv meldt fra med det samme, jeg blev inviteret, da jeg synes, det er et mærkeligt, overflødigt arrangement. Altså jeg skal jo på barselsbesøg og dåb eller navngivning. Hvor mange gange skal det lille nye liv fejres? Og hvor mange gaver skal jeg lige give?

Da vi holdt babyshower, spurgte min moster: Jeg kender slet ikke konceptet, hvad har man med som gave? Min svar var: en lille ting til barnet, som til et barselsbesøg. Og det var nok konceptet hos os - et barselsbesøg på forkant.

Og så dropper man barselsbesøget eller hvordan?
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1823
Likede indlæg: 27894

Indlægaf Aragorn » 5. jul 2025, 05:00

abcd skrev:
Ado skrev:
abcd skrev:
Ado skrev:Jeg er sgu lidt paf over kommentarerne om, at hun burde have vidst det for et par måneder siden. Altså, hvilke slags overmennesker er I, der har så stor kontrol over fremtiden? Normalt synes jeg, at debatten repræsenterer et stort empatisk overskud, men jeg skal da lige love for, at afbudsveninden får klar besked.
Jeg kan ved gud også blive ramt af et pludseligt underskud, og har muligvis ikke lige behov for at udpensle det for andre. Det kan komme med få dages/timers varsel. Under alle omstændigheder er jeg godt nok ikke herre over, hvordan tingene ser ud et par måneder ude i fremtiden.

Jeg ville hellere ligge og ralle i en pøl af mit eget bræk og blod end jeg ville melde afbud som beskrevet. Jeg kan slet, slet ikke sætte mig ind i det. Det er et af de mange scenarier hvor jeg forundres over hvor vildt anderledes end mig mennesker kan være.

Jeg har det på samme måde, men med omvendt fortegn.

Jeg går også op i at overholde aftaler, men der er altså ting, som man ikke kan forudse.

For mig skulle det være fordi nogen var død eller noget i den kaliber. Og så ville jeg skrive det som det er: Hør, min mor er lige død, jeg kan simpelthen ikke overskue babyshower i næste uge ... Fair nok ...

Men: Jeg har brug for at være sammen med min familie ... Seriøst? Jeg tror hun er narcissist - det er jo så moderne at være.

Det havde været bedre at sende en SMS mellem klokken 2 og 4 om morgenen på selve dagen om at man ikke havde lavet andet end at brække sig og have tyndskid siden klokken 22, men at man håbede på at sidste omgang var overstået nu så man stadig kunne komme med.

Folk skulle nok bede èn blive hjemme.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Rhododendron
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1892

Indlægaf Rhododendron » 5. jul 2025, 05:25

fisken80 skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kan også sagtens tænke, at jeg da sagtens kan et eller andet en-to-tre måneder ud i fremtiden for så at måtte trække mig kort tid før pga. en træls periode, jeg ikke lige havde forudset ville dræne så meget. Det må være dejligt ikke at have det sådan.

Pointen er, at vi er mange, der har det på den måde, men vi strammer ballerne og deltager alligevel, især når der er tale om et helt særligt arrangement, planlagt efter ens kalender og hos en veninde, hvor man skal være gudmor til hendes barn.

Som Pandesteg skriver - man må da ikke håbe, at veninden har det hårdt lige inden dåben og igen er nødt til at lytte til sig selv... for så mangler barnet pludselig en gudmor.

Ville du også trække dig fra et bryllup? En 50-års fødselsdag? Et guldbryllup?

Der må jeg tilslutte mig Urtekussens “børne-kort”.
Hvis jeg skal klemme ballerne sammen og tage til et arrangement jeg overhovedet ikke har overskud til, kommer det til at gå ud over mine børn i dagene/ugerne efter. For jeg kan klare mange ting hvis jeg kun skal tage hensyn til min egen overlevelse, men sådan er mit liv bare ikke indrettet.
Jeg kan ikke vide 2 måneder før, om jeg rammer sådan et hul, men jeg har efterhånden lært mine begrænsninger så godt at kende, at jeg ved jeg ikke skal planlægge for meget lige efter hinanden.
Og ja det er pisse nederen at melde afbud med den begrundelse, når datoen er lagt efter hende, fordi hun kommer til at virke ligeglad med det store arbejde Pandesteg har lagt i det, og jeg kan sagtens forstå de følelser hendes begrundelse kan give. Så hvis det var mig havde jeg hellere faket en influenza på dagen, netop for at undgå at udstråle ligegyldighed - for jeg tror ikke hun er ligeglad.
0
Alenetid
Kort karma: 29
Likede indlæg: 1009

Indlægaf Alenetid » 5. jul 2025, 05:42

Danmark: 12 års fængsel for at myrde en 13-årig pige.
Brasilien: 17 års fængsel for at stjæle en signeret fodbold.
Wtf…
4
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1624
Likede indlæg: 23078

Indlægaf Pandesteg » 5. jul 2025, 05:46

didaa skrev:
Stars skrev:

Hvorfor skulle man droppe barselsbesøget af den grund? :gruble:

Jeg synes egentlig også babyshower er fjollet, jeg arrangerer det kun fordi jeg ved min veninde meget ønsker sig det. Jeg tænker det som en fejring af moderen hvor man samler familiemedlemmer/veninder og hygger sammen på en måde man ikke ville kunne/ikke ville gøre det, når først barnet er født. Jeg har i hvert fald aldrig været på barselsbesøg samtidig med 6-8 andre med mad/quiz/underholdning i flere timer.

Ja i sidste ende er det vel bare et lille afbræk fra hverdagen hvor man fejrer der kommer et barn. Kan ikke se hvordan det kan skade eller erstatte barselsbesøg, men hvis ikke moderen havde udtrykt ønske om babyshower behøvede man ikke holde det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 5. jul 2025, 05:59

Og det stikker så ned i en anden diskussion: Det er super at folk lever det liv de gerne vil men i hvor høj grad skal vi andre deltage i deres selvrealiseringstotalteater?
3

Brugeravatar
Stars
Kort karma: 207
Likede indlæg: 7174

Indlægaf Stars » 5. jul 2025, 06:01

didaa skrev:
Stars skrev:

Hovedparten af de inviterede ville nok ikke komme på barselsbesøg uanset om der var babyshower eller ej.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 58251

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2025, 06:25

Aragorn skrev:Og det stikker så ned i en anden diskussion: Det er super at folk lever det liv de gerne vil men i hvor høj grad skal vi andre deltage i deres selvrealiseringstotalteater?

I præcis den grad du gider. Men lad være med at melde afbud til noget du har sagt ja til fire dage før.

Og lad være med at rangordne ting der er brugt tid på at arrangere. Noget siger mig at meget få ville melde afbud fire dage hør et bryllup. Eller fire dage før man skal være gudmor.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 5. jul 2025, 08:33

fisken80 skrev:
Aragorn skrev:Og det stikker så ned i en anden diskussion: Det er super at folk lever det liv de gerne vil men i hvor høj grad skal vi andre deltage i deres selvrealiseringstotalteater?

I præcis den grad du gider. Men lad være med at melde afbud til noget du har sagt ja til fire dage før.

Og lad være med at rangordne ting der er brugt tid på at arrangere. Noget siger mig at meget få ville melde afbud fire dage hør et bryllup. Eller fire dage før man skal være gudmor.

YOU'RE A TOWEL!
0

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 2931
Likede indlæg: 28993

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. jul 2025, 00:08

Hvad sker der for, at det er så gennemskueligt med nogle mænd som sender en tilsyneladende uskyldig/ligegyldig besked og det kort efter ender i “må jeg gerne være direkte”…. Og så et eller med sex, være tændt, rør ved dig selv pis. Come nu fucking on. En leder på min arbejdsplads som connectede på LinkedIn. Hvordan tør man overhovedet?

Next step er vel et dick pic
1

Tilbage til "Generelt"