WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Rhododendron
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2090

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Rhododendron » 5. jul 2025, 05:25

fisken80 skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kan også sagtens tænke, at jeg da sagtens kan et eller andet en-to-tre måneder ud i fremtiden for så at måtte trække mig kort tid før pga. en træls periode, jeg ikke lige havde forudset ville dræne så meget. Det må være dejligt ikke at have det sådan.

Pointen er, at vi er mange, der har det på den måde, men vi strammer ballerne og deltager alligevel, især når der er tale om et helt særligt arrangement, planlagt efter ens kalender og hos en veninde, hvor man skal være gudmor til hendes barn.

Som Pandesteg skriver - man må da ikke håbe, at veninden har det hårdt lige inden dåben og igen er nødt til at lytte til sig selv... for så mangler barnet pludselig en gudmor.

Ville du også trække dig fra et bryllup? En 50-års fødselsdag? Et guldbryllup?

Der må jeg tilslutte mig Urtekussens “børne-kort”.
Hvis jeg skal klemme ballerne sammen og tage til et arrangement jeg overhovedet ikke har overskud til, kommer det til at gå ud over mine børn i dagene/ugerne efter. For jeg kan klare mange ting hvis jeg kun skal tage hensyn til min egen overlevelse, men sådan er mit liv bare ikke indrettet.
Jeg kan ikke vide 2 måneder før, om jeg rammer sådan et hul, men jeg har efterhånden lært mine begrænsninger så godt at kende, at jeg ved jeg ikke skal planlægge for meget lige efter hinanden.
Og ja det er pisse nederen at melde afbud med den begrundelse, når datoen er lagt efter hende, fordi hun kommer til at virke ligeglad med det store arbejde Pandesteg har lagt i det, og jeg kan sagtens forstå de følelser hendes begrundelse kan give. Så hvis det var mig havde jeg hellere faket en influenza på dagen, netop for at undgå at udstråle ligegyldighed - for jeg tror ikke hun er ligeglad.
0
Alenetid
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1278

Indlægaf Alenetid » 5. jul 2025, 05:42

Danmark: 12 års fængsel for at myrde en 13-årig pige.
Brasilien: 17 års fængsel for at stjæle en signeret fodbold.
Wtf…
6
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1679
Likede indlæg: 24274

Indlægaf Pandesteg » 5. jul 2025, 05:46

didaa skrev:
Stars skrev:
Vaniljestang skrev:Jeg forstår slet ikke, man gider konceptet babyshowers. Jeg har selv meldt fra med det samme, jeg blev inviteret, da jeg synes, det er et mærkeligt, overflødigt arrangement. Altså jeg skal jo på barselsbesøg og dåb eller navngivning. Hvor mange gange skal det lille nye liv fejres? Og hvor mange gaver skal jeg lige give?

Når det så er sagt, respekt for dem, der er fælles om at synes, det er bomben og arrangerer og koordinerer. De fortjener, at tilmeldte møder op med mindre, der er sket noget uopsætteligt.

Da vi holdt babyshower, spurgte min moster: Jeg kender slet ikke konceptet, hvad har man med som gave? Min svar var: en lille ting til barnet, som til et barselsbesøg. Og det var nok konceptet hos os - et barselsbesøg på forkant.

Og så dropper man barselsbesøget eller hvordan?

Hvorfor skulle man droppe barselsbesøget af den grund? :gruble:

Jeg synes egentlig også babyshower er fjollet, jeg arrangerer det kun fordi jeg ved min veninde meget ønsker sig det. Jeg tænker det som en fejring af moderen hvor man samler familiemedlemmer/veninder og hygger sammen på en måde man ikke ville kunne/ikke ville gøre det, når først barnet er født. Jeg har i hvert fald aldrig været på barselsbesøg samtidig med 6-8 andre med mad/quiz/underholdning i flere timer.

Ja i sidste ende er det vel bare et lille afbræk fra hverdagen hvor man fejrer der kommer et barn. Kan ikke se hvordan det kan skade eller erstatte barselsbesøg, men hvis ikke moderen havde udtrykt ønske om babyshower behøvede man ikke holde det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1921
Likede indlæg: 29992

Indlægaf Aragorn » 5. jul 2025, 05:59

Og det stikker så ned i en anden diskussion: Det er super at folk lever det liv de gerne vil men i hvor høj grad skal vi andre deltage i deres selvrealiseringstotalteater?
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 215
Likede indlæg: 7450

Indlægaf Stars » 5. jul 2025, 06:01

didaa skrev:
Stars skrev:
Vaniljestang skrev:Jeg forstår slet ikke, man gider konceptet babyshowers. Jeg har selv meldt fra med det samme, jeg blev inviteret, da jeg synes, det er et mærkeligt, overflødigt arrangement. Altså jeg skal jo på barselsbesøg og dåb eller navngivning. Hvor mange gange skal det lille nye liv fejres? Og hvor mange gaver skal jeg lige give?

Når det så er sagt, respekt for dem, der er fælles om at synes, det er bomben og arrangerer og koordinerer. De fortjener, at tilmeldte møder op med mindre, der er sket noget uopsætteligt.

Da vi holdt babyshower, spurgte min moster: Jeg kender slet ikke konceptet, hvad har man med som gave? Min svar var: en lille ting til barnet, som til et barselsbesøg. Og det var nok konceptet hos os - et barselsbesøg på forkant.

Og så dropper man barselsbesøget eller hvordan?

Hovedparten af de inviterede ville nok ikke komme på barselsbesøg uanset om der var babyshower eller ej.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 60841

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2025, 06:25

Aragorn skrev:Og det stikker så ned i en anden diskussion: Det er super at folk lever det liv de gerne vil men i hvor høj grad skal vi andre deltage i deres selvrealiseringstotalteater?

I præcis den grad du gider. Men lad være med at melde afbud til noget du har sagt ja til fire dage før.

Og lad være med at rangordne ting der er brugt tid på at arrangere. Noget siger mig at meget få ville melde afbud fire dage hør et bryllup. Eller fire dage før man skal være gudmor.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1921
Likede indlæg: 29992

Indlægaf Aragorn » 5. jul 2025, 08:33

fisken80 skrev:
Aragorn skrev:Og det stikker så ned i en anden diskussion: Det er super at folk lever det liv de gerne vil men i hvor høj grad skal vi andre deltage i deres selvrealiseringstotalteater?

I præcis den grad du gider. Men lad være med at melde afbud til noget du har sagt ja til fire dage før.

Og lad være med at rangordne ting der er brugt tid på at arrangere. Noget siger mig at meget få ville melde afbud fire dage hør et bryllup. Eller fire dage før man skal være gudmor.

YOU'RE A TOWEL!
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 2938
Likede indlæg: 29063

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. jul 2025, 00:08

Hvad sker der for, at det er så gennemskueligt med nogle mænd som sender en tilsyneladende uskyldig/ligegyldig besked og det kort efter ender i “må jeg gerne være direkte”…. Og så et eller med sex, være tændt, rør ved dig selv pis. Come nu fucking on. En leder på min arbejdsplads som connectede på LinkedIn. Hvordan tør man overhovedet?

Next step er vel et dick pic
2
abcd
Likede indlæg: 82914

Indlægaf abcd » 6. jul 2025, 05:19

FormerlyKnownAs skrev:Hvad sker der for, at det er så gennemskueligt med nogle mænd som sender en tilsyneladende uskyldig/ligegyldig besked og det kort efter ender i “må jeg gerne være direkte”…. Og så et eller med sex, være tændt, rør ved dig selv pis. Come nu fucking on. En leder på min arbejdsplads som connectede på LinkedIn. Hvordan tør man overhovedet?

Hvis han har skrevet det kort inden du skrev dette indlæg - altså sent lørdag aften - gætter jeg på at han var fuld.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 708
Likede indlæg: 8341

Indlægaf Neenah » 6. jul 2025, 05:22

FormerlyKnownAs skrev:Hvad sker der for, at det er så gennemskueligt med nogle mænd som sender en tilsyneladende uskyldig/ligegyldig besked og det kort efter ender i “må jeg gerne være direkte”…. Og så et eller med sex, være tændt, rør ved dig selv pis. Come nu fucking on. En leder på min arbejdsplads som connectede på LinkedIn. Hvordan tør man overhovedet?

Shit hvor usselt. Jeg håber I har en god HR afdeling.
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. jul 2025, 05:26

abcd skrev:

Hvis han har skrevet det kort inden du skrev dette indlæg - altså sent lørdag aften - gætter jeg på at han var fuld.

Nope. Han startede med et par beskeder for en uge siden og allerede der tænkte jeg at der 100% ville komme et eller andet. Min bror og en af mine gode venner så beskederne og grinte og var enige i at det næppe bare var fordi han syntes at vi skulle spise frokost sammen i kantinen næste gang.

Og det kom så i går aftes.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. jul 2025, 05:28

Neenah skrev:

Shit hvor usselt. Jeg håber I har en god HR afdeling.

Jeg tager det ikke så højtideligt. Han kender mig ikke rigtig og aner ikke om jeg er i et forhold eller noget som helst andet. Går den, så går den. Jeg afviste ham høfligt.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 33281

Indlægaf sigge » 6. jul 2025, 12:16

Wow, det er alligevel next level sær opførsel. Jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig, at en af mine kolleger kunne være så upassende.
Jeg ville som minimum bede min leder om at sørge for, at jeg aldrig skulle arbejde sammen med ham på noget som helst projekt. Måske uden at udpensle detaljerne om hvorfor ud over noget upassende “privat” kommunikation.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. jul 2025, 12:44

sigge skrev:

Wow, det er alligevel next level sær opførsel. Jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig, at en af mine kolleger kunne være så upassende.
Jeg ville som minimum bede min leder om at sørge for, at jeg aldrig skulle arbejde sammen med ham på noget som helst projekt. Måske uden at udpensle detaljerne om hvorfor ud over noget upassende “privat” kommunikation.

Jeg tager det stille og roligt. Jeg har ikke noget i klemme og ryster bare hovedet og han vil ikke være i tvivl om hvad mener om det stunt når vi ses derinde igen
1
Smiling_Goat
Kort karma: 1376
Likede indlæg: 16231

Indlægaf Smiling_Goat » 6. jul 2025, 20:30

Da jeg var ude at handle, var der simpelthen en gammel mand der valgte at køre sin indkøbsvogn bevidst ind i mig, fordi han gerne ville forbi (i en meget trang gang.) Da jeg blev forskrækket grinede han og sagde "det går nok" :ticks:

Nej.. Nej, det gør det faktisk ikke. Da jeg sagde til ham, at han burde bruge sine ord i stedet for at køre ind i folk, gav hans kammerat mig højlydt ret. Jeg ville også være blevet flov, hvis jeg var kammerat. Den sære gamle mand selv, gled bare videre igennem butikken med sin indkøbsvogn, uden at ytre så meget som et eneste ord ("undskyld" havde ellers været oplagt.)

Det har jeg alligevel aldrig oplevet før.
6

Tilbage til "Generelt"