fisken80 skrev:Guilded_Lily skrev:Jeg kan også sagtens tænke, at jeg da sagtens kan et eller andet en-to-tre måneder ud i fremtiden for så at måtte trække mig kort tid før pga. en træls periode, jeg ikke lige havde forudset ville dræne så meget. Det må være dejligt ikke at have det sådan.
Pointen er, at vi er mange, der har det på den måde, men vi strammer ballerne og deltager alligevel, især når der er tale om et helt særligt arrangement, planlagt efter ens kalender og hos en veninde, hvor man skal være gudmor til hendes barn.
Som Pandesteg skriver - man må da ikke håbe, at veninden har det hårdt lige inden dåben og igen er nødt til at lytte til sig selv... for så mangler barnet pludselig en gudmor.
Ville du også trække dig fra et bryllup? En 50-års fødselsdag? Et guldbryllup?
Der må jeg tilslutte mig Urtekussens “børne-kort”.
Hvis jeg skal klemme ballerne sammen og tage til et arrangement jeg overhovedet ikke har overskud til, kommer det til at gå ud over mine børn i dagene/ugerne efter. For jeg kan klare mange ting hvis jeg kun skal tage hensyn til min egen overlevelse, men sådan er mit liv bare ikke indrettet.
Jeg kan ikke vide 2 måneder før, om jeg rammer sådan et hul, men jeg har efterhånden lært mine begrænsninger så godt at kende, at jeg ved jeg ikke skal planlægge for meget lige efter hinanden.
Og ja det er pisse nederen at melde afbud med den begrundelse, når datoen er lagt efter hende, fordi hun kommer til at virke ligeglad med det store arbejde Pandesteg har lagt i det, og jeg kan sagtens forstå de følelser hendes begrundelse kan give. Så hvis det var mig havde jeg hellere faket en influenza på dagen, netop for at undgå at udstråle ligegyldighed - for jeg tror ikke hun er ligeglad.