Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1507
Likede indlæg: 22202

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf .Magic. » 9. maj 2025, 16:38

Vuffen og jeg har været på besøg hos min tidligere kollega. Hun har 3 Golden og de 4 legede så godt sammen :lun:
1
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 112
Likede indlæg: 2816

Indlægaf Elverpigen » 9. maj 2025, 21:13

Trods min halvskidthed har jeg været udendørs 2 gange i dag og nyde det civiliserede vejr.

Der er WC-papir på tilbud til næsten før-corona-pris :-D
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 888
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 15972

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. maj 2025, 22:38

Jeg har fortalt to forældre at jeg stopper hos min nuværende klub.

Forælder 1 sendte en lang besked om at hun var ked af at høre det, men godt kunne forstå at jeg ikke vil arbejde et sted hvor der ikke bliver sat pris på mig og jeg får skylden for andres fejl (hendes søn har observeret en del…). Hun sagde at jeg er fantastisk dygtig og at jeg er den eneste i vores afdeling som hun 100% stoler på i forhold til at passe på hendes søn.
Hun sagde også tak mange gange for altid at være i hendes søns hjørne og have hjulpet ham igennem de sidste 18 mdr og så gav hun mig et kæmpe kram da hun hentede sønnike. Vi er enige om at når han bliver klar til at spille igen, så står vi side om side og ugly-cry over hvor langt han er nået og hvor stolte vi er.
Hun fortalte også at knægten havde sagt at den anden spiller var heldig at få lov til at blive ved med at arbejde med mig, men at han forstod hvorfor jeg smuttede og at hvis det var ham, så var han smuttet for længe siden. Det var så derefter blevet til en rant over min chef og uduelige kollega :lol:

Forælder 2’s søn skal til samme klub som jeg rykker til, så havde sagt at vi kom til at se mere til hinanden fremover.
Hun skrev (og som en der ikke er religiøs virkede det en smule overvældende) at hun for et par uger siden havde snakket med gud, havde hun sagt hvor fantastisk det ville være, hvis jeg kunne følge knægten til den nye klub. Da knægten havde sagt at han troede jeg havde et interview der, så havde hun bedt til at jeg fik jobbet og hun havde måtte stoppe sin mand fra at tage telefonen, ringe til klubben og fortælle om hvor god jeg er og at de burde hyre mig.
Så ja, hun var virkelig glad for at de havde tilbudt mig rollen og at jeg kan blive ved med at behandle hendes søn :lun:

Jeg fortalte også min skandinaviske spiller at jeg stopper og han blev virkelig trist. Han sagde at han syntes det er svært at snakke med fagfolk (fysioer/psykologer) og er lidt bange for det, men det er anderledes med mig fordi vi forstår hinandens baggrund og han ser mig som en ven (han har det svært socialt i klubben pga gruppen er rystet sammen og han startede sent + han ikke altid føler sig komfortabel på engelsk).
Derefter fortalte han at min chef havde sagt til ham at han selv kunne vælge hvilken fysioterapeut der skulle tage hans genoptræning, hvortil han med det samme havde sagt mig. Min chef prøvede så åbenbart at grave i om han følte jeg er dygtig til mit job - hvortil spilleren havde sagt ja og hans forældre havde rost mig. Timingen af den samtale passer med at jeg har snakket med min chef, hvor han nævnte at hele familien var virkelig positive overfor mig.
Men ja, knægten var virkelig trist og det var svært at se, men samtidig også rart at se hvor meget jeg har betydet, selv i en tid hvor jeg har haft det svært selv.

En af de andre spillere (ham der trak mig til side efter min chef råbte af mig) blev sur på min chef over at jeg smutter. Han kunne godt regne ud at det var derfor og blev glad på mine vegne, men var trist over at skulle sige farvel. Han mente at de skulle fyre min chef og give mig jobbet i stedet :lol: . Da jeg sagde at det var jeg ikke dygtig nok til, pointerede han at jeg er den eneste der diagnosticerede ham rigtigt og min chef tog fejl. Så tiltroen til mig er ret høj fra hans side.

Spillerne har altid været min første prioritet. Der er SÅ meget personale omkring dem, så det varmer helt inden i når de så åbenlyst tilkendegiver at man har gjort en forskel. Også fra forældrenes side - deres beskeder har gjort at jeg har været i stand til at holde fast i at min chefs kritik af min kommunikation faktisk er helt hen i vejret. Jeg har gjort en forskel for mine knægte og selvom jeg glæder mig til at smutte (tak chef…), så kommer jeg til at savne dem. Udentan ham der skifter klub - vi ses igen :D . Når jeg siger at jeg elsker jobbet, men ikke kan med chefen, så er det reelt fordi jeg ELSKER jobbet. Jeg får lov til at arbejde med nogle helt fantastiske unge mennesker :lun:
21
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 903
Likede indlæg: 12415

Indlægaf Galoldriel » 10. maj 2025, 11:09

Jeg skal til fest med nogle af de sjoveste og mest festlige mennesker jeg kender, og det bliver en af de rigtig vilde seancer. Jeg trænger i den grad til det, og jeg er allerede helt oppe at køre. Fucking nice!
2
Where we're from, the birds sing a pretty song ... and there's always music in the air
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3218
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37346

Indlægaf Daine » 10. maj 2025, 11:31

Lækkert vejr, sol og næsten 23 grader. Jeg vasker tøj på livet løs, så det kan tørre udenfor, min dyne bliver også luftet udenfor - og dagens gåtur er overstået, næsten 1 1/2 time blev det til :love: Jeg har nået dagens skridtmål på 10.000 for 15 min siden, så nu skal jeg bare slappe af :D
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 993
Likede indlæg: 20690

Indlægaf PaleSeptember » 10. maj 2025, 15:39

Jeg har nået virkelig meget på min todoliste i går efter arbejde og i dag, hvor vi først stod op kl. 9 og derefter kørte til Tyskland og handlede stort ind af sodavand og kattemad.
I morgen skal jeg træne, gøre terrassen forårsklar og vaske en masse tøj og sengetøj, mens manden er nødt til at tage en dag på arbejde.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1608
Likede indlæg: 28172

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. maj 2025, 16:46

Mine yngste blev spontant inviteret med på tur til zoo, med moster og Co.
De har haft en super skøn dag :lun:

Imens fik kæresten og jeg ordnet lidt i haven.
2 store trailer læs med nedlagt hønsegård og gammelt hegn, og en trailerfuld med haveaffald.

At jeg er ret ferm til at bakke med trailer, kæresten nægtede at prøve - man skulle ikke tro han er jyde :lol:

Stegt flæsk og persillesovs til aftensmad :savl:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1586
Likede indlæg: 35705

Indlægaf TinaW » 10. maj 2025, 16:50

Har haft en god og produktiv dag og været udenfor det meste af den.
Og den yngste af hestene viste sig fra sin bedste side i dag, hvor hun blev redet af min hus/hunde/katte/heste passer.
0
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1359

Indlægaf Brutus » 10. maj 2025, 19:40

Lige kommet hjem fra en uge i sommerhus, i nærheden af Femmøller på Djursland. Vi fik set hvad man skal se på de kanter, men mest af alt faldt jeg for naturen på Djursland, og specielt Mols Bjerge, den er godt nok fantastisk. Det bliver ikke sidste gang jeg kommer der.
1
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1586
Likede indlæg: 35705

Indlægaf TinaW » 11. maj 2025, 08:18

Har været ude og ride og det gik så fint.
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 993
Likede indlæg: 20690

Indlægaf PaleSeptember » 11. maj 2025, 09:25

Jeg har fået trænet, vejret er godt. Lige om lidt vil jeg gå i bad og derefter i gang med at gøre terrassen forårsklar.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3218
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37346

Indlægaf Daine » 11. maj 2025, 16:51

Jeg bor i en mindre by med kun 2 supermarkeder. Meny og Coop365. Men 365 blev solgt til Salling Group og skulle laves om til en Netto på et tidspunkt - fint nok. 365 lukkede så kort før påske, og vi snakkede i byen om, hvor længe vi så kom til at vente på der åbnede en Netto og flere sagde, den tidligst kom efter sommerferien fordi vi ikke lå langt oppe på prioriteringslisten hos Salling Group (gisninger, men vi ER en lille by).
Men der har holdt mange biler udenfor bygningen den sidste uges tid og nu er der kommet et skilt op, at de åbner 28/5 :banan:

Det bliver dejligt at få et discount supermarked som supplement til Meny igen! Jeg håber, at Netto får en god prisvenlig frugt/grøntafdeling, det er klart der, den halter mest hos vores Meny. Og så nogle lidt mere fornuftige kødpriser - jeg ved kød er dyrt, men Menys priser hører til i den høje ende.
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muddi
Kort karma: 428
Likede indlæg: 2642

Indlægaf Muddi » 11. maj 2025, 17:04

Ikke bare i dag, men hele weekenden: Holdte min 40 års fødselsdag for familie og venner i går. For første gang nogensinde i mit voksne liv kender jeg mennesker nok, tæt nok til, at det giver mening at invitere dem til rund fødselsdag, og lege et beboerhus til anledningen - vi var 23 mennesker.
Det var en fantastisk dag, og alt spillede bare. Fantastisk mad, fantastiske gaver, folk snakkede og hyggede sig, og bedste, måske, af alt: min familie og svigerfamilien i de lidt yderligere ringe: Hans søster, svoger og niece mødte min søster, svoger og nevøer, og forældrene på begge sider. Kun vores forældre har mødt hinanden tidligere. Og alle kom godt ud af det med hinanden og snakkede på kryds og tværs.
Og begge familier blev og hjalp med at rydde op, så jeg var fri for at tænke mere på dét.

I dag startede kæresten og jeg med morgenmad hos mine forældre, hvor min søster og svoger og nevøer havde overnattet, og var sammen med dem indtil de skulle køre hjem (de bor i Birkerød, så vil have mest mulig samvær ud af det, når lejligheden byder sig.

Nu er jeg træt, og jeg har ryddet morgendagen for planer. Sådanne dage er jeg ekstra glad for at være på førtidspension, og have mulighed for det, når behovet er der.

Det har været en fantastisk weekend :lun:
15
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1365
Likede indlæg: 28998

Indlægaf sigge » 12. maj 2025, 11:54

Nyheden om, at der er blevet ansat en ny medarbejder til at passe vores kantine. Så håber jeg, at hun får lidt færre sygedage end den foregående havde. Og at hun laver nogle gode salater.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 112
Likede indlæg: 2816

Indlægaf Elverpigen » 12. maj 2025, 17:16

En lille anelse bedring i mave-kvalme-shovet.

En tid hos mirakel-massøren, der med nogle ubehagelige greb skabte lidt yderligere lettelse i kvalmen - håber det fikser resten!

Behageligt solskinsvejr på min lidt groggy hjemtur fra mirakel-massøren :)

Invitation til jobsamtale fra en leder, der virkede fornuftig at tale med.
1

Tilbage til "Generelt"