Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3921
Likede indlæg: 47018

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 2. sep 2024, 07:33

Har sovet ad h til. Igen...
0
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 103
Likede indlæg: 2597

Indlægaf Elverpigen » 2. sep 2024, 10:52

Det virker som om, at lidt hovedpine truer, selv om jeg mener at have holdt mig fra alle klassiske trickere de sidste par uger :gruble:
0
gro71
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3361

Indlægaf gro71 » 2. sep 2024, 15:29

Jeg måtte en tur til vagtlægen i weekenden, fordi den blærebetændelse, jeg troede, jeg havde fået has på, pludselig blussede voldsomt op og gav mig feber og ondt op i lænden. Jeg fik udskrevet noget antibiotika - som giver mig så voldsom kvalme, at jeg næsten har lyst til ikke at tage flere piller, men så blusser blærebetændelsen bare op igen. Og apoteket kunne ikke rigtig hjælpe. Jo, jeg har fået nogle mælkesyrebakterie-tabletter, men damen ved skranken var usikker på, om de kunne tage kvalmen.

Fedt. Og jeg skal tage de der antibiotikapiller resten af denne uge.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1520
Likede indlæg: 34008

Indlægaf TinaW » 2. sep 2024, 17:29

Min plejekilling går underligt på sine bagben. Dyrlægen mente han enten vokser meget pt. eller kan have en skade på hans bækken, fra fødslen af.
Han har umiddelbart ikke ondt. Jeg kan røre og trykke.
Men jeg kan ikke sende ham videre, hvis der er en risiko for at de vurderer at han skal aflives.
Og jeg måtte aflive en anden killing i dag, efter den var indfanget. Det var det bedste, men det gør mig trist, hver gang. Den fik aldrig rigtigt en chance.
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1520
Likede indlæg: 34008

Indlægaf TinaW » 4. sep 2024, 04:37

TinaW skrev:Min plejekilling går underligt på sine bagben. Dyrlægen mente han enten vokser meget pt. eller kan have en skade på hans bækken, fra fødslen af.
Han har umiddelbart ikke ondt. Jeg kan røre og trykke.
Men jeg kan ikke sende ham videre, hvis der er en risiko for at de vurderer at han skal aflives.
Og jeg måtte aflive en anden killing i dag, efter den var indfanget. Det var det bedste, men det gør mig trist, hver gang. Den fik aldrig rigtigt en chance.

Vores chefdyrlæge hos DB så video af plejekilling og han var ikke ret positiv.
Han mente der måtte være noget skade i bækkenet og evt også nerveskade.
Jeg har dog udført den ene af de test, jeg skulle (knibe ham mellem trædepuderne) og han reagerer på det, så han kan godt føle smerte. Hvilket er en god ting.
Han kan dog ikke komme på internatet, for han vil ikke blive formidlet videre ud.
0
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 845
Likede indlæg: 22741

Indlægaf Nesnay » 4. sep 2024, 06:43

Jeg har sovet dårligt i et par dage og skulle ekstra tidligt op i går, da jeg skulle til vores kontor i en anden landsdel. Jeg sover altid endnu dårligere, når jeg er træt i forvejen, så i nat har jeg været vågen flere gange. Klokken fem gik min overbos alarm så (telefon med vibrator, så det kan høres meget tydeligt gennem gulvet), og det lykkedes mig ikke at falde i søvn igen efter det :træt:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3921
Likede indlæg: 47018

Indlægaf LaMariposa » 4. sep 2024, 07:06

Nesnay skrev:Jeg har sovet dårligt i et par dage og skulle ekstra tidligt op i går, da jeg skulle til vores kontor i en anden landsdel. Jeg sover altid endnu dårligere, når jeg er træt i forvejen, så i nat har jeg været vågen flere gange. Klokken fem gik min overbos alarm så (telefon med vibrator, så det kan høres meget tydeligt gennem gulvet), og det lykkedes mig ikke at falde i søvn igen efter det :træt:

Der gjorde vores tidligere nabo også, da vi boede i lejlighed. Jeg var klar til at begå mord. Det er så dårlig stil.
4
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 845
Likede indlæg: 22741

Indlægaf Nesnay » 4. sep 2024, 07:12

LaMariposa skrev:
Nesnay skrev:Jeg har sovet dårligt i et par dage og skulle ekstra tidligt op i går, da jeg skulle til vores kontor i en anden landsdel. Jeg sover altid endnu dårligere, når jeg er træt i forvejen, så i nat har jeg været vågen flere gange. Klokken fem gik min overbos alarm så (telefon med vibrator, så det kan høres meget tydeligt gennem gulvet), og det lykkedes mig ikke at falde i søvn igen efter det :træt:

Der gjorde vores tidligere nabo også, da vi boede i lejlighed. Jeg var klar til at begå mord. Det er så dårlig stil.
Ja, det er virkelig ikke gennemtænkt, når man bor i lejlighed.

I en lang periode var det kl. 4 om morgenen hver eneste hverdag, og jeg var helt desperat over det, men det er heldigvis længe siden, jeg sidst er blevet vækket af det. Jeg håber, det bare var en svipser, og at det ikke er begyndelsen på en ny periode med ufrivillig tidlig morgenvækning :kryds:
1
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 28068

Indlægaf Santa » 4. sep 2024, 16:35

Fucking varmen!! Der var over 30 grader på min arbejdsplads i dag det meste af dagen.

Så klamt, trykkende og klistret en dag - selvfølgelig en ekstra lang og krævende dag på arbejde, med 6 timers undervisning i træk, så et møde (røvkedeligt og ikke særlig nødvendigt) og tilsidst forældremøde. Har ikke spist siden kl 6.30 i morges, og nu er jeg bare HELT færdig.

Jeg græder ikke hvis det er frostvejr i morgen. Eller bare regn.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 1075
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 33010

Indlægaf icelady » 5. sep 2024, 06:30

At afdelingens flagstang er omringet af jord/værktøj/maskiner/containere der bruges til kloakseparering, så vi kan ikke få flaget idag :(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 283
Likede indlæg: 3219

Indlægaf Alphilia » 6. sep 2024, 12:08

Jeg skulle arbejde hjemme i dag - det kan tælles på een hånd hvormange gange det er muligt i løbet af et år.
Tjekkede den lånte computer i går, virkede fint

Her til morgen: lortet virker ikke og må fejlmeldes. Jeg må skynde mig på arbejde og har en giga travl irriterende dag.
Trænger til weekend, men skal arbejde i morgen. Hurra. Eller noget
1
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 103
Likede indlæg: 2597

Indlægaf Elverpigen » 6. sep 2024, 20:11

Først på ugen fik jeg fikset en opgave, der har ligget i den store bunke ophobet fra 2023. Opgsven i sig selv har jeg det OK med. Følelsesmæssigt var det som at kradse hulned på gamnelt familiebøvl, vrede, tudeture etc. , som jeg et par gange forgæves har forsøgt at bearbejde hos terapeuter. Jeg er så træt af at falde ned i det mønster! En ringe en version af mig selv. Den eneste grund til, at jeg ikke kommer helt så langt ned er, at jeg har opbygget lidt flere ressourcer nu.

Er vist ved at være gennem det meste af mit tudepensum for denne runde.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 1075
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 33010

Indlægaf icelady » 7. sep 2024, 10:20

Fandt Bukos nye Krydderost (den fra de runde med trekanterne) i Føtex i formiddag og glædede mig til at komme hjem og smage den :ivrig:

Sjældent er jeg så skuffet over en madvare: den er syrlig og smager slet ikke som den krydderost jeg kan huske. :( :(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 1946
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 25384

Indlægaf Mani » 8. sep 2024, 06:13

Jeg vågnede lidt i 4 og har ikke kunnet sove siden. Jeg skal ud og bygge skur med eksen og det ville nok have været en fordel med noget søvn inden.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 804
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 15865

Indlægaf Pjeps » 8. sep 2024, 08:37

Jeg har lige lavet en klemmelus på spidsen af min storetå. Kæft et irriterende sted, men godt at vi stadig har sandal vejr.
0
:ninja:

Tilbage til "Generelt"