abcd skrev:fisken80 skrev:abcd skrev:Aragorn skrev:abcd skrev:Jeg orker ikke de her kollektive feriedage hvor der er flere i træk. 1 kollektiv feriedag er okay, men det her torsdag, fredag, søndag, mandag synes jeg er den ringeste tid på året. Jeg vil hellere bare på arbejde.
... Men hvorfor? Fordi Bilka er lukket?
Bl.a. fordi alting er lukket. Og i dagene op til og efter er der alt for mange mennesker alle vegne. Jeg ville meget hellere have 3 ekstra feriedage som jeg selv kunne råde over.
Men alt er da ikke lukket. Alle havecentre og byggemarkeder har åbent. Og de butikker med knap så høj omsætning har også åbent.
Ville du gå i de lukkede butikker på andre feriedage? Eller hvad ville du bruge dem til som du ikke kan bruge de kollektive til?
Jeg tror bare ikke helt jeg forstår det. Jeg elsker de kollektive helligdage. Der bliver så dejligt stille de dage.
Ja, jeg ville gå i de lukkede butikker på andre feriedage. Og jeg ville være taget til tandlægen, det er jeg bagud med. Få sommerhjul på bilen.
Men jeg skal da også i haven, ligesom alle de andre. Så må jeg se om der er en parkeringsplads ved Plantorama. Og på lørdag skal jeg nok i Rema og irriteres over horderne af mennesker der skal ned og foretage et påskefrokost-pitstop.
Jeg kan glædes over at påskeferien er en time kortere i år på grund af skift til sommertid. Jeg hader virkelig påskeferien fordi så mange helligdage er klumpet sammen. Onsdag til tirsdag omkring påske er de ringeste dage på året. Uden sammenligning.
Det kan rigtigt nok være hektisk. Og det kan være svært at finde tiden til at få gjort de ting du nævner, det er rigtigt nok. Jeg har ikke færre end 4 lægetider i april fordi der er ørelæge, øjenlæge, sygeplejerske og almindelig privatpraktiserende. Jeg har udsat det i et par år, faktisk. Og dækskifte har jeg også i april. Og værksted!
Man er nødt til at tage sig tiden i hverdagen men man får det ikke lige gjort.
Jeg er forstår faktisk godt din beskrivelse af påsken. Men det er hvad man gør det til. Man behøver ikke have et sindssygt program. Man kan bare ligge og glo i sofaen.
Og på lørdag tager vi en hurtig overnatning på hotel med en 7 retters menu om aftenen. Så der bliver ingen REMA.