Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 898
Likede indlæg: 18222

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 10. feb 2024, 13:12

Kommodedyret skrev:
Screenshot_20240210_111155_Samsung Internet.jpg

Hvis du gerne vil svine mig til, så lad os få det ud i det åbne. Din opførsel er nemlig ikke okay.

Jeg har fanget at man ikke må spørge ind til din holdning. Du vil ikke forklare hvorfor du synes at de beskrevne situationer er nederen for dig. Fair nok, dit valg.

Jeg fornemmer i vores ordveksling, at du bliver lidt ubehageligt til mode, eller irriteret på mig, og derfor forsøger jeg at afslutte samtalen med en positiv melding. Det tager du også dårligt imod. Jeg trækker mig fra samtalen nu, det er en negativ og ubehagelig oplevelse for mig.

Jeg synes faktisk, det er dig, der er temmelig nederen!
7
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 984
Likede indlæg: 26340

Indlægaf Santa » 10. feb 2024, 14:37

Jeg ser også også jævnligt episoder med børn eller hører venner og kolleger fortælle om deres, hvor jeg i mit stille sind glæder mig over at naturen ikke gav mig børn. Så slipper jeg da i det mindste for de sorger, bekymringer, bøvl og udgifter, som børn også giver en.

Og det synes jeg sådan er helt fint at man giver udtryk for i den her tråd, og jeg læser ingen steder (heller ikke i det kort!) at Modesty gør det på en grim måde. Tværtimod.
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Modesty Blame
Kort karma: 517
Likede indlæg: 9396

Indlægaf Modesty Blame » 10. feb 2024, 14:56

Hvis jeg lige skal kommentere på Kommodedyrets sidste indlæg - jeg skrev det i kortet, fordi jeg ikke ønskede at tråden skulle handle om det, og jeg gjorde det i et grønt kort, fordi det trods alt ikke var en rigtig konflikt. Mit indlæg var (hvis jeg selv skal sige det) et meget letbenet forsøg på at lave sjov med den oplevelse det er, at være uden børn - og det ganske frivilligt - og så se børn i aktion forskellige steder, hvor jeg er virkeligt glad for, at jeg ikke er ansvarlig for dem.

Hvis jeg skal udpensle, hvorfor de specifikke observationer får mig til at krydse benene, så ophører det med at være sjovt. Så...nu er det ikke længere sjovt - heller ikke for mig.
12
Boevsedragen
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1631

Indlægaf Boevsedragen » 12. feb 2024, 11:53

IMG_20240212_115817.jpg

"Statsministeren deltager, thi hun er en spade."
Det ville være en fin pressemeddelelse.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1506
Likede indlæg: 25236

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2024, 14:43

En mitshubishi Space Star bliver IKKE cool, af at få changerende folie på... Jeg gentager, bliver IKKE cool!
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 648
Likede indlæg: 20418

Indlægaf catnip » 12. feb 2024, 15:14

26AF7C6B-6757-4CBC-B587-C4D28D996FEE.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1534
Likede indlæg: 22643

Indlægaf Aragorn » 12. feb 2024, 15:57

Kommodedyret skrev:
Kommodedyret skrev:
Modesty Blame skrev:
Kommodedyret skrev:
Modesty Blame skrev:
Kommodedyret skrev:
Modesty Blame skrev:
Kommodedyret skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg var i Føtex i går. Da jeg gik forbi tøj-afdelingen, var der to små drenge (alderen 5-10 år - nej, det er ikke min spidskompetence at vurdere børns alder).
Drengene var voldsomt underholdt af at befamle BHer - altså sådan nogle formstøbte nogen. De kaldte på deres far, for at dele deres oplevelse med ham, men jeg gætter på, at han gemte sig i grøntafdelingen, i håb om, at ingen opdagede slægtskabet.

Senere - oppe ved kassen/slikafdelingen - observerede jeg et par drenge i samme aldersgruppe (ikke de samme - de første talte dansk, de her talte engelsk), hvor storebror slog lillebror i hovedet med sådan en flerpaks Twix (jeg har lyst til at skrive Raider for at understrege hvor uendeligt gammel, jeg følte mig). Lillebror tog umiddelbart ikke skade - i hvert fald lo han.

Jeg talte med min egen storebror i telefonen senere, og vi var meget enige om, at det var en fin form for prævention at tage i Føtex omkring kl. 18. på en fredag - min bror havde dog den kommentar til oplevelsen, at små søskende altid fortjener tæv med en pakke Twix - jeg er naturligvis uenig.

Jeg troede faktisk ikke, at noget kunne have en mere præventiv effekt ift. reproduktion. Men spol frem til for 10 minutter siden, hvor overboens preteen (datter/søster/niece - ingen ved det, den bor der ikke i hverdagene) sang Let it go meget højt ude i opgangen. Overboen bor øverst, så vi fik alle glæde af sangen, hele vejen ned fra 3. sal.

Jeg tror ikke helt at jeg forstår hvad problemet er. Umiddelbart lyder det som om at alle de beskrevne børn var glade og havde det sjovt. Er det fordi der var lyd på?

Problemet?

Ja, hvad er det du synes er så nederen ved de oplevede situationer?

Jeg synes, at børn, der opfører sig som beskrevet er en super god grund til, at jeg ikke får nogen. Men det er så vidt jeg kan bedømme ikke et problem. Jeg beklager, hvis du føler dig stødt over beskrivelserne, og jeg håber, at du kommer over det.

Nånå, ingen grund til at gå til angreb på mig, jeg spørger stille og roligt, for at kunne forstå din position bedre. Men hvis du ikke har lyst til at svare er det fint nok.

Jeg har da svaret?

Okay? Håber at du får en rigtig dejlig weekend fuld af gode oplevelser.

Screenshot_20240210_111155_Samsung Internet.jpg

Hvis du gerne vil svine mig til, så lad os få det ud i det åbne. Din opførsel er nemlig ikke okay.

Jeg har fanget at man ikke må spørge ind til din holdning. Du vil ikke forklare hvorfor du synes at de beskrevne situationer er nederen for dig. Fair nok, dit valg.

Jeg fornemmer i vores ordveksling, at du bliver lidt ubehageligt til mode, eller irriteret på mig, og derfor forsøger jeg at afslutte samtalen med en positiv melding. Det tager du også dårligt imod. Jeg trækker mig fra samtalen nu, det er en negativ og ubehagelig oplevelse for mig.

Jeg synes det er en sær måde du trykker tilbage på, og en sær kamp du vælger af tage på baggrund af ingenting. Og jeg synes det var dig der startede alt det du nu trækker dig fra fordi det er ubehageligt for dig.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 12. feb 2024, 16:23

Madam Pomfrey skrev:En mitshubishi Space Star bliver IKKE cool, af at få changerende folie på... Jeg gentager, bliver IKKE cool!

Og dog....
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2024, 17:46

Modesty Blame skrev:
Madam Pomfrey skrev:En mitshubishi Space Star bliver IKKE cool, af at få changerende folie på... Jeg gentager, bliver IKKE cool!

Og dog....

NEJ!! :nerve:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 12. feb 2024, 17:57

Madam Pomfrey skrev:
Modesty Blame skrev:

Og dog....

Nå nå, jeg havde godt nok ikke changerende folie på min, men den var jo cool alligevel.
0
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1184
Likede indlæg: 17561

Indlægaf .Magic. » 12. feb 2024, 19:04

I dag er det 1 år siden jeg skrev under på kontrakten på min hest :love:
:dåne: :whine: :love2:
5
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. feb 2024, 20:54

Modesty Blame skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Modesty Blame skrev:

Og dog....

Nå nå, jeg havde godt nok ikke changerende folie på min, men den var jo cool alligevel.

Den bliver helt klart mindre cool med changerende folie, det er lidt som at købe billig Luis Vuitton kopier i neon farver, på markedet i Tyrkiet... :fløjt:
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1387
Likede indlæg: 29529

Indlægaf TinaW » 13. feb 2024, 07:15

Men den er en god lille bil, selv om den ikke er cool. Har i hvert fald været meget glad for min (fra 2015)
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1387
Likede indlæg: 29529

Indlægaf TinaW » 13. feb 2024, 07:20

Vores genboer har sat deres hus til salg.
Der er knap 11 ha jord, havudsigt og knap 300 m2 bolig.
Til den nette pris af lige under 10 mio. kr. (hvilket er mange penge for en bolig her, hvor vi bor)
Til sammenligning ville vores vel kunne sælges for mellem 1,5 mio. og 1,8 mio. Men vi har også kun lige under 1 ha jord.
Vores udsigt er dog mere direkte/bedre.
0
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1184
Likede indlæg: 17561

Indlægaf .Magic. » 13. feb 2024, 07:36

TinaW skrev:Vores genboer har sat deres hus til salg.
Der er knap 11 ha jord, havudsigt og knap 300 m2 bolig.
Til den nette pris af lige under 10 mio. kr. (hvilket er mange penge for en bolig her, hvor vi bor)
Til sammenligning ville vores vel kunne sælges for mellem 1,5 mio. og 1,8 mio. Men vi har også kun lige under 1 ha jord.
Vores udsigt er dog mere direkte/bedre.

Jord er bare rigtig dyrt at købe.
0

Tilbage til "Generelt"