Nesnay skrev:Jeg har lige set én skrive "diskoprolabs". Det var alligevel alternativt.
Det kan vel ske, hvis man giver den for meget gas på dansegulvet i vores alder

Nesnay skrev:Jeg har lige set én skrive "diskoprolabs". Det var alligevel alternativt.

Be brave

Fillefjonken skrev:Når folk udtaler "løbe" som "løwe/løve". Jeg tror selv jeg er kommet til at lave den et par gange, når jeg er træt.![]()
dgd2007 skrev:Fillefjonken skrev:Når folk udtaler "løbe" som "løwe/løve". Jeg tror selv jeg er kommet til at lave den et par gange, når jeg er træt.![]()
Gør de fleste ikke det?![]()
For mit vedkommende tror jeg nok jeg gør det, hvis det sådan drukner lidt inde mellem en masse andre ord der egentlig er mere betydningsfulde for sætningen. Men jeg er ikke helt sikker.
I Spanien har en mand i 50'erne mistet livet efter, han forsøgte at redde nogle heste fra en stald udenfor Madrid, der havde fanget ild.
Nesnay skrev:Dårlige direkte oversættelser. Eksempel fra TV 2:I Spanien har en mand i 50'erne mistet livet efter, han forsøgte at redde nogle heste fra en stald udenfor Madrid, der havde fanget ild.
In Spain, a Romanian man in his 50s died after suffering 98% burns while trying to rescue horses from a burning stable near Madrid on Monday night.
Be braveLaMariposa skrev:Nej...
Brutus skrev:LaMariposa skrev:Nej...
Den er lidt i stil med bedte, i stedet for bad.
Og så så jeg en forleden dag: lut og lagkage.
Mani skrev:Brutus skrev:LaMariposa skrev:Nej...
Den er lidt i stil med bedte, i stedet for bad.
Og så så jeg en forleden dag: lut og lagkage.
Hvem vil ikke gerne have en lille melodi til sin lagkage?

Ado skrev:Jeg bliver vanvittig over "opførelse". Den fejl breder sig virkelig hastigt. "Puha, sikke en grim opførelse Sofie havde i børnehaven".
O P F Ø R S E L !
Og i forlængelse: "Ja, det var godt nok syndt for hendes veninde".
S Y N D !
Ado skrev:Jeg bliver vanvittig over "opførelse". Den fejl breder sig virkelig hastigt. "Puha, sikke en grim opførelse Sofie havde i børnehaven".
O P F Ø R S E L !
Og i forlængelse: "Ja, det var godt nok syndt for hendes veninde".
S Y N D !

Be brave