Spiller du selv?

Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 645
Likede indlæg: 13209

Re: Spiller du selv?

Indlægaf Kerrigan » 27. jun 2025, 10:17

Jeg kan spille okay på blokfløjte og kan nogle få melodier på klaver (som den altid klassiske Für Elise).
Jeg prøvede at lære guitar på efterskole, men gad ikke efter første gang fordi strengene gjorde ondt på fingrene. Nogle gange kan jeg godt ærgre mig, men eftersom jeg har gigt i fingrene, er det måske bedre ikke at kunne i stedet for at ærgre sig over ikke kunne spille pga. smerter.

Ellers har jeg ikke en tone i livet. Jeg kan godt lide at synge, men det er sjældent at jeg udsætter andre for det. :fløjt:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 144
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 9943

Indlægaf Raenil » 28. jun 2025, 11:10

Kerrigan skrev:Jeg kan spille okay på blokfløjte og kan nogle få melodier på klaver (som den altid klassiske Für Elise).
Jeg prøvede at lære guitar på efterskole, men gad ikke efter første gang fordi strengene gjorde ondt på fingrene. Nogle gange kan jeg godt ærgre mig, men eftersom jeg har gigt i fingrene, er det måske bedre ikke at kunne i stedet for at ærgre sig over ikke kunne spille pga. smerter.

Ellers har jeg ikke en tone i livet. Jeg kan godt lide at synge, men det er sjældent at jeg udsætter andre for det. :fløjt:

Det ender alt sammen med Für Elise:

Für Elise kommer omkring 2:50. Det er den lange optakt der er sjov - især hvis man læser kommentarerne i transskriptionen.
1
Giving a shit is the path to the dark side
-Yoda
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1340
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 29673

Indlægaf Delfin » 28. jun 2025, 18:03

Nej
Jeg spillede blok- og altfløjte som barn og ung. Det er længe siden, og fingrene er blevet gigtskæve siden, så jeg er nok rustet op. Jeg forsøgte mig med guitar, mens jeg gik på pædagoguddannelsen, men det gik sløjt med at koordinere højre og venstre hånd, så det blev kun få simple akkorder. Jeg klimprede lidt på hjemmets salmecykel, men det var selvlært, så ikke noget at råbe hurra for
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Brugeravatar
Krøltop
Kort karma: 6
Likede indlæg: 255

Indlægaf Krøltop » 28. jun 2025, 18:40

Jeg spillede en del tværfløjte i mine unge dage (klassisk og folkemusik), men har ikke spillet i en del år nu.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 645
Likede indlæg: 13209

Indlægaf Kerrigan » 29. jun 2025, 07:37

Raenil skrev:
Kerrigan skrev:Jeg kan spille okay på blokfløjte og kan nogle få melodier på klaver (som den altid klassiske Für Elise).

Det ender alt sammen med Für Elise:

Für Elise kommer omkring 2:50. Det er den lange optakt der er sjov - især hvis man læser kommentarerne i transskriptionen.

Det er fandeme sjovt, det der. :lol: Også kommentarerne!
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
Brugeravatar
Posedamen
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1488

Indlægaf Posedamen » 29. jun 2025, 08:33

Anne Droid skrev:Nej. Men kæresten og hans familie gør. Det er nogen gange i overkanten til familiearrangementer. Især hans nevø synes vi alle skal høre på ham.
Tilsammen spiller de bas, trommer, keyboard, klaver, guitar, trompet

Jeg føler med dig. Min svigerfamilie er også musikalsk, det kan godt blive lidt for meget :tie:

Min far var super musikalsk, men os børn gik kun til kor samt lærte at spille blokfløjte :lol: Jeg kunne læse noder, ved ikke med mine søskende.
Jeg kan stadig spille Stille Nu, men på mine ungers forfærdelige legetøjsfløjter.
0
I just shit my pants, can I get in yours?
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1642
Likede indlæg: 25138

Indlægaf .Magic. » 10. jul 2025, 04:37

Jeg kan hverken spille eller synge - men jeg gør det alligevel :D

Går jeg forbi et klaver så spiller jeg en sørgelig udgave af mester jakob og jeg synger når jeg er i bad, til hunden, i stalden, tømmer opvaskemaskine osv.

Jeg gad godt kunne spille violin og saxofon.
0
Brugeravatar
Locobase
Kort karma: 45
Likede indlæg: 362

Indlægaf Locobase » 13. sep 2025, 10:01

Jeg spiller bas og guitar i 2-3 bands, sang går det ret skidt med, jeg blev forbudt at synge “udenfor sæsonen”i et af omtalte bands - andre steder er man åbenbart så tonedøve at jeg får lov ind imellem
1
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 2285
Likede indlæg: 28120

Indlægaf LaScrooge » 13. sep 2025, 10:32

Jeg spiller ukulele! Det passer til min fingerlængde. Har også en rejseguitar, som har en lidt smallere hals og den tænker jeg at nå til på et tidspunkt.
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Musik"