Og med spirit song mener jeg en sang I er knyttet til på en helt særlig måde.
Ligesom et spirit animal/totemdyr, bare i musikform: en sang eller et nummer man føler sig forbundet med på en måde der kan nå ind i sjælen. Det kan være at den giver en følelsen af at man bliver guidet når man føler sig fortabt og rådvild. Og beskyttet når man føler sig skrøbelig og udsat. Og som måske endda resonerer med jer på et spirituelt plan.
Før var det Shake It Out af Florence &The Machine, men den er blevet overhalet indenom af Auroras Starvation. Dels er det melodien og rytmen, dels den sidste del hvor nummereret nærmest eksploderer i det fedeste techno/trance beat. Det er en vild og helt fantastisk energi som jeg ikke kan andet end at lade mig rive med af.
Nu har jeg postet nummeret flere gange, men dette er en livevideo jeg lige har fundet. Jeg er blæst bagover af hvor dygtige musikere de er, og er grebet af den karisma, der stråler ud af Aurora som om hun var en lille sol. Hun giver sig hen og går ind i musikken med en dedikation og intensitet der inspirerer mig til selv at give slip. Og hun har en balance mellem sårbarhed og styrke som jeg selv tilstræber og lader mig guide af. Hun er en lille kvinde med meget stor styrke: "And my soul is hurting, but I got the stamina". Hell yeah!
Den når på en måde helt ind i sjælen og løfter mig på et tidspunkt hvor jeg har rigtig meget brug for det.
Der er kun én vej, og det er op - og frem.
Har du en "spirit song"?
- Guilded_Lily
- Kort karma: 1063
- Likede indlæg: 15537
Re: Har du en "spirit song"?
Jeg knytter sange til begivenheder og stemninger i mit liv, så jeg har ALT for mange spirit songs til at kunne vælge 

0
The Carnival is Over, med the Seekers.
Jeg kan ikke finde ud af at vedhæfte fra You Tube, men den er let at finde.
Jeg kan ikke finde ud af at vedhæfte fra You Tube, men den er let at finde.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up
(Japanese Wisdom)
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up
(Japanese Wisdom)
- Misantropen
- Kort karma: 1127
- Likede indlæg: 23592
Nej, den beskrivelse synes jeg ikke jeg kan genkende.
Der er sange der kan påvirke mig positivt eller negativt, men det handler mere om hvilke minder der er forbundet med dem. Der er også en sang jeg altid bliver glad af at høre, men det er fordi det er en god sang, der giver en rar og afslappende følelse i kroppen og ikke fordi jeg forbinder den med nogen eller noget konkret.
Der er sange der kan påvirke mig positivt eller negativt, men det handler mere om hvilke minder der er forbundet med dem. Der er også en sang jeg altid bliver glad af at høre, men det er fordi det er en god sang, der giver en rar og afslappende følelse i kroppen og ikke fordi jeg forbinder den med nogen eller noget konkret.
0
Njaah har ikke rigtigt en spirit song, men jeg har et par sange som jeg bruger når en stemning skal forstærkes, jeg er sur, glad, opstemt etc. Og specielt een sang er god hvis jeg er meget sur på en eller anden (oftest nogen jeg arbejder med
)
Frank Carter and the Rattlesnakes - I hate you
)Frank Carter and the Rattlesnakes - I hate you
0