Jeg har stadig mit gamle stereoanlæg og har derfor købt en del CD'er de senere år. Det fede er også at de er billige.
Selvom jeg lytter til det meste musik på Spotify, så kan det noget at sætte en CD på.
Jeg samler så også på musik og merch fra et bestemt band, og køber derfor en del af deres bootlegs og koncerter på CD og vinyl.
Hvornår købte du sidst en CD?
- NejJegErIkkeAsiat
- Kort karma: 359
- Geografisk sted: Hafnia
- Likede indlæg: 7747
Re: Hvornår købte du sidst en CD?
Mere end 20 år siden. Alle CDer er smidt ud efter de er flyttet med rundt, men hver gang ender i bunden af et skab, så rev vi det plaster af ved en oprydning for et par år siden og kørte dem på genbrugsstationen.
Har dog rippet en del af dem, så de er tilgængelige via Sonos - men helt ærligt, så så ender jeg altid på en streamingtjeneste, når der skal lyttes radio eller musik.
Det kan helt sikkert noget andet, at lytte til et helt album. Det er bare ikke så højt prioriteret her.
Har dog rippet en del af dem, så de er tilgængelige via Sonos - men helt ærligt, så så ender jeg altid på en streamingtjeneste, når der skal lyttes radio eller musik.
Det kan helt sikkert noget andet, at lytte til et helt album. Det er bare ikke så højt prioriteret her.
0
-
MitBrugernavnHer
- Kort karma: 0
- Likede indlæg: 34
ca. 1½ år siden.
Jeg er stadig ikke røget med på streaming. Jeg synes ellers altid jeg har været rimelig tech-interesseret og med på noderne, men med streamning der er jeg altså bagud. Har aldrig kunne lide konceptet. Jeg vil gerne købe min musik, og eje det til evig tid. Bryder mig ikke om, at der kan forsvinde musik fra min samling, fordi udbyderne ændrer i deres samarbejdsaftaler.
Jeg vil gerne købe musik til download som mp3, men har altid haft svært ved at finde et seriøst sted med et ordentligt udvalg. Så alt i alt, hører jeg langt mindre musik end jeg gjorde i-de-gode-gamle-dage.
For 1½ år siden skulle jeg på et roadtrip og havde brug for noget ny musik. Forsøgte at finde et seriøst sted at købe mp3'er, men opgav. Fandt ud af, at jeg faktisk havde adgang til Yousee musik, gennem min kabeltV aftale (nej, jeg er heller ikke skiftet til streamning på fjernsynet). Gik så i gang med at lave en playliste, men jeg synes det fungerede elendigt i bilen, hvor musikken ofte stoppede, når jeg kørte i et område med dårlig dækning. Fandt så ud af, at man stadig kunne købe "Absolute Music" opsamlinger på CD, så bestilte en 8-10 stykker af de seneste der var udgivet, rippede dem til mp3, og så var der endelig ny musik i bilen.
Jeg er stadig ikke røget med på streaming. Jeg synes ellers altid jeg har været rimelig tech-interesseret og med på noderne, men med streamning der er jeg altså bagud. Har aldrig kunne lide konceptet. Jeg vil gerne købe min musik, og eje det til evig tid. Bryder mig ikke om, at der kan forsvinde musik fra min samling, fordi udbyderne ændrer i deres samarbejdsaftaler.
Jeg vil gerne købe musik til download som mp3, men har altid haft svært ved at finde et seriøst sted med et ordentligt udvalg. Så alt i alt, hører jeg langt mindre musik end jeg gjorde i-de-gode-gamle-dage.
For 1½ år siden skulle jeg på et roadtrip og havde brug for noget ny musik. Forsøgte at finde et seriøst sted at købe mp3'er, men opgav. Fandt ud af, at jeg faktisk havde adgang til Yousee musik, gennem min kabeltV aftale (nej, jeg er heller ikke skiftet til streamning på fjernsynet). Gik så i gang med at lave en playliste, men jeg synes det fungerede elendigt i bilen, hvor musikken ofte stoppede, når jeg kørte i et område med dårlig dækning. Fandt så ud af, at man stadig kunne købe "Absolute Music" opsamlinger på CD, så bestilte en 8-10 stykker af de seneste der var udgivet, rippede dem til mp3, og så var der endelig ny musik i bilen.
0
Jeg købte faktisk en CD for et par måneder siden. Jeg forudbestilte den udelukkende for at få adgang til presale til koncertbilletter. Nu har jeg så også CD'en, men jeg kommer nok ikke til at bruge den, selvom jeg endnu ikke har skilt mig af med mit minianlæg med CD-afspiller. Jeg ender nok med at købe albummet digitalt også, så jeg kan høre det fra min telefon.
1
You can't spell awesome without me.
- LadyFox
- Kort karma: 2558
- Geografisk sted: Kbh
- Likede indlæg: 50014
En med Tom Jones for ca. Et halvt år siden. Har jævnligt købt cder og dvder til mit arbejde da jeg synes at det er fedt at have noget til en hver smag da beboerne på min afdeling er en broget flok i aller og baggrund. Så det er alt fra Suspekt til Guns n' roses til Mozart der skaber glæde.
Det sidste nye er dog at vi har fået Bluetooth højtaler- så jeg tror også at Tom Jones bliver den sidste cd jeg køber.
Det sidste nye er dog at vi har fået Bluetooth højtaler- så jeg tror også at Tom Jones bliver den sidste cd jeg køber.
1
Adios!
Det kan jeg ikke helt huske, men vores gamle bil (rip) havde en cd-afspiller, som altid var i brug, når bilen var i brug.
Jeg har afsindigt mange cd'er, så det var altid nemt at finde noget at sætte på.
Jeg kan huske at vi lejede en bil engang hvor ejeren sagde at den havde cd-afspiller, "men det er der jo ingen der bruger længere".
Vi brugte den ret flittigt.
Vi har ikke vores LUPO længere, men vi har fået en væghængt cd-afspiller, så der kan spilles musik. Der er et eller andet fantastisk ved bare at sætte en plade på og så lytte.
Jeg har afsindigt mange cd'er, så det var altid nemt at finde noget at sætte på.
Jeg kan huske at vi lejede en bil engang hvor ejeren sagde at den havde cd-afspiller, "men det er der jo ingen der bruger længere".
Vi brugte den ret flittigt.Vi har ikke vores LUPO længere, men vi har fået en væghængt cd-afspiller, så der kan spilles musik. Der er et eller andet fantastisk ved bare at sætte en plade på og så lytte.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
Kerrigan skrev:Det kan jeg ikke helt huske, men vores gamle bil (rip) havde en cd-afspiller, som altid var i brug, når bilen var i brug.
Jeg kan huske at vi lejede en bil engang hvor ejeren sagde at den havde cd-afspiller, "men det er der jo ingen der bruger længere".![]()
Vi brugte den ret flittigt.
Vi har ikke vores LUPO længere, men vi har fået en væghængt cd-afspiller, så der kan spilles musik. Der er et eller andet fantastisk ved bare at sætte en plade på og så lytte.
Et af vores yngre familiemedlemmer er endnu mere retro og har oparbejdet en stor samling vinyler!

0