Betydningen af musik

admin
Admin
Kort karma: 1
Likede indlæg: 211

Betydningen af musik

Indlægaf admin » 14. aug 2024, 13:20

Jeg har en svigerinde som kun sjældent hører musik på eget initiativ. Det har jeg simpelthen så svært ved at forstå.

Jeg hører musik hver eneste dag, så tit jeg kan komme til det. Jeg har en hel masse playlister til alle mulige former for humør og formål.

Jeg hører altid musik når jeg dyrker sport. Jeg kan blive helt euforisk af en velkomponeret sang, også selvom jeg har hørt den en million gange. Det giver mig energi og dén kanaliserer jeg så over i det jeg er i gang med.

Al respekt for folk som har mistet synet - jeg aner ikke hvordan det er. Men jeg vil hellere miste synet end hørelsen. Musik er nærmest rygraden i min tilværelse og jeg kan ikke forestille mig livet uden.

Hvad betyder musik for jer?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 1101
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 24383

Re: Betydningen af musik

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2024, 14:27

Hører ofte musik.
Dog er der perioder hvor jeg ikke hører så meget, og så “genopdager” jeg som regel musik igen efter noget tid. Og så hører jeg mærmest konstant musik igen.

For tiden er musik ofte skiftet ud med podcasts og lydbøger.
Men hører næsten konstant et-eller-andet.

Har også en masse playlister som passer til de fleste typer af humør.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 637
Likede indlæg: 14875

Indlægaf Mangoness » 14. aug 2024, 14:42

Jeg hører sjældent musik (og hvis jeg gør, så hører jeg den samme sang på repeat :lol: ).

Jeg hører oftere YouTube-videoer og podcasts :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Patience
Kort karma: 129
Likede indlæg: 5928

Indlægaf Patience » 14. aug 2024, 19:39

Musik betyder helt enormt meget for mig.
Jeg har hørt meget musik siden jeg var helt lille - jeg kan huske hvor spændende det var at gå på opdagelse i min mors plader fra 60'erne og 70'erne (jeg er født i 1975) da jeg var ret lille. Elskede Beatles og Stones som lille og de har også fulgt mig siden. Senere blev det The Doors,Pink Floyd, Deep Purple og Queen - og selvfølgelig alt det musik jeg efterhånden selv fandt.

Musik har fulgt mig gennem hele mit liv - jeg har musik til enhver lejlighed og ethvert humør og alle mine minder har et soundtrack af en art. Når jeg tænker tilbage på en periode så hænger det uløseligt sammen med...."Det var det år vi hørte Guns n' Roses på repeat" eller det var den sommer hvor Linkin Park var overalt.
På samme måde er kunstnere eller enkelte numre eller sågar en linie i en sang hægtet op på episoder eller mennesker fra mit liv. Jeg kan f.eks aldrig høre Hotel California uden at tænke på min moster...for hold nu op hvor har vi skrålet med på den sammen mange gange.

Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden musik - det er nærmest utænkeligt.
Jeg synes ind i mellem jeg savner lidt ny inspiration - jeg gider absolut ikke være sådan et menneske der hænger fast i det musik jeg hørte i min ungdom. Det skal altid have en plads, men der skal også komme nye ting til.

Jeg elsker også at tale med ligesindede om musik og se dokumentarer og høre podcasts om musik.
Jeg har musik jeg tager dybt alvorligt og noget jeg hører fordi det er dejligt at danse til, ting der gør mig nostaltisk og noget jeg kan lide at skråle med på med ironisk distance ...it's all good :lol2:
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 594
Likede indlæg: 9249

Indlægaf Artem » 15. aug 2024, 13:28

Kan godt lide musik, men elsker måske mere stilheden.

Til hverdag hører jeg kun musik i bilen når jeg kører, og da det ofte er P1 er det mest snak. Men hvis de har et kedeligt emne finder jeg noget musik i stedet. Men radio skal være tændt i bilen.

Hjemme hører jeg nærmest aldrig musik, og kunne aldrig finde på at løbe eller cykle med musik i ørene.

Tror mest jeg bruger musik til at overdøve larm, for kan godt lide det til rengøring og når kæresten og mig laver mad sammen. Har også radio i mine høreværn jeg bruger når jeg klipper græs, og bruger larmende maskiner i værkstedet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Campanule
Kort karma: 4
Likede indlæg: 99

Indlægaf Campanule » 15. aug 2024, 13:32

Jeg er utroligt glad for musik - det gør mig bare i godt humør - for det meste. Selv på badeværelset slæber jeg en lille radio med
0
:banan:
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 929
Likede indlæg: 25100

Indlægaf Nesnay » 15. aug 2024, 13:41

Jeg kan godt lide musik, men jeg hører det ikke meget til daglig.

For en del år siden skiftede jeg fra P3 til P1 som morgen/-eftermiddagsradio, og siden da har jeg kun i meget begrænset omfang fulgt med i ny musik.
Jeg hører P1, mens jeg er på badeværelset om morgenen, og på vej til og fra arbejde. Derudover hører jeg primært podcasts (hvoraf et par stykker faktisk handler om musik).

Når jeg er hjemme, hører jeg sjældent musik. Når jeg læser, kan jeg ikke koncentrere mig ordentligt, hvis der er musik med tekst. Engang imellem sætter jeg instrumentalmusik på, mens jeg læser, men det sker ikke hver uge. Når jeg fx laver mad eller gør rent, er musik ikke "nok" til at holde min hjerne beskæftiget, der vil jeg hellere høre podcasts eller se noget på min tablet (hvis aktiviteten er stationær nok til det). Når jeg går tur eller har transportcykling ud over til og fra arbejde, hører jeg podcast eller sjældnere lydbog i dobbelt tempo. I mine yngre dage (*mimre*) hørte jeg altid høj, festlig musik, når jeg gjorde mig klar til fest, men jeg går noget sjældnere til fest i dag :D Så musik sætter jeg primært på i baggrunden, når jeg har gæster.
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1921
Likede indlæg: 29973

Indlægaf Aragorn » 17. jun 2025, 14:38

Jeg er gammel (dårlig) musiker turned IT, og havde det engang sådan selv, at jeg hellere ville miste synet men sådan har jeg det ikke længere. Jeg hører musik i flere timer hver dag for tiden, når jeg går og når jeg arbejder, men mit liv ville blive markant ringere af at miste synet end at miste hørelsen. Alene i mit job er jeg sindssygt afhængig af at kunne læse - selv ved et synstab hvor jeg ikke var blind men havde det vanskeligt med at skelne bogstaver fra hinanden ville jeg være hårdt ramt på min evne til hurtigt at opsamle nye systemer.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.

Tilbage til "Musik"