I dag er der nærmest ingen unge mennesker som går op i stereo mere, men hører deres musik fra en boomblaster og lignende. Hvor det bare handler om at den kan spille højt.
Men ok med gode høretelefoner kan man jo godt opnå en god lydkvalitet.
Omvendt er der så kommet den nye interesse for vinylplader, som ofte bliver spillet på gamle HIFI anlæg.
Hvordan er jeres forhold til HIFI? og føler i at det er død? eller ved at genopså igen?
Personligt har jeg altid gået meget op i HIFI og købte mit første rigtig anlæg i HIFI-Klubben med NAD og Dali højtalere.
Siden har det været opgraderet med flere forskellige anlæg og rigtig store højtalere, og med effektforstærker på osv....
Men så blev jeg døv på det ene øre i 2012 og med tinnitus.
Hvor jeg har haft en del år hvor jeg ikke har gået op i musik, og surround er i dag ligegyldig for mig, da jeg ikke kan retningsbestemme lyde.
I 2016 kom jeg dog lidt med på noderne igen, med en Yamaha netværks reciver, som man kan Airplay til, og siden er streaming med Airplay til den været min primære måde at høre musik på.
Har haft solgt de store højtalere (tidligere topmodeller) hvor det er mine 30 år gamle Dali højtalere som leverer musikken i dag. Men har set mig lun på noget lidt bedre og vil have nogle brugte System Audio højtalere.
Men kommer aldrig til at gå op i den gode kvalitet igen, og med at kunne høre alle mulige detaljer osv. Da jeg ikke kan det længere.