Synstræning: Erfarnger og anbefalinger søges

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4219

Synstræning: Erfarnger og anbefalinger søges

Indlægaf Elverpigen » 21. jan 2026, 14:34

Jeg har de seneste måneder trænet en ny teknik i en aktivitet, som ellers er velkendt for mig, hvor en del af gamet er at gribe rigtigt i et træningslokale, hvor der samtidigt er flere andre, der bevæger sig.

Nogle gange, typisk efter midtvejs i træningen, kan jeg få en oplevelse af at have svært ved at holde orienteringen i rummet, selv om jeg ikke roterer, og derfor ikke bliver rundtosset. Efterfølgende fornemmer jeg, at muskulaturen omkring mit ene øje føles mere "brugt".

Mit syn er for ikke så længe siden tjekket incl. en 3D scanner hos en optiker, hvorefter jeg er begyndt at bruge læsebriller (lidt langsynet), men ellers er jeg ikke udfordret på synssansen i hverdagen eller til anden sport. Jeg ser også fint med et øje ad gangen, men mærker at det øje med "brugt" fornemmelse fokuserer lidt langsommere. Derfor mistænker jeg ikke noget sygeligt, men måske at jeg bruger øjnene mindre optimalt, og jeg kan se, at nogle sportsfolk også bruger synstræning.

Jeg har kun brugt mikro-træning af øjnene siden skolealderen med at huske at kigge langt/ud ad vinduet af og til, når jeg læser eller sidder foran en skærm,

Har I nogle erfaringer eller anbefalinger til synstræning? Kan man udsøge sig nogle øvelser online, eller er man nødt til at købe et af de dyre forløb til 5+ k?
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"