Artem skrev:Elverpigen skrev:Elverpigen skrev:Denne uge er startet godt ud: (...)
Den uge endte ikke lige så godt. Jeg har mistanke til, at jeg måske har købt og spist noget humus, hvor kikærterne ikke har været kogt helt længe nok til min maveSå det blev kun til 3 ture i vægtrummet, hvoraf den sidste krævede lidt ekstra vilje at komme nogenlunde igennem
![]()
Sidste uge gik lidt mere efter planen, stadig kun 3 ture i vægtrummet, men alle gange mellem 1 og 1 1/4 times indsats, og det virker som mine svage punkters nuværende loft for belastning. Dvs at jeg stadig ikke når alle øvelser igennem 2X om ugen, men et rul med 2X den ene uge og 1X den næste. Det går heldigvis fremad på den mådehvilket er det vigtigste:
Jeg besluttede mig først til liiiige at tage tilløb til at smage på de 55 kg: 2 *45 kg, 2*50 kg , 2*52,5 kg, 2*2*55 kg, 4*55 kg og det føltes godt![]()
Det blev næste gang til 4* 4*55 kg, og denne uge startede med 4*5*55 kg. Rart langt om længe med en periode med progression!
Til gengæld har jeg pauset en af de nye øvelser (i min egen bog: Det Omvendte V, liggende med håndvægte), fordi den udtrætter for meget i et område, hvor jeg har en højere prioriteret øvelse på programmet.
* ved ikke om jeg tør drømme om 60 kg inden sommer*
Min lænd er ikke glad for dødløft. Men er en del bedre med en hex bar.
Tror aldrig jeg har været længere oppe end 100 kg.Men er så heller ikke noget målrettet træner.
Men altid dejligt når man mærker fremgang.
Det er også en trade off ift længere løb. Hvordan har du det med squat?
Uanset, lige præcis rygøvelser er gode og vigtige mens man kan. Det er den, der skal bære en resten af livet.

Så det blev kun til 3 ture i vægtrummet, hvoraf den sidste krævede lidt ekstra vilje at komme nogenlunde igennem
hvilket er det vigtigste:
*
Men er så heller ikke noget målrettet træner.