Weekenden sluttede med, at jeg dyppede tæerne et kvartes tid til fritræning i den sportsgen, som jeg ikke rigtigt har fået genoptaget endnu. Der kommer gode fritræningsmuligheder i de kommende måneder, så jeg langsomt kan trappe op; Jeg synes jo ikke det er SÅ hårdt og burde sagtens kunne tage en hel træningstime på middelniveau, men har haft en lille skade i foden for nogle år siden og derfor trapper jeg langsomt op

Selvfølgelig render jeg på en tidligere holdkammerat, der lige lokker intensiteten op i det høje område et par minutter

Jaja, jeg skal nok, jeg skal nok lege med oppe på den vogn igen.
I løbet af det mega kedelige sidste træningsår fik jeg skomageren til at sætte andres såler på par nye sko, og de første meldinger fra mine fødder er, at de som planlagt er en klar forbedring ift. de gamle og fuldstændigt gennemslidte

Store ting for mig, der har svært ved at finde rare sko!
Til aften fik jeg trænet 30 min med vægte + lagt en ny og kort opvarmning ind med 5 min intervaltræning i romaskinen. Ambitionen er ikke meget mere end det lille tillæg af kondi i træningsrummet, for det er primært styrken og muskelmassen, der stadig mangler for skulderen.
Et fremskridt var, at bevægeligheden i skulderen er forbedret en smule mere, så nu kan jeg have stangen liggende cirka helt lige over skuldrene til squat, hvor jeg ellers bare har mini-testet det jævnligt med enkelte forsigtige gentagelser med stangen liggende lidt skævt, og resten af mine træningspas bare hoppet et par gange med en skive i favnen. Nu begynder jeg at få lidt mere kontrol i bevægelsen med vægtstangen, så den øvelse kan komme lidt mere med i programmet

Fremskridtene vokser dog ikke ind i himlen:
Inspireret af en træningsvideo prøvede jeg en version af de klassiske opvarmnings-skulderrulninger, som jeg bruger meget. Nu bare med lidt pres på fra en "hundeposition". Styrkemæssigt a piece of cake, men for pokker hvor bevægelsen hakker i genoptrænings-siden

Med samlingen af andre øvelser for at få styring omkring skulderleddet, som jeg har lavet i nu ½ år, er jeg overrasket over, at så simpel øvelse afslører så meget udfald i styringen. Tror den må indlemmes i samlingen sammen med fysioterapeutens hjemmeøvelser.......