Fit før jul? Fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Kanga
Kort karma: 202
Likede indlæg: 4085

Re: Fit før jul? Fællestråd

Indlægaf Kanga » 25. nov 2024, 20:50

Jeg er ikke så motiveret for spinning for tiden. Jeg synes faktisk, det er træls, at holdene er fyldte. Og så er jeg ikke vild med timer med korte intervaller. Sidst, jeg var afsted, der var det med intervaller helt ned på 13 sekunder. Det er mit temperament ikke til.

I dag havde jeg en træls dag på jobbet, og kom ikke afsted. I stedet fik jeg trænet ca. 45 min foran Youtube herherhjemme.
2
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 552
Likede indlæg: 9333

Indlægaf Galoldriel » 27. nov 2024, 19:25

Jeg kom ud på en lille løbetur i dag. Min motivation var ikke den største, så selvom jeg godt kunne have løbet alle 8 kilometer, gik jeg de 4 af dem. Jeg har forskellige ruter, og det her er den korteste. Den har dén ulempe at jeg løber frem og tilbage ad den samme vej, og når jeg vender snuden hjemad dræber det noget af min motivation. Jeg har ellers haft succes med at lave intervaltræning på tilbagevejen, men der var glatte steder hist og hér, så jeg var nervøs for at ryge på røven hvis jeg løb hurtigt.

Men det er også ligemeget for solen skinnende! Jeg fik en ordentlig dosis lys, og det boostede mit humør. Luften var kold men behagelig, og der var ingen blæst. Og det var rart med noget afveksling. Jeg løber muligvis igen i morgen, det afhænger af vejret, og ellers træner jeg bare som normalt.
1
I feel like I'm taking crazy pills!
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 28. nov 2024, 10:16

Jeg har taget 30 minutter med glutes-dræberøvelser og herefter 30 minutter med øvelser for hele kroppen. Det er inkl. 5 minutter med opvarmning og udstrækning.
0
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 28. nov 2024, 14:09

Nu hvor vi er tæt på december kan jeg godt mærke at folk skruer op for madindtaget. Jeg bliver tilbudt kager, pebernødder, chokolade og slik konstant. Det kommer et godt sted fra, men jeg har det lidt stramt med den her proppe-i-hovedet tendens. Jeg siger selvfølgelig bare nej tak og er heller ikke fristet af det, det er bare bemærkelsesværdigt hvor enige de fleste er om at i december, der fråder vi bare løs.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1666
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21583

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2024, 15:59

Jeg er lidt presset på overskud efter sygdom og nu hvor jeg skal til undersøgelse på sygehuset og vi afventer hvad det bliver til med min mors behandlinger, undersøgelser og samtaler. Jeg synes der er virkelig mange ting der skal klares for tiden og det går ud over træningen. Men jeg har da været afsted i dag og satser på at komme afsted igen på lørdag
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 198
Likede indlæg: 6861

Indlægaf Stars » 28. nov 2024, 16:13

Galoldriel skrev:Nu hvor vi er tæt på december kan jeg godt mærke at folk skruer op for madindtaget. Jeg bliver tilbudt kager, pebernødder, chokolade og slik konstant. Det kommer et godt sted fra, men jeg har det lidt stramt med den her proppe-i-hovedet tendens. Jeg siger selvfølgelig bare nej tak og er heller ikke fristet af det, det er bare bemærkelsesværdigt hvor enige de fleste er om at i december, der fråder vi bare løs.

Min hjerne craver flere kalorier, flere kulhydrater og mere fedt i vinterhalvåret. Fra ca 1. oktober og 6 måneder frem. Så de sidste 2 år har jeg tabt mig 14 kg om sommeren og taget de 7 kg på igen om vinteren.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 28. nov 2024, 16:26

Stars skrev:
Galoldriel skrev:Nu hvor vi er tæt på december kan jeg godt mærke at folk skruer op for madindtaget. Jeg bliver tilbudt kager, pebernødder, chokolade og slik konstant. Det kommer et godt sted fra, men jeg har det lidt stramt med den her proppe-i-hovedet tendens. Jeg siger selvfølgelig bare nej tak og er heller ikke fristet af det, det er bare bemærkelsesværdigt hvor enige de fleste er om at i december, der fråder vi bare løs.

Min hjerne craver flere kalorier, flere kulhydrater og mere fedt i vinterhalvåret. Fra ca 1. oktober og 6 måneder frem. Så de sidste 2 år har jeg tabt mig 14 kg om sommeren og taget de 7 kg på igen om vinteren.

Det gør min også, men jeg har det bedst når jeg lader være. Jeg ville foretrække ikke hele tiden at blive budt på den slags. Jeg holder fint nok stand, men det er en hel måned, så det bliver til mange nej tak og "kom nu og hyg med os, man må godt når det er jul" kommentarer. Der er mange andre måder at hygge på, det behøver ikke involvere at spise hele tiden - men det synes folk er lidt underligt.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3909
Likede indlæg: 46841

Indlægaf LaMariposa » 29. nov 2024, 05:05

Ugens fjerde træning done :banan: To gange styrke og to gange 45 minutters cardio.

Er desværre megaforstoppet og har været det i nogle uger (har prøvet alt - bortset fra Dulcolax, som jeg bliver decideret syg af), så jeg føler mig ikke sådan super veltilpas.
3
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1214
Likede indlæg: 11081

Indlægaf Bøtte » 29. nov 2024, 06:33

Der er sindssygt mange mennesker i mit center i disse dage. I søndags kl 7, var der nok 25, normalt er der 5 sådan en tidlig morgen. Men der er proppet lige nu, nærmest uanset tidspunkt. Det nærmer sig næsten januar-tilstande.

Jeg glæder mig til de forsvinder igen :genert:
2
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 29. nov 2024, 06:42

Bøtte skrev:Der er sindssygt mange mennesker i mit center i disse dage. I søndags kl 7, var der nok 25, normalt er der 5 sådan en tidlig morgen. Men der er proppet lige nu, nærmest uanset tidspunkt. Det nærmer sig næsten januar-tilstande.

De har hørt om fit før jul-konceptet :-D

Ej, jeg kan godt forstå dig. Det er irriterende, når man skal stå i kø og navigere sine rutiner rundt om en masse andre.
3

Never a dull moment...
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1214
Likede indlæg: 11081

Indlægaf Bøtte » 29. nov 2024, 07:58

LaMariposa skrev:
Bøtte skrev:Der er sindssygt mange mennesker i mit center i disse dage. I søndags kl 7, var der nok 25, normalt er der 5 sådan en tidlig morgen. Men der er proppet lige nu, nærmest uanset tidspunkt. Det nærmer sig næsten januar-tilstande.

De har hørt om fit før jul-konceptet :-D

Ej, jeg kan godt forstå dig. Det er irriterende, når man skal stå i kø og navigere sine rutiner rundt om en masse andre.

Jeg tænker også det er panik for juletid :lol:

Men ja, det er nemlig mega irriterende. Måtte springe over øvelser i dag, fordi der hele tiden var kø.
1
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 29. nov 2024, 10:20

Jeg trænede glute-programmet, 30 minutter. Jeg er blevet opmærksom på at jeg skal huske at spænde i musklerne (også core), for så er det nemmere at kontrollere bevægelserne og få det maksimale udbytte.

Bagefter prøvede jeg det her:

Det er kort, men godt - det er meget fokuseret på core-træning, og dét, har jeg fundet ud af, er genialt. Det hjælper med at stabilisere kroppen i det hele taget og har en positiv effekt på min ryg og holdning.
1
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 30. nov 2024, 11:03

Vejret var egentlig fint nok - men koldt. Så i stedet for at løbe tog jeg et HIIT program jeg ikke har prøvet før.

30 sekunder med høj intensitet, 30 sekunders pause. Det bliver da nemt nok, tænkte jeg, men jøsses! Det var sgu hårdt! 5 øvelser med 4 gentagelser, i alt 20 minutter med fuld knald på. Det udfordrer på samme måde som det gør at løbe intervaller, så jeg har en forventning om at det holder min løbeform ved lige selvom jeg ikke løber så meget for tiden.

Bagefter det sædvanlige 45-minutters kettlebellprogram. Lige nu er mit mål at kontrollere hver øvelse så jeg har de rigtige muskelgrupper i brug hver gang. Det er kommet som lidt af en overraskelse for mig at en øvelse som romanian deadlifts også træner glutes, hvis man sørger for at spænde og løfte korrekt. I det hele taget er der rigtig mange muskelgrupper i gang med kettlebells. Jeg er godt nok glad for at jeg fik gang i dét. Jeg har trænet i mange år, og jeg har aldrig set så hurtige og tydelige resultater som efter jeg begyndte på det.
3
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 30. nov 2024, 12:42

Galoldriel skrev:Vejret var egentlig fint nok - men koldt. Så i stedet for at løbe tog jeg et HIIT program jeg ikke har prøvet før.

30 sekunder med høj intensitet, 30 sekunders pause. Det bliver da nemt nok, tænkte jeg, men jøsses! Det var sgu hårdt! 5 øvelser med 4 gentagelser, i alt 20 minutter med fuld knald på. Det udfordrer på samme måde som det gør at løbe intervaller, så jeg har en forventning om at det holder min løbeform ved lige selvom jeg ikke løber så meget for tiden.

Bagefter det sædvanlige 45-minutters kettlebellprogram. Lige nu er mit mål at kontrollere hver øvelse så jeg har de rigtige muskelgrupper i brug hver gang. Det er kommet som lidt af en overraskelse for mig at en øvelse som romanian deadlifts også træner glutes, hvis man sørger for at spænde og løfte korrekt. I det hele taget er der rigtig mange muskelgrupper i gang med kettlebells. Jeg er godt nok glad for at jeg fik gang i dét. Jeg har trænet i mange år, og jeg har aldrig set så hurtige og tydelige resultater som efter jeg begyndte på det.

Det er en god øvelse, og ja, det gør alverden til forskel, hvordan man løfter.
1

Never a dull moment...
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 30. nov 2024, 12:46

Nå, men jeg fik lavet ugens tredje runde styrke i dag, dog kun fire øvelser. Men det var en rigtig god træning i dejlig sol, og jeg var godt kørende. Har kørt glute bridge med 25 kg for første gang i dag. Fedt!

Fik et grønt kort om noget medicin, der kunne afhjælpe mine maveproblemer, og det fik endelig sat gang i festen. Man har det sjovt nok meget bedre, når man opbevarer flere ugers affald inden i sig. Har nok alligevel været mere påvirket af det end jeg ville være ved :genert:
2

Never a dull moment...

Tilbage til "Fit og/eller lækker"