Fit før jul? Fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3867
Likede indlæg: 46263

Re: Fit før jul? Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 29. okt 2024, 18:42

Nå, men jeg er her stadig, og jeg er nogenlunde på sporet igen efter et par uger med først rejse og så sygdom bagefter. Det er dejligt at være i gang med styrketræningen igen. Kosten er også nogenlunde på sporet.
4
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 475
Likede indlæg: 8394

Indlægaf Galoldriel » 30. okt 2024, 06:28

LaMariposa skrev:Nå, men jeg er her stadig, og jeg er nogenlunde på sporet igen efter et par uger med først rejse og så sygdom bagefter. Det er dejligt at være i gang med styrketræningen igen. Kosten er også nogenlunde på sporet.

Dejligt at høre! :pompom:

Min datter er hjemme igen i dag. Hun har, som jeg vist har nævnt, en luftvejsinfektion, og det trækker ud.

Så jeg kan ikke komme ud at løbe, men heldigvis har jeg mulighed for at træne indenfor. Pyha.
0
The movies are not canon
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 30. okt 2024, 18:28

Jeg fik lavet mit 45-minutters træningsprogram i dag. Det begynder at føles okay nemt. Så nu skal jeg til at finde en måde at gøre det mere udfordrende på, og det mest oplagte er tungere vægte. Det må jeg se at få købt.
2
The movies are not canon
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 31. okt 2024, 05:21

Galoldriel skrev:Jeg fik lavet mit 45-minutters træningsprogram i dag. Det begynder at føles okay nemt. Så nu skal jeg til at finde en måde at gøre det mere udfordrende på, og det mest oplagte er tungere vægte. Det må jeg se at få købt.

Godt du fik trænet trods syg datter. Håber hun har fået det bedre.
1

Never a dull moment...
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 31. okt 2024, 05:23

Jeg holdt fri fra træning i går, men jeg gik fem km og så havde tog jeg en ordentlig runde oprydning i vores skur, så jeg endte på over 20.000 skridt.

I dag har jeg kørt ugens anden runde styrke. Syntes, at min krop føltes som gummi, men jeg kom da igennem det. Men jeg følte mig godt nok ikke særlig stærk :D
1

Never a dull moment...
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 1. nov 2024, 06:35

LaMariposa skrev:
Galoldriel skrev:Jeg fik lavet mit 45-minutters træningsprogram i dag. Det begynder at føles okay nemt. Så nu skal jeg til at finde en måde at gøre det mere udfordrende på, og det mest oplagte er tungere vægte. Det må jeg se at få købt.

Hun har det meget bedre, tak :) Hun bliver nemt meget træt, så hun har nogle kortere dage i skolen for tiden. Men kommer af sted (lægen siger af vi ikke skal være bekymret for smitte på dette tidspunkt).

Nu kan jeg mærke at der måske er optræk til et eller andet - men det kan være jeg bare er træt efter en hektisk og lang dag i går. Hvis jeg får den her mycoplasmainfektion vil jeg ikke kunne træne i et stykke tid, og det kan jeg slet ikke overskue.
1
The movies are not canon
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 1. nov 2024, 09:04

Galoldriel skrev:
LaMariposa skrev:

Hun har det meget bedre, tak :) Hun bliver nemt meget træt, så hun har nogle kortere dage i skolen for tiden. Men kommer af sted (lægen siger af vi ikke skal være bekymret for smitte på dette tidspunkt).

Nu kan jeg mærke at der måske er optræk til et eller andet - men det kan være jeg bare er træt efter en hektisk og lang dag i går. Hvis jeg får den her mycoplasmainfektion vil jeg ikke kunne træne i et stykke tid, og det kan jeg slet ikke overskue.

Håber du slipper, men jeg kender godt panikken i, hvis jeg ikke kan træne.

"Jamen, jeg er kun lidt snottet, så jeg kan da sagtens træne".

Men hvis det er en slem infektion, så er det nok bedst at lytte til kroppen :kram:
1

Never a dull moment...
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 1. nov 2024, 11:40

LaMariposa skrev:
Galoldriel skrev:
LaMariposa skrev:

Håber du slipper, men jeg kender godt panikken i, hvis jeg ikke kan træne.

"Jamen, jeg er kun lidt snottet, så jeg kan da sagtens træne".

Men hvis det er en slem infektion, så er det nok bedst at lytte til kroppen :kram:

Det har du 100% ret i. Jeg gruer bare for et lige så langt forløb som det min datter har haft (nogle gange kan det vare op til en måned), for jeg har knoklet hårdt for at komme i den gode form, jeg er i lige nu. Og det ville være så ærgerligt at blive sat tilbage :whine:
0
The movies are not canon
Sorenspige
Kort karma: 1005
Likede indlæg: 10227

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2024, 16:37

Jeg var til træning i tirsdags og igen i dag. Er blevet ret glad for interval løb med spurter (måske har jeg skrevet det før).

Julefit bliver jeg dog ikke. Det er min kost alt for flagrende til.
4
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 1. nov 2024, 17:19

Sorenspige skrev:Jeg var til træning i tirsdags og igen i dag. Er blevet ret glad for interval løb med spurter (måske har jeg skrevet det før).

Men med regelmæssig træning er du da godt på vej :banan:
2

Never a dull moment...
Sorenspige
Kort karma: 1005
Likede indlæg: 10227

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2024, 18:28

LaMariposa skrev:
Sorenspige skrev:Jeg var til træning i tirsdags og igen i dag. Er blevet ret glad for interval løb med spurter (måske har jeg skrevet det før).

Men med regelmæssig træning er du da godt på vej :banan:

Det har du ret i :kys:. Og jeg må alt andet lige være sundere nu end for 3 måneder siden.
1
NonPracticingIntellectual
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Indlægaf NonPracticingIntellectual » 1. nov 2024, 20:06

Jeg er igen syg - denne gang med roskildesyge :deer: Så har hverken trænet eller spist, men til gengæld sovet on/off.

Næste uge bliver bedre :)
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1658
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21503

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2024, 21:48

Mit venstre SI led er virkelig en bitch i denne uge. Når jeg skal ud af sengen humper og kravler jeg afsted. Det hjælper med et par panodiler og så ellers at være lidt i aktivitet men altså… det sætter sine begrænsninger :( Jeg har kun været afsted mandag, tirsdag og torsdag og så har jeg dasket lidt rundt i storcenteret i dag. Jeg satser på at komme afsted i morgen fordi det trods alt er bedre at holde mig lidt i gang selvom jeg mest har lyst til at blive liggende med en varmepude

Samtidig har jeg siden tirsdag haft noget ringen/susen/rislen for ørerne som jeg ikke lige ved hvor stammer fra. Jeg hører ikke høj musik eller kommer steder med super meget larm som regel så jeg ved ikke hvad der skulle have udløst det. Men det gør mig også lidt desorienteret på en sær måde. Det er en anelse irriterende
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Andromeda
Kort karma: 15
Likede indlæg: 500

Indlægaf Andromeda » 3. nov 2024, 18:15

Jeg får generelt tid til klatre 3 gange om ugen. Dog var der en uge, hvor det kun blev til en gang, men betyder ikke det store. Der sker stadig fremskridt :)
I dag klatrede jeg med en ven, der er på et højere niveau end jeg, men stadig fedt og sjovt, og han var god til at motivere mig.
I den hal vi var i er det lidt lettere end andre steder, men jeg havde generelt let ved 3. niveau, og jeg klarede for første gang siden jeg begyndte igen en rute på niveau 4, og jeg havde gode forsøg med andre ruter også.
Jeg følte mig ret stærk i dag, og jeg testede også og kunne udføre 5 pull-ups, hvor de første 2-3 stykker er i orden ifølge min ven.. men mangler især at få et godt stærkt greb. Måtte give op på flere ruter, hvor min ven ingen problemer havde.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"