Fit før jul? Fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Kanga
Kort karma: 203
Likede indlæg: 4115

Re: Fit før jul? Fællestråd

Indlægaf Kanga » 4. sep 2024, 17:32

Spinning i dag trods hovedpine og træthed…
2
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3921
Likede indlæg: 47018

Indlægaf LaMariposa » 4. sep 2024, 18:39

Kanga skrev:Spinning i dag trods hovedpine og træthed…

Sådan!
1
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Sorenspige
Kort karma: 1008
Likede indlæg: 10352

Indlægaf Sorenspige » 5. sep 2024, 07:51

Jeg er lige kommet hjem fra træning. Har for første gang været afsted, inden jeg skal på arbejde. Det er jeg lidt spændt på i forhold til træthed mv.

Lige nu går der minimum 3 hele dage, inden jeg kommer afsted igen. For weekenden står på festival, dejligt selskab, kolde drinks (heldigvis har jeg netop læst, at de har en del alkoholfrie drinks i år, så dem vil jeg prøve) og lækkert mad :love:.
4
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 569
Likede indlæg: 9542

Indlægaf Galoldriel » 5. sep 2024, 11:44

Det går lidt trægt her. I dag har jeg haft en aftale om morgenen, og da jeg kom hjem var det allerede for varmt til at løbe. Det er det samme i morgen, men der satser jeg på at træne styrke i stedet. Så kan jeg måske løbe på lørdag eller søndag.

Til gengæld går det godt mht. resultater. Mine armmuskler er mere markerede uden at være blevet større. Og min core er blevet styrket så meget at jeg har flad mave uden at spænde i musklerne. Jeg er overrasket over hvor effektive de her kettlebelløvelser er!
3
I feel like I'm taking crazy pills!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 266
Likede indlæg: 6961

Indlægaf 1234 » 5. sep 2024, 18:23

Sorenspige skrev:Jeg er lige kommet hjem fra træning. Har for første gang været afsted, inden jeg skal på arbejde. Det er jeg lidt spændt på i forhold til træthed mv.

Lige nu går der minimum 3 hele dage, inden jeg kommer afsted igen. For weekenden står på festival, dejligt selskab, kolde drinks (heldigvis har jeg netop læst, at de har en del alkoholfrie drinks i år, så dem vil jeg prøve) og lækkert mad :love:.

Altså jeg træner kun om morgenen og elsker det. Jeg kommer slet ikke afsted, hvis det eftermiddag eller aften, der vil jeg heller være sammen med mine børn eller min mand :)

Men det virkelig vildt du kommer så meget afsted. Jeg tror slet ikke min krop kunne have holdt til så meget træning så hurtigt.

Jeg har gennemført ugens fitness og en hjemme træning. Nu skal jeg til Jylland i weekenden. Jeg tager elastikken med til hvis overskuddet er der lørdag.
0
Sorenspige
Kort karma: 1008
Likede indlæg: 10352

Indlægaf Sorenspige » 5. sep 2024, 19:12

1234 skrev:
Sorenspige skrev:Jeg er lige kommet hjem fra træning. Har for første gang været afsted, inden jeg skal på arbejde. Det er jeg lidt spændt på i forhold til træthed mv.

Altså jeg træner kun om morgenen og elsker det. Jeg kommer slet ikke afsted, hvis det eftermiddag eller aften, der vil jeg heller være sammen med mine børn eller min mand :)

Men det virkelig vildt du kommer så meget afsted. Jeg tror slet ikke min krop kunne have holdt til så meget træning så hurtigt.

Jeg har gennemført ugens fitness og en hjemme træning. Nu skal jeg til Jylland i weekenden. Jeg tager elastikken med til hvis overskuddet er der lørdag.

Jeg har ind til videre ikke trænet om aftenen, da jeg heller ikke har lyst til at skulle afsted der. Det har ofte været på vej hjem fra arbejde. Mine børn er jo lidt ældre end dine, og de vil gerne være i sfo eller klub til omkring 15-15.30.
Et par gange har de været alene hjemme 20-30 minutter, hvor de så hygger sig sammen. Hvis jeg skal træne om morgenen normalt, vil det være et hold kl. 5.20 - og så dedikeret er jeg ikke endnu.

Derudover har jeg været afsted om morgenen en af weekenddagene, men det kan jeg ikke i denne weekend, da jeg ikke er hjemme.

Jeg er faktisk også overrasket over, at jeg umiddelbart kan træne hveranden dag sådan rent fysisk. For jeg synes, at jeg giver den gas, når jeg er afsted. Jeg føler i hvert fald, at jeg er ved at dø og sveder helt vildt meget :genert:.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 266
Likede indlæg: 6961

Indlægaf 1234 » 5. sep 2024, 19:28

Sorenspige skrev:
1234 skrev:

Jeg har ind til videre ikke trænet om aftenen, da jeg heller ikke har lyst til at skulle afsted der. Det har ofte været på vej hjem fra arbejde. Mine børn er jo lidt ældre end dine, og de vil gerne være i sfo eller klub til omkring 15-15.30.
Et par gange har de været alene hjemme 20-30 minutter, hvor de så hygger sig sammen. Hvis jeg skal træne om morgenen normalt, vil det være et hold kl. 5.20 - og så dedikeret er jeg ikke endnu.

Derudover har jeg været afsted om morgenen en af weekenddagene, men det kan jeg ikke i denne weekend, da jeg ikke er hjemme.

Jeg er faktisk også overrasket over, at jeg umiddelbart kan træne hveranden dag sådan rent fysisk. For jeg synes, at jeg giver den gas, når jeg er afsted. Jeg føler i hvert fald, at jeg er ved at dø og sveder helt vildt meget :genert:.

Jeg tror mere, det er forskellige arbejdstider. Min morgentræning er kl. 7 og hvis jeg trænede om eftermiddagen ville jeg tidligst være hjemme kl 16 :)

Du har også valgt en varm årstid at starte på :)
0
Hindbær
Kort karma: 62
Likede indlæg: 749

Indlægaf Hindbær » 6. sep 2024, 07:52

Galoldriel skrev:Til gengæld går det godt mht. resultater. Mine armmuskler er mere markerede uden at være blevet større. Og min core er blevet styrket så meget at jeg har flad mave uden at spænde i musklerne. Jeg er overrasket over hvor effektive de her kettlebelløvelser er!

Der skulle vel ikke være et program, du har lyst til at dele?
0
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 6. sep 2024, 08:01

Hindbær skrev:
Galoldriel skrev:Til gengæld går det godt mht. resultater. Mine armmuskler er mere markerede uden at være blevet større. Og min core er blevet styrket så meget at jeg har flad mave uden at spænde i musklerne. Jeg er overrasket over hvor effektive de her kettlebelløvelser er!

Der skulle vel ikke være et program, du har lyst til at dele?

Jeg følger workout with Roxanne: https://youtube.com/@workoutwithroxanne ... GjJ9O0UEjw

Hun har en del programmer. Jeg begyndte med dette:

Jeg har også prøvet nogle af de andre videoer. Men denne video har været god til at lære nogle af de grundlæggende øvelser som hun bygger videre på i nogle af de mere avancerede programmer. Hun er god til at coache mht. at spænde i de rigtige muskler undervejs og trække vejret på den bedste måde. Der er andre videoer hvor hun ikke guider, men når teknikken først er på plads er det fint nok uden.
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 979
Likede indlæg: 20264

Indlægaf PaleSeptember » 6. sep 2024, 14:15

Jeg har fået trænet dag 19 i mit program i dag efter to uger uden ret meget træning, og dag 18 er jeg sprunget over, pga. jeg mangler et såkaldt glute band/booty band. Det må jeg få bestilt på et tidspunkt. Det var lækkert men varmt at træne i dag. Desværre tror jeg, at jeg har overanstrengt min højre skulder lidt, for den gør godt nok lidt ondt, når jeg bevæger den, nu hvor jeg er hjemme. Det kan også have været i anstrengelserne for at få svedig sportsBH af hjemme efter træning, for jeg mærkede ikke noget deroppe :lol: Jeg håber, at det hurtigt går i sig selv, for jeg magter ikke lige at skulle døje med en skade.
På positivsiden kunne jeg i dag tage 15 lunges på hver ben med 5 kg i hver hånd - det var jeg ikke i nærheden af at kunne, da jeg startede det her program, så det er dejligt, at der sker fremskridt. Vægten står til gengæld stille, men jeg har måske også spist en aaaanelse usundt den sidste uges tid.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 6. sep 2024, 15:40

PaleSeptember skrev:Jeg har fået trænet dag 19 i mit program i dag efter to uger uden ret meget træning, og dag 18 er jeg sprunget over, pga. jeg mangler et såkaldt glute band/booty band. Det må jeg få bestilt på et tidspunkt. Det var lækkert men varmt at træne i dag. Desværre tror jeg, at jeg har overanstrengt min højre skulder lidt, for den gør godt nok lidt ondt, når jeg bevæger den, nu hvor jeg er hjemme. Det kan også have været i anstrengelserne for at få svedig sportsBH af hjemme efter træning, for jeg mærkede ikke noget deroppe :lol: Jeg håber, at det hurtigt går i sig selv, for jeg magter ikke lige at skulle døje med en skade.
På positivsiden kunne jeg i dag tage 15 lunges på hver ben med 5 kg i hver hånd - det var jeg ikke i nærheden af at kunne, da jeg startede det her program, så det er dejligt, at der sker fremskridt. Vægten står til gengæld stille, men jeg har måske også spist en aaaanelse usundt den sidste uges tid.

Shit min skulder gør ondt nu, og jeg kan næsten ikke bevæge armen - perfekt timing op til en weekend med mange planer. Forhåbentlig har jeg bare forstrukket noget, som kan klares med ro et stykke tid.
0
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 8. sep 2024, 10:06

Jeg har løbet 8 km i dag. Stadig for varmt og luften føles fugtig. Jeg glæder mig til næste uge når temperaturen falder.
0
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 8. sep 2024, 10:24

Jeg har trænet i dag. Egentlig skulle det have været dag 20 i mit program: Arms, abs and core, men da jeg stadig har ondt i min højre skulder, så tog jeg dag 21 i stedet: Dumbbell leg dag.

1. Jeg hader supersets!
2. Jeg har aldrig svedt så meget under en træning, det dryppede af mig og gør det stadig her 10 min efter. 60 hjertepoint på omkring 40 min.
0
Brugeravatar
Galoldriel

Indlægaf Galoldriel » 8. sep 2024, 10:33

PaleSeptember skrev:Jeg har trænet i dag. Egentlig skulle det have været dag 20 i mit program: Arms, abs and core, men da jeg stadig har ondt i min højre skulder, så tog jeg dag 21 i stedet: Dumbbell leg dag.

1. Jeg hader supersets!
2. Jeg har aldrig svedt så meget under en træning, det dryppede af mig og gør det stadig her 10 min efter. 60 hjertepoint på omkring 40 min.

Jeg har aldrig prøvet det, men min yndlingsinstruktør har nogle videoer på YouTube med supersets. Det vil jeg prøve.
0
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 8. sep 2024, 10:37

Galoldriel skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har trænet i dag. Egentlig skulle det have været dag 20 i mit program: Arms, abs and core, men da jeg stadig har ondt i min højre skulder, så tog jeg dag 21 i stedet: Dumbbell leg dag.

1. Jeg hader supersets!

Jeg har aldrig prøvet det, men min yndlingsinstruktør har nogle videoer på YouTube med supersets. Det vil jeg prøve.

Det var i hvert fald effektivt til at få pulsen op.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"