Jeg har brug for meninger, ideer, råd, das ganzes!
Vi bor på landet i et bondehus med den stil, der hører til et sådant. Da vi flyttede ind var der vinyl-flise-look-alike gulv i entréen, og mit had til det gulv er ikke blevet mindre efter, det nu også er gået i stykker.....!
Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af, hvad der skal lægges i stedet. Vinyl er jo praktisk, nemt at rengøre, men jeg synes virkelig, det er grimt. Så er der træ, som der er i resten af huset, men vi har ikke noget bryggers, dvs ALT mudder og sne og skidt og møg fra mennesker og hund bliver slæbt med ind, og kan et trægulv holde til det? Jeg er egentlig ret begejstret for epoxy/mikrocement, men dels er der et par trin, som I kan se, og det ved jeg ikke om kan laves pænt med epoxy eller mikrocement? Dels kan jeg ikke helt finde ud af, om det passer i stilen. Så er der klinker/fliser, men jeg ved sgu ikke rigtig....? Det er træls at gå på, synes jeg. Og hårdt at ligge på for vores hund....(måske nok mest en menneskefølelse, I know...!)
Entréen er, som I ser lille og smal. Til venstre ser I adgang til to værelser (entre + værelser er en nyere tilbygning) og til højre er resten af huset. Der er trægulv (planker) i alle andre rum, dog ikke badeværelse, hvor der er klinker.
Hvad tænker I?
Gulv i entré
Gulv i entré
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Tally-ho
-
Iforbifarten
- Kort karma: 73
- Likede indlæg: 1716
Re: Gulv i entré
Hvad med linoleum? Det har meget af vinylens nemhed, men er jo et naturprodukt og måske mere i tråd med træet. Mener der er flere muligheder nu end den klassiske grå marmorerede institutionsudgave.
1
- Madam Pomfrey
- Kort karma: 1709
- Likede indlæg: 30334
Jeg har klikgulv, som ligner trægulv.
I kan måske finde noger der stort set ligner det trægulv i har i resten af huset.
Fx tarkett.
I kan hente kataloger og evt vareprøver I et større byggemarked.
I kan måske finde noger der stort set ligner det trægulv i har i resten af huset.
Fx tarkett.
I kan hente kataloger og evt vareprøver I et større byggemarked.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Vi lagde sådan et plastik gulv, der ligner træ.
Det gik så i stykker, fordi der kom vand ind under og blev pillet af og da manden vil have gulvvarme i, er der ikke lagt et nyt.
Men det var ellers nemt nok at holde.
Sådan noget alt det her:
https://gulvlageret.dk/everfloor-spc-vi ... gIY-PD_BwE
Men det fås jo i alle mulige udgaver/farver.
Det gik så i stykker, fordi der kom vand ind under og blev pillet af og da manden vil have gulvvarme i, er der ikke lagt et nyt.
Men det var ellers nemt nok at holde.
Sådan noget alt det her:
https://gulvlageret.dk/everfloor-spc-vi ... gIY-PD_BwE
Men det fås jo i alle mulige udgaver/farver.
0
Sisal? Det skal jeg have lavet i vores udestue, når jeg når dertil. Praktisk og pænt, passer godt med gamle trægulve, nemt at lægge.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
- LaMariposa
- Kort karma: 4215
- Likede indlæg: 52647
Jeg tror, at jeg ville gå med fliser. De findes jo i mange forskellige afskygninger, og jeg tror sagtens, at de kan passe ind i et fint gammelt bondehus. Det er nemt at gøre rent, når der bliver slæbt mudder ind. Så må vovse ligge på et tæppe 

6
Be bravePower doesn't tickle.
- Mani
- Kort karma: 2076
- Geografisk sted: Østjylland
- Likede indlæg: 27011
Jeg ville gå med fliser/klinker et sted hvor man kommer ind året rundt. Mikrocement kunne også være en løsning, men jeg synes måske ikke helt det passer ind. Fliser er hårde at gå på, men det virker ikke som om det er et stort område?
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
- LittleLemon
- Kort karma: 107
- Likede indlæg: 3239
Fliser ville være mit bud.
Nemt at holde rent og bliver ikke slidt på samme måde som trægulve vil blive af sko, mudder, sand osv.
Nemt at holde rent og bliver ikke slidt på samme måde som trægulve vil blive af sko, mudder, sand osv.
1
-
EnNyUndtagelse
- Kort karma: 15
- Likede indlæg: 322
Jeg er på fliseholdet.
Praktik ville klart vinde her og jeg synes der kan findes mange fine.
Gerne nogle lidt store fliser, som kan gøre at det smalle areal virker lidt større.
Og så en stor måtte foran døren, som fylder hele bredden.
Praktik ville klart vinde her og jeg synes der kan findes mange fine.
Gerne nogle lidt store fliser, som kan gøre at det smalle areal virker lidt større.
Og så en stor måtte foran døren, som fylder hele bredden.
2
Jeg siger også fliser. Vi har trægulv i entreen, og med regn og sne på støvler, hund, jord fra havearbejde mm, kan det ikke anbefales.
1
Ift at passe ind i et gammelt bondehus tænker jeg umiddelbart på tegl eller måske ler. Men jeg har ingen anelse om, hvordan det er ift mudder og rengøring m.m.
1
Fliser, helt klart. Men lysere end dem, der er vist.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
flicka skrev:Fliser, helt klart. Men lysere end dem, der er vist.
Det er vinyl aka fake fliser!! Jeg hader det gulv!!

1
Tally-ho
Tusind tak for jeres svar. Flertallet herhjemme siger også fliser, så afsted med os!
3
Tally-ho