Hvor kan man typisk forhandle med en mægler (salg af sommerhus)

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
AlmostFamous35
Kort karma: 30
Likede indlæg: 374

Hvor kan man typisk forhandle med en mægler (salg af sommerhus)

Indlægaf AlmostFamous35 » 17. jul 2024, 18:59

Jeg er jordens ringeste til at prutte om prisen. Hader det. Men skal sælge mit sommerhus og har fundet en mægler, der er dygtig, og som jeg stoler på. Har fået 10.000 rabat “bare sådan”. Den tænker jeg, de giver til alle.

Udover mægler betaler jeg for tilstandsrapport og elrapport. Men det er en dyr mægler, også ift at sommerhuset nok sælges til ca 1,1.

Har I erfaringer med hvad/hvordan man kunne have held til at forhandle salæret lidt ned?
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8227

Re: Hvor kan man typisk forhandle med en mægler (salg af sommerhus)

Indlægaf Artem » 17. jul 2024, 20:14

Det bedste er hvis du har indhentet tilbud fra flere, og følgende kan sige at du ellers vil tage en af de andre da de er billigere.

Men en god mælger som jo også er en god sælger, vil argumentere med at det kan godt være deres salær er høj, men de får også det tilsvarende mere for huset, eller får den solgt hurtigt. Og det er der jo noget sandhed i. Hvis det altså lykkes dem.
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
AlmostFamous35
Kort karma: 30
Likede indlæg: 374

Indlægaf AlmostFamous35 » 17. jul 2024, 20:28

Umiddelbart vil jeg ikke gå med andre. Hende her har solgt for mig før, og hun er dygtig og hæderlig og vil sikre en god proces. Mange andre i området er nogle krejlere. Men det behøver hun selvfølgelig ikke vide at jeg synes;) Til gengæld ER deres kæde bedre på SoMe, tager lækrere fotos, gør en del ekstra ved fremvisninger osv. Det er jeg ok med at betale for- inden for rimelighedens grænser:)

Den med at gøre det afhængig af salgsprisen er et godt bud..
2
IrmaPigen
Kort karma: 1004
Likede indlæg: 13146

Indlægaf IrmaPigen » 18. jul 2024, 06:50

Hvad er en dyr mægler?

Arbejdet i at sælge en ejendom er som udgangspunkt ikke mindre fordi det er en ejendom i den billige klasse. Mægler indhenter de samme dokumenter, er underlagt de samme lovmæssige forpligtelser osv.

Mægleren har også både husleje og personale. Feks sidder der typisk en sagsbehandler og opretter sagen og indhenter dokumenter osv. og laver alt sagsbehandlingen efter salg.
1
pinkmoon
Kort karma: 226
Likede indlæg: 8941

Indlægaf pinkmoon » 19. jul 2024, 06:30

Vi aftalte en rabat på 10k hvis vores lejlighed blev solgt på under en måned.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1455
Likede indlæg: 13786

Indlægaf Rapfisk » 19. jul 2024, 06:34

Typisk er der noget at hente på markedsføring, er min erfaring.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 206
Likede indlæg: 7115

Indlægaf Stars » 19. jul 2024, 07:19

IrmaPigen skrev:Hvad er en dyr mægler?

Arbejdet i at sælge en ejendom er som udgangspunkt ikke mindre fordi det er en ejendom i den billige klasse. Mægler indhenter de samme dokumenter, er underlagt de samme lovmæssige forpligtelser osv.

Mægleren har også både husleje og personale. Feks sidder der typisk en sagsbehandler og opretter sagen og indhenter dokumenter osv. og laver alt sagsbehandlingen efter salg.

Jeg læser TS's indlæg som, at den gode mægler er dyrere end de andre mæglere i området (men til gengæld dygtig, hvor de andre er "krejlere", så man også langt hen ad vejen får det, man betaler for)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Bolig"